Πληρώνοντας το μνημόνιο Σουφλιά

Μαριάννα Τζάννε

Πληρώνοντας το μνημόνιο Σουφλιά

Tελικά σε αυτή τη χώρα φαίνεται ότι έχει η μοίρα μας. Να σερνόμαστε και να αγκομαχούμε από μνημόνια, κάθε είδους. Μνημόνια που είτε τα έχουμε διαβάσει και κάνουμε τους χαζούς με όσα μας επιβάλλουν είτε δεν τα διαβάσαμε και τα υπογράψαμε και εκ των υστέρων κλαίμε.

Μέσα σε όσα έχουν συμβεί την τελευταία διετία με την περίφημη δανειακή σύμβαση, φαίνεται ότι έχουμε λησμονήσει ή μας διαφεύγει ότι η χώρα πολύ πριν το επαχθές μνημόνιο του 2010 είχε εγκλωβιστεί από το 2007 σε ένα άλλο εξίσου σκανδαλώδες μνημόνιο, εκείνο του κ. Σουφλιά.

Tελικά σε αυτή τη χώρα φαίνεται ότι έχει η μοίρα μας. Να σερνόμαστε και να αγκομαχούμε από μνημόνια, κάθε είδους. Μνημόνια που είτε τα έχουμε διαβάσει και κάνουμε τους χαζούς με όσα μας επιβάλλουν είτε δεν τα διαβάσαμε και τα υπογράψαμε και εκ των υστέρων κλαίμε.

Μέσα σε όσα έχουν συμβεί την τελευταία διετία με την περίφημη δανειακή σύμβαση, φαίνεται ότι έχουμε λησμονήσει ή μας διαφεύγει ότι η χώρα πολύ πριν το επαχθές μνημόνιο του 2010 είχε εγκλωβιστεί από το 2007 σε ένα άλλο εξίσου σκανδαλώδες μνημόνιο, εκείνο του κ. Σουφλιά. Ω του θαύματος ούτε εκείνη η συμφωνία που σήμερα στοιχειώνει τις τσέπες των οδηγών και θέτει θέματα ασφάλειας των δρόμων φαίνεται ότι διάβασαν πολύ στα δυο μεγάλα κόμματα. Διαφορετικά ίσως να μην την ψήφιζαν με κλειστά τα μάτια. Γιατί σε τι διαφέρει εκείνο το μνημόνιο με τούτου του κ. Παπανδρέου που λιθοβολούμε καθημερινά; Mία  ταπεινωτική σύμβαση ήταν και η παλιά που έδινε όλα τα κυριαρχικά δικαιώματα των εθνικών μας δρόμων στους εργολάβους. Τους παραχωρούσε το νευραλγικό οδικό δίκτυο της χώρας για 30 χρόνια, τους καθιστούσε αφεντικά σε παλιά και νέα τμήμα των αυτοκινητοδρόμων και τους εκχωρούσε το δικαίωμα της εκμετάλλευσης των διοδίων, με αποτέλεσμα υπέρογκες αυξήσεις για να βγουν λεφτά ώστε να έχουν κέρδος οι κατασκευαστές αλλά και να γίνουν τα έργα.

Με όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα, το δεύτερο δοκιμάζεται όσο ποτέ άλλοτε. Τα έργα έχουν τελματώσει ελλείψει τραπεζικής χρηματοδότησης  και ο επανασχεδιασμός τους –εάν τελικώς αποφύγουν την καταστροφή-  καθίσταται επιτακτικός όσο ποτέ άλλοτε. Η δε μείωση των διοδίων που πολυδιαφημίστηκε πριν από 1,5 χρόνο για να χρυσώσει το χάπι σε μια κοινωνία οργισμένη από τα απανωτά χαράτσια, αποδείχτηκε εφάμιλλη των περίφημων αποκρατικοποιήσεων των 50 δις. ευρώ! Μόνο που οι κατασκευαστές παρά το πάγωμα των έργων δεν έχουν σταματήσει ούτε λεπτό να εισπράττουν διόδια. Αντιθέτως τηρούν με θρησκευτική ευλάβεια τις αυξήσεις των αμαρτωλών συμβάσεων του 2007 ακόμη και σήμερα στην Ελλάδα της χρεοκοπίας και της βαθιάς ύφεσης!

Και η πολιτεία τι κάνει; Παρακολουθεί ανήμπορη και συχνά αμήχανη το θέατρο του παραλόγου καθώς εάν δεν ανατιμηθούν τα διόδια θα πρέπει να καταβάλλει τις αυξήσεις το ίδιο το ελληνικό δημόσιο! Τόσο καλά τα είχε σχεδιάσει το ιερατείο του μνημονίου Σουφλιά ώστε βρέξει-χιονίσει το μάρμαρο να πληρώνει το δημόσιο και οι Έλληνες φορολογούμενοι.

Το ίδιο θα συμβεί και απόψε που οι επιχειρηματίες των δρόμων θα εφαρμόσουν τις νέες τιμές των διοδίων στο σύνολο του εθνικού μας δικτύου. Τι σημασία έχει που τα έργα έχουν σταματήσει; Τι σημασία έχει που οι οδηγοί εξοργισμένοι θα σηκώσουν για άλλη μια φορά τις μπάρες χωρίς να πληρώσουν; Αρκεί που στους διαχειριστές των δρόμων θα αποδοθεί δικαιοσύνη. Η δικαιοσύνη των δρόμων που χάραξε το μνημόνιο Σουφλιά και που ψήφισε αδιάβαστο και το ΠΑΣΟΚ!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης