Περνάει το τρένο της αυτοκίνησης και η Ελλάδα παραμένει στην απέξω...
Τάκης Τρακουσέλλης
Περνάει το τρένο της αυτοκίνησης και η Ελλάδα παραμένει στην απέξω...
Ολο και περισσότερες είναι οι εξαγγελίες για την κατασκευή μονάδων παραγωγής εντός της Ευρώπης, με την Ελλάδα να έχει ερμητικά κλειστές τις πύλες της
H Γερμανία περνάει τις δικές της οικονομικές δυσκολίες, με ολοένα περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να προαναγγέλλουν τη μεταφορά των παραγωγικών τους μονάδων εκτός της χώρας. Οι Κινέζοι ψάχνουν μετά μανίας χώρους για να φτιάξουν εργοστάσια με σκοπό να ντριμπλάρουν τους δασμούς της Ε.Ε. Εταιρείες κατασκευών μπαταριών αναζητούν πρόσφορο έδαφος για να επενδύσουν τα δισεκατομμύριά τους. Και η Ελλάδα... σφυράει κλέφτικα. Σημειώστε ότι στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή υπάρχουν 290 μονάδες κατασκευής οχημάτων σε όλες τις χώρες εκτός από τις Ελλάδα, Βουλγαρία, Δανία, Μάλτα, Εσθονία, Ιρλανδία, Κύπρο, Λετονία, Λουξεμβούργο και Λιθουανία.
Η οικονομία της χώρας μας πηγαίνει καλά έχοντας διαρκή ανάπτυξη - κάτι που ευχόμαστε σύντομα να έχει αντίκρισμα και στα οικονομικά των πολιτών της. Μάλιστα, τέτοιες τεράστιες επενδύσεις δημιουργούν γερές βάσεις και άμυνες σε πιθανόν επόμενες οικονομικές δυσχέρειες. Και αυτό διότι η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να έχει πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στην οικονομία μιας χώρας. Σύμφωνα με την Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περίπου το 7% του ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Επιπλέον απασχολεί άμεσα περίπου 2,6 εκατομμύρια εργαζομένους, ενώ συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των έμμεσων και προκληθέντων θέσεων εργασίας, υποστηρίζει περίπου 13,8 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ε.Ε.
Δείτε την Ουγγαρία, η οποία προσέλκυσε και πήρε δύο νέες μεγάλες επενδύσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία. Οπως διαβάζουμε στο πάντα έγκυρο newsauto.gr, τα υπό κατασκευή εργοστάσια της BMW και της BYD αναμένεται να είναι σε θέση να αρχίσουν την παραγωγή αυτοκινήτων στο β’ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με αξιωματούχους της ουγγρικής κυβέρνησης.
Το εργοστάσιο της BMW στο Ντέμπρετσεν θα κατασκευάσει τη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η BYD θα εγκαινιάσει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στο Σέγκεντ. Η BYD θα κατασκευάσει εκεί πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και plug-in υβριδικά.
Η παραγωγή στην Ευρώπη θα βοηθήσει την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία να αποφύγει μια σημαντική αύξηση των εισαγωγικών δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ενωση στις κινεζικές εταιρείες. Στην περίπτωση της BYD, οι δασμοί περιορίζονται στο 17%, συμπεριλαμβανομένης της τρέχουσας εισφοράς του 10%.
Η Ουγγαρία εξελίσσεται σε σημαντικό εμπορικό και επενδυτικό κόμβο για την Κίνα, ενώ η Γερμανία είναι εδώ και χρόνια στρατηγικός της εταίρος, καθώς -εκτός από την BMW- επί ουγγρικού εδάφους λειτουργούν μονάδες παραγωγής τόσο της Audi όσο και της Mercedes-Benz.
Τέτοιου είδους επενδύσεις συνιστούν την τελευταία ελπίδα της κυβέρνησης του Βίκτορ Ορμπαν, για να αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα στην οικονομία και να επιτευχθεί ο στόχος ανάκαμψης (3,4%) για το 2025.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα σκαριά βρίσκεται και ένα ακόμα μεγάλο εργοστάσιο στην Ουγγαρία, μια επένδυση 7,3 δισ. ευρώ, από την CATL, τη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών.
Η οικονομία της χώρας μας πηγαίνει καλά έχοντας διαρκή ανάπτυξη - κάτι που ευχόμαστε σύντομα να έχει αντίκρισμα και στα οικονομικά των πολιτών της. Μάλιστα, τέτοιες τεράστιες επενδύσεις δημιουργούν γερές βάσεις και άμυνες σε πιθανόν επόμενες οικονομικές δυσχέρειες. Και αυτό διότι η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να έχει πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στην οικονομία μιας χώρας. Σύμφωνα με την Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περίπου το 7% του ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Επιπλέον απασχολεί άμεσα περίπου 2,6 εκατομμύρια εργαζομένους, ενώ συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των έμμεσων και προκληθέντων θέσεων εργασίας, υποστηρίζει περίπου 13,8 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ε.Ε.
Δείτε την Ουγγαρία, η οποία προσέλκυσε και πήρε δύο νέες μεγάλες επενδύσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία. Οπως διαβάζουμε στο πάντα έγκυρο newsauto.gr, τα υπό κατασκευή εργοστάσια της BMW και της BYD αναμένεται να είναι σε θέση να αρχίσουν την παραγωγή αυτοκινήτων στο β’ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με αξιωματούχους της ουγγρικής κυβέρνησης.
Το εργοστάσιο της BMW στο Ντέμπρετσεν θα κατασκευάσει τη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η BYD θα εγκαινιάσει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στο Σέγκεντ. Η BYD θα κατασκευάσει εκεί πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και plug-in υβριδικά.
Η παραγωγή στην Ευρώπη θα βοηθήσει την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία να αποφύγει μια σημαντική αύξηση των εισαγωγικών δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ενωση στις κινεζικές εταιρείες. Στην περίπτωση της BYD, οι δασμοί περιορίζονται στο 17%, συμπεριλαμβανομένης της τρέχουσας εισφοράς του 10%.
Η Ουγγαρία εξελίσσεται σε σημαντικό εμπορικό και επενδυτικό κόμβο για την Κίνα, ενώ η Γερμανία είναι εδώ και χρόνια στρατηγικός της εταίρος, καθώς -εκτός από την BMW- επί ουγγρικού εδάφους λειτουργούν μονάδες παραγωγής τόσο της Audi όσο και της Mercedes-Benz.
Τέτοιου είδους επενδύσεις συνιστούν την τελευταία ελπίδα της κυβέρνησης του Βίκτορ Ορμπαν, για να αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα στην οικονομία και να επιτευχθεί ο στόχος ανάκαμψης (3,4%) για το 2025.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα σκαριά βρίσκεται και ένα ακόμα μεγάλο εργοστάσιο στην Ουγγαρία, μια επένδυση 7,3 δισ. ευρώ, από την CATL, τη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα