Μία προσφυγοπούλα αριστεύει στο ελληνικό σχολείο της Κολωνίας

amar

Η συγκλονιστική επιστολή της Αμάρ με την οποία περιγράφει το πώς έφτασε στην Ελλάδα, πόσο διάστημα έμεινε και πώς έφτασε στη Γερμανία

Όταν η Άμαρ κοιτούσε τις επιγραφές με τα ελληνικά γράμματα έξω από το παράθυρο του λεωφορείου που την μετέφερε από την Αθήνα στην Ειδομένη, δεν φανταζόταν ποτέ ότι θα μάθαινε ελληνικά. Πίστευε ότι η παραμονή της στην Ελλάδα δεν θα διαρκούσε παρά λίγες μέρες. Στόχος της ήταν να βρει τα δύο της αδέλφια, που είχαν ήδη καταφέρει να φτάσουν στη Γερμανία.

Είχε αφήσει πίσω της την κόλαση του πολέμου στο Χαλέπι. Κατάφερε να περάσει με την οικογένειά της στη Σμύρνη, όπου έμεινε περισσότερο από ένα χρόνο.

«Φύγαμε στις 21 Δεκεμβρίου του 2014. Φύγανε πρώτα τα δυο αδέλφια μου στην Τουρκία για να βρούνε σπίτι για εμάς τους υπόλοιπους. Ο κύριος λόγος που φύγαμε ήταν επειδή σκοτώθηκε ένας μου αδελφός και οι γονείς μου είπαν πως πρέπει να φύγουμε, δεν γίνεται να χάσουμε και άλλα παιδιά».

Από εκεί πέρασε μαζί με εξήντα άλλους πρόσφυγες με τη «βάρκα» όπως λέει σε ένα μικρό νησάκι και από εκεί στη Χίο. Μια ιστορία που έγινε συνηθισμένη και χιλιοειπωμένη τα τελευταία χρόνια από τους πρόσφυγες. Ωστόσο η Άμαρ δεν είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Η αγάπη της για την αληθινή γνώση, που της εμφύσησαν οι γονείς της, την κάνουν πραγματικά ξεχωριστή. Όταν η οικογένειά της έφυγε από το Χαλέπι για να σωθεί, βρήκε καταφύγιο σε ένα φιλικό σπίτι στα τουρκικά σύνορα. Η 15χρονη τότε Άμαρ δεν μπορούσε να πάει σχολείο, αλλά συνέχισε να διαβάζει μόνη της και ήθελε να δώσει τις εξετάσεις της Γ΄ Γυμνασίου που ήταν δύσκολες και αποφασιστικής σημασίας στη Συρία. Διέσχισε μια επικίνδυνη διαδρομή οχτώ ωρών με το λεωφορείο για να φθάσει στο εξεταστικό κέντρο.

«Ο δρόμος ήταν γεμάτος με ξένο στρατό αλλά και Κούρδους» λέει. «Ήταν πολύ επικίνδυνος. Τότε είχε μπει και το ISIS στον πόλεμο και όταν έβλεπε ένα κορίτσι μόνο του χωρίς τον αδερφό του και χωρίς τον μπαμπά του, το παίρνανε. Εγώ όμως ήθελα να συνεχίσω αυτόν το δρόμο»

Και συνέχισε. Στην Τουρκία και πάλι δεν μπορούσε να πάει σχολείο. Και πάλι συνέχισε να διαβάζει μόνη της και αργότερα στην Ελλάδα, στις λάσπες της Ειδομένης που έμεινε 25 μέρες, αλλά και στον προσφυγικό καταυλισμό που έμενε έξω από τη Βέροια, ξεκίνησε να διαβάζει μόνη της. Έμαθε τη γλώσσα με τη βοήθεια του διαδικτύου και εφόδιο έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή που της χάρισε ο αδελφός της, γιατί είχε περάσει της δύσκολες εκείνες εξετάσεις της Γ΄ Γυμνασίου στην Συρία. Ήθελε να μάθει ελληνικά, γιατί αγάπησε την κυρία Αγαθή που έβαλε την οικογένεια της στο σπίτι να κάνουν μπάνιο μετά από 25 μέρες στην Ειδομένη και γιατί γνώρισε την ευγενική οικογένεια του κυρίου Διαμαντόπουλου, που τόσο την στήριξε. Μέλη μη κυβερνητικών οργανώσεων της διασφάλισαν υποτροφία για την Αμερικανική Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη. Φοίτησε στη Γ΄ Λυκείου και τα πήγαινε πολύ καλά, ωστόσο και πάλι δεν κατάφερε να τελειώσει το σχολείο, γιατί ήρθε το πολυπόθητο χαρτί για την επανένωση της οικογένειας, το οποίο περίμεναν σχεδόν δύο χρόνια.

Στη Γερμανία φοίτησε στο ελληνικό σχολείο της Κολωνίας. Συγκέντρωσε γενική βαθμολογία 19,1 και ήρθε δεύτερη στην τάξη της. Οι εντυπώσεις της άριστες από τους καθηγητές, που στην στήριξαν όσο μπορούσαν:

«Ήταν σαν πατέρας και σαν μητέρα για τους μαθητές. Στη Συρία δεν ήταν έτσι. Έκαναν το μάθημα και έφευγαν. Στην Αμερικανική Σχολή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην Κολωνία, είχαμε πραγματική επικοινωνία. Μου άρεσε πολύ αυτό, ότι είχα επαφή με τον καθηγητή μου και δεν ντρεπόμουν να τον ρωτήσω».

Η Άμαρ είναι τώρα 19 ετών. Δεν παραπονιέται ποτέ και δεν λυπάται για τα χρόνια που δεν μπόρεσε να πάει σχολείο. Λέει πως κέρδισε περισσότερα, γιατί στον δρόμο της συνάντησε κάποιους υπέροχους ανθρώπους, κυρίως στην Ελλάδα. Θέλει να σπουδάσει νανοτεχνολογία και μοριακή βιολογία. Έχει πάρει ήδη υποτροφία για αμερικανικό πανεπιστήμιο, αλλά δεν μπορεί να φύγει γιατί οι γερμανικές αρχές δεν της δίνουν διαβατήριο. Δεν θα χάσει όμως το χρόνο της. Κάνει εντατικά μαθήματα γερμανικών και το επίπεδό της είναι τόσο υψηλό που θα μπορούσε να παρακολουθήσει μαθήματα σε κάποιο πανεπιστήμιο στη Γερμανία. Όλες αυτές τις γνώσεις που έχει αποκτήσει και σκοπεύει να αποκτήσει δεν τις θέλει όμως μόνο για την ίδια. Γιατί όπως λέει «εμείς που είμαστε πρόσφυγες και είμαστε έξω την χώρα μας δεν σημαίνει ότι πρέπει να θεωρούμε ότι είμαστε πιο κάτω από τους άλλους ανθρώπους. Όχι, πρέπει να ξαναχτίσουμε τη χώρα μας. Και ποιος θα την ξαναχτίσει; Πρέπει να μορφωθούμε, χωρίς τη γνώση δεν θα μπορέσουμε να την ξαναχτίσουμε».

Πηγή: www.dw.com

ΣΧΟΛΙΑ (17)

προπαγάνδα τέλος

Σε μια τέτοια κολοκυθοκέφαλη που δήθεν αριστεύει αντιστοιχούν εκατό χιλιάδες νεάτερνταλ. Αν δεν θελεις τα νεατερνταλ τότε να μας λείπει η αριστούχα.

Πέφτει πολύ δούλεμα

Προσέξατε τι ακριβώς θέλει να σπουδάσει!!;

93% ... έτσι βεντούζα, βεντούζα

Άσχετα τι λέει το άρθρο... πόσο στοίχημα πάτε ότι δεν ξέρει oύτε να διαβάζει ούτε να γράφει Ελληνικά; _________________________________ Πάντως, εμείς στο χωριό μας αυτούς τους λέμε λιποτάκτες.

!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Προπαγάνδα σκέτη

Πως γίνεται παιδιά "προσφύγων" και "μεταναστών" να αριστεύουν τόσο εύκολα ; Στην αρχή είχαμε τσουνάμι Αλβανών "αριστούχων" (μόλις πήρε πρέφα ο κόσμος το παραμύθι, σταμάτησαν να "αριστεύουν" οι Αλβανοί), τώρα έχουμε super προσφυγόπουλα επιπέδου Αϊνστάιν ! Ρε, δεν σταματάτε την προπαγάνδα υπέρ κάθε ισλαμολαθραίου που μόλις πατάει το πόδι στην Ελλάδα αναδεικνύεται σε επιστήμονα.

Μακης

Αμερικανική σχολή στην Θεσσαλονίκη ?..?. Τι φρούτο ειναι η μαντηλοκουνελα?

Arian Khenefeld

Συγχαρητήρια, κυρία μου. Γύρω στο 7% των Ελλήνων που ψήφισαν ακροδεξιά εκτρώματα μπορούμε να τους στείλουμε σε συρράξεις στη Μέση Ανατολή για να κάνουμε χώρο να υποδεχτούμε εσάς και άλλους αξιόλογους πρόσφυγες που κάνουν την Ελλάδα υπερήφανη έστω και αν κατάγονται από άλλες χώρες.

Μπα

Γιατί δεν πας εσυ εκεί που Ζουν οι «αξιόλογοι» να ζήσεις μαζί τους ; Ποιος σε σταματάει ;

η μπορεις να πας μαζι τους...

Και να ζησεις την ειρηνη μαζι με τις μαντηλες και τους φονους και τις κλειτοριδεκτομες....και να κανουμε χωρο εμεις που ΔΕΝ τα θελουμε αυτα...παρε και τους δουλεμπορους των ΜΚΟ...

Απο τα μύρια που ήρθαν στην

Ευρώπη και είναι σχεδόν όλοι τους νέοι υγιείς άνδρες (και ελάχιστα εώς καθόλου γυναικόπαιδα) και για το ευχαριστώ που τα κορόιδα της Ευρώπης τους έδώσαν τα πάντα δωρεάν, αυτοί έκαναν κλοπές βιασμούς ακόμη και φόνους!!! Εσάς όλους που θέλετε να φέρετε μύρια ψευτοπρόσφυγες μουσουλμάνους στην Ευρώπη, πρέπει να στείλουμε σε Ισλαμικές χώρες είμαι σίγουρος ότι θα σας περιποιηθούν όπως πρέπει οι "καλοί" μουσουλμάνοι!!!

Ασε το παραμυθι

Εσυ παντως δεν εχεις σχεσει με ελλαδα

ΒΑΓ

σύμφωνοι, αρκεί να στείλουμε μαζί τους και όσους ψήφισαν ακροαριστερά εκτρώματα

Nikodimos

Έτσι! Αλλά να στείλουμε όλα τα άκρα όχι μόνο τα ακροδεξιά αλλά και τα αριστερά.

Η θρησκεία της ειρήνης (εδώ γελάμε)

Μικρό κοριτσάκι με μαντήλα, σίγουρα τους ψυχασθενείς δολοφόνους του ISIS θα τους συμπαθεί γιατί είναι πιστοί μουσουλμάνοι σαν αυτήν και σφάζουνε τους άπιστους!!! Ο πόλεμος στην Συρία έχει τελειώσει εδώ και καιρό, αν αγαπάει την χώρα της (και όχι τα μεγάλα επιδόματα της Γερμανίας) να γυρίσει μαζί με την οικογένεια της αμέσως στην Συρία!!!

Μπράβο αλλά

Με ποιό τίμημα; Και οχι τόσο για τους Σύριους, αλλά για τη σάρα και τη μάρα που κουβαλήθηκε μαζί τους..

Σωπα

Άνευ σχολίου...

Κορόιδο φορολογούμενε

Πλήρωνε σχολεία για να παριστάνουν οι Σύριοι τους Έλληνες στη Γερμανία

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

peirates_main01

Μια απάντηση στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν - Η δράση των Τούρκων πειρατών στο Αιγαίο από τον 14ο ως τον 18ο αιώνα - Οι συναλλαγές τους με την Πύλη και τον Σουλτάνο - Τα δεινά των Ελλήνων από τους μουσουλμάνους πειρατές

12
karagwg_arthro

Η συνάντηση των περιπόλων στον Έβρο και η εν ψυχρώ εκτέλεση του στρατιώτη Ζήση Καραγώγου – Η κλιμάκωση της έντασης – Μια πραγματική μάχη Ελλήνων και Τούρκων με πολλά θύματα από τουρκικής πλευράς – Η παρέμβαση ανώτερων στρατιωτικών και πολιτικών και το τέλος της «μάχης του Έβρου»

63
galvanika

Ποιος ήταν ο Ιούλιος Γαλβάνης και γιατί εξόργισε τους φοιτητές του – Οι αιματηρές συγκρούσεις φοιτητών και Αστυνομίας – Ο Αστυνομικός Διευθυντής Αθηνών Δημήτριος Μπαϊρακτάρης – Οι εκδηλώσεις συμπαράστασης προς τους φοιτητές – Το τέλος των συγκρούσεων

2
athens_arthro

Ένα αγαπημένο θεατρικό είδος που ξεσήκωνε πάντα τους Παλιούς Αθηναίους και Αθηναίες ήταν η επιθεώρηση. Ο κόσμος ξεχνούσε τα καθημερινά του βάσανα και γελούσε αβίαστα. Συγγραφείς πρωτοκλασάτοι όπως ο Χρήστος Χαιρόπουλος, ο Χρήστος Γιαννακόπουλος, ο Αλέκος Σακελλάριος έδιναν με τα κείμενά τους και την απαιτούμενη ποιότητα.