Σε νέο φεγγάρι η ελληνική ναυτιλία
tsamopoulos_minas

Μηνάς Τσαμόπουλος

Σε νέο φεγγάρι η ελληνική ναυτιλία

Οι καιροί αλλάζουν, γίνονται πιο περίπλοκοι και απαιτητικοί. Η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν θα μπορούσε να ξεφύγει. Τα περιβαλλοντικά θέματα κυριαρχούν με στόχο τη μείωση, σε πρώτη φάση, του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της και σε δεύτερη φάση την απανθρακοποίησή της με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων

Ομως επικρατούν συνθήκες Βαβέλ αφού άλλη στόχευση έχει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, κλάδος του ΟΗΕ και παγκόσμιος ναυτιλιακός νομοθέτης , άλλη στόχευση και χρονοδιαγράμματα έχει η ΕΕ και στη μέση η Ναυτιλία η οποία δεν ξέρει προς τα που να …στρίψει.

Οι πλοιοκτήτες δεν ξέρουν τι πλοία να ναυπηγήσουν αφού δεν γνωρίζουν ποια εναλλακτικά καύσιμα θα καίνε στο άμεσο μέλλον.!!! Και κανείς δεν μπορεί να τους το πει αφού οι «αρμόδιοι» δεν έχουν καταλήξει ΣΤΟ πράσινο καύσιμο. Το ψάχνουν.

Ακόμη και το LNG πλέον αμφισβητείται ότι είναι το οικολογικό καύσιμο- γέφυρα για την επόμενη μέρα.

Η αβεβαιότητα θα κοστίσει δισεκατομμύρια δολάρια στη ναυτιλιακή βιομηχανία ενώ θα εξαφανιστούν παραδοσιακά ναυτικά τζάκια και θα δημιουργηθούν νέα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια.

Μέσα σε αυτό το σκηνικό ο επί 13 χρόνια πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, ο οποίος θεωρείται πλέον εμβληματική μορφή στον «συνδικαλιστικό» χώρο της ελληνόκτητης πλοιοκτησίας, μέριασε συνειδητά και άνοιξε τον δρόμο σε νέα πρόσωπα για να κυβερνήσουν το καράβι σε μη ξεκάθαρα χαρτογραφημένες θάλασσες.

Για πρώτη φορά τις τελευταίες 10ετίες της σύγχρονης ιστορίας της ΕΕΕ οι εκλογές για την ανάδειξη ΔΣ αλλά και προέδρου τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας των ΜΜΕ, πέραν των οικονομικών και συντεχνιακών. Η εμφάνιση δύο διεκδικητών για την προεδρία της ΕΕΕ, της Μελίνας Τραυλού και του Γιώργου Αγγελόπουλου δημιούργησαν μία άλλη πιο τραχεία εικόνα. Η εκλογή της Κεφαλλονίτισας πλοιοκτήτριας, της πρώτης γυναίκας προέδρου στην ιστορία της Ένωσης από την ίδρυσή της, το 1916 , είναι δεδομένο ότι τράβηξε την προσοχή όλων των μεγάλων δυνάμεων της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Σε μια κρίσιμη περίοδο ανέλαβε μεγάλες ευθύνες ως θεσμική επικεφαλής μίας εκ των ισχυρότερων ναυτιλιακών δυνάμεων του κόσμου, της ελληνικής.

Πολλές οι ευθύνες και μεγάλο το βάρος που καλείται να σηκώσει στους ώμους της αφού η ναυτιλία δεν είναι ένας απλός κλάδος μεταφορών αλλά έχει γεωπολιτικές, οικονομικές, πολιτικές και εθνικές προεκτάσεις σε ένα ρευστό περιβάλλον. Η ενότητα είναι το ζητούμενο στο νέο φεγγάρι της ελληνόκτητης ναυτιλίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ