Από τις ουρές αναμονής στα ψηφιακά ραντεβού: 310.193 ραντεβού με απομακρυσμένη εξυπηρέτηση για τους πολίτες
dimosthenis_anagnostopoulos_blog

Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος

Από τις ουρές αναμονής στα ψηφιακά ραντεβού: 310.193 ραντεβού με απομακρυσμένη εξυπηρέτηση για τους πολίτες

Αν κάτι έχει αφήσει το στίγμα στην καθημερινή ζωή και έχει χαράξει πασίδηλα ανοδική πορεία εν καιρώ πανδημίας, είναι η εξέλιξη της ψηφιακής εποχής

Χωρίς να το πολυκαταλάβουμε και δίχως ιδιαίτερες τριβές, που συνήθως φέρνουν τομές οι οποίες αλλάζουν κατεστημένες συνήθειες και νοοτροπίες, περάσαμε από τα κλασσικά ραντεβού με τις συνήθως ατελείωτες ουρές στα ψηφιακά ραντεβού. Με υψηλό(!) βαθμό προσαρμοστικότητας, όπως κάθε φορά που στη χώρα μας αντιμετωπίζουμε συλλογικά δυσκολίες.

Η πρώτη φάση αυτής της μεγάλης αλλαγής, που ξεκίνησε με τα προκαθορισμένα ραντεβού σε φορείς, όπως οι ΔΟΥ, τα ΚΕΠ, ο ΕΦΚΑ, κ.ά., σε μια προσπάθεια να μην συνωστίζεται ο κόσμος σε μια αίθουσα, στέφθηκε με σημαντική επιτυχία και άνοιξε τον δρόμο για την επόμενη ακόμη πιο σημαντική φάση που είναι τα ραντεβού για εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση.

Προς αυτή την κατεύθυνση η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενεργοποίησε την καινοτόμα υπηρεσία myDeskLive. Η ψηφιακή αυτή πλατφόρμα έδωσε τη δυνατότητα για τη δημιουργία επιμέρους υπηρεσιών, όπως: myAADElive, myKEPlive, myOAEDlive, myConsulLive, myEFKAlive, myKTIMATOLOGIOlive και myDIMOSLive. Πολίτες και επιχειρήσεις με τη χρήση των διαπιστευτηρίων TAXISnet, επικοινωνούν απευθείας με την ΑΑΔΕ, τα ΚΕΠ, τον ΟΑΕΔ (νυν ΔΥΠΑ), τις Προξενικές Αρχές της χώρας μας στο εξωτερικό, τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο και ορισμένους Δήμους. Αξίζει να αναφερθεί ότι η υπηρεσία αξιοποιήθηκε και για τη δήλωση στα αντίστοιχα μητρώα εμβολιασμού από συμπολίτες μας που διαμένουν στο εξωτερικό.

Η ψηφιακή αυτή υπηρεσία συνδυάζει περιβάλλον κράτησης (δημιουργία ραντεβού) και εξυπηρέτησης με τηλεδιάσκεψη με τον αρμόδιο υπάλληλο κάθε δημόσιου φορέα, μέσα από ένα ασφαλές κρυπτογραφημένο κανάλι ώστε η συνομιλία να είναι προστατευμένη.

Κλείσιμο
Τα οφέλη που αποκομίζει ο συναλλασσόμενος χρήστης των υπηρεσιών αυτών είναι πολλά. Σε αυτά περιλαμβάνονται η εξυπηρέτηση σε προκαθορισμένη ώρα, δεδομένου ότι πραγματοποιείται κράτηση για κάθε ραντεβού, και ευελιξία στον προγραμματισμό με δυνατότητα αλλαγής ημέρας και ώρας και ακύρωσης, εφόσον παραστεί ανάγκη.

Ανεκτίμητη είναι η αυτάρκεια που αποκτούν και οι άνθρωποι με αναπηρία που δεν χρειάζεται να μετακινηθούν για να εξυπηρετηθούν. Όπως επίσης και το όφελος για όσους διαβούν μακριά από τις πόλεις που εδρεύουν δημόσιες υπηρεσίες, στις οποίες είναι υποχρεωμένοι να απευθυνθούν.

Επιτυγχάνεται με τον τρόπο αυτό η αποφυγή του συνωστισμού, που είναι επιτακτική λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία. Και επιπλέον διευκολύνεται η εξυπηρέτηση κατοίκων του εξωτερικού με προσαρμογή των ωρών εξυπηρέτησης στη ζώνη ώρας που βρίσκεται ο πολίτης, ζήτημα εξαιρετικής σημασίας όταν δεν υπάρχει άλλη επιλογή αφού μένουν στο εξωτερικό.

Συνολικά, το όφελος και ο κερδισμένος χρόνος από την κατάργηση των ουρών είναι ανεκτίμητη για πολίτες και επιχειρήσεις και οδηγεί σε τεράστιο όφελος για την εθνική οικονομία σε επίσης σαφές περιβαλλοντικό όφελος από την κατάργηση των μετακινήσεων.

Για να έχουμε μια εικόνα των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από την έως τώρα εφαρμογή των εν λόγω ψηφιακών υπηρεσιών, αρκεί να ανατρέξουμε στα πρόσφατα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία σε 7 κεντρικούς (που περιλαμβάνουν και επιμέρους) φορείς έχουν έως σήμερα πραγματοποιηθεί μέσω του myDESKlive 310.193 ραντεβού με τηλεδιάσκεψη. Η συχνότητα δε που οι πολίτες προστρέχουν στις υπηρεσίες των ψηφιακών ραντεβού είναι διαρκώς επιταχυνόμενη.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, ότι η καινοτόμα αυτή υπηρεσία αποτελεί διεθνή καλή πρακτική που παρουσιάζεται σε διεθνή συνέδρια Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, συντείνοντας στην αναγνώριση των επιτυχημένων δράσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πρόκειται για ένα μεγάλο άλμα προς το μέλλον.

Πρόθεση μας πάντως δεν είναι να επαναπαυθούμε στην αναγνώριση που αποκτά αυτή η προσπάθεια μας, αλλά να πρωτοπορούμε συνεχώς. Προς την κατεύθυνση αυτή, σχεδιάζουμε και προγραμματίζουμε την επέκταση της συγκεκριμένης υπηρεσίας και σε άλλους φορείς. Επιπροσθέτως, δρομολογούμε την εξ αποστάσεως ενίσχυση της ασφάλειας των συναλλαγών μας, μέσω δυνατότητας δήλωσης κινητού τηλεφώνου στο εθνικό μητρώο επικοινωνίας (http://notify.gov.gr) για ασφαλείς συναλλαγές μέσω τηλεδιάσκεψης, όπως ευρύτερα εφαρμόζεται και στον τραπεζικό τομέα. Με τον τρόπο αυτό θα αποφεύγεται η ανάγκη επίσκεψης σε ΚΕΠ, παρέχοντας ένα εναλλακτικό κανάλι.

Το ζητούμενο είναι να κάνουμε τη ζωή του πολίτη πιο εύκολη εξοικονομώντας πόρους: ανθρώπινους και οικονομικούς. Όσο λιγότερο αντιμετωπίζουν ουρές αναμονής, τόσο μεγαλύτερη είναι η εξοικονόμηση και άρα το όφελος, το οποίο διαχέεται στην οικονομία και αποβαίνει σε όφελος ολόκληρης της κοινωνίας. Στόχος μας είναι όσο περνάει ο καιρός τα ψηφιακά ραντεβού να αυξάνονται έτσι ώστε η ψηφιακή εποχή να εκφράζεται με ολοένα και περισσότερους τρόπους.



*Ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος είναι Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και πρώην Πρύτανης στο Χαρoκόπειο Πανεπιστήμιο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ