Mια χορό-ωδή στην καλλιτεχνία του Μιχαήλ Άγγελου

thumbnail_pieta12

Εξι χορευτές καλούνται να μεταφέρουν την καλλιτεχνία του Μιχαήλ Άγγελου από την ακαμψία στην κίνηση

Η Pieta (1498–1499) απεικονίζει το σώμα του Ιησού στα πόδια της μητέρας του Μαρίας μετά την αποκαθήλωσή του από τον σταυρό του μαρτυρίου. Παρά την ένταση της στιγμής αυτής, ο Μιχαήλ Άγγελος έχει καταφέρει να μεταδώσει επιτυχώς όλες τις εκφάνσεις μιας τόσο περίπλοκης σκηνής, με τρόπο σφαιρικό. Το γλυπτό από μόνο του δημιουργεί διαφορετικές εμπειρικές αισθήσεις. Το νεκρό σώμα του Ιησού στα χέρια της Παρθένου και η αποδοχή του ασύλληπτου προσδοκούν σε μια εικόνα θανάτου που όμως μεταδίδει ξεκούραση. Το αναπόφευκτο και το αναγκαίο πένθος. Στην απόλυτη αίσθηση αγαλλίασης απέναντι στο άγαλμα παρόλο τον θρήνο.

Το σώμα για τον Μιχαήλ Άγγελο αποτελεί στοιχείο κλειδί. Στα έργα του εστίαζε στην ομορφιά του σώματος όχι στην ιδεαλιστική του μορφή, αλλά σε ακραία κινητικότητα.

Στο έργο έξι χορευτές καλούνται να μεταφέρουν την καλλιτεχνία του Μιχαήλ Άγγελου από την ακαμψία στην κίνηση. Από την αντίσταση στην παραδοχή. Συνοδευόμενοι από τους ζωντανούς ήχους των συνθέσεων του Σωτήρη Τσόλη και των ηχογραφημένων μουσικών συνθέσεων του Γιώργου Κραββαρίτη.

P i E T A - Antonia Economo  | Trailer Behind the scenes

Info: Θέατρο Ροές | Ιάκχου 16 | 21 0347 4312. Ημερομηνίες: 25, 26,27 Μαΐου. Ώρα και διάρκεια: 21.15 (50 λεπτά). Προπώληση Εισιτηρίων: www.viva.gr

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

xroma_mouseio

Η συλλεκτική σειρά «Τα αριστουργήματα της Τέχνης - Μουσεία του Κόσμου» με τα μεγαλύτερα μουσεία: Λούβρο (Παρίσι), Βρετανικό Μουσείο (Λονδίνο), Ουφίτσι (Φλωρεντία), Ερμιτάζ (Αγία Πετρούπολη), Μουσεία του Βατικανού (Ρώμη), Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Αθήνα) είναι από αυτή την Κυριακή στο ΘΕΜΑ.

5
class_arthro_2

“Μasterclass”. Το θεατρικό έργο του αμερικανού συγγραφέα Terrence McNally, βασισμένο στο περίφημο σεμινάριο όπου δίδαξε η Μαρία Κάλλας στη Μουσική Σχολή Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης στις αρχές της δεκαετίας του '70 ( 71/72) ανεβαίνει στο νέο "Μικρό Χορν" (πρώην Αμιράλ) από τις 7 Νοεμβρίου. Στο ρόλο της Μαρίας Κάλλας θα απολαύσουμε τη Μαρία Ναυπλιώτου σε σκηνοθεσία του Οδυσέα Παπασπηλιόπουλου, ενώ το κείμενο μεταφράστηκε από τον Στρατή Πασχάλη.

unnamed

Η ζωγραφική της, αποτελεί μια διαφορετική ανάγνωση, αυτού του καταναλωτικού τρόπου ζωής, που αναπαράγει ευκαιριακά πρότυπα, ενώ συχνά με περιπαικτική διάθεση ξορκίζει μέσα από τα έργα της, τις αντινομίες και την απουσία του νοήματος, μέσα σε αυτό το εξεζητημένο σκηνικό

dafnis

Στην έκθεση παρουσιάζονται μερικές από τις πιο γνωστές εικονογραφήσεις του, όπως τα Ποιήματα του Κ. Π. Καβάφη, η «Οδύσεια» του Καζαντζάκη, η Ινδία, καθώς και για τη Λυσιστράτη, το λεύκωμα «Λυρικά», καθώς και τα σχέδια για το βουκολικό μυθιστόρημα «Δάφνης και Χλόη»