Τα 5 χρόνια της ελληνικής εμπειρίας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

elia-miet-5-wwi

Η θέση της Ελλάδας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι επιπτώσεις του Πολέμου για τη χώρα και ο στρατηγικός ρόλος του ελληνικού χώρου στο πλαίσιο της παγκόσμιας Ιστορίας, παρουσιάζονται σε μια πολυποίκιλη έκθεση στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης

«Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος είχε ανέκαθεν μια ιδιάζουσα και αμφιλεγόμενη θέση στη νεότερη ελληνική Ιστορία. Αφενός, η σύγκρουση Βενιζέλου-Κωνσταντίνου και ο Εθνικός Διχασμός κυριάρχησαν ως βασικά, αν όχι μοναδικά, στοιχεία θέασης της ιστορίας της περιόδου· αφετέρου, ο ίδιος ο Μεγάλος Πόλεμος θεωρήθηκε ότι δεν άγγιξε την Ελλάδα παρά μόνο στο τέλος του, με την επίσημη συμμετοχή της χώρας στις συγκρούσεις το 1917-1918»

Με τον τίτλο: «Το ξεχασμένο Μέτωπο και η ελληνική εμπειρία 1915-1919» παρουσιάζεται –έως 3 Αυγούστου– η δίγλωσση έκθεση του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ, στην Βίλα Καπαντζή.

Βιβλία, εφημερίδες, φωτογραφίες, χάρτες, καρτ-ποστάλ αλλά και τεκμήρια από αρχεία πολιτικών και στρατιωτικών και διάφορα έντυπα εκτίθενται συνθέτοντας μια πολυεπίπεδη ανάγνωση της ιστορίας της αφήγησης για την θέση της Ελλάδας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Όπως διαβάζουμε σε ένα ενημερωτικό σημείωμα στην ιστοσελίδα του ΜΙΕΤ σχετικά με την έκθεση: «Η σύγκρουση Βενιζέλου-Κωνσταντίνου, ο Εθνικός Διχασμός, η Προσωρινή Κυβέρνηση της Θεσσαλονίκης, η Στρατιά της Ανατολής, τα Νοεμβριανά, ο συμμαχικός αποκλεισμός, η μάχη του Σκρα, και οι υπόλοιπες εξελίξεις αποτέλεσαν αναπόσπαστο μέρος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και επηρέασαν την έκβασή του σε ένα πολεμικό θέατρο, όπου η Ελλάδα, εκ των πραγμάτων, είχε σημαίνοντα ρόλο.

Παραγνωρισμένες έως σήμερα πτυχές του πολέμου αυτού στην Ελλάδα παρουσιάζονται και φωτίζονται, όπως η αλληλογραφία στρατιωτών, οι νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν (υποβρύχια, ζέπελιν και αεροπλάνα, πόλεμος αερίων), η κατασκοπεία, αλλά και οι στρατιωτικοί χάρτες που σχεδιάστηκαν για τον πόλεμο και χρησιμοποιήθηκαν αργότερα για ειρηνικούς σκοπούς».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mousitsa

Η 34χρονη Μυρτώ Ξύδη από τη Ναύπακτο δημιούργησε ένα online κατάστημα τοποθετώντας την αγάπη της για τη μόδα, το στυλ και το χειροποίητο κόσμημα

tomatos

Ένα ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου ταξιδεύει στο Βερολίνο για να αφηγηθεί μια ιστορία ενός χωριού της Καρδίτσας όπου οι ντομάτες «μεγαλώνουν» με τη συνοδεία κλασσικής μουσικής

pros-eleusis

Το Pros-Eleusis -ένα σύγχρονο οικομουσείο/εφαρμογή με στόχο τον εμπλουτισμό της τουριστικής/πολιτιστικής εμπειρίας στην Ελευσίνα ή αν προτιμάτε, ένα «μουσείο» χωρίς τοίχους που ενώνει την Ελευσίνα με τους ανθρώπους της- μας θυμίζει ένα γεγονός που συνέβη στη πόλη της Δήμητρας πριν από 100 χρόνια

kontoglou

Μια φορητή εικόνα του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου από τη συλλογή του Κεφαλλονίτη συλλέκτη Διονυσίου Π. Λοβέρδου παρουσιάζει ως ¨έκθεμα του μήνα¨ το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

1
athenslab

Οι Atenistas δημιουργούν το AthensLab, ένα εργαστήρι πολιτών για «την συλλογή αστικών επισημάνσεων, δημοτικών παραλείψεων και δυσλειτουργιών, ιδεών που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα στην πόλη στο υπάρχον πλαίσιο, με τις υπάρχουσες δυνάμεις και αρμοδιότητες»

dimodi

Δεκαοκτώ καλλιτέχνες με τα έργα τους εμπνευσμένα απ’ τη δημώδη παράδοση -γλυπτά, υφαντά, κεντήματα, ξυλογραφίες, κεραμικά και εγκαταστάσεις – συμμετέχουν σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» του δήμου Αθηναίων στη Πλάκα

adam-eva

Στο Studio Μαυρομιχάλη, σε διασκευή – σκηνοθεσία Εύης Μητσοπούλου, και πρωταγωνιστές την ίδια και τον Δημοσθένη Φίλιππα παίζεται για δεύτερη σεζόν το «Αδάμ και Εύα»

9i-symfonia

Ο Τίτος Γουβέλης και ο Χαράλαμπος Αγγελόπουλος –δύο νέοι σε ηλικία πιανίστες, παρουσιάζουν την Ενάτη Συμφωνία του Beethoven (Ωδή στη Χαρά) στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης