Απόστολος Βακάκης: Η πιο σκληρή μοίρα για τον πιο «σκληρό» επιχειρηματία

 Απόστολος Βακάκης: Η πιο σκληρή μοίρα για τον πιο  «σκληρό» επιχειρηματία

Ο Ελληνας με την πιο κερδοφόρα εταιρεία, που πρώτος απ’ όλους άνοιξε εργοστάσια στην Κίνα και έκανε τα παιχνιδάδικα σούπερ μάρκετ, παρά τον θρήνο του, πήγε κανονικά στο γραφείο του την επομένη του θανάτου του γιου του

Η Σκάρλετ Ο’Χάρα μετά την προσωπική της καταστροφή στο «Οσα παίρνει ο άνεμος» το ξεκαθάρισε: «Αύριο είναι μια άλλη μέρα». Αυτό ίσως να είναι και το μότο ζωής του σημαντικότερου εν ζωή Ελληνα εμπόρου και ιδιοκτήτη της πλέον κερδοφόρας ελληνικής επιχείρησης. Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου και όλοι περίμεναν στα κεντρικά γραφεία της Jumbo επί της οδού Κύπρου στο Μοσχάτο να επικρατεί ο θρήνος. 

Να ακούγονται λόγια παρηγορητικά ή η διοίκηση της εταιρείας να μην παραβρεθεί καν λόγω του βαρύτατου πένθους. Πολλοί θεωρούσαν δεδομένο ότι ο Απόστολος Βακάκης, επηρεασμένος από τον αιφνίδιο και άδικο θάνατο του 24χρονου γιου του Γιώργου
θα έσπαγε. Ομως ο businessman που με τα προϊόντα του προσφέρει χαρά στα παιδιά δεν είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Η πραγματικότητα, λοιπόν, διέψευσε τους πάντες όταν νωρίς το πρωί ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Βαγγέλης Παπαευαγγέλου διεμήνυσε προς πάσα κατεύθυνση: «Ο κύριος Βακάκης δεν επιθυμεί ούτε δάκρυα, ούτε θρήνους. Αυτό που πρέπει να επικρατήσει είναι σιωπή και ψυχραιμία. Business as usual δηλαδή». 

Εχοντας ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία και δείχνοντας απόλυτη αυτοκυριαρχία, ο Απόστολος Βακάκης έφτασε στο γραφείο του στις 11.30 το πρωί. Αμέσως έδωσε οδηγίες για την τρέχουσα καθημερινότητα και ζήτησε να υπάρξουν δύο ανακοινώσεις. Η πρώτη ήταν επαγγελματική και αφορά τα πολύ θετικά -στα όρια της πρόκλησης για την κρίση που η Ελλάδα και οι περισσότερες επιχειρήσεις βιώνουν- οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου του. Ποιος εξάλλου έχει καταγράψει πωλήσεις 401,9 εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη 81,41 εκατ. ευρώ μόλις σε ένα εξάμηνο; «Να ανακοινωθούν άμεσα. Εχουμε υποχρέωση στους μετόχους», διέταξε κι έτσι έγινε.

 
Η δεύτερη, λακωνικότερη, ήταν περισσότερο προσωπική, στα αυστηρά όρια όμως που ο ίδιος ήθελε να θέσει. Μέσω του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου η οικογένεια Βακάκη ξεκαθάρισε: «Ο Θεός μάς ζητά να διαχειριστούμε το αδιανόητο και να ζήσουμε με το αφόρητο. Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές θέλουμε να εκφράσουμε τα θερμά συλλυπητήριά μας και στις υπόλοιπες οικογένειες και να ευχαριστήσουμε για τη συμπαράσταση όλων στον θρήνο μας για την τραγική πρόωρη απώλεια τριών νέων ανθρώπων και ενός παιδιού». Για τους συναισθηματικούς Ελληνες τέτοιου είδους ψυχραιμία αντιβαίνει τον παραδοσιακό μεσογεια­κό θρήνο. Ομως ο Απόστολος Βακάκης περισσότερο θυμίζει Βορειοευρωπαίο. Εναν άνθρωπο με χαλιναγωγημένο συναίσθημα που ξέρει να κρύβεται και να μη μοιράζεται όσα σκέφτεται και όσα νιώθει. Ισως αυτή η διάθεσή του να τον οδήγησε στην απόφαση να κηδέψει τον μονάκριβο γιο του παρουσία μόλις 5 ατόμων στο Κοιμητήριο του Βύρωνα, αποκλείοντας όλους όσοι θα ήθελαν να απευθύνουν ένα ύστατο αντίο στον φίλο ή συγγενή τους Γιώργο. 

Ο Γιώργος Βακάκης. Η κηδεία του, σύμφωνα με την επιθυμία του πατέρα του, έγινε παρουσία μόλις πέντε ατόμων στο Κοιμητήριο του Βύρωνα και η σορός του αποτεφρώθηκε στη Βουλγαρία


Από την Αίγυπτο στην Κίνα 

Ο Απόστολος Βακάκης πάντως είναι μαθημένος στα δύσκολα. Για την ακρίβεια, ανέκαθεν η ζωή του χαρακτηριζόταν από αυτό που θα λέγαμε σκοτσέζικο ντους. Κρύο τη μία, ζέστη την άλλη. Ο ίδιος γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ο πατέρας του Γεώργιος (το όνομα του οποίου έφερε ο άτυχος 24χρονος) ήταν ένας εύπορος βιομήχανος στην Αίγυπτο, ο οποίος παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη, που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία και κτίρια. Οι δουλειές του πήγαιναν καλά και ο μικρός Απόστολος πήρε πολύ σωστές βάσεις σε σχέση με τη μόρφωσή του, όπως τα περισσότερα ελληνόπουλα στην πόλη του Καβάφη. Σύντομα, όμως, τα πάντα θα ανατραπούν.

Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο και ο αναδυόμενος εθνικισμός του Νάσερ υποχρέωσαν την οικογένεια Βακάκη το 1962 να έρθει στην Ελλάδα κακήν κακώς. Αφού δεν κατάφεραν να περισώσουν το σύνολο ή έστω ένα μεγάλο μέρος της περιουσίας τους, θα περάσουν δύσκολες στιγμές που στιγμάτισαν τον νεαρό μετέπειτα επιχειρηματία. Στιγμές όπου το φάσμα της στέρησης λίγο έλειψε να τινάξει τα πάντα στον αέρα και να διαλύσει μια αστική οικογένεια. Ανθρωπος δημιουργικός και με σπίθα, ο Γεώργιος Βακάκης σύντομα παίρνει μια δύσκολη απόφαση. Ξενιτεύεται στη γειτονική Ιταλία, όπου πιάνει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία που κατασκευά­ζει λούτρινα ζώα και κούκλες. Πιο πριν, τα λιγοστά κοσμήματα που πρόλαβε να πάρει μαζί της φεύγοντας από την Αίγυπτο η μητέρα του Σοφία τα πούλησε στον μεγαλοβιομήχανο της εποχής Μποδοσάκη, με τον οποίο είχαν καλές σχέσεις. Αυτό ήταν το αρχικό κεφάλαιο κίνησης για τη δημιουργία της πρώτης ελληνικής βιομηχανίας παιχνιδιών, της El Greco. Της επιχείρησης που θυμούνται οι σημερινοί 50άρηδες και που έγραψε τη δική της ιστορία βασιζόμενη σε αυτό που μετέπειτα εξέλιξε σε επιστήμη ο δημιουργός των Jumbo, τη διαφήμιση. 


Η El Greco θα καταφέρει πολύ σύντομα να κάνει μια εξαιρετική πορεία που θα επαναφέρει το υψηλό βιοτικό επίπεδο των δοκιμαζόμενων μέχρι τότε Αιγυπτιωτών και ο Απόστολος Βακάκης σύντομα φεύγει για σπουδές Οικονομικών στη Βρετανία. Γρήγορα πάλι όμως μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Ανω Γλυφάδα υποχρέωσε τον 23χρονο νεαρό να επιστρέψει στην Ελλάδα και να δημιουργήσει με τον πατέρα του από το μηδέν ξανά την εταιρεία με έδρα πλέον στην Ζάκυνθο. 


Εχοντας δύσκολη σχέση με τον πατέρα του, ο οποίος με τα χρόνια γινόταν όλο και πιο συντηρητικός, σύντομα θα προχωρήσει σε μια σειρά ρήξεων. Ο ίδιος ο Mr Jumbo, εξάλλου, έχει δημοσίως παραδεχθεί αυτή τη σύνθετη σχέση και τη διαφορά οραμάτων και χαρακτήρων, καθώς και ότι δεν ήθελε να ασχοληθεί αρχικά με την εταιρεία, αλλά να κάνει κάτι άλλο στη ζωή του. Αποτέλεσμα αυτών των συνθηκών αλλά και της κρίσης της αγοράς ήταν η El Greco να ακολουθήσει φθίνουσα πορεία και τελικά να πουληθεί στην πολυεθνική Hasbro. Κάπως έτσι, o Απόστολος Βακάκης καλείται να επινοήσει ξανά τον ίδιο του τον εαυτό και να πάρει τον δικό του δρόμο, αφού αυτός ήταν που πούλησε την εταιρεία, όπως ακούγεται, παρά τη διαφωνία του ίδιου του πατέρα. Μαζί με έναν φίλο του που κατόπιν αποχώρησε από το κοινό σχήμα δημιούργησε αργότερα την Jumbo. Μια εταιρεία που ξεκίνησε την πορεία της το 1986, μια περίοδο ανόδου του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων και γενικευμένης ευημερίας. 
Συγκεκριμένα, η ιστορία των Jumbo ξεκινά με τη λειτουργία του πρώτου υπόγειου καταστήματος στη Γλυφάδα το 1986, το οποίο πλέον διατηρεί ο τέως συνεργάτης του κ. Βακάκη, με τον οποίο ο επιχειρηματίας δεν έχει πλέον σχέσεις... 


Ο τελευταίος δεν υπήρξε και ο μόνος άνθρωπος με τον οποίο ήρθε σε αντιπαράθεση ο επιχειρηματίας. Και αυτό διότι εκ χαρακτήρος θεωρείται «μοναχικός λύκος» και σκληρός businessman. Ενας σύνθετος χαρακτήρας, όπως σύνθετοι είναι όλοι οι πραγματικά χαρισματικοί άνθρωποι. Στη συνέχεια η Jumbo θα κάνει ένα απίστευτο ράλι κερδών και ανάπτυξης με προμήθειες και μονάδες παραγωγής στην Κίνα, καθώς ο Απόστολος Βακάκης θα είναι ο πρώτος Ελληνας businessman που θα δει τις ευκαιρίες που ανοίγονταν στην Ασία. 
H Jumbo χάρη στη διορατικότητά του θα μετατραπεί σε ένα παγκόσμιο case study επιτυχίας, το οποίο μέχρι και σήμερα εκπλήσσει ακόμα και τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς λιανέμπορους του κόσμου. Δεν υπάρχει δηλαδή πουθενά το μοντέλο του σούπερ μάρκετ παιχνιδιού, το οποίο, εκτός από τα είδη για παιδιά, περιλαμβάνει προϊόντα κιγκαλερίας, προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, ακόμα και σοκολάτες ή σνακ. Οταν στις αρχές εξάλλου του 2000 γνωστός ρεπόρτερ, αστειευόμενος, ανέφερε ότι «στο τέλος ο Βακάκης θα πουλάει ακόμα και τυρί φέτα στα μαγαζιά του», δεν μπορούσε να φανταστεί ότι πολύ σύντομα θα έβλεπε στα ράφια των Jumbo να πωλούνται Coca-Cola, τσιπς, γκοφρέτες και άλλα διατροφικά είδη. 

Η πρώτη σύζυγος του Απόστολου Βακάκη και μητέρα των παιδιών του Εφη


Οι διαφημιστικές εμπνεύσεις και τα αυτοκίνητά του 

Ο Απόστολος Βακάκης φημίζεται για δύο προτιμήσεις του. Η πρώτη είναι η αγάπη του για τις ξανθές γυναίκες. Ξανθιά ήταν η πρώτη του γυναίκα Εφη που, αν και Ελληνίδα, πολλοί τη θεωρούσαν Βρετανίδα, ξανθιά και η Αλίκη Μπενρουμπή, με την οποία είχε μακρόχρονη σχέση μετά. Η δεύτερη προτίμησή του είναι τα τζάμια στα γραφεία του τα οποία θέλει να είναι διάφανα. Κατά κάποιους καχύποπτους, επειδή θέλει να έχει άμεσο έλεγχο του ποιοι και πόσο εργάζονται εντός της εταιρείας του. Κατά άλλους, επειδή θέλει απόλυτη διαφάνεια στις σχέσεις με τους ανθρώπους του στο πρότυπο των προτεσταντών. Ο ίδιος πάντως αυτή τη στιγμή της μεγάλης κρίσης δίνει δουλειά σε 4.735 εργαζόμενους, αυξάνοντας, παρά το κραχ της Ελλάδας, διαρκώς το δυναμικό του. Τι καλύτερο σε μια χώρα η οποία χειμάζεται και η νεολαία της υποαπασχολείται ή είναι άνεργη; Με 72 καταστήματα, 52 στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 7 στη Ρουμανία καθώς και με ένα δυναμικό e-shop που τετραπλασίασε τις πωλήσεις του το 2016, η εταιρεία έχει συνάψει συμβάσεις εμπορικής συνεργασίας με εταιρείες που διατηρούν καταστήματα τα οποία φέρουν το σήμα της Jumbo στην ΠΓΔΜ (FYROM), στην Αλβανία και στο Κόσοβο. Ακόμα και η κυπριακή κρίση και το γεγονός ότι η επιχείρηση είχε σημαντικά ποσά στις κυπριακές τράπεζες κατά την περίοδο κουρέματος των καταθέ­σεων, την άνοιξη του 2013, δεν έπληξε αυτόν τον κολοσσό. 


Βέβαια σε όλα αυτά τα θετικά υπάρχει και μια άλλη όψη. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο κ. Βακάκης έχει καταγγελθεί για τις συνθήκες εργασίας στα καταστήματά του από συνδικαλιστές που μιλάνε για «συνθήκες Κίνας» που επικρατούν σε μια χώρα-μέλος της Ε.Ε. Ποιος όμως μπορεί να κατηγορήσει έναν άνθρωπο που πέτυχε και που σε αντίθεση με άλλους επιχειρηματίες όχι μόνο δεν κλείνει μαγαζιά, αλλά ανοίγει όλο και περισσότερα; Εναν εργοδότη συνεπή στις πληρωμές του που αυξάνει την απασχόληση αντί να τη μειώνει; 

Παρά την επιτυχία του, ο businessman δεν συχνάζει σε κοσμικά σαλόνια και events αν και διατηρεί φιλίες με πολλούς γνωστούς επιχειρηματίες και σπανιότερα με πολιτικούς. Πολλές Παρασκευές θα τον βρει κανείς να πίνει το κρασί και να τρώει μπαρμπούνια στη γνωστή ψαροταβέρνα του Μοσχάτου «Τα Κανάρια», ενώ, παρά τη μεγάλη συλλογή αυτοκινήτων που διαθέτει κυρίως με Mercedes, οι περισσότεροι θυμούνται μια λευκή BMW μηχανή μεγάλου κυβισμού (4.000 κ.) με την οποία μετακινούνταν. 

Αν και τα περισσότερα δημοσιεύματα παρουσίασαν τον Γιώργο Βακάκη ως τον φυσικό και λογικό του διάδοχο, ο Απόστολος Βακάκης δεν είχε ανοίξει πότε τέτοιο θέμα και δρούσε σαν να είναι ο ίδιος αναντικατάστατος και να έχει όλη τη ζωή μπροστά του. Στον ίδιο εξάλλου οφείλεται μέχρι και η διαφημιστική επιτυχία των Jumbo. Πολλά από τα σποτ που έχουμε δει, όπως αυτά με τον Γιάννη Φλωρινιώτη ή την Αντζελα Δημητρίου και άλλα, είναι προσωπικές του ιδέες και εμπνεύσεις που συντελέστηκαν με τη βοήθεια της διαφημιστικής εταιρείας Pollen, με την οποία έχει αποκλειστική συνεργασία. Πολλές φορές οι καμπάνιες δημιούργησαν συζητήσεις, προκάλεσαν έως και πολιτικές παρεμβάσεις, όπως πρόσφατα από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των φύλων, πάντοτε όμως πετύχαιναν τον στόχο τους: να συζητηθούν. Τα συστατικά τους δεν ήταν άλλα από την έμπνευση, το χιούμορ, τη διακωμώδηση και την προσαρμογή παλιών και ξεχασμένων μα ιδιαίτερα αγαπημένων τραγουδιών που θύμιζαν πολλά πρώτα απ’ όλα στους άμεσα ενδιαφερόμενους πελάτες του. Τους γονείς που χατίρι δύσκολα χαλάνε στα παιδιά τους. 

Παρά το διαζύγιο από τη μητέρα των παιδιών του  Εφη Γιατίλη, ο Απόστολος Βακάκης μέχρι και σήμερα διατηρεί μια καλή σχέση μαζί της. Μάλιστα τα σπίτια τους βρίσκονται δίπλα-δίπλα στην Κηφισιά. Η ίδια παρά τους μετέπειτα έρωτες του 63χρονου επιχειρηματία, παραμένει, όπως λένε όσοι τους γνωρίζουν, ο μεγαλύτερος του έρωτας γι’ αυτό και κράτησε τόσα χρόνια. Από τις δύο του κόρες, η Σοφία έχει αναλάβει ρόλο στην Jumbo με ενασχόληση στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία, ενώ η άλλη του κόρη Χριστίνα βρισκόταν πιο κοντά στον αδελφό της Γιώργο, καθώς ζούσαν μαζί στο Μαϊάμι, όπου σπούδαζε η πρώτη Μαγειρική, ο δε άτυχος νεαρός Οικονομικά. 

Ο Απόστολος Βακάκης με την κόρη του Χριστίνα σε ευτυχισμένες στιγμές


Αποχώρησε από την εταιρεία του! 

Το 2014 πάντως ο Απόστολος Βακάκης, σε μια κίνηση με πολλές αναγνώσεις, είχε αποχωρήσει από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου του, λίγο μετά από ένα εντυπωσιακό ράλι της μετοχής του στις αρχές του συγκεκριμένου έτους το οποίο αντανακλούσε την πολύ καλή πορεία του γκρουπ. Ο επιχειρηματίας τόνιζε τότε ότι ήθελε να αποδεσμευθεί από τον φόρτο των υποχρεώσεών του στην Ελλάδα και να αφοσιωθεί περισσότερο στις δραστηριότητες στο εξωτερικό. Αλλοι πάλι έλεγαν ότι έβλεπε τις αρνητικές εξελίξεις που έρχονταν και επιδίωκε απεγκλωβισμό από μια δύσκολη ελληνική πραγματικότητα αφήνοντας χώρο στα παιδιά του. Τελικά η πορεία έδειξε ότι δεν είχε κατά νου κάτι τέτοιο.

Δεν θα πρέπει πάντως να ξεχνάμε πως ακόμα και τα ξένα funds είχαν δώσει απεριόριστη ψήφο εμπιστοσύνης στην Jumbo ακόμα κι όταν όλοι μιλούσαν για έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη. Καθόλου τυχαίο δεν είναι το ότι ο Μαρκ Μόμπιους με το fund Franklin Templeton, η αμερικανική Fidelity και η First Eagle Investments Mana­gement του Τζον Αρνολντ, μια επενδυτική εταιρεία στη διοίκηση της οποίας υπάρχουν πολλά πρώην στελέχη της Lehman Brothers, τοποθετήθηκαν στην ελληνική εταιρεία με τον Απόστολο Βακάκη να διατηρεί ποσοστό προσωπικά μέσω της Karpathia Foundation.

Εχοντας αφήσει πίσω τις μηχανές μεγάλου κυβισμού που υπεραγαπούσε -αν και φύσει συντηρητικός οδηγός ο ίδιος- στον εαυτό του επιτρέπει μια άλλη πολυτέλεια. Συγκεκριμένα χρησιμοποιεί τακτικά το ελικόπτερο για να μετακινηθεί στο δίκτυο των καταστημάτων που απλώνεται σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία. Ανθρωπος που του αρέσει να σοκάρει, έμεινε πάντως στην Ιστορία και για ένα άγνωστο στους περισσότερους περιστατικό: όταν το 2002 είχε βραβευτεί ως κορυφαίος λιανέμπορος της χρονιάς σε μια ανοιχτή εκδήλωση στο ξενοδοχείο «Intercontinental», από το βήμα των βραβείων, αντί να ευχαριστήσει όσους τον τίμησαν, κυριολεκτικά τους καταχέριασε με ένα μανιφέστο προσβολών για την κατάντια της χώρας, του εμπορίου, της οικονομίας και της πολιτικής.


Οι διοργανωτές -πολύ λογικά- αισθάνθηκαν προσβεβλημένοι έχοντας κάθε δίκιο να γκρινιάζουν. Από την άλλη πλευρά τα πυρά του πέτυχαν κι έναν πολιτικό που, όπως αποδείχθηκε, έπρεπε να τα «ακούσει». Τον τότε υπουργό Ανάπτυξης Ακη Τσοχατζόπουλο. Εστω και από σπόντα, λοιπόν, ο Απόστολος Βακάκης φαίνεται να κατάλαβε προς τα πού πήγαινε το πράγμα με έναν πολιτικό που σύντομα βρέθηκε πίσω από τα σίδερα της φυλακής. Πάντα όμως έτσι δεν ήταν ο κορυφαίος businessman; Ενας διορατικός άνθρωπος. Το μόνο που δεν μπορούσε να προβλέψει ήταν η τραγική τύχη του γιου του, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ένα από τα παρατημένα οχήματα του πατέρα του, τα οποία μάλιστα δεν χρησιμοποιούσε και συχνά...

 Η Εφη Βακάκη με την άλλη κόρη της Σοφία



Το σπίτι της οικογένειας Βακάκη στην Πολιτεία


ΣΧΟΛΙΑ (218)

sak11

Αγαπητέ George07/03/201718:59 και βέβαια θα συμφωνήσω μαζί σου, για το ότι ο καθένας θα πρέπει από μόνος του να συντηρή και να ελέγχει το αυτοκίνητό του, αλλά δυστυχώς στην χώρα που ζούμε αυτό αποτελεί μαγεία. Εμείς σαν λαός πρέπει να έχουμε κάποιον επάνω από το κεφάλι μας να μας ελέγχει για να κάνουμε τα αυτονόητα, τώρα για το ΚΤΕΟ το έγραψα γιατί έχω προσωπική πείρα, τα ελαστικά του πατέρα μου δεν ήταν φθαρμένα, αλλά ήταν 5 χρόνων του είπαν μπάρμπα θες άλλα ελαστικά, και δεν πέρασε ώσπου να τα αλλάξει (εκτός και αν στα ΚΤΕΟ της χώρας έχουν άλλες οδηγίες για λεφτάδες και άλλες οδηγίες για τους κοινούς θνητούς)

Τι να πεις..

Ήταν η κακιά η ώρα, ήταν τα παλιά ελαστικά που δεν άντεξαν σε τόση υπερθέρμανση με την ιλιγγιώδη ταχύτητα , ήταν το πανάκριβο αυτοκίνητο που προκαλούσε για υπερβολική ταχύτητα τον ανώριμο και άπειρο νεαρό, ήταν το ορμέμφυτο και ασυγκράτητο του νεαρού οδηγού, ήταν η καθαρή ατυχία του άλλου οδηγού που βρέθηκε στην ανάγκη να σταματήσει σ εκείνο το σημείο....ήταν πολλά.Μα πάνω απ όλα ήταν ότι ο νέος αυτός οδηγός ίσως δεν είχε και την κατάλληλη διαπαιδαγώγηση από το σπίτι για να είναι προσεκτικός και συγκρατημένος. Ο πατέρας στις επιχειρήσεις του απασχολημένος τον περισσότερο χρόνο και 3 φορές παντρεμένος. Ο νεαρός που χάθηκε και παιδί από την πρώτη γυναίκα του που ζει στο εξωτερικό, οι άλλες δυο όσο ζούσαν μαζί δεν ξέρω πόσο τον φρόντιζαν και πόσο τον διαπαιδαγώγησαν σωστά. Όλα αυτά αν τα συμπτύξει κάποιος βλέπει πως ήταν πολλά τα αίτια του θλιβερού αυτού δυστυχήματος . Κρίμα μόνο που χάθηκαν τόσα άτομα και ο λαός λέει και το σοφό: "κρίμα μόνο γι αυτούς που φεύγουν".

sak11

Μονο μια ερωτηση το αυτοκινητο αυτό δεν περασε ποτε ΚΤΕΟ ώστε να δουνε τα ελαστικα που ηταν παλια (τυφλο Ελληνικο κρατος) 9

George

Στο ΚΤΕΟ από προσωπική εμπειρία, θα σου γράψουν παρατήρηση ή ακόμα και θα σε "κόψουν" εαν τα λάστιχα είναι υπερβολικά φθαρμένα, δεν έχει απομείνει δηλαδή σχεδόν καθόλου πέλμα. Στην συγκεκριμένη όμως περίπτωση της Porsche τα λάστιχα είχαν, όπως φαίνεται, αρκετό πέλμα. 'Ηταν όμως παραγωγής 2006 και 2007. Αυτή είναι μια εξαιρετικά σπάνια περίπτωση, δηλαδή τόσο παλιό λάστιχο να έχει ακόμα πέλμα, όμως είναι απόλυτα λογικό εφόσον το αυτοκίνητο χρησιμοποιήτε σπάνια μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια. Προφανώς στο ΚΤΕΟ, είδαν τα λάστιχα εξωτερικά που φαινόντουσαν μια χαρά, δεν πρόσεξαν όμως την ημερομηνία παραγωγής που αναγραφόταν επάνω. Διαφορετικά ο υπάλληλος θα είχε σίγουρα μείνει με το στόμα ανοιχτό. Να σας πω και κάτι άλλο: Το ΚΤΕΟ είναι ένας γρήγορος τεχνικός έλεγχος δέκα λεπτών, κάθε δύο χρόνια. Χρήσιμος και απαραίτητος, δεν διαφωνώ. Αν όμως ο καθένας από εμάς δεν φροντίζει να συντηρεί και να ελέγχει το αυτοκίνητο του όπως πρέπει, δεν του φταίει το ΚΤΕΟ μετά εαν σκοτωθεί. Να σας πω ένα πολύ απλό παράδειγμα; Σχεδόν κάθε μέρα, βλέπω μέσα στην πόλη κάποιο αυτοκίνητο που έχει σταματήσει μπροστά μου στο φανάρι, να εχει εξαιρετικά χαμηλή πίεση σε κάποιο από τα πίσω του λάστιχα. Αυτό στην πράξη μεταφράζεται σε αυξημένη πιθανότητα για ξαφνικό σκάσιμο του ελαστικού, απώλεια ελέγχου του οχήματος, πιθανός τραυματισμός ή ακόμη και ΘΑΝΑΤΟΣ! Δεν το καταλαβαίνω δηλαδή, ο ιδιοκτήτης του οχήματος πρέπει να περιμένει να περάσει ΚΤΕΟ για να ελέγξει κάτι που είναι τόσο βασικό, δηλαδή την πίεση των ελαστικών του;;;???!!!

Candyman

..όλα εδώ πληρώνονται.

Ξυλουργός MSc

Είπε χαιρέκακα ο φτωχομπινές (κατά τ' άλλα χριστιανός) σχολιαστής. Ρε σα δε ντρέπεσε λέω 'γω. Δε φτάνει που έχεις τέτοια άποψη, τη λές και δημόσια. Η γιαγιά μου (που συνωστίστικε στην Σμύρνη) έλεγε πριν μιλήσεις να βουτάς τη γλώσσα σου στο μυαλό και ο κυρ. Θουκυδίδης έλεγε ότι ειρήνη είναι όταν οι γιοί θάβουν τους πατεράδες ενώ πόλεμος είναι όταν οι πατεράδες θάβουν τους γιούς. Χριστιανοκομμουνιστή χαιρέκακε συνάνθρωπε, το όλα εδώ πληρώνονται παραπέμπει σε θεία δίκη, σε τιμωρία απ' το θεό. Θεωρείς ότι αποδόθηκε θεία δικαιοσύνη. Και το κατηγορητήριο ποιο είναι; Ότι ο άνθρωπος αυτός είναι σκληρός επιχειρηματίας. Καπιταλιστής. Με πιάνεις, έτσι; Αντιλαμβάνεσαι ότι αν υπήρχε θεία δίκη θα τιμωρούσε και την χαιρεκακία, έτσι; Εγώ λοιπόν, επειδή δεν είμαι και κανένας politically correct τύπος να σου πω "δε σου εύχομαι" κτλ, θα ευχηθώ να χάσεις το ένα σου παιδί ως θεία δίκη για το χαιρέκακο και εκτός μέτρου σχόλιό σου ώστε να διαπιστώσεις στη συνέχεια αν υπάρχει σφάλμα που μπορεί να κάνεις το οποίο να αξίζει τέτοια βαριά τιμωρία. Σκέψου το...

Ωραια η βιλλα στα καμμενα

Εκει που ειναι η βιλλα πριν λιγα χρονια ηταν πυκνο δασος που εδινε οξυγονο στην Αττικη. Το αρθρο αγιογραφημα δεν πειθει κανενα.

ΓΡΑΦΙΚΟΤΗΤΕΣ

ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΑΓΙΟΓΡΑΦΗΜΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ... ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΜΑΓΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ. ΑΝΘΡΩΠΙΑ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΣΤΗ ΖΩΗ...

ΠΑΥΛΑΚΗΣ

Και δεν ζητησε ουτε μια συγγνωμη , ο τζαμπος.

LOL

Μα γιατι ακριβως θα επρεπε να ζητησει συγγνωμη αυτος ο ανθρωπος ? Οι συγκυριες ηταν τετοιες που κι εκεινος εχασε το παιδι του σε αυτο το δυστυχημα οπου φυσικα υπηρξαν κι αλλα αθωα θυματα. Ας μην υπερβαλουμε πια επειδη ετυχε να ειναι πλουσιος, επιτυχημενος και αξιοπρεπης. Οι ανθρωποι του επιπεδου του δεν ειναι τυχαιοι.... απλα ξεχωριστοι !

Candyman

Είσαι ηλίθιος; Φέρει ηθική ευθύνη όταν έδωσε σε ένα 23χρονο ανώριμο πλουσιόπαιδο ένα αυτοκίνητο που έχει 500 άλογα, είναι μονο πισωκούνα, και ειναι επικίνδυνο στα χέρια άπειρου οδηγού.

Άχρηστα πράγματα

Δεν θα υπήρχε καμιά βιομηχανία παιχνιδιών και κανένας Βακάκης αν τα παιδιά έφτιαχναν μόνα τους τα παιχνίδια τους όπως έκαναν παλιά με υλικά που θα έβρισκαν τριγύρω και εξασκούσαν και την φαντασία τους και τα χέρια τους...

Victor

Άσχετο με το προσωπικό του δράμα. Ψωνίζω από τα καταστήματα της εταιρίας του, όχι συχνά είναι αλήθεια γιατί κάποια πράγματα μόνο έχει υπάρχουν και είναι δύσκολο να τα βρεις αλλού εκτός αν τα παραγγείλεις online. Όμως μου έκαναν πολύ κακή εντύπωση η διαφημίσεις της εταιρείας, στις οποίες έχει ακουστεί ότι ο ίδιος εμπλέκεται προσωπικά. Κάκιστες διαφημίσεις και αυτός είναι ο λόγος που αν θέλω να ψωνίσω παιχνίδια πάω σε άλλο κατάστημα που τα έχει στην ίδια τιμή.

Τζάμπα IQ

Πάρε το Κινέζικο κουβαδάκι σου - απο τα Jumbo φυσικά - και να μας γράφεις. Δεν πιάνεις το πολύ έξυπνο χιούμορ των διαφημίσεων τους, άλλα δεν φταίς εσύ...

Σωστος, μπραβο

Να και μια αμεροληπτη απαντηση !

Οντως

Υψηλη τεχνη μονο για πλεσιους οι διαφημισεις των τσαμπο, μονο η εψιλη καινωνια, των ελιτιστων και των βορειων προαστιων την καταλαβαινει.

Τζάμπα IQ

Είσαι ένα σανοφάγο, ψεκασμένο UFO που την έλλειψη χιούμορ, οξυδέρκειας και ΙQ την ρίχνειs στην κρίση... Πάω στοίχημα οτι ψηφίζεις Σύριζα.

VageLies

Όποιος και αν είναι ο άλλος, είναι άνανδρο να τον χτυπάς όταν βρίσκεται "κάτω". Δεν γνωρίζω τον άνδρα, αλλά είμαι βέβαιος ότι είναι πολύ καλύτερος από όσους καταφέρονται εναντίον του ετούτη την ώρα. Ντροπή!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Palia_Vouli

Tην Α’ Εθνική Συνδιάσκεψη στην Παλαιά Βουλή στις 21, 22 και 23 Οκτωβρίου συγκαλεί η Παμμακεδονική Συνομοσπονδία, με αιχμή το ζήτημα της ελληνικότητας της Μακεδονίας και όσα διαδραματίζονται στη χώρα μας, στα Βαλκάνια και στο γειτονικό κράτος των Σκοπίων 

school1

Μόλις 25 από τους 130 μαθητές που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο Σκουτάρεως, του Δήμου Σερρών, κάθισαν σήμερα στα θρανία, με τους υπόλοιπους να απέχουν από το σχολείο ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη φοίτηση δέκα προσφυγόπουλων στο εν λόγω δημοτικό

48
kerk

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ Κέρκυρας έκανε λόγο για ένα σπάνιο περιστατικό ανατομικής ιδιαιτερότητας του ασθενή, αλλά παραδέχθηκε ότι το νοσοκομείο θα έπρεπε να είναι εξοπλισμένο

375510

Εκπρόσωποι των δημοτικών αρχών ζήτησαν νέα λεωφορειακή γραμμή που θα συνδέει τους δύο δήμους με το Μετρό «Αγία Παρασκευή» - Για διερεύνηση της πρότασης δεσμεύτηκε ο ΟΑΣΑ

maticars0

Νέες μαρτυρίες από τη δικογραφία για τις πυρκαγιές: «Η φωτιά στο Μάτι δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί» κατέθεσε ο αντιπεριφερειάρχης Αττικής Πέτρος Φιλίππου που την ημέρα της φονικής πυρκαγιάς απουσίαζε για να επιστρέψει την επόμενη – Οι ενέργειες για την εκκένωση των οικισμών στην Κινέττα ρίχνουν φως στις τραγικές παραλείψεις για την τραγωδία στο Μάτι

2