Μουσείο της Ακρόπολης: «Η πλήρης επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα είναι η μόνη λύση»

mouseio-akropolis

«Το Βρετανικό Μουσείο δεν είναι ο ιδιοκτήτης των γλυπτών, άρα δεν τίθεται θέμα δανεισμού τους, αλλά επιστροφής τους» τόνισε σε συνέντευξή του στο γερμανικό ραδιόφωνο ο κ. Παντερμάλης, διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης

Σε εκπομπή του με θέμα την «Aντιδικία για το θέμα της λεηλασίας της Ακρόπολης» το δημόσιο γερμανικό ραδιόφωνο (Deutshclandfunk) μετέδωσε συνέντευξη με τον διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης. Στη ιστοσελίδα του αναφέρονται τα εξής:

«Κάποτε, τα γλυπτά κοσμούσαν τον Παρθενώνα στην Ακρόπολη, έως ότου ο Λόρδος Τόμας Έλγιν τα μετέφερε από την Αθήνα στο Λονδίνο πριν από 200 χρόνια. Ο Δημήτριος Παντερμάλης, διευθυντής του Μουσείου Ακρόπολης, λέει στο γερμανικό ραδιόφωνο: "Η πλήρης επιστροφή είναι η μόνη λύση. Πρέπει να συνενωθεί ό,τι είναι αναπόσπαστα δεμένο με τον μνημείο".

Η σύντομη ονομασία για περισσότερα από 50 μαρμάρινα γλυπτά και ανάγλυφα που κάποτε κοσμούσαν τον Παρθενώνα στην Ακρόπολη και τα οποία μετέφερε ο Βρετανός Λόρδος Τόμας Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα από την Αθήνα στο Λονδίνο είναι "Ελγίνεια Μάρμαρα" . Τα πούλησε στο Βρετανικό Μουσείο για ένα κλάσμα της τιμής που είχε πληρώσει στις οθωμανικές αρχές. Το γεγονός ότι τη ζωφόρο δεν μπορεί να την θαυμάσει κανείς στο σύνολό της είναι από καιρό αιτία εκστρατείας για την επιστροφή τους αλλά και αιτία νομικών διαφορών μεταξύ Ελλάδας και Μεγάλης Βρετανίας. Το Βρετανικό Μουσείο δεν έχει την αρμοδιότητα να αποφασίσει -πρέπει να το κάνει το Κοινοβούλιο-, αλλά οι πρόσφατες δηλώσεις του διευθυντή του Χάρτβιχ Φίσερ σε μια ελληνική εφημερίδα πυροδότησαν τη συζήτηση για την απαίτηση της επιστροφής των έργων τέχνης. Σύμφωνα με αυτές, ο κ. Φίσερ δεν θα έστελνε τους πολιτιστικούς θησαυρούς ούτε καν ως δάνειο στην Αθήνα.

Για τον Δημήτριο Παντερμαλή, επικεφαλής του Μουσείου της Ακρόπολης, όμως, το θέμα είναι σαφές: "Το Βρετανικό Μουσείο δεν είναι ο ιδιοκτήτης των γλυπτών του Παρθενώνα". Γι’ αυτό δεν τίθεται θέμα δανεισμού τους, αλλά επιστροφής τους. Το γεγονός ότι τα γλυπτά αποχωρίστηκαν για να εκτεθεί ένα μέρος στο Λονδίνο "δεν ήταν ο κατάλληλος τρόπος μεταχείρισης για το μνημείο διότι είναι αναπόσπαστο μέρος του”, όπως είπε ο κ. Παντερμαλής, ο οποίος πρόσθεσε στη συνέχεια ότι "το Μουσείο του θα προσέφερε ευχαρίστως κάτι στους Λονδρέζους ως αντάλλαγμα".

Επί του παρόντος, η καμπάνια επιστροφής “Επιστρέψτε τα” ("Bring them back") προσπαθεί να συγκεντρώσει τον απαραίτητο αριθμό του ενός εκατομμυρίου υπογραφών για να υποβάλει το αίτημα της επιστροφής τους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Στο ερώτημα αν τελικά, θα πρέπει πραγματικά ένα διεθνές δικαστήριο να αποφασίσει επί του θέματος, ο κ. Παντερμαλής απαντά: “Προσωπικά, νομίζω ότι μπορούμε με -πιθανώς δύσκολες, αλλά εποικοδομητικές- συζητήσεις μεταξύ μας να βρούμε μια λύση. Δεν πρόκειται για το αν θα κερδίσει ή θα χάσει κάποιος”».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (1)

Dim

Καλα ειναι στο Λονδινο τα μαρμαρα. Εδω θα τα πουλησουν οπως εχουν ηδη πουλησει αρχαια μνημεια στους γερμανους οι φασιστες της εγκληματικης οργανωσης της βουλης....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

OT-51-c

Το κλασσικό και διαχρονικό έργο του Ντίκενς με το νεαρό Όλιβερ, που έχει εμπνεύσει άπειρες κινηματογραφικές και θεατρικές παραγωγές, ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι τον Οκτώβριο σε μία υπερπαραγωγή για μικρούς και μεγάλους.

malificent

Τέσσερις τίτλοι, από τρεις νέες αφίξεις και μία από το παρελθόν του Στάλιν του 1937. Ομως όλα τα «λεφτά» στη Νότια Κορέα με «Παράσιτα», μια συναρπαστική ιστορία!