Τραγωδία στον αέρα: Συνετρίβη αεροσκάφος της Ethiopian Airlines με 157 επιβάτες

aithiopean-air_main01

Το γραφείο του πρωθυπουργού της χώρας εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων - Άγνωστα παραμένουν τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους που ήταν ολοκαίνουργιο, αφού είχε παραδοθεί μόλις 4 μήνες πριν στην εταιρεία

Αεροσκάφος της Ethiopian Airlines που εκτελούσε την πτήση  ΕΤ 302 από την Αντίς Αμπέμπα στο Ναϊρόμπι συνετρίβη το πρωί της Κυριακής, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας.

Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το Boeing 737-800 MAX μετέφερε 149 επιβάτες και οκτώ μέλη πληρώματος.

«Αυτή τη στιγμή έχει επιβεβαιωθεί ότι το αεροσκάφος συνετρίβη στις 8.44 το πρωί, κοντά στο Μπισόφτου,  62 χλμ νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας Αντίς Αμπέμπα», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας, χωρίς να δώσει ωστόσο περισσότερες λεπτομέρειες.

Όπως επισήμανε, διεξάγονται έρευνες στην περιοχή ωστόσο ακόμα «δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένες πληροφορίες ούτε για επιζώντες ούτε για νεκρούς».

Το γραφείο του πρωθυπουργού της χώρας εξέδωσε ανακοίνωση, εκφράζοντας τα συλλυπητήρια της κυβέρνησης και του λαού της Αιθιοπίας στις οικογενειες των θυμάτων.




«Το γραφείο του πρωθυπουργού, εκ μέρους της κυβέρνησης και του λαού της Αιθιοπίας, εκφράζει τα βαθύτερα συλλυπητήριά του στις οικογένειες που έχασαν τους αγαπημένους τους στο Μπόινγκ 737 των Αιθιοπικών Αερογραμμών που ήταν προγραμματισμένη για το Ναϊρόμπι της Κένυας σήμερα το πρωΐ», τονίζεται στο Twitter του πρωθυπουργού.

Τα αίτια που προκάλεσαν την συντριβή και ο ακριβής αριθμός των νεκρών παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστα.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι το αεροσκάφος ήταν ολοκαίνουργιο, αφού είχε παραδοθεί μόλις τέσσερις μήνες πριν στην εταιρεία. Διεθνή ΜΜΕ μεταδίδουν ότι έχασε επαφή 6 λεπτά μετά την απογείωση στα περίπου 9000 πόδια. 

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τη δεύτερη αεροπορική τραγωδία με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους μέσα στο τελευταίο εξάμηνο. Τον Οκτώβριο του 2018 ένα Boeing 737 της ινδονησιακής Lion Air συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, οδηγώντας στον θάνατο τους 189 επιβάτες του.

Το αξιοπερίεργο είναι πως και τα δύο δυστυχήματα σημειώθηκαν λίγο μετά την απογείωση.

ΣΧΟΛΙΑ (47)

Μομπουζεμπέλε Γκουλαμοργκάνα

Επρόκειτο για Airbus που μετέφερε επενδυτάς;

Pancho

Στη φυλή σου, σίγουρα δεν μπορείτε να ξεχωρίσετε Airbus από Boeing. Όλα τα βλέπετε σαν τρομακτικά σιδερένια πουλιά και κάνετε θυσίες στο θεό Μαμαμπούτου για να σας προστατεύει.

Μad Max

Είναι νωρίς ακόμη για να έχουμε ακριβή εικόνα του τι συνέβη στη πτήση. Πιο καλά θα μας τα πουν τα κουτιά, FDR&CVR. Τσεκάροντας το flightradar24 με τις παραμέτρους της πτήσης, από τον ασταθή βαθμό ανόδου του α/φ το ατύχημα παραπέμπει στο ατύχημα της Lion Air τον περασμένο Οκτώβρη στην Ινδονησια. Εκείνο το MAX ήταν 2 μηνών. Αν λοιπόν συνέβη το ίδιο και στην Ethiopian, faulty AoA και ενεργοποίηση του MCAS οι χειριστές της Ethiopian γνώριζαν τι θα έπρεπε να κάνουν στη προκειμένη περίπτωση γιατί μετά το ατύχημα της Lion Air η Boeing έστειλε bulletin στους MAX operators για τις δέουσες ενεργείες εκ μέρους των πιλότων σε αυτή την περίπτωση. Μετά το bulletin που έστειλε η Boeing για την ενημέρωση των πληρωμάτων που πετούν MAX θα σταλεί και technical bulletin στις εταιρίες που έχουν ΜΑΧ για να γίνει και τεχνική παρεμβαση για βελτίωση στο software του MCAS όλων των MAX που ήδη είναι στις εταιρίες, ξεκινώντας από τον Απρίλη. Εν αναμονή αποκωδικοποίησης των κουτιών για να δούμε γιατί δεν εξεπεμψαν ούτε Mayday Mayday αλλά και τι πραγματικά συνέβη! Πάντως, το να βλέπεις σε φωτό τον CEO της Ethiopian στο χώρο του ατυχήματος προκαλεί αλγινη εντύπωση όταν απαγορεύεται στον οποιοδήποτε να πλησιάσει πέραν των διασωστών και της επιτροπής της διερεύνησης του ατυχήματος όταν αυτή θα συσταθεί και αρχίσει την έρευνα!

Aias

Επειδή ακούγεσαι γνωστής. Εγώ είμαι άσχετος. Αλλά μετά από αεροπορική τραγωδία στέλνει μια εταιρεία bulletin και λύθηκε το πρόβλημα; έτσι απλά; μάλλον κάτι δεν έχω καταλάβει καλά. Μιλάμε για ζωές man και όχι για κουτουκια. Αν όντως υπάρχει τέτοιο θέμα και η εταιρεία έχει χάσει 2 αεροσκάφη από τον ίδιο λόγο τότε είναι βαριά υπολογη και για εμένα επικίνδυνη. Άκου μόνο ένα bulletin αυτά τα κάνουμε εμείς που από τις συσκευές μας δεν εξαρτώνται ζωές

Mad Max

Αγαπητέ Aias, το πρόβλημα με τη Boeing είναι ότι για να προλάβει την Αιρμπας με το A320 new έβγαλε ένα μοντέλο στην αγορά χωρίς να κάνει και τις δέουσες ενέργειες όσον αφορά το νέο μοντέλο. Πχ, δεν αναφέρεται στο FCOM του α/φ (flight crew operation manual) αλλά και στο FCTM (flight crew trading manual) το MCAS και η λειτουργία του, κάτω από ποιες συνθήκες δουλεύει το συγκεκριμένο σύστημα, ποτέ ενεργοποιείται κλπ και γι’αυτο μετά το ατύχημα της Lion Air βγήκε στα κάγκελα η διοίκηση και το σωματείο των χειριστών της Southwest. Η Boeing το θεωρεί και αυτό variant παρα το γεγονός ότι έχει παρα πολλές αλλαγές και διάφορες στα συστήματά. Το ίδιο έκανε και με το Classic/NG (300-400-500)/(600-700-800-900ER). Πλην όμως σε αυτή την περίπτωση, εκτός του μια μέρα σχολείο που κάναμε για τις διάφορες μεταξύ Classic/NG κάναμε και 2 simulator, ένα training και ένα το check και μετά 2 πτήσεις=4 σκέλη, 2 training και 2 το check. Το θέμα που προκυπτει τώρα με το MAX είναι ότι δεν έχει κυκλοφορήσει simulator θεωρώντας η Boeing ότι με το να κανεις μόνο το σχολείο η με e-learning των διαφορών σε σχέση με το 800αρι πετάς το αεροπλάνο. Οι διαφορες στα συστηματα είναι πολλές όπως ήταν και οι διαφορες του Classic/NG. Έχει αλλάξει ακόμα και η εργονομία του κόκπιτ. Το ΜΑΧ τώρα είναι ένα μικρό 787. Ακριβώς οι ίδιες οθόνες, start levers, landing gear lever, FBW, όπως το 777 & 787 etc, Μετά το ατύχημα της Lion Air τον περασμένο Οκτώβρη, έστειλε η Boeing το bulletin oπως ανέφερα περιγράφοντας τη λειτουργία του MCAS και τις ενέργειες που θα πρέπει να εκτελέσει το πλήρωμα μέχρι να περαστεί η διαδικασία στο QRH του α/φ, τι άλλο να κάνει! Μη ξεχνάμε ότι το προηγούμενο πλήρωμα της Lion Air την προηγούμενη μέρα που είχε πεταξει το αεροπλάνο αντιμετώπισε το πρόβλημα όπως έπρεπε και το έσωσε. Έγινε ο τεχνικός έλεγχος μετά την προσγείωση, το πήρε το επόμενο πλήρωμα την επόμενη μέρα και αντιμετωπίζοντας το ίδιο πρόβλημα είχαν τη γνωστή κατάληξη. Εν αναμονή λοιπόν να δούμε σε αυτό εδώ τι έγινε γιατί μετά την απογείωση από την Adis Ababa από τον 07L/R βάσει του SID έπρεπε να στρίψουν δεξιά νοτιοανατολικά για Nairobi αφού πιάσουν τα 10500ft και με ταχύτητα 215kt για να πάρουν το ύψος και το οποίο δεν είχαν όπως προκυπτει από το Flightradar..... Εύχομαι να βρεθούν τελικά τα κουτιά σε καλή κατάσταση και να μάθουμε τελικά τι έγινε!

DimitrisV

Κι όμως! τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από ότι φαντάζεσαι! Εδώ έχουν συμβεί έξι τραγωδίες (6 !!) σε συγκεκριμένο τύπο Boeing για τον ίδιο λόγο (πρόβλημα στο πτερύγιο στην ουρά) κι εσύ απορείς με 2 ; Ναι όπως το λέει ο φίλος από πάνω.. στέλνουν στις αεροπορικές εντολή για τις παρεμβάσεις που πρέπει να κάνουνε. Οι σοβαρές και καλές το ακολουθούν κατά γράμμα αλλά αν η εταιρεία δεν το κάνει, κάνουμε προσευχή. Αυτό είναι το κακό με τα Βoeing ότι έχουν πολλές κατασκευαστικές αστοχίες σε σχέση με τα Airbus

Aias

Μπορεί να έχετε δίκαιο αλλά δεν διανοούμαι να έχουν χαθεί 400 ψυχές μέσα σε 8 μήνες από λάθος και παραλείψεις εταιρείας οποία και αν είναι αυτή. Γιατί αν είναι έτσι όπως τα λέει ο mad θα έπρεπε από την boing να επιβάλλονται διαφορετικά δεν πετάει και ας το έχει αγοράσει οποιοσδήποτε μέχρι να λυθεί το πρόβλημα. Τσπ μακάρι να βγει άκρη τι έφταιγε

Mad Max

Αγαπητέ DimitrisV, να σε διορθώσω λίγο αν μου επιτρέπεις. Πρώτα να περιμένουμε καλύτερα να δούμε από τι έπεσε το αεροπλάνο. Το MAX όπως και όλα τα Boeing δεν έχουν κανένα πρόβλημα με την ουρά τους. Απλά το ΜΑΧ έχει ένα νέο σύστημα, το MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) γιατί άλλαξαν τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αεροπλάνου με τους νέους κινητήρες τοποθετημένους ακόμα πιο μπροστά από το φτερό σε σχέση με το NG και ενεργοποιείται αυτοματα κάτω από ορισμένες συνθήκες διαμόρφωσης του αεροπλανου, στην άνοδο συνήθως μετά την απογείωση αλλά και σε αλλες περιπτώσεις. Οι χειριστές της προηγούμενης μέρας στη Lion Air με το ίδιο αεροπλάνο του ατυχήματος αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα και το έσωσαν και την άλλη μέρα το άλλο πλήρωμα με το ίδιο αεροπλάνο έπεσαν με τα γνωστά αποτελέσματα. Οι χειριστές της Ethiopian είχα ενημερωθεί από το bulletin. Αν δεν έκαναν τις δέουσες ενεργείες είναι σφάλμα χειριστών. Αν παρουσίασε το ίδιο πρόβλημα με της Lion Air, δλδ σφάλμα ταχύτητας και γωνία προσβολής AoA, 2 παράμετροι για να ενεργοποιηθεί το σύστημα το οποίο δεν κάνει κάτι άλλο από το να ενεργοποιήσει τα αντισταθμιστικα στην ουρά και να βάλει τη μούρη του αεροπλάνου κάτω για να αποφύγει την απώλεια στήριξης, τότε εκεί πάρχει θέμα με τα sensors του ΑοΑ (angle of attack). Καλύτερα να περιμένουμε το πόρισμα!

φωτης πραμαντα

τα ζωα που κανουν αρνητικη κριτικη ειτε για τη μια η την αλλα εταιρεια ,φαινεται δεν εχουν μπει ποτε τους σε αεροπλανο ,μιας και ειναι οι χρησιμοι ηλιθιοι που κανουν μπλακ χιουμορ με ανθρωπινες ζωες ..ουστ σκουπιδαριο .

T.M

Ρε [...] "Steve"/Airbus είναι το σωστό. Εχεις βγάλει δημοτικό?

T.M

είχε στο μυαλό του το βας βας βας, ο παρασκευάς

Steve

Όχι. Ούτε το Νηπιαγωγιο. Τελείωσα!!!

Τριτοκοσμικός!

Καταρχήν, εσείς που κράζετε τα Αμερικάνικα αεροπλάνα, πείτε μας τι φτιάχνει η Ελλάδα. Κομπλεξάρες να 'ούμε... Φυσικά και παίζει ρόλο η συντήρηση της εκάστοτε αεροπορικής, αλλά και το πλήρωμα.

ΜΠΕΕΕΕΕΕ

ΙΠΤΑΜΕΝΕΣ ΝΕΚΡΟΦΟΡΕΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.....

Στην Τουλούζ

της Γαλλίας φτιάχνονται

ασφάλεια των επιβατών

Το Airbus ευρωπαϊκής προέλευσης είναι ανώτερα λόγω της εξαιρετικής σημασίας που δίνουν στην ασφάλεια των επιβατών. Αλλά η Boeing ξέρει να επιβάλεται. Πιστεύω ό,τι όλη η Ευρώπη αδικείται. Αλλά τι να πεις; Όλοι πάνε μάλλον να γδάρουν την ΕΕ, πριν ακόμα συμβάλουν, ώστε να σταθεί πρώτα ορθή στα πόδια της. Χαιρετίσματα

αιθίοπες; 10/03/2019, 10:49 κουνιούνται τα Καλάβρυτα

χαχαχαχαχαχαχαχα

..

Για να το βρήκες αστείο αυτό, τότε εσυ εισαι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση απο αυτόν που το έγραψε

Goxf

Οι Γνωστές ελληνικές ανοησίες ...δυστυχώς για ολους εσυ ψηφίζεις

Steve

Airbas και πάλι Airbas . αξιοπιστία. Τα αμερηκανακια δεν τα πάνε καλά με τα Boeing.

Airbas, αμερηκανάκια

Ο ειδήμων της αεροπορικής βιομηχανίας απεφάνθη....

Steve

Δες ποια πεφτουν και μετα μιλα.

PortoRafti

Αν το εγραφες και σωστα...... Airbus

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

theresa_may_main_again

Αφού συναντήθηκε με τον ηγέτη των Εργατικών, Τζέρεμι Κόρμπιν, και... έφαγε και πάλι «πόρτα», η Βρετανίδα πρωθυπουργός αναγκάστηκε να παραδεχθεί ενώπιον των βουλευτών ότι δεν έχει την απαιτούμενη πλειοψηφία, για να φέρει τη Συμφωνία Αποχώρησης προς ψήφιση για τρίτη φορά

20895202

Δύο ημέρες μετά το τέλος του «χαλιφάτου» της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος, πάνω από 9.000 ξένοι συγγενείς βρίσκονται σε καταυλισμό εκτοπισμένων – Ανάγκη για παρέμβαση του ΟΗΕ και της διεθνούς κοινότητας

1