LIVE

Κορωνοϊός

Επεισόδια στην Αλβανία: Τσάμηδες προσπάθησαν να πλησιάσουν την ελληνική αποστολή

αλβα

Αναφορές για 18 συλλήψεις από την αλβανική αστυνομία - Συνθήματα από τα μέλη του κόμματος των Τσάμηδων

Επεισόδια σημειώθηκαν στην πρωτεύουσα της Αλβανίας κατά την άφιξη του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, όταν μέλη του κόμματος των Τσάμηδων επιχείρησαν να πλησιάσουν, με συνέπεια να συγκρουστούν με τις αστυνομικές δυνάμεις που είχαν αποκλείσει για λόγους ασφαλείας την περιοχή.

Όπως μετέδωσαν αλβανικά ΜΜΕ, ο πρόεδρος του κόμματος των Τσάμηδων και άλλοι διαμαρτυρόμενοι συγκρούστηκαν με δυνάμεις της αστυνομίας και πληροφορίες αναφέρουν ότι έγιναν 18 συλλήψεις.

«Μην αγγίζετε την Αλβανία, μην ξεχνάτε την Τσαμουριά» φώναζαν οι διαδηλωτές, απαιτώντας από την κυβέρνηση της χώρας τους να επιλύσει το «τσάμικο» και να καταργήσει το νόμο περί εμπολέμου.

Ειδήσεις σήμερα

Κορωνοϊός: «Κόκκινος συναγερμός» μετά το αρνητικό ρεκόρ κρουσμάτων - Οι ηλικίες 18-39 «νούμερο ένα» μεταδότης

Κορωνοχρέη: Ποιοι έχουν δεύτερη ευκαιρία για να μπουν στις 120 δόσεις

Συγκλονίζει η γυμνάστρια Ρεγγίνα Μακέδου, που πάσχει από λευχαιμία: «Σηκωθείτε και παλέψτε»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (35)

dhmos

Μιλανε και οι συνεργάτες των ναζί.

Τσάμηδες και Αλβανοί μουσουλμάνοι είναι οι φίλοι του γιαλαντζί σουλτάν.

Οπότε τι περισσότερο να πούμε???

Tereza

Se pliroforw file oti episis ayto pou den leri to δημοσίευμα είναι ότι η συμφωνία έγινε με αυτόν τον τρόπο :όπως δίνουν δίκαιο Μάτα στην ελληνική μειονότητα στην Αλβανία άλλο τόσο θα δίνουν στους Αλβανούς που είναι Ελλάδα! Οπότε διάλεξε 😜

Νικόδημος

Τι θα λέγατε να αυξηθεί η φορολογία σε αλβανούς υπηκόους? Τι θα λέγατε να ΜΗΝ είναι δωρεάν τα σχολεία για τα παιδιά τους? Καθήστε καλά, γιατί στέλνουμε 2 πουλμαν παοκτσίδες και σας ισοπεδώνουν

Βασίλης

Τι έγινε ρε παιδιά μας την πέσανε και οι γύφτοι;

Δαναος

διπλασια φορολογια στους Αλβανους που μενουν στην Ελλαδα αμεσα!!

Kostas

0 X 2 = 0

Rom

Έχουν "πλάκα" μερικοί λαοί, σαν τους Αλβανούς, τους Τούρκους, τους "Βαρδάσιους" (Σκοπιανούς) κτλ. Έχουν "επιλεκτική" ή ΕΛΛΕΙΠΗΣ μνήμη. Όσο αφορά τους Τσάμηδες... δεν το λέμε εμείς, ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ για τους Τσάμηδες - τα ΑΛΒΑΝΙΚΑ "SS" στον Β'ΠΠ!!!... Ό,τι και να 'γινε στην Τσαμουριά... και ΛΙΓΑ έγιναν!!! Σβήσιμο απ' το χάρτη έπρεπε να 'χε γίνει να μην υπήρχατε πια, κωλο-ΝΑΖΙδες Αλβανοί!

θεσπρωτος

Οι Αλβανοί Τσάμηδες της Θεσπρωτίας, που οι εθνικιστές τους τους παρουσιάζουν ως απογόνους των Μολοσσών, κινδύνεψαν κατά τη φοβερή ανταλλαγή πληθυσμών με βάση το θρήσκευμα (1923-’26) μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας, να εξοριστούν στη Μ.Ασία. Τελικά το ανοσιούργημα αυτό αποφεύχθηκε, ύστερα από έντονα διαβήματά τους στην ‘Κοινωνία των Εθνών’ και για πολλούς ακόμη λόγους. Στο διάστημα αυτό υπέστησαν έναν τρομερό ψυχολογικό, και όχι μονο, πόλεμο, που οδήγησε σε αναγκαστική πώληση ή και σε λεηλασίες των περιουσιών τους. Πολλοί αυτοεξορίστηκαν στην Αλβανία κουβαλώντας έκτοτε τα αισθήματα του εκπατρισμένου πρόσφυγα με ότι αυτό συνεπαγόταν για το μέλλον. Η δικτατορία Μεταξά έφερε το 1937 το Ν.735/8, που προέβλεπε την υποχρεωτική απαλλοτρίωση των αλβανικών περιουσιών που απέμειναν. Οφείλουμε λοιπόν να αντιληφθούμε τα αισθήματα που ενέπνευσαν όλα αυτά στη μειονότητα, που ένιωθε υπό διωγμόν, εξωθώντας την να βλέπει ως απελευθερωτή της κάθε εισβολέα, όπως συνέβαινε πάντα ιστορικά με κάθε καταπιεζόμενη μειονότητα (π.χ. Ουνίτες της Ουκρανίας, που συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς-Ναζίδες εισβολείς). Δεν θέλω να δικαιολογήσω αυτές τις αντιδράσεις των αδικημένων μειονοτήτων, οφείλουμε όμως να κατανοήσουμε για τα καθ’ημάς, ποιές εγκληματικές εθνικιστικές συμπεριφορές αντιδραστικών ελληνικών κυβερνητικών κύκλων τις προκάλεσαν, μετατρέποντας τις μειονότητες σε Δούρειους Ίππους αλυτρωτισμών και να φροντίζουμε να μην επαναληφθούν, ούτε καν με περιφορές Επιταφείων σε αμιγώς μουσουλμανικά χωριά από ευσεβείς υπουργούς της αριστεροακροδεξιάς. Β. Στην αρχή της Κατοχής, οι Τσάμηδες της Θεσπρωτίας που είχαν απομείνει ήταν περί τους 20.000. Η συνεργασία ενός μέρους από αυτούς με τα στρατεύματα της φασιστικής και της ναζιστικής Κατοχής, όχι από ιδεολογία αλλά από ανάγκη, ήταν περίπου μονόδρομος, αν συνυπολογισθεί και η εγκληματική όσο και βλακώδης τακτική του ΕΔΕΣ εναντίον τους, που τροφοδοτούσε μίση και τους εξωθούσε σε αποστασία. Δυστυχώς η παρουσία του ΕΑΜ στα μέρη αυτά ήταν αρχικά περιορισμένη. Το 1943 πολλοί Τσάμηδες συνέδραμαν τα ναζιστικά αντίποινα για το φόνο 10 Γερμανών στρατιωτών, δηλαδή την καταστροφή του Φαναριού και την εκτέλεση των 49 προκρίτων της Παραμυθιάς, παίρνοντας αντεκδίκηση ακόμη και με βιασμούς γυναικών.

θεσπρωτος

Δημήτρη Νάσκαρης, για την εθνική δράση του οποίου καυχιέται μέχρι σήμερα η κρατική Εκκλησία. Η αγιότης του ήταν ένα ορφανό χωριατόπουλο από τη Λέλοβα της Πρέβεζας, που στα νιάτα του δούλεψε ως εργάτης στη διαβόητη ιερατική σχολή Κορίνθου, μέχρι που τον ανακάλυψε ο μετέπειτα αντιβασιλιάς, μητροπολιτης της πόλης Δαμασκηνός. Η εφημερίδα «Ήπειρος» (φ. 165 19/3/1914) έγραψε για την άφιξή του στην επισκοπή του ως πολέμαρχος: «Ἀφίκετο προχθὲς εἰς τὴν πόλιν μας τῆς ρωμαντικὴν πρωτεύουσαν τῆς Αὐτονόμου Πολιτείας ὁ Σεβ. Παραμυθίας ἡγούμενος πλείστων ὁπλιτῶν. … Θρησκευτικὸς ἀρχηγὸς Μητροπολίτης ἀλλὰ καὶ πολεμιστὴς … μὲ τὸν Σταυρὸν τοῦ Σωτῆρος καὶ τὸ ξίφος τοῦ Διάκου ἔρχεται νὰ ἐνθαρρύνη, … ἀλλὰ καὶ νὰ πολεμήση συνάμα». Το 1952 ο οπλαρχηγός που είχε περιφρονήσει το Σχήμα του, εγκατέλειψε τη νύμφη Μητρόπολή του και το κοπάδι του με αντικανονική μετάθεση-προβλεπόμενη ποινή και για αυτό, η καθαίρεση- και έγινε μητροπολίτης Τρίκκης. Για το Δωρόθεο υπάρχει άλλη μια αρνητική μαρτυρία: «Μοναδική θα μείνει, ωστόσο, η αναφορά του βρετανού ταγματάρχη Ουάλας (15.8.1944) για όσα ακολούθησαν την είσοδο του ΕΔΕΣ στα χωριά των Τσάμηδων, το Σεπτέμβριο του 1944 (σημ.Λασκ.: ο αρθρογράφος της «Ελευθεροτυπίας», θέλει να πει στις 11 Αυγούστου στο Μαργαρίτι, άλλωστε ο David John Wallace έπεσε ηρωικά λίγες ημέρες μετά, στις 17.8, στη μάχη της Μενίνας και θάφτηκε στην Παραμυθιά). Αν μη τι άλλο, στο πλιάτσικο φέρεται να πρωταγωνιστεί, αν και με αμφιλεγόμενες επιδόσεις, ο ίδιος ο τοπικός εκπρόσωπος του Υψίστου: «Οι αντάρτες επιδόθηκαν σ’ ένα όργιο αντεκδικήσεων, λεηλασιών κι εσκεμμένης καταστροφής των πάντων. Η όμορφη κωμόπολη Μαργαρίτι κάηκε ολοκληρωτικά. Ο μητροπολίτης Παραμυθιάς συμμετείχε στο ψάξιμο των σπιτιών για λάφυρα, βγαίνοντας από ένα σπίτι, ωστόσο, ανακάλυψε ότι το ήδη βαρυφορτωμένο μουλάρι του το είχαν ξαλαφρώσει κάτι αντάρτες«…», (‘Ιός’-‘Ελευθεροτυπία’, 27/4/2003). Σε κάθε περίπτωση ο Δωρόθεος είναι υπόλογος, αν όχι για πλήρη συμμετοχή του, το ελάχιστο για την απόλυτη σιωπή του στο φοβερό έγκλημα της άνανδρης σφαγής των άμαχων μουσουλμάνων συντοπιτών του. Η συμπεριφορά του μας θυμίζει επακριβώς τον μητροπολίτη Π.Πατρών Γερμανό, που σύμφωνα με τις περιγραφές του Κανέλλου Δελληγιάννη πλιατσικολόγησε την Τριπολιτσά με το μουλάρι του να γονατίζει από τα λάφυρα, πράγμα που του κόστισε μετά τη δολοφονία του από το γαμπρό του Γιώργο Καλαμογδάρτη, για να του αρπάξει τα 80.000 τάλληρα της λείας.

@

«Παρά τις πολύπλευρες πιέσεις και την ένταση…το Απελευθερωτικό Μέτωπο της Αλβανίας, αρνήθηκε να προχωρήσει σε αντίποινα εις βάρος της ελληνικής μειονότητας της γειτονικής χώρας. Σε αντίθεση με τις συνήθεις βαλκανικές πρακτικές το αίμα δεν απαντήθηκε με αίμα….το αναφέρουμε αυτό σε εποχές που υπερβολικά πολλοί και με υπερβολικά εύκολο τρόπο διακηρύσσουν ότι….στα Βαλκάνια των πρόσφατων χρόνων….η δική μας χώρα «δίδαξε πολιτισμό». Στην εδώ περίπτωση το μάθημα ήταν σπουδαίο και ασφαλώς δεν προήλθε από την ελληνική πλευρά.

θεσπρωτος

Αρκετους απο την περιοχη τους συγκεντρωσαν στο δημοτικο σχολειο της παραμυθιας και οι ευυποληπτοι και επιφανεις παραμυθιωτες , αφου τους εκαναν πλιατσικο , τους πηραν οτι ειχαν , τους χωριζαν σε διαφορετικα δωματια τους ηλικιωμενους και σε αλλα τις νεες γυναικες και τις βιαζαν . Αυτο ..., τοπικος αξιωματικος του στρατου , συνταξιουχος , εγραψε πως στο δημοτικο σχολειο , τους δοθηκαν οι πρωτες βοηθειες ....! Αυτα ...για τους Τσιαμηδες και τους καλους !! παραμυθιωτες . Σε κάθε περίπτωση, σαφώς η οποιαδήποτε άδικη πράξη, η οποιαδήποτε δολοφονία είτε Έλληνα από Αλβανό, είτε Αλβανού από Έλληνα, είναι καταδικαστέα χωρίς δεύτερη σκέψη , αλλα καποτε θα πρεπει να γραφουμε τα πραγματα με τονομα τους , χωρις να ευλογουμε.... κανεναν .

Stelios

Αφού τα λες εσύ έτσι θα είναι....χαχαχαχαχα

θεσπρωτος

Ακολουθεί η περιγραφή του Εσρέφ Χιλμί, κατοίκου της Παραμυθιάς, ο οποίος περιέγραψε τη σφαγή που έγινε στην περιοχή: «Την Τρίτη, 27 Ιουνίου 1944, στις 7 το πρωί, οι Έλληνες αντάρτες (του Ζέρβα), υπό τον συνταγματάρχη Κρανιά, τους Χρήστο Σταυρόπουλο, Λευτέρη Στρουγκάρη, και Νικόλαο Τσένο, μπήκαν στην πόλη και η διαταγή δόθηκε: κανένας δεν έπρεπε να ζήσει… Το ίδιο απόγευμα, συνέλλαβαν τους άντρες, τις γυναίκες και τα παιδιά, λες και ήταν κλέφτες. Το επόμενο πρωί όλοι οι άντρες δολοφονήθηκαν. Αφού με κράτησαν φυλακισμένο για τέσσερις ημέρες, με άφησαν να φύγω για να πάω να θάψω τους νεκρούς. Στην περιοχή ‘η εκκλησία του Άη Γιώργη’, αναγνώρισα 5 πτώματα. Οι υπόλοιποι ήταν αδύνατον να αναγνωριστούν, εξαιτίας των βασανιστηρίων που είχαν υποστεί. Τα 5 θύματα που αναγνώρισα ήταν: ο Μετ Τσέρε, ο Σαμί Ασίμι, ο Μαχμούτ Κούπι, ο Άντεμ Μπεκίρι και ο Χακί Μίλε. Δύο ημέρες αργότερα, με έστειλαν στα Βώλια, κοντά στο σπίτι του Δημήτρη Νικολάου, όπου είχαν σκοτώσει 8 ανθρώπους. Δεν μπόρεσα να τους αναγνωρίσω επειδή τους είχαν κόψει κομματάκια. Παντού τριγύρω υπήρχαν πτώματα. Μία γυναίκα με το ονοματεπόνυμο Σανιγιέ Μπολλάτι υπέσθη φοβερά βασανιστήρια και την έκαψαν ζωντανή με οινόπνευμα. Αυτή η τραγωδία έγινε την Τετάρτη, ενώ την Παρασκευή το πρωί μεταφέρθηκε από τη μητέρα της και δύο συγχωριανούς κατά διαταγή των παρακρατικών και αφού την κάλυψαν με μία κουβέρτα, την έκρυψαν σε μία αποθήκη ώστε να μην τη δει κανείς. Η καημένη γυναίκα πέθανε 5 ημέρες αργότερα. Το πτώμα της είχε γεμίσει σκουλήκια. Όλα αυτά που αναφέρω εδώ, τα έχω δει με τα μάτια μου. Στην αρχή, κρύφτηκα για 5 μέρες σε μία σοφίτα, αλλά με έπιασαν οι μοναρχο-φασίστες και με οδήγησαν μπροστά στον Κρανιά ο οποίος αφού με ρώτησε διάφορα, διέταξε να με φυλακίσουν. Στη φυλακή βρήκα άλλα 380 άτομα, ανάμεσα τους γυναίκες και παιδιά. 120 από αυτούς πέθαναν από την πείνα. Τέσσερα άτομα μαζί με ‘μένα ήμασταν στη φυλακή για 15 ημέρες, μετά απ’ τις οποίες μας μετέφεραν στην Πρέβεζα (Prevezë) και από εκεί στα Γιάννενα (Janinë), όπου μείναμε για 40 ημέρες. Εκεί μας υπέβαλαν απερίγραπτα βασανιστήρια. Απελευθερωθήκαμε ύστερα από την άφιξη στην πόλη των δυνάμεων του ΕΑΜ.»

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης