Ryanair: Θα φέρνουμε 10 εκατ. τουρίστες αν μας δίνετε 150 εκατ. ευρώ το χρόνο

Ryanair: Θα φέρνουμε 10 εκατ. τουρίστες αν μας δίνετε 150 εκατ. ευρώ το χρόνο

Εκμεταλλευόμενη την οικονομική κρίση ζητά να πετά δωρεάν απο και προς τα ελληνικά αεροδρόμια, την στιγμή που η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία αυξάνουν τους φόρους για τους επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών - Αντιδρά η διοίκηση του Ελ. Βενιζέλος

Πρόταση για την μεταφορά 10 και πλέον εκατομμυρίων τουριστών στην Ελλάδα μέσω του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας έκανε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair.
Ορισμένοι παρατηρούν ωστόσο ότι στην ουσία αυτό που ζητά είναι μια επιδότηση άνω των 150 εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση η οποία θα επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, αφού θέτει ώς βασική προυπόθεση την κατάργηση του τέλους αναχωρούντων επιβάτων -του γνωστού ως «σπατόσημου»- τη στιγμή που άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία όχι μόνο δεν το καταργούν αλλά και το αυξάνουν σε επίπεδα τριπλάσια απ΄αυτά που ισχύουν στην χώρα μας...

Την πάγια τακτική της Ryanair να μην πληρώνει τέλη αεροδρομίων έχουν νιώσει για τα καλά οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί που τα τελευταία χρόνια επιδότησαν, μέσω διαφήμισης όπως αναφέρει η Ryanair, με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ την έναρξη δρομολογίων της εταιρείας χαμηλού κόστους από και προς τη Ρόδο, την Κω, τη Θεσσαλονίκη ακόμη και το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Βόλου στη Νέα Αγχίαλο.

Ομως οι τοπικές τουριστικές ενώσεις αλλά και τα εμπορικά επιμελητήρια που χρηματοδοτούσαν τη Ryanair διαπίστωσαν ότι χρόνο με τον χρόνο οι απαιτήσεις της ιρλανδικής εταιρίας για χρηματοδότηση αυξάνονταν, με αποτέλεσμα οι τοπικοί φορείς να μην μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

Έτσι η Ryanair απλά όταν τελείωνε η χρηματοδότηση σταματούσε την επομένη κιόλας ημέρα τις πτήσεις! Κάτι ανάλογο έγινε και πριν μερικές εβδομάδες όταν η Ryanair ζήτησε απο τους τοπικούς φορείς της Μαγνησίας το ποσό των δύο εκατομμυρίων ευρώ για να συνεχίσει τα δρομολόγια της.

Ο Μάικλ Κόλεϊ, εκπρόσωπος της Ryanair στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη στην Αθήνα με την κωδική ονομασία «Σχέδιο διάσωσης για τον Ελληνικό Τουρισμό» ζήτησε την κατάργηση του Σπατόσημου για όλα τα νέα δρομολόγια στα περιφερειακά αεροδρόμια (12 ευρώ), καθώς και τη μείωσή του στο «Ελ. Βενιζέλος» από τα 12 στα πέντε ευρώ.

Ο επικεφαλής της Ιρλανδικής εταιρείας η οποία είναι η μεγαλύτερη απο πλευράς διακίνησης επιβάτων στην Ευρώπη υποσχέθηκε ότι σε ορίζοντα τριετίας, η εταιρεία του θα μπορούσε να μεταφέρει στην Αθήνα τέσσερα εκατ.επιβάτες, δύο εκατ. επιβάτες στη Θεσσαλονίκη και τέσσερα εκατ. επιβάτες στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας. Τα αποτελέσματα -με βάση τις εκτιμήσεις της εταιρείας- θα είναι 10.000 νέες άμεσες θέσεις εργασίας, 4,5 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα και 4,5 δισ. ευρώ έσοδα ετησίως, καθώς οι Ιρλανδοί εκτιμούν ότι η δαπάνη κάθε ταξιδιώτη στη χώρα μας θα κυμαίνεται στα 1.000 ευρώ.  

Οι εκτιμήσεις του κ. Κόλεϊ φαίνεται όμως πως είναι εκτός πραγματικότητας αφού η μέση δαπάνη ενός τουρίστα στην Ελλάδα -σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος- δεν ξεπερνά τα 650 ευρώ κατά μέσο όρο την τελευταία πενταετία.

Ο επικεφαλής της ιρλανδικής χαμηλού κόστους αεροπορικής υποστήριξε ότι η πρόταση της Ryanair δεν θα επιβαρύνει το κόστος λειτουργίας του «Ελ. Βενιζέλος», δεν θα μειώσει την κίνηση των άλλων αερογραμμών, ούτε θα θέσει εμπόδια στη δραστηριότητά τους και υπογράμμισε ότι «η Ryanair δεν θα κανιβαλίσει την επιβατική κίνηση». Επίσης, αναφερόμενος στην πρόταση για μηδενισμό του Σπατόσημου, ο κ. Κόλεϊ είπε ότι για κάθε 12 ευρώ που θα χαθούν για το κράτος, θα προστεθούν 1.000 ευρώ, αφού τόσο υπολογίζει ότι θα ξοδέψει ο επιβάτης της εταιρείας στην Ελλάδα.
Βέβαια στη συνέντευξη τύπου δικαιολογώντας την στάση της εταιρείας του ανέφερε ότι: «Πρέπει να παράγουμε κέρδος για τους μετόχους μας και σημείωσε με νόημα ότι η εταιρεία δεν γίνεται να είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα»



Τι απαντά η διοίκηση του Ελ. Βενιζέλος  

Η διοίκηση του αεροδρομίου τονίζει ότι το επιχειρηματικό του μοντέλο στηρίζεται στην ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων με τους αερομεταφορείς και ότι αποτελεί χρέος του να περιβάλλει με ίσες αποστάσεις τις αεροπορικές εταιρείες. «Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει επιλέξει να στηρίζει έμπρακτα τις αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή, μακροχρόνια παρουσία, προσβλέποντας σε ανάπτυξη» αναφέρει.

«Το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο δεν συμβαδίζει με τις πρακτικές της Ryanair, η οποία ακολουθεί ως πολιτική την ανάπτυξη μέσω περιφερειακών αεροδρομίων, όπου και δεν επενδύει μακροχρόνια. Η πρακτική αυτή, ιδιαίτερα σε μικρού μεγέθους αγορές, όπως είναι η ελληνική, οδηγεί σε "κανιβαλισμό" της υπάρχουσας κίνησης με άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στις υπάρχουσες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε διαρκή παρουσία», αναφέρεται σε ανακοίνωση της διοίκησης του αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος.


Το «Ελ. Βενιζέλος» προσθέτει ότι από το αεροδρόμιο επιχειρούν ήδη 10 εταιρείες χαμηλού κόστους, ενώ σε σχέση με τον εισερχόμενο τουρισμό, αναφέρει ότι «όσο και αν η εταιρεία Ryanair επιθυμεί να προϊδεάσει την αγορά για τη σημαντική συμβολή της, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήδη λαμβάνονται συγκεκριμένες δράσεις, τόσο από ιδιωτικούς, όσο και από δημόσιους φορείς για την ανάδειξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που φαίνεται ότι έχουν αποτελέσματα».

ΣΧΟΛΙΑ (31)

NIKOS VIENNA

@AMERIKANOS ! OI AEROPORIKES ETAIREIES BAZOYN FTHNO AEROPORIKO KAI AKRIBOYS FOROYS! OMOS APO TA 250€ DEN EINAI OLOI FOROI AERODROMIOY! EKEI BAZOYN THN DIAFORA TIS TIMHS THS KYROZINHS KAI TO KERDOS TOUS ! AYTO TO EKANAN PRIN POLLA XRONIA ETSI OSTEN NA DEINOYN XAMHLH PROMHQEIA STA TOYRISTIKA GRAFEIA !!! ( MONO APO TO KAQARO AEROPORIKO ) STO BENIZELOS PLHRONOYN PERIPOY 40 € ( EINAI KAI OI FOROI STO ALLO AERODROMIO POY FEYGEIS )! KAI FYSIKA H PATRIDA MAS DEN EINAI KOLOELLADA ! EAN DEN SOY ARESH NA MHN ERXESE!

nikos vienna

MALLONDEN EXN IDEA APO POLOGSMOYS! 10:000:000 TOYRISTES TON XRONO MPOREIS NA FEREIS : 180 QESEIS ANA AEROPLANO X 147 PTHSEIS HMERHSIOS !!!!!!! X 365 HMERES = 9:657:900 !!!!!!!! DHLADH QA PREPEI OLA TA AEROPLANA THS RYANIAIR NA PETOYN STHN ELLADA!!! POION KOROIDEYOYN ! TA IDIA ELEGAN KAI STHN KYPRO GIA 5:000:000 TOYRISTES ! MOLIS TOYS KOPSEIS THN EPIDOTHSH KOBOYN TIS PTHSEIS ! MONO EAN H AEGEAN MAZI ME THN OLYMPIAKH BALOYN PERISOTERA AEROPLANA STHN EYROPH ME FTHNES TIMES QA ELQOYN PERISOTEROI TOYRISTES STHN ELLADA! AYTHN THN STIGMH APO THN AYSTRIA QELEIS 300 - 400 € GIA MIA QESH ENO GIA MALLIORKA 150€ GIA ANTALYA 220€ ! XERO TH LEO DIOTI ASXOLOUME ME TON TOYRISMO KAI PRIN 3 XRONIA EIXA PEI TON YPOYRGO NIKITAIDH OTI MONO EAN PLHMHRHSOYME THN EYROPH ME FTHNES AEROPORIKES QESEIS EXOUME PIQANOTHTA NA FEROYME PERISOTERROYS TOYRISTES STHN XORA MAS ! H APANTHSH TOU HTAN " KANOYME PROSPAQEIES ME THN RYANAAIR GIA TO 2011 !!!!!! SHMERA 2013 AKOMA PROSPAQEIES KANOYN ! OLOIO OI XENODOXEI KAI OI TOYRISTIKOI PRAKTORES EINAI KREMASMENOI STA GERMANIKA LYKOSKYLA ( TUI ; JAHN ; THOMAS COOK ALL TOURS KTL ) KAI PERIMENOYN NA TOYS PETAXOYN MERIKES XILIADES TOURISTES GIA NA LENE KAI EYXARISTO ! MONO EAN OLOI MAZI KAQHSOYN NA BALOYN ENA PLANO ETSI OSTE ANAGKASOYN AYTOYS TOYS LYKOYS NA POYLANE ME FTHNES TIMES ISOS EXOYME KATI KALYTERO STON TOYRISMO !

ALEX_B

Ανεξάρτητα από τους υψηλούς φόρους του ελληνικού αεροδρομίου, αυτή είναι η τακτική της Ryanair εδώ και κάποια χρόνια. Έχει τα εισητήρια σε εξευτελιστηκές τιμές και τη διαφορά με το νορμάλ εισητήριο την πληρώνουν οι προορισμοί οι ίδιοι. Πέρσι ο Δήμος Ρόδου δεν μπόρεσε να αντεπεξέλθει σ'αυτήν την υποχρέωση και η Ryanair έκοψε τις πτήσεις! 

@amerikanos | 26/04/2013 08:01

 In English please...

Χριστόδουλος

 Εγώ προτείνω να φέρει πρώτα η Ryanair τα 10 μύρια των τουριστών που τάζει ας είναι και 7-8 δε χαλιόμαστε και έπειτα αφου όλοι αυτοι θα αφήσουν από 1000 ευρώ έκαστος συμφωνούμε να δώσουμε και κάτι παραπάνω από τα 150 που ζητά σαν μίζα ( συγνώμη επιδότηση ήθελα να πω ) ειδάλως αν δε συμφωνούν ΝΑ ΠΑ ΝΑ ΤΙΝΑΧΤΟΥΝ

amerikanos

 για οσους δεν κανουν οτι δεν καταλαβαινουν με το νταβατςιλικι των γερμανων στο βενιςελος εδω και χρονια να τι πληρωσα χτες για να ερθω στην κολο ελλαδα 177 για την εταιρια και 250 για το αεροδρομιο τοσα χρονια οι γερμανοι και οι κατσαπλιαδες μας χεςουμηςουν το ελευθεριος βενιςελος ειναι copy paste του αντιστιχου γερμανικου δηλαδη μας εβαλαν φεση στην μελετη για 50 χρονια να ειναι καλα ο λαλιωτης που ειχε ανακατευτη τωρα τη προσφερει ειναι ενα ματσο παπαρια ενα μοναδικο αεροδρομιο στην ευρωπη που ο ταχιδιωτησ πληρωνη το καροτσακι δηλαδη σου βαςουνε χερι απο τα πρωτα δευτερολεπτα κατα τα αλλα περιμενετε τουριστες 177,00 € Taxes et frais 250,45 € Total 427,45 €

Aldebaran

Ρόδο - Αθήνα - Ρόδο με Aegean/Olympic 150 Euro. Ρόδο - Ρώμη - Ρόδο με Ryanair 60 Euro (400+ με Aegean/Olympic). Πάμε 5 άτομα 4ημερο και αφήνουμε άλλα 200 σε ξενοδοχεία το άτομο, χώρια αυτά που θα φάμε σε μουσεία, εστιατόρια κλπ. Και δεν είμαστε μεθύστακες, ούτε πάμε με σακίδια. Καράβι από Ρόδο για γειτονικό νησί θέλει 90 Euro, ενώ ταξί για 60 km απόσταση εδώ θέλει 50 Euro. Πως να επιλέξω εγχώρια, πως θα μας επιλέξει ο τουρίστας; Δεν είναι ζήτημα ποιοτικού τουρισμού ..

ΤΑΣΕΑΣ

VICTOR-VICTORIA, ΜΥΑΛΟ ΞΟΥΡΑΦ' ΕΙΣ' ΜΑΝΑ Μ'. ΜΠΡ ΚΙΤΣ ΚΙΤΣ ΚΙΤΣ 

Ηφαιστίωνας

 Αχιλλέα@ νάταν μόνο αυτό; Δε ρωτάει κάποιος την aegean (αλλά και την ΟΑ) πόσους Έλληνες πιλότους χρησιμοποιεί και πόσους... Βούλγαρους με μισθούς πιτσαδόρων;;;;;;

Με το φτωχό μου το μυαλό

@ Victor φίλος ασε τον τουρισμό γιατί δεν το κατέχεις κ ασχολεισου με τα κατσίκια του πατέρα σου !!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

petraileo

Η υπερφορολόγηση των καυσίμων και η περιορισμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αποτελούν τους κυριότερους παράγοντες για να διατηρηθούν περίπου στα περσινά αρνητικά επίπεδα οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης.