LIVE

Κορωνοϊός

Ισμήνη Χαραλαμποπούλου

Αλήθεια τί Πανεπιστήμια χρειαζόμαστε;

Ισμήνη Χαραλαμποπούλου

Μόνο με το όνομα τους θα  αποκτήσουν την πολυπόθητη φοιτητική ιδιότητα  αρκετοί υποψήφιοι .  Η φετινή ακτινογραφία των βάσεων εισαγωγής με υποψηφίους που εισάγονται με λευκή κολλά μας φέρνει ενώπιος ενωπίω με  ένα εξεταστικό σύστημα που κάτι δεν πάει καλά  και πολλές «πανεπιστημιοποιημένες¨σχολές.  Η γλώσσα της  αριθμητικής λέει ότι περίπου 2500 άτομα θα δηλώσουν φοιτητές με βαθμούς κάτω από τη βάση ενώ «βουτιά» έκαναν και οι περιζήτητες Ιατρικές σχολές. 

Κάτω από τη βάση «έπεσε « το 42% των τμημάτων ενώ σε ιστορικά χαμηλά «έπεσαν» εκτός από τις Ιατρικές σχολές και οι καθηγητικές σχολές με το Μαθηματικό της Σάμου , να φθάνει  λίγο περισσότερο από τα 3000 μόρια  και το Φυσικό Καβάλας  να κυμαίνεται κοντά στα 6000 μόρια , σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν  από το υπουργείο Παιδείας.  . Κάτω των 10.000 μορίων βρίσκεται το 42 % των τμημάτων  !Προς περαιτέρω διερεύνηση για την πορεία του συστήματος προσθέτουμε την πρόσβαση τρία  «πανεπιστημιοποιημένα» ΤΕΙ επί υπουργίας Γαβρόγλου με βαθμό κάτω από… 1!

Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι φετινοί υποψήφιοι έδωσαν μεγάλο αγώνα και τα κατάφεραν, σε μία πολύ δύσκολη χρονιά με αγωνίες και ανησυχίες για το πότε και πως θα δώσουν Πανελλαδικές . Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι επέλεξαν «παραγωγικές» σχολές που θα τους οδηγήσουν στην αγορά εργασίας και όχι τις αποκαλούμενες «καθηγητικές» σχολές. 

Ολοι πάντως καταλαβαίνουν ή τουλάχιστον θα  πρέπει να αρχίσουν να το σκέφτονται τι είδους και πόσα Πανεπιστήμια θέλουμε  με ποιες ειδικότητες ,  γνωστικά αντικείμενα επαγγελματικά δικαιώματα  και κυρίως με πιο σύστημα θα εισαχθούν  οι επόμενοι υποψήφιοι για να ξεπεράσουν οι νέοι το φάσμα της ανεργίας και αν έχουν ανταγωνιστικές σπουδές και πτυχία που θα τους οδηγήσουν ευκολότερα  στην αγορά εργασίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (16)

Antonis

Για παρα πολλά χρόνια διαβάζαμε για ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Τώρα που αυτό έγινε πάλι φωναζουμε. Ο άλλος ζητάει ιδιωτικά πανεπιστήμια. Ποιος είναι ο λόγος της δημιουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων; Απλά αυτοί που μπήκαν στο Μαθηματικό στη Σάμο με 3 να μπορούν να γίνουν γιατροί πληρώνοντας. Να σας πω ένα μυστικό; Αυτοί που μπήκαν με βαθμό 3 ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ. Κάποιος που έχει σπούδασε μαθηματικός ξέρει τι εννοώ. Θα αποτύχει στις δύο εξεταστικές και θα πάει για γιατρός στην Βουλγαρία.

@

Λογος δημιουργιας ιδιωτικων: Δεν θα υπηρχε καν Μαθηματικο στην Σαμο!!! Και βεβαια, σταματας αμεσα ο,τι εχει να κανει με αναγνωριση πτυχιων και επαγγελματικη αποκατασταση. Αυτα ολα εχουν λυθει, μονο η τελευταια σοβιετια κανει οτι δεν καταλαβαινει.

Νίκος

είναι λάθος το σχόλιό σου. Αυτό με τα πληρωμένα μαθήματα έχει γίνει επανειλημμένως και συστηματικά στα κρατικά πανεπιστήμια. Στα ιδιωτικά υπάρχει ισχυρότατο κίνητρο αριστείας, γιατί αν γινει αυτό που λες, τότε τα ιδιωτικά θα πατώσουν στις διεθνείς λίστες βαθμολογίας (όπως συμβαίνει σήμερα με τα κρατικά) και άρα δεν θα θέλει να πηγαίνει κανείς να πληρώνει τα λεφτουδάκια του για να πάρει ο κανακάρης πτυχίο που δεν αξίζει μία. Αυτό δεν σημαίνει ότι καταργούμε τα κρατικά. Σημαίνει ότι τα κρατικά πλέον θα έχουν ανταγωνισμό και θα έχουν λόγους να προσπαθούν να είναι καλύτερα.

Observer

Δίπλα στο σύστημα που παράγει ένα σωρό άνεργους πτυχιούχους ήρθε να προστεθεί η λαϊκίστικη αθλιότητα του ΣΥΡΙΖΑ, μετατρέποντας μέσα σε μια νύκτα τα ΤΕΙ σε ΑΕΙ, για να ολοκληρώσει το κακό. Χρειάζεται 1. Ριζική αναδιαμόρφωση της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και 2. Άρση εμποδίων στη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων.

test iq

Ενώ όταν αυτά τα στουρνάρια πάνε σε ιδιωτικά κολλέγια και πάρουν πτυχίο ισότιμο των δημοσίων,τότε θα είναι όλα καλα....Δεν ντρέπεστε λέω εγώ.

Μικρό το κακό

Είμαστε το μοναδικό κράτος στον κόσμο που το Σύνταγμα του απαγορεύει την ιδιωτική ανώτατη παιδεία. Αυτό από μόνο του αρκεί για να εξηγήσει τα χάλια μας και να εξηγήσει και για ποιο λόγο δεν μπορεί να υπάρξει καμία βελτίωση. Ζήτω η σοβιετεια και τα συμφέροντα των κυβερνώντων και διδασκόντων που κρατούν τον λαό στο μεσαίωνα. Ούτως η άλλως δεν θα είμαστε ανεξάρτητοι για πολύ ακόμα όποτε μικρό το κακό. Καταστραφήκαμε μόνοι μας. Δεν είχαμε το μυαλό που χρειάζεται για να παραμείνουμε ανεξάρτητοι.

Τα μισά

απ όσα έχουμε.

Νεμεσις

Τετοια κατάπτωση του επιπεδου γνώσεων και των προϋποθέσεων για την ανώτατη εκπαίδευση, είναι απαξιωτική. Όταν το 1966 δώσαμε πανελλήνιες, περάσαμε οι 3,5 στους 10 η 7 στους 20.Εφετος περάσανε οι 16 στους 20.Αν αυτό δεν είναι ευτελισμος, τότε τι είναι;

Αγάπη Χ.

Τα πανεπιστήμια που χρειαζόμαστε πρέπει να είναι καθαρά,οργανωμένα, με έλεγχο στην είσοδο, μη προσβάσιμα σε αναρχικούς, κακοποιούς, κόμματα και λαθρέμπορους. .Θα πρέπει να είναι προσβάσιμα σε Ανάπηρους,σε τυφλούς, σε κωφάλαλους,με ευρωπαϊκές προδιαγραφές.. να υπάρχουν κάμερες ασφαλείας σε διαδρόμους, και αίθουσες διδασκαλίας. Να μην επιτρέπεται η είσοδος σε άτομα χωρίς ταυτότητα, επιπλέον να υπάρχει δακτυλικό αποτύπωμα στην είσοδο του κτιρίου. Αυτά για αρχή.

κωστας

Λογικο μου φαινεται απο την στιγμη που το κρατος αποφασιζει να ανοιγει σχολες με πολιτικα κριτηρια. Και βεβαια, ποιος θα παει στο Μαθ της Σαμου να ειναι συμφοιτητης με τον τυπο που εγραψε 3; Και ποιος θα παει να τους διδαξει; Αλλα το πολιτικο κοστος ειναι μεγαλο και η σχολη δεν θα κλεισει, και θα μεινει ζομπι. Επιμενετε να αγνοειτε τους κανονες της αγορας και νομιζετε οτι θα ξεφυγετε. Τωρα, για τον φιλο σχολιαστη που ανεφερε τους ντελιβεραδες, δεν ειναι απαραιτητη πανεπιστημιακη μορφωση για ολα. Οπως επισης, πανεπιστημιακη μορφωση χωρις επαγγελματικο αντικρυσμα δεν εχει πολλους ενδιαφερομενους. Και για τα δυο, η λυση ειναι παντα να βγαλεις το κρατος απο τη μεση και να αφησεις τους αμεσα ενδιαφερομενους να τα βρουν με καποιους γενικους κανονες που επιβλεπονται μονο απο το κρατος.

Κικος

Χαμογελαστη αποψη, αναλαφρη... καλοκαιρινη δηλαδη... και το ερωτημα παραμενει καπως διαφορετικα διατυπωμενο: γιατι τα σχολεια μας βγαζουν μαθητες-στουρναρια που περνανε στα πανεπιστημια με λευκες κολλες;

Νικος

Αν τα πανεπιστήμια είναι το κύριο εργαλείο εύρεσης εργασίας, τότε να φτιάξουμε πανεπιστήμιο ντελιβεραδων και να κλείσουμε τα φυσικά, μαθηματικά όλα τα κλασσικά τμήματα γιατί κατά τη γνώμη σας παράγουν ανέργους.

Βασίλης

Η ευθεία απάντηση είναι ότι χρειάζεται δραστικός περιορισμός τών εισακτέων σέ ΑΕΙ καί ΤΕΙ (εγώ τά λέω ακόμα έτσι) προσαρμοσμένος στήν αγορά εργασίας. Η αντίληψη τής αποσύνδεσης τών πτυχίων από τήν κακιά αγορά, όπως επεκράτησε μετά τό 80, είναι μία από τίς γενεσιουργούς αιτίες τής ελληνικής πανεπιστημιακής κακοδαιμονίας.

Πειραιώτης μαουνιέρης.

...εμείς το λέμε ότι παράγουν ανέργους, ή η πραγματικότητα;...

@Βασίλης

Η Ελλάδα στις νεαρές ηλικίες έχει 40% των νέων με πτυχία και οι ανεπτυγμένες χώρες κοντά στο 50%. Άρα δεν βλέπω γιατί πρέπει ναειωθει ο αριθμός των διδάκτρων εκτός εάν θέλουμε να αποβλακωσουμε την κοινωνία. Μάλλον η ποιότητα των σπουδών πρέπει να ανέβει. Η παιδιά εν μέρη είναι εργαλείο εύρεσης εργασίας και εν μέρει είναι μέσο προσωπικής ολοκλήρωσης. Τα πανεπιστημια δεν είναι σχολές υδραυλικών.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία