Γλυπτά του Παρθενώνα: Όποιοι ζητούν την επιστροφή τους επιτίθενται στην κληρονομιά του Διαφωτισμού, γράφει ο Guardian

marmara_elgin

«... και θα πρέπει να εξηγήσουν πώς διαφέρουν τα επιχείρηματά τους από άλλα είδη εθνικιστικού λαϊκισμού», ανέφερε στο άρθρο του ο κριτικός Τέχνης του βρετανικού Μέσου, Τζόναθαν Τζόουνς

«Να μην χάσουμε τα μάρμαρά μας για τα σχόλια του επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου». Με την παραπάνω φράση ξεκινά τον σχολιασμό του ο κριτικός Τέχνης του Guardian, Τζόναθαν Τζόουνς, θίγοντας εκ νέου το θέμα των Μαρμάρων του Παρθενώνα που «φιλοξενούνται» στο Βρετανικό Μουσείο, με αφορμή και τις σχετικές πρόσφατες δηλώσεις του διευθυντή.

Όπως υποστηρίζει ο αρθρογράφος του βρετανικού Μέσου, όσοι ζητούν την επιστροφή των Μαρμάρων στην Ελλάδα «επιτίθενται στην κληρονομιά του Διαφωτισμού» και θα «πρέπει να εξηγήσουν πώς διαφέρουν τα επιχειρήματά τους από άλλα είδη εθνικιστικού λαϊκισμού».

Ο συντάκτης του άρθρου δηλώνει υπερασπιστής των θέσεων του Βρετανικού Μουσείου και παρουσιάζει τη δική του οπτική, σε ένα θέμα που απασχολεί επί δεκαετίες τις σχέσεις της Ελλάδας με τη Βρετανία.

«Μπορεί να φαντάζει προκλητικό αυτό. Υποστηρίζει δηλαδή [ο Φίσερ] ότι όταν ο Έλγιν έβαλε τους εργάτες του να απομακρύνουν ένα τεράστιο τμήμα των γλυπτών του Παρθενώνα, μετά από μια αμφίβολη συμφωνία με την Οθωμανική αυτοκρατορία, που καταπίεζε εκείνη την περίοδο την Ελλάδα, και να μεταφέρουν με πλοίο στο Λονδίνο, αυτή η καταφανής ληστεία ήταν δημιουργική. Ας θέσουμε αλλιώς το ερώτημα. Ήταν δημιουργικό όταν Βρετανοί στρατιώτες κατέστρεψαν τη βασιλική πόλη του Μπενίν στη δυτική Αφρική το 1897 και λεηλάτησαν τις μεγάλες ορειχάλκινες πλάκες από το παλάτι της, πολλές εκ των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Ή όταν ο Χίτλερ σχεδίαζε ένα νέο μουσείο που θα φιλοξενούσε τα λεηλατημένα έργα Τέχνης από την Ευρώπη;

Είναι εύκολα τα συναισθήματα και δύσκολος ο στοχασμός. Η εκστρατεία για την επιστροφή της λείας του Έλγιν στην Ελλάδα διεξάγεται με πάθος εδώ και 200 χρόνια, αφότου ο Λόρδος Βύρωνας κατήγγειλε τον Έλγιν στο "Προσκύνημα του Τσάιλντ Χάρολντ". Σήμερα, αυτή η παλαιότερη απ’ όλες τις διαμαρτυρίες για την πολιτισμική ιδιοκτησία έχει γίνει εμβληματική μιας ευρύτερης οργής, που θεωρεί τίποτε περισσότερο από αυτοκρατορική κλοπή πολλούς θησαυρούς μουσείων όπως το πέτρινο άγαλμα Ράπα Νούι [από το Νησί του Πάσχα] του Βρετανικού Μουσείο. Υπάρχει μια διάθεση υποστήριξης όλων αυτών των διεκδικήσεων – ο Τζέρεμι Κόρμπιν θα επέστρεφε τα Γλυπτά του Παρθενώνα, δεν τίθεται θέμα- άρα το σχόλιο του Φίσερ που αποκαλεί «δημιουργική» την οικειοποίηση από τα μουσεία έργων Τέχνης άλλων λαών είναι βέβαιο ότι θα ανάψει φωτιές.

Αλλά αν δεν καταλαβαίνει κανείς τα επιχειρήματά του [του Φίσερ], σε τελική ανάλυση λέει ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχουν μουσεία παγκόσμιας Tέχνης κι ότι κάθε έργο Τέχνης θα πρέπει να μένει στο χώρο δημιουργίας του, καθώς θα έχει νόημα μόνον εντός του αυθεντικού πλαισίου του», γράφει χαρακτηριστικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (19)

μητσος

Ολες οι εγγλεζες εισαστε κλεφτρες χρυσες μου ξανθιες.

Sotos83

Έχουμε ξεφύγει! Ό,τι του κατέβει λέει ο καθένας! Εεεεε ρε... Εξωγήινοι που μας χρειάζονται!

400 χρόνια

...Τουρκιάς έκαναν εμάς βαρβάρους κι αυτούς τιμητές του αρχαίου πνεύματος μέσω της Αναγέννησης. Όποτε μια οραματίζεσαι αρχαίο μεγαλείο εναντίον Περσών και Χαζαρων. Βαλκάνιοι 2κοσμικοι είμαστε κομμάτι των οθωμανικών Βαλκανίων που τρώμε με τα χέρια , βρίζουμε και προσβάλουμε στους δρόμους , κι έχουμε ανάγει την αγένεια σε μαγκιά.

@400

Άσε μας ρε κι εσϋ με την Αναγέννηση που ο κάθε αγράμματος την έχει για παντιέρα. Κομπλεξικοί νεοπίθηκοι, στραβοί μιμητές της Δύσης....

ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ

Άραγε έχουν αναρωτηθεί αυτοί οι Βάρβαροι ότι, όλη τους η δύναμη, η πρόοδος και η αίγλη οφείλεται στην Καταλήστευση και Δήωση των αποικιών τους, όπως και στην αντιγραφή των Αρχαίων ιδεών και ανακαλύψεων ; Πάντως, αν υπαρχει ένα υπαίτιος για τη δημιουργία του λεγόμενου "Τρίτου Κόσμου", αυτοί είναι οι Άθλιοι Αποικιοκράτες Άγγλοι, Γάλλοι, Γερμανοί, Βέλγοι κι Ολλανδοί, που σήμερα έχοντας ενδυθεί και τη νέα φορεσιά του "Νεοαποικιοκράτη" επιτίθενται να ξεκοκκαλίσουν τις άλλες χώρες της "Ε.Ε.". Να μην τους αφήσουμε να μας μετατρέψουν σε "κατώτερες φυλες" !

Έμαθαν

Από τις αερολογίες του ΣΥΡΙΖΑ όποτε σου λένε πες πες και τον Παρθενώνα θα μας δώσουν οι αριστεροί

Γουστάρω !

Αν γουστάραμε να ήμασταν δημιουργικοί και πρωτότυποι , θα σκούζαμε να μεταφέρονταν στον Ισημερινό τα κλεμμένα του Λονδίνου ! Ας λάμψουν κάτω απ τόν καυτό ήλιο και ας βοηθήσουν τις πλέον εξαθλιωμένες οικονομίες του πλανήτη , όχι εμάς , τα μάρμαρα των αρχαίων !

ΟΒΑΜ

Οφείλω να πω , ότι και τα οκτώ πρώτα σχόλια που πρόλαβα να διαβάσω είναι υπέροχα . Δυστυχώς ζούμε πάλι την διάψευση ότι ο όρος διανοούμενος σημαίνει πλέον κάτι . Κακό , πολύ κακό για τον σύγχρονο κόσμο.

Guardian =

κατι σαν την Αυγη της ελλαδικης μπανανιας. (Ο διευθυντης του Βρετανικού Μουσειου ειναι πιο κοντα απο τον Παρθενωνα και ετσι οι παροχες κινούνται γρηγοροτερα). Οταν εχεις μια κυβερνηση δοσιλογων συμμοριτων μη περιμενεις και δυναμικες αντδρασεις. Ειναι γνωστο σε ολο το πλανητη οτι οι Εγγλεζοι (πλην λιγων λαμπρων εξαιρεσεων) ειναι μια ατιμη φαρα που εχει λεηλατησει και αιματοκυλησει ολο το κοσμο. Ολοι οι πολεμοι, ολοι, τα τελευταια εκατο χρονια αρχισαν απο τους Εγγλεζους και σημερα μερικους τους διαχειριζονται οι Αμερικανοι: Ιρακ, Αιγυπτος, Κυπρος, Βιετναμ, Νοτια Αφρικη, Κεντρικη Αφρικη, Γιουγκοσλαβια και βαρεθηκα να μετραω. Το απυθμενο θρασος σχετικα με τα μαρμαρα δειχνει τι φάρα ειναι. Κτήνη. Αν ζουσε ο Λορδος Βυρων θα αλλαζε υπηκοοτητα.

Χμμ...

Μάλλον θα δουλεύει κανένας κολλητός του ή καμιά ξαδέρφη του στο Βρετανικό Μουσείο, και για αυτό έκατσε και έγραψε όλες αυτές ασυνάρτητες τις ανοησίες.

ak

Η πιο βλακώδης και κωμική δικαιολογία που θα μπορούσε να πει ένας κλεπταποδόχος.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης