Μύκονος: Το «Soho house» δίνει €60 εκατ. για το «Scorpios»

Μύκονος: Το «Soho house» δίνει €60 εκατ. για το «Scorpios»

Στην Ελλάδα το διάσημο members club - Ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος Ρόναλντ Μπερκλ, βασικός μέτοχος του περίφημου κλαμπ επενδύει στο γνωστό beach restaurant της Μυκόνου των Τόμας Χέιν και Μάριο Χέρτελ - Μαζί δημιουργούν το απόλυτο καταφύγιο για jet-setters και celebrities

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
soho_main01
To beach restaurant «Scorpios» στη Μύκονο συμπράττει με το διασημότερο στον κόσμο members club, το «Soho House», του οποίου ο βασικός μέτοχος, ο πανίσχυρος Αμερικανός επιχειρηματίας Ρόναλντ Μπερκλ, επενδύει 60 εκατ. ευρώ σε ένα πρότζεκτ διεθνών προδιαγραφών που αναμένεται, από φέτος κιόλας, να προσελκύσει την αφρόκρεμα των jet-setters

Αν κάποιος αναζητούσε το απόλυτο success story στον τομέα της διασκέδασης, η πιο λογική κίνηση θα ήταν να ξεκινήσει από τις παραλίες της Μυκόνου. Από την Ψαρού έως την Παράγκα και από τη Φτελιά έως τον Πάνορμο, σε αυτές τις μικρές ή μεγάλες αμμώδεις εκτάσεις έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια οι πιο καλοκουρδισμένες μηχανές κέρδους.

Πρόκειται για επιχειρήσεις-κοπτήρια χρήματος που λειτουργούν στη λογική μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων και όποιος αμφιβάλλει γι’ αυτό, ας ρίξει μια ματιά στα νούμερα που παραθέτουμε στις επόμενες αράδες.
Ενδεικτικά, λοιπόν, η Nammos Restaurant by the Sea Α.Ε. τη σεζόν 2016-2017 είχε κύκλο εργασιών 17,52 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία Paraga Beach A.E., υπό τη σκέπη της οποίας λειτουργεί το beach restaurant «Scorpios», το καλοκαίρι του 2016 είχε κύκλο εργασιών 10,05 εκατ. ευρώ ενώ διένυε μόλις τον δεύτερο χρόνο της λειτουργίας του.
soho02

Κλείσιμο
Στα καλοκαίρια που μεσολάβησαν έως και πέρσι, ο τζίρος της συγκεκριμένης επιχείρησης, που χτίστηκε περιμετρικά ενός μεγάλου βράχου στην παραλία της Παράγκας με την επωνυμία «Σκορπιός», εκτοξεύτηκε σε δυσθεώρητα νούμερα για τα ελληνικά δεδομένα, ξεπερνώντας τα 17 εκατ. ευρώ σε μια σεζόν που δεν διαρκεί ούτε τέσσερις μήνες. Πώς τα κατάφερε;

Αν αγαπάτε τους αριθμούς, πάρτε μια βαθιά ανάσα και κρατήστε για μερικά δεύτερα την αναπνοή σας: η εν λόγω επιχείρηση πουλάει στους πελάτες της τραπέζια ποτού με ελάχιστη κατανάλωση 10.000 ευρώ. Σε μια Κυριακή ο τζίρος μπορεί να φτάσει τις 670.000 ευρώ (συνέβη το απόγευμα της Κυριακής 30 Ιουλίου 2017). Το εστιατόριο κάνει 1.300-1.400 κουβέρ τα Σαββατοκύριακα και 700-900 τις καθημερινές. Ο πιο κακοπληρωμένος υπάλληλος είναι ο βοηθός σερβιτόρου, ο οποίος παίρνει 3.200 ευρώ τον μήνα. Η επιχείρηση κουράρει τους υπαλλήλους της με ειδικούς ψυχολόγους για να αντέξουν στην πίεση της σεζόν και από φέτος θα φιλοξενούνται σε νεόκτιστο boutique hotel στην Ανω Μερά που ετοιμάστηκε αποκλειστικά γι’ αυτούς. Οι καλύτεροι πελάτες του «Scorpios» ταξιδεύουν με ιδιωτικές πτήσεις από τη Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι και το Λος Αντζελες και δεν φείδονται χρημάτων, καθώς κάνουν λογαριασμούς που υπερβαίνουν τις 100.000 ευρώ μέσα σε λίγες ώρες.
soho03
Ο «Scorpios» πουλάει στους πελάτες του τραπέζια ποτού με ελάχιστη κατανάλωση 10.000 ευρώ. Υπήρξε Κυριακή που ο τζίρος έφτασε τις 670.000 ευρώ

Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής

Οπως αντιλαμβάνεστε, ήταν επόμενο ο «Scorpios» να προσελκύσει το ενδιαφέρον σημαντικών ξένων επενδυτών, όπως η «Soho House» του πανίσχυρου επιχειρηματία και φιλάνθρωπου Ρόναλντ Μπερκλ, ο οποίος το 2012 είχε εξαγοράσει το πλειοψηφικό μερίδιο της Soho για περίπου 383 εκατ. δολάρια. Είναι συνιδρυτής και διευθύνων εταίρος της The Yucaipa Companies, LLC, μιας εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων και εταιρειών επιχειρηματικών κεφαλαίων που ειδικεύεται στις υποαπασχολούμενες εταιρείες των ΗΠΑ στους κλάδους της διανομής, της εφοδιαστικής αλυσίδας της διατροφής, του λιανικού εμπορίου, των καταναλωτών και των ελαφρών βιομηχανιών. Η περιουσία του, σύμφωνα με το «Forbes», υπολογίζεται σε 2 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με πολύ πρόσφατο δημοσίευμα των «New York Times», ο Μπερκλ, ο οποίος τυγχάνει και επιστήθιος φίλος του πρώην Αμερικανού προέδρου Μπιλ Κλίντον, βρίσκεται σε συζητήσεις για την αγορά του «The National Enquirer», του ταμπλόιντ εντύπου που έφερε στο φως το μεγαλύτερο ερωτικό σκάνδαλο των τελευταίων ετών, με πρωταγωνιστή τον ιδιοκτήτη της Amazon Τζεφ Μπέζος.
soho10
Οι τρεις μέτοχοι του «Soho House»: Ρον Μπερκλ, Ρίτσαρντ Κέρινγκ και Νικ Τζόουνς

Χιλιάδες μίλια μακριά από την έδρα του κ. Μπερκλ, οι Γερμανοί Τόμας Χέιν και Μάριο Χέρτελ που ίδρυσαν το «Scorpios» το 2015, η λειτουργία του οποίου διαπνέεται από μια σύγχρονη ερμηνεία της αρχαίας ελληνικης αγοράς, δημιουργώντας σε μία από τις ομορφότερες παραλίες της Μυκόνου ένα κέντρο συνάντησης που στοχεύει να εμπνεύσει την καλλιτεχνική, πνευματική και κοινωνική ζωή της κοινότητάς του, σχεδίαζαν από καιρό την παγκόσμια επέκτασή του. Και απ’ ό,τι φαίνεται, βρήκαν τον κατάλληλο άνθρωπο στην καλύτερη χρονική στιγμή, δηλαδή πάνω στο αποκορύφωμα της επιτυχίας τους ως ιδιοκτήτες-μάνατζερ ενός εκ των δημοφιλέστερων πλέον στον κόσμο beach restaurants. Ηταν λοιπόν θέμα χρόνου να ενταχθεί ο «Scorpios» στην παγκόσμια κυριαρχία του «Soho House», μιας ιδιωτικής αρχικά λέσχης που συστάθηκε το 1995 στο Λονδίνο με πρωτοβουλία του επιχειρηματία και ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου «Babington House», Νικ Τζόουνς, με το όνομα του αείμνηστου Ντέιβιντ Μπόουι να περιλαμβάνεται -μεταξύ άλλων- στη λίστα με τα ιδρυτικά μέλη.

Σήμερα η «Soho House», με τον Ρόναλντ Μπερκλ στο τιμόνι της, διαθέτει παραρτήματα σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία, περιλαμβανόμενων εστιατορίων, κινηματογράφων, χώρων εργασίας, σπα κ.λπ. Ενας από τους δύο βασικούς μετόχους είναι ο Ρίτσαρντ Κέρινγκ, ιδιοκτήτης του γνωστού members club με την επωνυμία «Annabel’s», τις πόρτες του οποίου έχουν διαβεί οι ωραιότερες γυναίκες του πλανήτη φορώντας σούπερ μίνι διακοσμημένα με κρύσταλλα Swarovski και δωδεκάποντα. O Κέρινγκ κατέχει το 30% της «Soho House» και το υπόλοιπο 10% ανήκει στον ιδρυτή της λέσχης Νικ Τζόουνς.
soho05
Στο 10ο επεισόδιο του 6ου κύκλου της δημοφιλούς σειράς «Sex and the City» η Σαμάνθα Τζόουνς διαπιστώνει ότι δεν είναι απλή υπόθεση να γίνει κάποιος μέλος του «Soho House» της Νέας Υόρκης

Λίστες αναμονής με 10.000 αιτήσεις

Για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη του τι εστί «Soho House», αρκεί να ανατρέξετε στην έκτη σεζόν της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς «Sex and the City» και να παρακολουθήσετε το δέκατο επεισόδιο, όπου η «Σαμάνθα Τζόουνς» μετά από μερικές απεγνωσμένες προσπάθειες να γίνει μέλος στο «Soho House» της Νέας Υόρκης καταφέρνει να εισβάλει χρησιμοποιώντας μια ψεύτικη κάρτα μέλους και τη διώχνουν κακήν κακώς από την πισίνα του κλαμπ. H εν λόγω σκηνή προσφέρει άφθονο γέλιο, ωστόσο επισημαίνει και τις αντικειμενικές δυσκολίες που συναντά κάποιος που επιθυμεί να γίνει μέλος του κλαμπ.

Η ιδιωτικότητα που πουλάει στους πελάτες της η «Soho House» είναι και ο λόγος που το προσωπικό «σκανάρει» -με διακριτικό πάντοτε τρόπο- τα υποψήφια προς ένταξη μέλη ακόμη και στα social media, ώστε να τσεκάρει αν πράγματι ταιριάζουν με τη χαλαρή και δημιουργική ατμόσφαιρα της λέσχης. Για παράδειγμα, οι χώροι της «Soho House» δεν απευθύνονται σε μεσίτες ή σε ανθρώπους που κάνουν παρεμφερή επαγγέλματα για τον απλούστατο λόγο ότι δεν θέλουν να χρησιμοποιείται το κλαμπ αποκλειστικά και μόνο για μπίζνες και δημόσιες σχέσεις, αλλά περισσότερο ως χώρος διαφυγής και χαλάρωσης όπου ακόμα και η επίσημη ενδυμασία δεν είναι αποδεκτή, ενώ οι φιλοξενούμενοι είναι περισσότερο αρτιστίκ προσωπικότητες και όχι τόσο μέλη του επιχειρηματικού κλάδου όπως συμβαίνει σε χώρους άλλων ιδιωτικών λεσχών.

Να σημειωθεί ότι η πολιτική της λέσχης απαγορεύει αυστηρά τις φωτογραφίες εντός των χώρων της προκειμένου να προστατεύσει τα μέλη της, ενώ οι λίστες αναμονής είναι ατελείωτες, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το «Soho House» στο Βερολίνο, στην Torstrasee 1, με 10.000 αιτήσεις προς έγκριση!
soho08

Στο «Soho House» του Λονδίνου έδωσαν πρώτη φορά ραντεβού η Μέγκαν Μαρκλ με τον πρίγκιπα Χάρι τον Ιούλιο του 2016, όπου και μοιράστηκαν ένα μπουκάλι ροζέ κρασί, ενώ το μπάτσελορ της Μέγκαν, σύμφωνα με το «Us Weekly», έγινε στο «Soho Farmhouse», στην περιοχή Οξφορντσάιρ, περίπου δύο ώρες απόσταση από τη βρετανική πρωτεύουσα.

Πώς λειτουργεί η «Soho House»: τα μέλη, αφού πρώτα επιτύχουν να εγκριθεί η ένταξή τους στη λέσχη της επιλογής τους, καταβάλλουν ένα πάγιο ποσό τον χρόνο, το οποίο δεν θεωρείται απαγορευτικό και κυμαίνεται περίπου στα 1.800 ευρώ. Η κάρτα μέλους που τους αποστέλλεται δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στις ιδιωτικές λέσχες της «Soho House» ανά τον κόσμο, πάντα με σειρά προτεραιότητας και ανάλογα με τη διαθεσιμότητα. Ομως, ακόμη κι αν κάποιος δεν ανήκει στη λίστα των μελών του «Soho House», έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί τους χώρους του, αν και με σαφώς λιγότερα προνόμια, χωρίς ωστόσο να νιώθει παραμελημένος.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι και στο «Scorpios» δεν πρόκειται να αλλάξουν τα δεδομένα, καθώς οι πελάτες του θα μπορούν να το επισκέπτονται όπως και πριν, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται να είναι μέλη της «Soho House».
H απόκτηση του «Scorpios», σύμφωνα με τους ανθρώπους της «Soho House», σηματοδοτεί το πρώτο βήμα στα σχέδια της βρετανικής ιδιωτικής λέσχης προκειμένου να τον τοποθετήσει κάτω από την ομπρέλα του υφιστάμενου παγκόσμιου δικτύου της, δημιουργώντας έναν νέο πυλώνα της επιχείρησης που θα επικεντρώνεται στις «εμπειρίες εκτός των «Soho House».
soho09
Οι σημερινοί ιδιοκτήτες: Οι πολυμήχανοι Γερμανοί Τόμας Χέιν και Μάριο Χέρτελ παραμένουν στο τιμόνι της επιχείρησης, βάζοντας στη συμφωνία και τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου «San Giorgio»

Τι αλλάζει στον Σκορπιό

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς που δραστηριοποιούνται στη Μύκονο και γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στο νησί, πρόκειται για επένδυση 60 εκατ. ευρώ, με τους πολυμήχανους Γερμανούς Τόμας Χέιν και Μάριο Χέρτελ να παραμένουν στο τιμόνι της επιχείρησης, βάζοντας μέσα στη συμφωνία και τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου «San Giorgio», το οποίο είναι χτισμένο σε λόφο, πάνω από την παραλία Παράγκα, έχει θέα 270 μοιρών, 40 υπνοδωμάτια, πισίνα, βεράντα και εστιατόριο.

Το κοινό στοιχείο του «Scorpios» και του ξενοδοχείου «San Giorgio» με τις λέσχες της «Soho House» είναι αυτή η χαλαρή «home from home» αίσθηση, καθώς οι τρεις αυτές επιχειρήσεις έχουν στηθεί γύρω από την αγάπη για το φαγητό, το design, την τέχνη και τη μουσική.

Η σύμπραξη του «Scorpios» με τη «Soho House» σηματοδοτεί μια σειρά από κινήσεις που θα γιγαντώσουν τη φήμη του μυκονιάτικου beach restaurant στα πέρατα του κόσμου. Συγκεκριμένα, δημιουργείται η ιδιότητα του μέλους, των Friends of Scorpios, η οποία περιλαμβάνει προνομιακή πρόσβαση στο beach bar, σε ειδικές εκδηλώσεις και εμπειρίες, καθώς και ειδικές τιμές στο «San Giorgio», τα ξενοδοχεία της «Soho House» σε όλο τον κόσμο, μέχρι και εκπτώσεις για τα Cecconi’s, τα Soho Home και τα Cowshed (spa). Τα μέλη της «Soho House» θα αποκτήσουν αυτόματα την ιδιότητα του μέλους των Friends of Skorpios.

Επιπλέον, μπαίνουν σε άμεση εφαρμογή τα ήδη μελετημένα σχέδια για την επέκταση του «Scorpios» στο εξωτερικό, σε παρόμοιες παραλιακές τοποθεσίες στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και την Ασία, με πρώτη προτεραιότητα το Μπαλί της Ινδονησίας. Το 2020 αναμένεται να πραγματοποιηθεί η μετονομασία του ξενοδοχείου «San Giorgio» σε «Little Rock House», ενώ στη συνέχεια το «Little Roc House» θα γίνει μέλος της οικογένειας των ξενοδοχείων «Soho House», με δωμάτια διαθέσιμα σε ειδικές τιμές για τα μέλη του κλαμπ και των Friends of Skorpios. Μάλιστα ετοιμάζονται και νέες επενδύσεις που θα αφορούν αποκλειστικά την Ελλάδα, ανοίγοντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας. Καθόλου άσχημα για τους δύο φιλέλληνες Γερμανούς που έχουν βάλει πλώρη να κατακτήσουν τον κόσμο, ποντάροντας στην εργατικότητα, στο φιλότιμο και τη φιλοξενία των Ελλήνων.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης