Λούβρο: Ζημιές, φθορές και συνωστισμός «απειλούν» τα έργα τέχνης, προειδοποιεί η διευθύντρια του μουσείου
Σε επιστολή της προς την υπουργό Πολιτισμού, κάνει λόγο για «πολλαπλασιασμό των ζημιών στους χώρους του μουσείου, ορισμένοι από τους οποίους βρίσκονται σε κακή κατάσταση»
Η διευθύντρια του Μουσείου του Λούβρου προειδοποίησε τη γαλλική κυβέρνηση για σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις που θέτουν σε κίνδυνο έργα τέχνης, σε υπόμνημα που διέρρευσε και το οποίο σήμανε συναγερμό για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το πιο επισκέψιμο μουσείο του κόσμου.
Ειδικότερα, η Laurence des Cars, έστειλε επιστολή στην υπουργό Πολιτισμού της Γαλλίας, Rachida Dati, η οποία διέρρευσε και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Le Parisien. Στην επιστολή, η Des Cars κάνει λόγο για «πολλαπλασιασμό των ζημιών στους χώρους του μουσείου, ορισμένοι από τους οποίους βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση». Επιπλέον, ορισμένοι χώροι «δεν είναι πλέον στεγανοί, ενώ άλλοι παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη διατήρηση των έργων τέχνης» προσθέτει.
Επισημαίνοντας τα δημοσιονομικά προβλήματα της γαλλικής κυβέρνησης και το επικείμενο κλείσιμο του μουσείου Πομπιντού προκειμένου να ανακαινιστεί, η Des Cars δήλωσε ότι το Μουσείο του Λούβρου χρειάζεται γενική επισκευή, που είναι πιθανό να είναι δαπανηρή και τεχνικά περίπλοκη, σύμφωνα με τον Guardian.
Συνολικά 8,7 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν πέρυσι τις φημισμένες αίθουσες του μουσείου - περίπου διπλάσιος αριθμός από αυτόν για τον οποίο σχεδιάστηκε - και η Des Cars εξέφρασε την ανησυχία της για την ποιότητα της εμπειρίας του επισκέπτη.
🔵 EXCLUSIF | Dans une note adressée à Rachida Dati, la présidente du plus grand musée du monde alerte sur une «multiplication d’avaries», et la nécessité de grands travaux.
Η δημοτικότητα του Λούβρου προκάλεσε «φυσική καταπόνηση» στο ιστορικό κτίριο, ενώ οι επισκέπτες στερούνται χώρους «για να κάνουν ένα διάλειμμα» υπογραμμίζει η Des Cars. «Οι επιλογές για φαγητό και οι χώροι υγιεινής είναι ανεπαρκείς σε όγκο και υπολείπονται κατά πολύ των διεθνών προτύπων. Η σήμανση χρειάζεται πλήρη επανασχεδιασμό» συνεχίζει το υπόμνημα.
Ακόμη και η πιο σύγχρονη προσθήκη του μουσείου - μια γυάλινη πυραμίδα που σχεδιάστηκε από τον κινεζοαμερικανό αρχιτέκτονα Ieoh Ming Pei και εγκαινιάστηκε το 1989- παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις.
Χρησιμοποιήθηκε από τον Γάλλο πρόεδρο, Εμανουέλ Μακρόν, για ένα επίσημο δείπνο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού τον περασμένο Ιούλιο και η Des Cars αναφέρει ότι τις ζεστές ημέρες μετατρέπεται σε... θερμοκήπιο, ενώ έχει «πολύ θόρυβο».
Κλείσιμο
Παράλληλα, οι τουρίστες διαμαρτύρονται εδώ και καιρό για τις ουρές που σχηματίζονται από όσους θέλουν να δουν από κοντά τη «Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο ντα Βίντσι - το πιο δημοφιλές αξιοθέατο του μουσείου και εκτίθεται στη μεγαλύτερη αίθουσά του. Στο υπόμνημα τονίζεται η ανάγκη να «επανεκτιμηθεί» ο τρόπος με τον οποίο το αριστούργημα παρουσιάζεται στο κοινό, με την Des Cars να αναφέρει ότι χρειάζεται τη δική του ειδική αίθουσα.
Το 2021 που ανέλαβε τη διεύθυνση του μουσείου, η Des Cars είχε πει ότι έχει φθάσει σε «σημείο κορεσμού». Η ίδια προτείνει ανώτατο όριο επισκεπτών 30.000 την ημέρα και επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, ενώ έχει υποστηρίξει μια ιδέα για δημιουργία δεύτερης εισόδου.
Δώρα που κάθε γυναίκα θα ήθελε να λάβει στις 14 Φεβρουαρίου ή να τα προσφέρει στον εαυτό της. Εντυπωσιακά, τεχνολογικά προηγμένα και απόλυτα ερωτεύσιμα, σεσουάρ Dyson Supersonic Nural, ισιωτικό Dyson Airstrait ή multistyler Dyson Airwrap Complete Long για κάθε τύπο μαλλιών, που κυκλοφορούν σε συλλεκτική έκδοση και κλέβουν καρδιές!
Στις 14 Φεβρουαρίου, το resort One&Only Aesthesis στη Γλυφάδα μας προσκαλεί στον ειδυλλιακό του χώρο για να απολαύσουμε συναρπαστικές γεύσεις, premium εμπειρίες και αξέχαστη διαμονή.