Υπό κράτηση ο μηχανοδηγός που έτρεχε με 200 χιλιόμετρα

Υπό κράτηση ο μηχανοδηγός που έτρεχε με 200 χιλιόμετρα

-Πανηγύριζε στο Facebook για τις... υψηλών ταχυτήτων επιδόσεις του
-Δείτε συγκλονιστικό βίντεο με τον εκτροχιασμό του τρένου
-Στους 80 οι νεκροί, 176 οι τραυματίες
-Στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία ταυτότητας και φωτογραφίες των θυμάτων
-Τριήμερο πένθος σε όλη την Ισπανία

Πυρκαγιά σε γερμανικό κρουαζιερόπλοιο σε νορβηγικό φιόρδ
Υπό κράτηση ο μηχανοδηγός που έτρεχε με 200 χιλιόμετρα
Υπό κράτηση, νοσηλευόμενος μετά τον τραυματισμό του, τέθηκε ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας στην Ισπανία, όπως μετέδωσε το βράδυ της Πέμπτης το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Ο Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο, που φέρεται να είναι ένας από τους δύο μηχανοδηγούς του Alvia 151, που εκτροχιάστηκε στην περιοχή Σαντιάγο Ντε Κομποστέλα της Γαλικίας, σκορπώνας το θάνατο σε δεκάδες επιβάτες, σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα ABC, συνήθιζε να οδηγεί σε υψηλές ταχύτητες.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ο Γκαρθόν Αμο ανήρτησε, τον περασμένο Μάρτιο, μια φωτογραφία στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook, που απεικόνιζε καντράν τρένου να φτάνει τα 200 χιλιόμετρα.
Κλείσιμο

Κάτω από τη φωτογραφία, μπορεί κανείς να διαβάσει τη συνομιλία ανάμεσα στον ίδιο και δύο διαδικτυακούς φίλους του.

Η Renfe απέφυγε να επιβεβαιώσει αν ο Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκε, ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ισπανικής εφημερίδας, το όνομά του αναφέρεται στη λίστα με τους μηχανοδηγούς που εργάζονται από το 1982, με ημερομηνία γέννησης 4/06/61.
 

Η συνομιλία έχει ως εξής:

Χοσέ Φερνάντεζ: Φίλε, σταμάταααα
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο: Είμαι στο όριο. Δε μπορώ να τρέξω πιο πολύ γιατί θα μου κόψουν πρόστιμο
Χοσέ Φερνάντεζ: Γαμ..ο πας με 200
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο: Και το καντράν δεν είναι «φτιαγμένο»
Πέδρο Εράς Γκαρθόν: Θα σε πιάσει η αστυνομία και θα σου αφαιρέσει πόντους χαχα
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο: Τι πλάκα θα είχε να είμαι παράλληλα με την αστυνομία και να την προσπεράσω, σπάζοντας τα ραντάρ της. Χαχαχα μικρό πρόστιμο για την Renfe (Ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων)

Διαβάστε περισσότερα εδώ





Οι πρώτες πληροφορίες για τους νεκρούς

Την ίδια ώρα, τα πρώτα στοιχεία των επιβατών της αμαξοστοιχίας που έχασαν τη ζωή τους, έδωσαν στη δημοσιότητα ισπανικές εφημερίδες.

Ανάμεσα στους 80 νεκρούς είναι ένας 22χρονος ποδοσφαιριστής της Ντεπορτίβο, ένας 58χρονος δημοσιογράφος, μία 18χρονη μαθήτρια και μία 32χρονη αστυνομικός.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της ισπανικής εφημερίδας El Pais, ο Χουάν Ντομίνγκεζ Λάμας, ποδοσφαιριστής της Ντεπορτίβο, ταξίδευε για να συναντηθεί με την οικογένειά του στην εκκλησία της Λιμόδρε, κοντά στην περιοχή του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, για να παραβρεθούν στον εορτασμό του Αγίου Ιακώβου, πολιούχου αγίου της περιοχής. Στο ίδιο τρένο ταξίδευε μαζί του και η αδελφή του, η οποία φέρεται να τραυματίστηκε.

Η 32χρονη αστυνομικός, Έλενα Αρόχο Αουσίνα, ταξίδευε και εκείνη για να περάσει μαζί με τους δικούς της τη γιορτή του Αγίου Ιακώβου. Σύμφωνα με συνάδελφό της, η Αουσίνα δεν είχε παιδιά και δεν ήταν παντρεμένη. Μόλις έγινε γνωστός ο θάνατός της, το αστυνομικό τμήμα στο οποίο υπηρετούσε έστειλε συλλυπητήριο μήνυμα στην οικογένειά της.

Ο 58χρονος Ενρίκε Μπεότας ήταν ειδικός στην επικοινωνία και ήταν υπεύθυνος επικοινωνίας για το κόμμα Alianza Popular. Τα τελευταία 17 χρόνια ήταν εκφωνητής σε ραδιοφωνικό πρόγραμμα, ενώ είχε εκδώσει και βιβλία. Συνεργάστηκε με την εφημερίδα El Mundo με τις ιστοσελίδες Marca, Ya, La Información de Madrid, La Razón και El Correo Gallego, αλλά και τον τηλεοπτικό σταθμό Telecinco.

Η 18χρονη Καρολίνα Μπεζάδα Γκαρίδο ταξίδευε μέχρι το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, όπου θα συναντούσε τους γονείς και την αδελφή της, οι οποίοι επέλεξαν να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο.

Βρισκόταν μαζί με μια φίλη της, για την κατάσταση της οποίας δεν υπάρχει ενημέρωση, ενώ το Σεπτέμβριο θα ξεκινούσε το πρώτο έτος στο πανεπιστήμιο.

Οι μηχανοδηγοί εκτιμούν ότι η τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί

Την ίδια ώρα, έχουν ήδη ξεκινήσει οι έρευνες, για να εντοπιστούν τα αίτια πίσω από το τραγικό δυστύχημα.

Σύμφωνα με το συνδικάτο Semaf, «η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί, αν βρισκόταν εν ισχύ το σύστημα σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS».

Όπως υποστηρίζουν, το σύστημα αυτό είναι ικανό να ελέγξει το τρένο, σε περίπτωση που η αμαξοστοιχία αναπτύσσει υπερβολική ταχύτητα, ενώ ήταν σε λειτουργία το σύστημα ASFA, το οποίο ελέγχει μεν το τρένο, αλλά δεν το σταματά.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, ανάμεσα στους τραυματίες, είναι υπήκοοι διαφόρων χωρών, περιλαμβανομένων ενός υπηκόου της Βρετανίας, καθώς και πολιτών των ΗΠΑ, όπως δήλωσε η επικεφαλής των υγειονομικών υπηρεσιών της περιφέρειας της Γαλικίας.

Συνολικά, σε νοσοκομεία διακομίστηκαν μετά το δυστύχημα 176 άνθρωποι. Εξ αυτών, οι 95 εξακολουθούν να νοσηλεύονται και 36, ανάμεσά τους τέσσερα παιδιά, βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση, πρόσθεσε η ίδια, λέγοντας ότι όλοι οι τραυματίες έχουν αναγνωριστεί.

Σύμφωνα με την El País, η οποία επικαλείται συνομιλία μέσω ασυρμάτου μεταξύ του οδηγού της αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, ο οδηγός του τρένου παραδέχεται ότι «έτρεχε» με ταχύτητα 190 χλμ.

«Εκτροχιάστηκα! Τι θα κάνω; Τι θα κάνω;» φέρεται να επαναλάμβανε, καθώς περπατούσε στους διαδρόμους του τρένου, περνώντας δίπλα από τα θύματα. Διαβάστε περισσότερα εδώ

Συλλυπητήρια Ομπάμα

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα εξέφρασε τη θλίψη του για το πολύνεκρο δυστύχημα και προσέφερε τη βοήθεια της χώρας του στην Ισπανία.

«Η Μισέλ και εγώ είμαστε σοκαρισμένοι από τον τραγικό εκτροχιασμό του τρένου» σημειώνει στο συλλυπητήριο ανακοινωθέν του ο Ομπάμα, διαβεβαιώνοντας ότι είναι «έτοιμος να παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια» στις ισπανικές αρχές.

Ο Αμερικανός πρόεδρος εξέφρασε επίσης την ευγνωμοσύνη του στην ισπανική κυβέρνηση και τους διασώστες που ανέλαβαν να εντοπίσουν τους αγνοούμενους και να τους φροντίσουν.

Τριήμερο πένθος σε όλη την Ισπανία

Ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα κηρύξει τριήμερο εθνικό πένθος μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Θα υπογράψω διάταγμα για τριήμερο εθνικό πένθος» είπε ο Ραχόι στους δημοσιογράφους έπειτα από την επίσκεψή του στο νοσοκομείο της πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, όπου έχουν μεταφερθεί τα περισσότερα από τα θύματα.

Επταήμερο πένθος στη Γαλικία


Την ίδια ώρα επτά ημέρες πένθους στη Γαλικία της Ισπανίας κήρυξε σήμερα ο πρόεδρος της περιφέρειας, η οποία συγκλονίστηκε από το πολύνεκρο περιστατικό.

Σε ένδειξη πένθους, τα Ανάκτορα στη Μαδρίτη ανακοίνωσαν ότι ο βασιλιάς Χουάν Κάρλος και ο πρίγκιπας διάδοχος Φελίπε διέκοψαν τις επίσημες δραστηριότητές τους.


Το σημείο όπου έλαβε χώρα το δυστύχημα







Τα ερωτήματα για την ισπανική τραγωδία

Γιατί το τρένο πήγαινε τόσο γρήγορα; Μήπως ο οδηγός δεν έλαβε σοβαρά υπόψη τα όρια ταχύτητας στην απότομη στροφή; Μήπως δεν έπιασαν τα φρένα; Τι γίνεται με το σύστημα ασφαλείας που «αναγκάζει» το τρένο να επιβραδύνει, αν πηγαίνει πάρα πολύ γρήγορα; Αυτά είναι ερωτήματα που θα εξετάσουν οι ερευνητές μετά το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ισπανία, εδώ και δεκαετίες, που άφησε τουλάχιστον 80 νεκρούς και 94 τραυματίες, οι 35 από τους οποίους είναι σοβαρά.

Το τρένο που εκτροχιάστηκε κατασκευάστηκε από την Bombardier και Talgo, ήταν σειράς 730, που η Renfe, η ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων, χρησιμοποιεί για τις γραμμές Alvia, μια σιδηροδρομική υπηρεσία ταχύτερη από τα συμβατικά τρένα, αλλά όχι τόσο γρήγορη όσο το AVE, τα τρένα που διασχίζουν την Ισπανία σε ακόμα υψηλότερες ταχύτητες. Το τρένο κατασκευάστηκε το 2007-2009, και ανακαινίστηκε το 2012 για να φέρει και μηχανή ντίζελ. Είχε σχεδιαστεί για να λειτουργεί, τόσο σε συμβατικές γραμμές, όσο και σε γραμμές υψηλής ταχύτητας με χρήση δύο διαφορετικών τύπων ασφάλειας για τη ρύθμιση της υπερβολικής ταχύτητας.

Στις γραμμές μεγάλης ταχύτητας, τα τρένα χρησιμοποιούν το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών ή ETCS, το σύστημα, το οποίο αυτόματα επιβραδύνει το τρένο που κινείται πάρα πολύ γρήγορα. Στις πιο αργές γραμμές, τα τρένα λειτουργούν κάτω από ένα παλαιότερο σύστημα, το ASFA, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό, αν ένα τρένο κινείται πολύ γρήγορα αλλά δεν επιβραδύνει αυτόματα.

Στο σημείο της καταστροφής, μόλις 3 χιλιόμετρα πριν τον σταθμό της πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, το τρένο περνούσε μέσα από αστική περιοχή και από μια απότομη στροφή. Σε εκείνο το σημείο της τροχιάς, δύο εμπειρογνώμονες των ισπανικών σιδηροδρόμων είπαν ότι χρησιμοποιείται το παλαιότερο σύστημα ασφάλειας. Ο καθηγητής Ρότζερ Κέμπ ένα μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Μηχανικών της Βρετανίας, ανέφερε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: «Δεδομένου ότι ο οδηγός έβγαινε από τη γραμμή υψηλής ταχύτητας για να εισέλθει σε μια πολύ πιο αργή διαδρομή πριν από την είσοδο του σταθμού, έπρεπε να υπάρχουν οπτικές προειδοποιήσεις (σήματα κυκλοφορίας ) για να μειώσει ταχύτητα».

Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών συνδικαλιστικών οργανώσεων έθεσαν το ερώτημα κατά πόσον ένα τρένο υψηλής ταχύτητας θα πρέπει να προσαρμόζεται ώστε να κινείται σε ένα τμήμα του δικτύου με απότομες στροφές που έχει σχεδιαστεί για χαμηλότερης ταχύτητας τρένα. Πάντως μια πηγή κοντά στις έρευνες ανέφερε ότι το σύστημα ασφαλείας προφανώς λειτουργούσε σωστά και ένα άλλο τρένο είχε περάσει μια ώρα νωρίτερα χωρίς προβλήματα.

Εν τω μεταξύ μια ημέρα μετά τον εκτροχιασμό του τρένου στις παρυφές της ισπανικής πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, ο οδηγός του, Φρανσίσκο Χοσέ Γκαρθόν είναι στο νοσοκομείο υπό αστυνομική επιτήρηση, αλλά δεν έχει συλληφθεί.

Ο 52χρονος οδηγός που είχε εμπειρία 30 ετών επομένως ήταν βετεράνος των σιδηροδρόμων, όπως ανακοίνωσε η Renfe, η εταιρία των σιδηροδρόμων του ισπανικού κράτους. Εν τούτοις έχει αναφερθεί ευρέως πως πήρε μια απότομη στροφή όπου το επιτρεπόμενο όριο ήταν 80 χιλιόμετρα την ώρα με υπερδιπλάσια ταχύτητα. Πολλές εφημερίδες δημοσίευσαν αποσπάσματα από το λογαριασμό του στο Facebook όπου έγραφε ότι οδηγεί με υψηλές ταχύτητες. Ο λογαριασμός έκλεισε νωρίς την Πέμπτη.

Ο οδηγός δεν ήταν «διαθέσιμος» για να σχολιάσει τις σχετικές αναφορές μεταδίδει το Ρόιτερς ούτε κατέστη δυνατόν να εντοπιστεί η οικογένειά του ή να βρεθεί αν έχει οριστεί δικηγόρος.

Οι εκπρόσωποι των συνδικάτων των σιδηροδρόμων δήλωσαν ότι είναι πολύ νωρίς για να πουν αν ο οδηγός φέρει ευθύνη. «Το ανθρώπινο λάθος είναι πάντα μια πιθανότητα, και για να αποφεύγονται τα ανθρώπινα λάθη, τι έχουμε; Έχουμε την τεχνολογία», δήλωσε ο Μιγκέλ Άγχελ Γκιλέρο υπεύθυνος της ένωσης UGT.








































 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης