Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Ισπανία: Η τραγωδία μπορούσε να είχε αποφευχθεί, λέει το συνδικάτο μηχανοδηγών
Ισπανία: Η τραγωδία μπορούσε να είχε αποφευχθεί, λέει το συνδικάτο μηχανοδηγών
Αν βρισκόταν εν ισχύ το σύστημα σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS, που μπορεί να ελέγξει το τρένο αν η αμαξοστοιχία αναπτύσσει υπερβολική ταχύτητα
Την ώρα που η Ισπανία θρηνεί για τον θάνατο 80 ανθρώπων έπειτα από τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας στη Γαλικία και ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει οι έρευνες για να εντοπιστούν τα αίτια πίσω από το τραγικό δυστύχημα, έχει αρχίσει και η πολεμική από το συνδικάτο των μηχανοδηγών.
Σύμφωνα λοιπόν με το συνδικάτο Semaf «η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί αν βρισκόταν εν ισχύ το σύστημα σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS».
Όπως υποστηρίζουν το σύστημα αυτό είναι ικανό να ελέγξει το τρένο σε περίπτωση που η αμαξοστοιχία αναπτύσσει υπερβολική ταχύτητα, ενώ ήταν σε λειτουργία το σύστημα ASFA, το οποίο ελέγχει μεν το τρένο αλλά δεν το σταματά.
Από την άλλη του υπουργείο Συγκοινωνιών και το τμήμα Δημοσίων Έργων τονίζει πως το σύστημα ASFA ήταν υπεραρκετό σε αυτή τη διαδρομή καθώς επρόκειτο για αστικό περιβάλλον και όχι για σταθμό.
Ο γενικός γραμματέας του συνδικάτου Semaf, Χουάν Χεσούς Γκαρθία Φράιλε, ωστόσο επισήμανε πως σε κανένα σιδηροδρομικό δυστύχημα δεν υπάρχει μοναχά μία αιτία, επισημαίνοντας την κρισιμότητα του σημείου που σημειώθηκε το τραγικό συμβάν καθώς ήταν απότομη στροφή.
Την ίδια στιγμή το συνδικάτο Intersindical υποστηρίζει πως το συγκεκριμένο σημείο της σιδηροδρομικής γραμμής δεν είναι κατασκευασμένο για να περνά τρένο υψηλής ταχύτητας «ειδικά όταν πρόκειται για τόσο κλειστεί στροφή.
Σύμφωνα λοιπόν με το συνδικάτο Semaf «η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί αν βρισκόταν εν ισχύ το σύστημα σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS».
Όπως υποστηρίζουν το σύστημα αυτό είναι ικανό να ελέγξει το τρένο σε περίπτωση που η αμαξοστοιχία αναπτύσσει υπερβολική ταχύτητα, ενώ ήταν σε λειτουργία το σύστημα ASFA, το οποίο ελέγχει μεν το τρένο αλλά δεν το σταματά.
Από την άλλη του υπουργείο Συγκοινωνιών και το τμήμα Δημοσίων Έργων τονίζει πως το σύστημα ASFA ήταν υπεραρκετό σε αυτή τη διαδρομή καθώς επρόκειτο για αστικό περιβάλλον και όχι για σταθμό.
Ο γενικός γραμματέας του συνδικάτου Semaf, Χουάν Χεσούς Γκαρθία Φράιλε, ωστόσο επισήμανε πως σε κανένα σιδηροδρομικό δυστύχημα δεν υπάρχει μοναχά μία αιτία, επισημαίνοντας την κρισιμότητα του σημείου που σημειώθηκε το τραγικό συμβάν καθώς ήταν απότομη στροφή.
Την ίδια στιγμή το συνδικάτο Intersindical υποστηρίζει πως το συγκεκριμένο σημείο της σιδηροδρομικής γραμμής δεν είναι κατασκευασμένο για να περνά τρένο υψηλής ταχύτητας «ειδικά όταν πρόκειται για τόσο κλειστεί στροφή.
Ο μηχανοδηγός αναγκάζεται να φρενάρει απότομα όταν έρχεται με μία μέση ταχύτητα 250 χιλιομέτρων και καλείται να την ελαττώσει σε 80 χιλιόμετρα».
Στο μεταξύ ο ένας εκ των δύο μηχανοδηγών του μοιραίου τρένου, ο Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο, υποβλήθηκε σε εξετάσεις για να διαπιστωθεί αν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ, οι οποίες ήταν καθαρές.
Δείτε εδώ βίντεο που δείχνει ποια πρέπει να είναι η επιτρεπτή ταχύτητα ενός τρένου κατά την διέλευσή του από το εν λόγω σημείο.
Στο μεταξύ ο ένας εκ των δύο μηχανοδηγών του μοιραίου τρένου, ο Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο, υποβλήθηκε σε εξετάσεις για να διαπιστωθεί αν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ, οι οποίες ήταν καθαρές.
Δείτε εδώ βίντεο που δείχνει ποια πρέπει να είναι η επιτρεπτή ταχύτητα ενός τρένου κατά την διέλευσή του από το εν λόγω σημείο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα