Υπόθεση Γκολούνοφ: Τρεις εφημερίδες με ίδιο πρωτοσέλιδο στηρίζουν τον δημοσιογράφο

golunov-ekso

Τα φύλλα ξεπούλησαν αμέσως και έγιναν συλλεκτικά - Μια πρωτοφανής κίνηση στην εποχή της παντοδυναμίας του Πούτιν που προκάλεσε μαζική κινητοποίηση των πολιτών - Ο δημοσιογράφος κατηγορείται για λαθρεμπόριο ναρκωτικών σε μια υπόθεση την οποία καταγγέλλει ως κατασκευασμένη

Ο Ρώσος δημοσιογράφος και ερευνητής Ιβάν Γκολουνόφ ανάγκασε τους πολίτες στη Μόσχα και στην Αγία Πετρούπολη να αγοράσουν τις εφημερίδες Kommersant, Vedomosti και RBK, που κυκλοφόρησαν χθες με το ίδιο πρωτοσέλιδο για να μάθουν τι πραγματικά συμβαίνει. Αποτέλεσμα, να ξεπουλήσουν οι εφημερίδες, πράγμα που είχε να γίνει πολλά χρόνια.

Να θυμίσουμε ότι ο δημοσιογράφος κατηγορείται για λαθρεμπόριο ναρκωτικών σε μια υπόθεση την οποία καταγγέλλει ως κατασκευασμένη. Ήταν τέτοια μάλιστα η ανταπόκριση των Ρώσων αναγνωστών που τα φύλλα των εφημερίδων όχι μόνο εξαντλήθηκαν, αλλά έγιναν συλλεκτικά, όπως ανέφερε το CNN με το «πλήρες σετ» να πωλείται έναντι 250 δολαρίων!

Ο λόγος του ξεπουλήματος

Η πρωτοφανής κινητοποίηση των Ρώσων πολιτών οφείλεται στο «θάρρος» που επέδειξαν οι εφημερίδες της χώρας δημοσιεύοντας κοινό εξώφυλλο, μια πρωτοφανής ενέργεια τα χρόνια της παντοδυναμίας του Βλαντιμίρ Πούτιν. Να πούμε ότι ο Γκουλούνοφ είναι γνωστός για τις έρευνες που έχει κάνει για την διαφθορά και επίσης, φαίνεται ότι ο κόσμος τον υποστηρίζει αφού σύμφωνα πάντα με δημοσιεύματα το κατηγορητήριο που του έχουν προσάψει παρουσιάζει πολλές "τρύπες" .

golunov


Τα ερωτηματικά της υπόθεσης, οι εξετάσεις και οι φωτογραφίες

Τα πρώτα αποτελέσματα των βιοχημικών εξετάσεων που έγιναν, έδειξαν ότι ο Γκολουνόφ δεν έχει σχέση με χρήση ναρκωτικών, ενώ η ίδια η αστυνομία παραδέχθηκε ότι οι φωτογραφίες που δημοσίευσε, τις οποίες παρουσίασε ως προερχόμενες από τον τόπο του εγκλήματος και οι οποίες εικονίζουν ένα αληθινό εργαστήριο παρασκευής ναρκωτικών, δεν είχαν τραβηχτεί στο σπίτι του δημοσιογράφου, πράγμα που ενίσχυσε περαιτέρω τις υποψίες για χειραγώγηση της υπόθεσης.

Το Κρεμλίνο από την πλευρά του θορυβημένο από το κύμα αγανάκτησης φαίνεται πως ρίχνει την ευθύνη σε κακούς χειρισμούς των αρχών. Χαρακτηριστική είναι άλλωστε η δήλωση του εκπροσώπου Τύπου Ντμίτρι Πεσκόφ, ο οποίος σχολιάζοντας την ανακοίνωση που εξέδωσε η ίδια η αστυνομία παραδεχόμενη ότι έκανε λάθος με τις φωτογραφίες αυτές, είπε ότι «τα λάθη είναι πιθανά».



Οι πιέσεις του Κρεμλίνου σε δημοσιογράφους

Οι πιέσεις που ασκούνται σε δημοσιογράφους και ΜΜΕ την εποχή του Πούτιν, συνεχίζονται. Συγκεκριμένα:

Τον περασμένο Μάιο, 11 δημοσιογράφοι του πολιτικού τμήματος της εφημερίδας «Κομερσάντ» παραιτήθηκαν μετά από την απόφαση της διεύθυνσης να απολυθούν δύο ανταποκριτές της, λόγω του άρθρου που έγραψαν για την πρόεδρο της Άνω Βουλής της Ρωσικής Ομοσπονδίας Βαλεντίνα Ματβιένκο.

Τον Μάρτιο του 2019 απολύθηκε από την ίδια εφημερίδα, η αρθρογράφος Μαρία Καρπένκο η οποία υποστήριξε ότι η απόλυσή της ήταν αποτέλεσμα των πιέσεων που άσκησε το Κρεμλίνο για σειρά άρθρων και σχολίων της σχετικά με την προεκλογική εκστρατεία του, εκτελούντος χρέη κυβερνήτη της Αγίας Πετρούπολης, Αλεξάντρ Μπεγκλόφ.

Με βάση τα παραπάνω, δεν είναι άξιο απορίας ότι η ετήσια αξιολόγηση της οργάνωσης «Δημοσιογράφοι χωρίς σύνορα» κατέταξε την Ρωσία για το 2018 στην 149η θέση από τις 180 χώρες που περιλαμβάνονται στη λίστα.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kar12

«Μια άχρηστη στο γερμανικό στράτευμα», ήταν τα διόλου κολακευτικά σχόλια της Γερμανίδας πολιτικού Μαρί Ανιές Στρακ Τσίμερμαν για την πρόεδρο του κόμματος των Χριστιανοδημοκρατών 

bible

Το δικαστήριο επέβαλε σε κάθε ένα από τα δύο αδέλφια πρόστιμο 1,2 εκ. ευρώ - Πίστευαν ότι  ο νόμος του Θεού είναι «ο ανώτατος νόμος της χώρας» και το να αναγκάζονται οι άνθρωποι να πληρώνουν φόρους αποδυναμώνει την υποταγή τους στον Θεό

2