Η συγκλονιστική μαρτυρία του διασωθέντα στις Οινούσσες: Πάλευα 14 ώρες στη θάλασσα - Δεν βρίσκουμε το παιδί

oinouses_agnooumenos_arthro

Το σκάφος ανετράπη στις 15:25 της Παρασκευής και ο Ιωάννης Πολιτάκης σώθηκε στις 8 το πρωί του Σαββάτου - Πώς χάθηκε ο 22χρονος που αγνοείται

Τις συγκλονιστικές στιγμές που έζησε από τις 3 το απόγευμα της Παρασκευής μέχρι να εντοπιστεί σώος στις 8 το πρωί του Σαββάτου περιέγραψε ο Ιωάννης Πολιτάκης, ο οποίος επέβαινε στο σκάφος που ανετράπη με αποτέλεσμα να χαθεί ο 68χρονος Ελληνοαμερικανός φίλος του Πλάτων Καβάφης και να αγνοείται ο 22χρονος γιος του.
Οινούσες αγνοούμενος

«Το θέμα είναι ότι δεν βρίσκουμε το παιδί» δήλωσε συγκλονισμένος ο κ. Πολιτάκης, ο οποίος, όπως μετέδωσε ο Alpha, είναι και νονός του 22χρονου.

Όπως λέει «14 ώρες ήμουν μέσα στη θάλασσα και πάλευα. Προσπαθούσα και όπου με πήγαινε ο καιρός, έβλεπα ότι πάει καλά ας πούμε, να με βγάλει κάπου, έστω στην Τουρκία. Και πήγαινα κι εγώ, προσπαθούσα, κολυμπούσα να πάω πιο γρήγορα, γιατί με έσπρωχνε ο καιρός».

Εξηγώντας τι συνέβη μέχρι να βυθιστεί το σκάφος «Ασπασία» του Πλάτωνα Καβάφη, ο κ. Πολιτάκης είπε ότι «ο καιρός ήταν πολύ καλός Φύγαμε 2 η ώρα το μεσημέρι και 3:25 το σκάφος πήρε νερό, με αποτέλεσμα να γεμίσει με νερό ξαφνικά μέσα στα πόδια μας. Παίρνω ένα μπουγέλο και βγάζω το πρώτο, το δεύτερο μπουγέλο το νερό έξω. Μόλις πάω να βγάλω το τρίτο μπουγέλο, το σκάφος σηκώθηκε με την πρύμνη. Η πλώρη του επάνω. Ξαφνικά σβήνει και η μηχανή. Άρχισε να βυθίζεται και κρατούσαμε τα κάγκελα της βάρκας περίπου 1,5 ώρα».

Η συνέχεια της διηγήσης του είναι συγκλονιστική καθώς περιγράφει πώς προσπάθησαν να σωθούν όλοι μαζί με ένα σκοινί. «Προσπάθησα εγώ και έλυσα ένα σχοινί που είχε περιμετρικά, στα κάγκελα μπροστά, με την έννοια να πιαστούμε για να μη χαθούμε. Πήγε το σκάφος κάτω και τους λέω και τους λέω πάρτε το σχοινί και μην το αφήνετε. Και το κρατούσαμε και οι τέσσερις μαζί το σχοινί».

Ο 22χρονος, σύμφωνα με τον ίδιο, «κάποια στιγμή θεώρησε σωστό να αφήσει το σχοινί και να προσπαθήσει κολυμπώντας να πάει προς τις Οινούσσες. Η αδελφή του παιδιού μόλις είδε ότι δεν γύριζε ο Γιάννης πίσω, θεώρησε σωστό να αφήσει και αυτή το σχοινί, να πάει πίσω από τον αδερφό της, να τον φέρει πίσω».

Όσο για τον 68χρονο Ελληνοαμερικανό που έχασε τη ζωή του, ο κ. Πολιτάκης αποκάλυψε ότι άφησε και το σχοινί και πιάστηκε από κάτι που επέπλεε για να ξεκουραστεί αλλά όταν αυτό βούλιαξε, άρχισε να του ζητάει βοήθεια. «Μου λέει, μη με αφήνεις, μη με αφήνεις. Φέρε μου το σχοινί. Είχε φύγει πάνω πάνω 50 μέτρα μακριά από εμένα. Προσπάθησα να πάω κοντά του. Έβλεπα ότι ήταν αδύνατον να πάω κοντά του και δε μπορούσα πια να του ξαναδώσω το σχοινί» κατέληξε τη συγκλονιστική του περιγραφή ο κ. Πολιτάκης.

ΣΧΟΛΙΑ (7)

kostas

Παιδιά ο πανικός είναι το χειρότερο που μπορεί να πάθει ο άνθρωπος σε κατάσταση επιβίωσης. Χάνει το χώρο και το χρόνο, ειδικά με τα πλαστικά σκάφη που βουλιάζουν. Ο χρόνος περνάει σε χρόνο dt επειδή όλοι κάνουν περιτές και πάντα λανθασμένες κινήσεις που επιβαρύνουν την κατάσταση. Οι πλαστικές βάρκες είναι πολύ επικίνδυνες για τέτοια περάσματα. Το φουσκωτό κινδυνεύει μόνο από φωτιά από τις βενζίνες. Από τίποτε άλλο. Κάτσε πάνω μέχρι να βγάλει ο ήλιος κέρατα. Από την περιγραφή εκτιμώ πως για να βάλει νερά η βάρκα των άτυχων ελληνοαμερικανών ο κυβερνήτης του είχε ξεχάσει να βάλει την τάπα στο πίσω μέρος του σκάφους. Το έχουν πάθει, ΟΛΟΙ, μα ΟΛΟΙ που έχουν σκάφη αναψυχής. Αυτή η τάπα βγαίνει για να πλυθεί το σκάφος στη στεριά και όταν το ρίχνεις πάλι στη θάλασσα πρέπει να την βάλεις, αλλιώς η βάρκα γεμίζει νερό γιατί είναι στο πίσω μέρος όπου είναι και όλο το βάρος. Υπό μία έννοια έχω βρεθεί στη θέση τους με ακυβέρνητο φουσκωτό 7μ. νότια της Ανάφης. Βραχυκύκλωσε η ηλεκτρονική από evinrude 225. H δεύτερη μηχανή δεν ίσιωνε το σκάφος κόντρα σε γεμάτο 6αρι βοριά και ο καιρός γέμιζε κι άλλο. Ημασταν τέσσερα άτομα πάνω, ευτυχώς χωρίς παιδιά. Ο κολλητός μου και η γυναίκα του έπαθαν ΑΜΟΚ. Με έβριζαν, έκλαιγαν, ήθελαν να πηδήξουν για να σωθούν παρότι είχαμε σωσίβια, βεγγαλικά, νερά, μπισκότα απ΄όλα. Προσπαθούσα να επικοινωνήσω με το Hellas Radio στο 16, πήραν το SOS και μάλιστα με το στίγμα μου. Οι άλλοι τίποτα... Βέβαια η κατάσταση ήταν δυσάρεστη διότι το σκάφος είχε γυρίσει στο πλάι και τα κύμματα μας έλουζαν. Στο τέλος πλακωθήκαμε στα χαστούκια για να τον συνεφέρω. Ασε που με λύσσαξε στο ξύλο. Τέλικά μείναμε πάνω στο σκάφος και την επομένη το μεσημέρι μας ρυμούλκησε το λιμενικό κοντά στην Σούδα. Οταν ανεβαίνετε σε οποιοδήποτε πλωτό μέσο, από βαρκούλα μέχρι το πλοίο της γραμμής στεγανοποιείστε το κινητό σας σε ειδική θήκη ή με μία καλή πλαστική σακούλα, πάντα να παρατηρείτε τη θέση των σωσιβίων ή ακόμα ακόμα αν έχετε παιδιά να έχετε μικρό στην τσάντα σας. Πάντα στο χέρι σας και ένα μπουκαλάκι νερό. Κυρίως όμως κρατήστε την ψυχραιμία σας και ποτέ ρίσκα με τον καιρό και την θάλασσα. Κρίμα για όσους χάθηκαν. Πραγματικά λυπάμαι...

Depika

Πόσο μα πόσο συμφωνώ. Ήμουν 6η δημοτικού για ψάρεμα με μία πλαστική βάρκα έξω από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης. Μαζί μας και ένας φίλος του πατέρα μου. Τότε γύρω στα 40+ Η θάλασσα λάδι και όταν γυρίσαμε ενώ είχε νυχτώσει ένιωσα υγρασία στα πόδια μου και η τάπα στο πίσω μέρος είχε φύγει και είχαν αρχίσει να μπαίνουν νερά. Απέχαμε γύρω στα 500 μέτρα από την ακτή. Τα φώτα τα βλέπαμε. Εγώ με τον πατέρα μου να βγάζουμε τα νερά. Ευτυχώς ήταν λάδι η θάλασσα και αυτός να κλαίει σαν μωρό. Θυμάμαι στο τέλος του είπα ότι αφού βλέπεις τα φώτα και κολύμπι ξέρεις το πολύ πολύ να κολυμπήσουμε. Τότε είχαμε καλή κατάληξη στην περιπέτεια μας αλλά μου έκανε εντύπωση ο πανικός του!

Φουσκωτό,

μόνο φουσκωτό..

τάλας

περιεργο οντως ,και με πολλη ανεση μιλαει ο μπαρμπας ....ειδωμεν

Κάτι βρομάει...

Δηλαδή μέσα σε μιάμιση ώρα (!) που βυθιζόταν το καΐκι δεν πρόλαβαν ούτε τηλέφωνο να πάρουν, ούτε σωσίβιο να φορέσουν ούτε ένα βεγγαλικό να ανάψουν (που επιβάλλεται να τα φέρει το σκάφος)... Μήπως θέλει λίγο ψάξιμο η δουλειά ρε παιδιά;

Χμμμ...

Ολιγον κουφο.

Ανδρεας

καλα, δεν ηξεραν κολύμπι. Δεν καταλαβαίνω. Δεν υπήρχαν σωσίβια στο σκάφος. Κρίμα κριμα

Έχεις συναίσθηση

Πόσο ισχυρά είναι τα ρεύματα και πόσο μεγάλα τα κύματα στο στενό της Χίου? Εδώ με πλοίο πας και φοβάσαι...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

iliofaneia-kairos-ilios-kalokairi

Από 19 έως 31 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία στην Αττική - Από 16 έως 31 βαθμούς Κελσίου στη Θεσσαλονίκη - Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις, εντάσεως 3-5 μποφόρ και πρόσκαιρα στο Αιγαίο τοπικά 6 μποφόρ