Το δώρο
Γιώργος Παπασταφίδας

Γιώργος Παπασταφίδας

Το δώρο

Το «δώρο» που μας έκανε ο Αλμούνια με την έγκριση της εξαγοράς της Ολυμπιακής από την Aegean μπορεί να αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο της ανάπτυξης στην Ελλάδα για το 2014 . Υπερβολές.

Άλλος ένας προφήτης ο οποίος ρίχνει νερό στο μύλο του ανύπαρκτου success  story της κυβέρνησης θα πουν πολλοί από εσάς . Τι ενδιαφέρει τους Έλληνες πολίτες ,που στενάζουν από την καταιγίδα των φόρων και της ανεργίας , η εξαγορά μιας εταιρίας από μια άλλη ;

Σε άλλες περιπτώσεις θα συμφωνούσα, αλλά στην περίπτωση των δύο αεροπορικών εταιριών εναπόκειται στην πολιτεία, στη διοίκηση της  Aegean και τους μετόχους της να δημιουργήσουν μια μεγάλη και ανταγωνιστική αεροπορική εταιρία η οποία θα αξιοποιήσει στο έπακρο το τουριστικό πλεονέκτημα που έχει αποκτήσει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια ως ένας από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης .

Κλείσιμο
Δεν νοείται  χώρα που θεωρεί τον τουρισμό ως βασικό πυλώνα της ανάπτυξης της να μην έχει μια ανταγωνιστική αεροπορική εταιρία μέσω της οποίας αυξάνει δραματικά τα έσοδα της από τον τουρισμό .

 Σήμερα όλοι πανηγυρίζουν για τα 17,5 εκατομμύρια τουρίστες που ήρθαν στην Ελλάδα το 2013 . Απ΄αυτούς τα 15 εκατομμύρια ήρθαν στην χώρα μας  αεροπορικώς και μόνο  τα 2 με 2,5 εκατομμύρια ταξίδεψαν με ελληνικές εταιρίες . Δηλαδή οι ελληνικές εταιρίες ελέγχουν περίπου το 14% της εισερχόμενης αεροπορικής  κίνησης κάτι που σημαίνει ότι από τα 4 και πλέον δισ. ευρώ , τζίρου  που δημιουργείται σε ετήσια βάση  λόγω του τουρισμού στην  αεροπορική αγορά της Ελλάδας οι εγχώριες εταιρίες δεν εισπράττουν πάνω από 500 με 600 εκατομμύρια στην καλύτερη περίπτωση .

Πόσοι απ΄εμάς δεν έχουμε δει, καλοκαίρι ,σε περιφερειακά αεροδρόμια αεροπλάνα αεροπορικών εταιριών  «χαμηλού κόστους» να αποβιβάζουν τους επιβάτες και μετά από τριάντα λεπτά να απογειώνονται μην έχοντας αφήσει στην Ελληνική οικονομία ούτε ένα ευρώ σε δαπάνες .

Μια ανταγωνιστική  ελληνική αεροπορική  εταιρία με έδρα την Ελλάδα θα έχει κατά κανόνα ελληνικά πληρώματα τα οποία θα φορολογούνται  και θα καταναλώνουν στην Ελλάδα , θα αγοράζουν καύσιμα και προμήθειες από την Ελλάδα , τα αεροσκάφη θα συντηρούνται στην Ελλάδα και η διοικητική υποστήριξη της θα είναι στην Ελλάδα .

Αυτό σημαίνει ότι με τις κατάλληλες κινήσεις θα μπορεί να δημιουργηθεί μια υπεραξία για την Ελληνική οικονομία  που θα αντιστοιχεί στο 1 % του ΑΕΠ της χώρας . Εναπόκειται λοιπόν στην διοίκηση και τους μετόχους της εταιρίας να την αναπτύξουν αφού πλέον δεν θα έχουν την μόνιμη δικαιολογία ότι δέχονται έντονο ανταγωνισμό στην εσωτερική αγορά και αιμορραγούν οικονομικά .

 Επιπλέον είναι η ώρα για την διοίκηση  της Aegean να ενώσει  την (απομονωμένη αεροπορικά)  Ελλάδα με τις ΗΠΑ , αλλά και να προσθέσει προορισμούς με μεγάλη ζήτηση στην Ασία ανοίγοντας νέες προοπτικές τόσο για τον τουρισμό όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές.

 Ο δρόμος άνοιξε , εναπόκειται στους μεγαλομετόχους της εταιρίας, οι οποίοι είναι επιχειρηματίες διεθνούς ακτινοβολίας να συμβάλουν και αυτοί στην πανεθνική προσπάθεια να βγει η Ελλάδα από την κρίση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK