Όσκαρ: Τι οδήγησε στην αλλαγή της διαδικασίας επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας

Όσκαρ: Τι οδήγησε στην αλλαγή της διαδικασίας επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας

Τα μέλη των κινηματογραφικών φορέων κι όχι ο υφυπουργός Πολιτισμού θα αποφασίζουν πλέον για την ταινία που θα εκπροσωπεί τη χώρα μας στον λαμπερό θεσμό

Όσκαρ: Τι οδήγησε στην αλλαγή της διαδικασίας επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας
Αλλαγές στη διαδικασία επιλογής της ταινίας που εκπροσωπεί, κάθε χρόνο, την Ελλάδα στα βραβεία Όσκαρ έρχονται, με πρωτοβουλία του αρμόδιου υφυπουργού Πολιτισμού Ιάσωνα Φωτήλα, μετά τις περσινές, έντονες αντιδράσεις που είχαν ως αποτέλεσμα την απόσυρση, ως ένδειξη διαμαρτυρίας, της συντριπτικής πλειοψηφίας των υποψηφιοτήτων.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, λοιπόν, η διαδικασία επιλογής και υποβολής της ελληνικής υποψηφιότητας στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου παραμένει μεν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Πολιτισμού, τα μέλη της γνωμοδοτικής επιτροπής αξιολόγησης των ταινιών, ωστόσο, θα διορίζονται, όχι από τον υφυπουργό αλλά καθ΄ υπόδειξη των αρμόδιων κινηματογραφικών φορέων και αυξάνονται από επτά, που ήταν μέχρι πέρσι, σε 11.
Όσκαρ: Τι οδήγησε στην αλλαγή της διαδικασίας επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας
Ο υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσων Φωτήλας

Η σύνθεση της επιτροπής αξιολόγησης ήταν, εξάλλου, η βασική αιτία που έφερε τους κινηματογραφιστές αντιμέτωπους με το υπουργείο Πολιτισμού και ειδικότερα με τον υφυπουργό Ιάσονα Φωτήλα, τον περασμένο Αύγουστο. Το χρονικό της έντασης ξεκίνησε όταν προϊστάμενος από το αρμόδιο Τμήμα Κινηματογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων του υπουργείο Πολιτισμού επικοινώνησε τηλεφωνικά με τέσσερα μέλη της Ελληνικού Ακαδημίας Κινηματογράφου, τον βραβευμένο σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτο, την ηθοποιό Κόρα Καρβούνη, την σεναριογράφο Κάλλια Παπαδάκη και την κριτικό κινηματογράφου Λήδα Γαλανού, και τούς πρότεινε να συμμετάσχουν στην επταμελή κριτική επιτροπή. Και οι τέσσερις αποδέχτηκαν την πρόταση ενώ τούς εστάλησαν, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, από τον ίδιο υπάλληλο του υπουργείου, τα links όλων των ταινιών που θα πρέπει να παρακολουθήσουν.

Λίγα μόλις 24ωρα αργότερα ωστόσο, και οι τέσσερις έλαβαν, έκπληκτοι, ένα νέο μέιλ, από άλλον υπάλληλο του υπουργείου αυτή τη φορά, στο οποίο αναφερόταν πως η επιλογή τους έγινε εκ παραδρομής και δεν θα συμμετάσχουν τελικά στην επιτροπή. Σχεδόν ταυτόχρονα δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια η εγκεκριμένη σύνθεση της επιτροπής, με τελείως διαφορετική σύνθεση

Οι παραπάνω χειρισμοί οδήγησαν τους δημιουργούς - παραγωγούς 20 υποψήφιων ταινιών να αποσυρθούν από τη διαδικασία καταγγέλλοντας «παρεμβάσεις που δημιουργούν σοβαρές αμφιβολίες για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα της» ενώ διαμαρτυρίες εξέφρασαν τόσο η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου όσο και τα κινηματογραφικά σωματεία.

Η απάντηση που έλαβαν από τον κ. Φωτήλα ήταν ότι το για το όλο ζήτημα ευθυνόταν υπάλληλος της Διεύθυνσης Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΥΠΠΟ ο οποίος, ενεργώντας από υπερβάλλοντα ζήλο προκειμένου να τρέξουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες, πρότεινε σε κάποιους σκηνοθέτες να συμμετέχουν στην επιτροπή αξιολόγησης χωρίς να έχει λάβει την έγκριση του ίδιου, όπως προβλεπόταν. Επρόκειτο, όπως είχε δηλώσει τότε ο υφυπουργός Πολιτισμού, για μια σημαντική παρατυπία η οποία δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτή.

Κλείσιμο
Οι αλλαγές, μέσω της σχετική υπουργικής απόφασης, που ανακοινώθηκαν σήμερα, λοιπόν, είναι ξεκάθαρο πως στοχεύουν στην αντιστροφή του αρνητικού κλίματος που δημιουργήθηκε πέρσι και στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης μεταξύ υπουργείου Πολιτισμού και κινηματογραφικών δημιουργών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης