Κουράκης: To βιβλίο της Γ' Λυκείου υιοθετεί τα βρετανικά επιχειρήματα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Κουράκης: To βιβλίο της Γ' Λυκείου υιοθετεί τα βρετανικά επιχειρήματα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ καλεί τον υπουργό Παιδείας «να διορθώσει άμεσα την συγκεκριμένη παράγραφο
«Είναι αδιανόητο, να διδάσκονται οι μαθητές ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα "μεταφέρθηκαν". Αποσπάστηκαν βιαίως από το Μνημείο τους» τονίζει ο υποψήφιος βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Τάσος Κουράκης, με αφορμή τη σχετική αναφορά στο βιβλίο της ιστορίας της Γ' Λυκείου.
Ο κ. Κουράκης σε δήλωσή του τονίζει: «Το βασικό επιχείρημα του Βρετανικού Μουσείου, ότι "καλύτερα που τα Μάρμαρα του Παρθενώνα βρίσκονται στο Λονδίνο διότι τα βλέπει περισσότερος κόσμος" υιοθετεί το βιβλίο της Ιστορίας της Τέχνης της Γ' Λυκείου, το οποίο αναφέρει : "Όμως με την μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από το Λόρδο Έλγιν, το 1806, για πρώτη φορά οι καλλιτέχνες των Ευρωπαϊκών Χωρών μπόρεσαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά έργα της ακμής της Ελληνικής γλυπτικής"»."
«Είναι αδιανόητο, να διδάσκονται οι μαθητές ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα "μεταφέρθηκαν". Τα Γλυπτά του Παρθενώνα - τα οποία δεν είναι σκέτα "μάρμαρα" αλλά έργα γλυπτικής τέχνης ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής αξίας-αποσπάστηκαν βιαίως από το Μνημείο τους, καταστράφηκαν σε μεγάλο βαθμό από τη "μεταφορά" τους και εν κατακλείδι εκλάπησαν από το Λόρδο Έλγιν, ο οποίος τα μεταχειρίστηκε σαν προσωπικά του λάφυρα», προσθέτει ο Τ. Κουράκης, ο οποίος διερωτάται: «Είναι πράγματι αυτός ο τρόπος με τον οποίο θα διδάξουμε στους μαθητές μας το σεβασμό στα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς; Έτσι θα διαχειριστούμε τον Πολιτισμό μας; Με τέτοια κείμενα που διαστρεβλώνουν τα ιστορικά γεγονότα και τις παραμέτρους τους θα διεκδικήσουμε την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον φυσικό τους χώρο;»
Ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ καλεί τον υπουργό Παιδείας «να διορθώσει άμεσα την συγκεκριμένη παράγραφο, η οποία πληγώνει την ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών και υπονομεύει σημαντικά το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν».
Ο κ. Κουράκης σε δήλωσή του τονίζει: «Το βασικό επιχείρημα του Βρετανικού Μουσείου, ότι "καλύτερα που τα Μάρμαρα του Παρθενώνα βρίσκονται στο Λονδίνο διότι τα βλέπει περισσότερος κόσμος" υιοθετεί το βιβλίο της Ιστορίας της Τέχνης της Γ' Λυκείου, το οποίο αναφέρει : "Όμως με την μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από το Λόρδο Έλγιν, το 1806, για πρώτη φορά οι καλλιτέχνες των Ευρωπαϊκών Χωρών μπόρεσαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά έργα της ακμής της Ελληνικής γλυπτικής"»."
«Είναι αδιανόητο, να διδάσκονται οι μαθητές ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα "μεταφέρθηκαν". Τα Γλυπτά του Παρθενώνα - τα οποία δεν είναι σκέτα "μάρμαρα" αλλά έργα γλυπτικής τέχνης ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής αξίας-αποσπάστηκαν βιαίως από το Μνημείο τους, καταστράφηκαν σε μεγάλο βαθμό από τη "μεταφορά" τους και εν κατακλείδι εκλάπησαν από το Λόρδο Έλγιν, ο οποίος τα μεταχειρίστηκε σαν προσωπικά του λάφυρα», προσθέτει ο Τ. Κουράκης, ο οποίος διερωτάται: «Είναι πράγματι αυτός ο τρόπος με τον οποίο θα διδάξουμε στους μαθητές μας το σεβασμό στα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς; Έτσι θα διαχειριστούμε τον Πολιτισμό μας; Με τέτοια κείμενα που διαστρεβλώνουν τα ιστορικά γεγονότα και τις παραμέτρους τους θα διεκδικήσουμε την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον φυσικό τους χώρο;»
Ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ καλεί τον υπουργό Παιδείας «να διορθώσει άμεσα την συγκεκριμένη παράγραφο, η οποία πληγώνει την ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών και υπονομεύει σημαντικά το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα