Το Φανάρι αποφασίζει για τη συμφωνία Τσίπρα - Ιερώνυμου παρουσία Γαβρόγλου

fanari

Σκοπός της επίσκεψης είναι να ενημερώσει ο Κώστας Γαβρόγλου τους ιεράρχες για το περιεχόμενο της συμφωνίας μεταξύ Εκκλησίας της Ελλάδος και Πολιτείας

Στην Κωνσταντινούπολη βρίσκεται ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου όπου σήμερα θα ξεκινήσει η τακτική συνεδρίαση της Αγίας και Ιεράς Συνόδου.

Σκοπός της επίσκεψης είναι να ενημερώσει ο Κώστας Γαβρόγλου τους ιεράρχες για το περιεχόμενο της συμφωνίας μεταξύ Εκκλησίας της Ελλάδος και Πολιτείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Οικουμενικό Πατριαρχείο περιμένει απαντήσεις από τον κ. Γαβρόγλου καθώς έχει περάσει εύλογο χρονικό διάστημα από την πρώτη επισκέψή του στο Φανάρι, όπου του τέθηκαν τα ζητήματα, οπότε «θεωρητικά θα πρέπει να έρθει με απαντήσεις», όπως έλεγαν χαρακτηριστικά όσοι γνωρίζουν τα πράγματα.

Οι ίδιες πληροφορίες επισημαίνουν ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα πει «όχι» στις αλλαγές στο Σύνταγμα.Σύμφωνα με τις ίδια πληροφορίες το Φανάρι «εκφράζει εύλογο ενδιαφέρον να μην βρεθούν στον δρόμο οι περίπου 3000 οικογένειες κληρικών»

Και τονίζεται ότι: «Το ζητούμενο είναι ότι έπρεπε να είχε ενημερωθεί αρχής εξ αρχής για το ζήτημα». Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι «το Φανάρι δεν ψέγει την Εκκλησία της Ελλάδος. Η κυβέρνηση έπρεπε να πάρει την πρωτοβουλία. Επρεπε να γνωρίζει το Φανάρι για τη συνταγματική αναθέωρηση. Το ενδιαφέρον και η αγωνία του Οικουμενικού Πατριαρχείου είναι η κατάσταση του κλήρου».

Εξάλλουν την αντίθεσή του ενάντια σε κάθε αλλαγή στο άρθρο 3 του Συντάγματος είχε εκφράσει πριν από ενάμισι χρόνο προς τον Πρωθυπουργό ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος.

Ενδεικτική πάντως ήταν η συνάντηση του κ. Γαβρόγλου με τον αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης ο οποίος πήγε συνοδευόμενος και με εκπρόσωπο των κληρικών, όπου συμφώνησαν οτι..διαφωνούν.

«Είχαμε μία αναλυτική και εκτεταμένη συζήτηση εφ' όλης της ύλης» είπε ο κ. Γαβρόγλου στις δηλώσεις του, αναφέροντας ότι συζητήθηκαν οι απόψεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος και το πλαίσιο της συμφωνίας ανάμεσα στην Ελληνική Πολιτεία και την Εκκλησία της Ελλάδος.«Σημαντικές δεν είναι τόσο οι διαφορές, όσο η πεποίθηση μπορούν τα προβλήματα να λυθούν μέσα από το διάλογο» τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι πεποίθηση του υπουργείου είναι η συνέχιση του διαλόγου.

«Καταλήξαμε με τον πρόεδρο της ένωσης του συνδέσμου των κληρικών της Κρήτης να συναντηθούμε άμεσα και να συνεχίζουμε να διευκρινίζουμε θέματα. Ελπίζουμε ο διάλογος να οδηγήσει σε ένα πολύ δημιουργικό αποτέλεσμα» κατέληξε.Από την πλευρά του, ο αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης, αρχιμανδρίτης Πρόδρομος επιβεβαίωσε ότι υπήρξε εποικοδομητικός διάλογος, ωστόσο προσέθεσε: «Δεν σημαίνει ότι σε έναν διάλογο πάντοτε συμφωνούμε. Υπάρχουν σημεία που έχουμε άλλη προσέγγιση. Χαιρόμαστε που απόψε ξεκινά αυτός ο διάλογος γι' αυτά τα θέματα».Τέλος, τόνισε ότι στόχος είναι η συνέχιση του «ειλικρινούς διαλόγου», στον οποίο θα μετέχουν και όλοι οι ιερείς της Κρήτης δια των εκπροσώπων τους.

Την ίδια ώρα την απομάκρυνση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Δημήτριο από την Αρχιεπισκοπή Αμερικής φαίνεται οτι θα αποφασίσει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και η 12μελής Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην αυριανή συνεδρίαση.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεδρίασης αναμένεται να ληφθεί η σχετική απόφαση και κανείς δεν γνωρίζει αν αυτό θα συμβεί δια προαγωγής ή εξόδου του κ. Δημητρίου, αν δηλαδή θα εκλεγεί σε “Γεροντική Μητρόπολη” του Οικουμενικού θρόνου ή αυτό θα συμβεί δια της αποπομπής του με τον τίτλο του πρώην Αμερικής.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης στις αρχές της περασμένης εβδομάδας είχε στη Γενεύη ιδιωτική συνάντηση με τον κ. Δημήτριο. Δεν είναι γνωστό ποιος ζήτησε τη συνάντηση και αν αυτή έγινε στο πλαίσιο προσπάθειας να μεταπεισθεί να παραιτηθεί ή να πάει σε “Γεροντική Μητρόπολη” ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής ή εάν τη συνάντηση ζήτησε ο κ. Δημήτριος επιμένοντας στην παραμονή του στην Αμερική.Στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, επειδή υπάρχει δυστοκία στην επιλογή του προσώπου που θα διαδεχθεί τον Δημήτριο, σκέφτονται να ορίσουν τοποτηρητή, ο οποίος θα είναι το ενδιάμεσο πρόσωπο μέχρι την τελική λύση.

Κατά πληροφορίες για τη θέση αυτή έχει επιλεγεί ο Μητροπολίτης Τορόντο Σωτήριος, για τον οποίο μερίδα της ομογένειας, θέλοντας να διαμορφώσει κλίμα, έχει αναφερθεί στην οικονομικά θέματα και την διαχείριση που κάνει.

Η είδηση πάντως έφθασε στα αυτιά της ομογένειας και αναμένεται να αποτελέσει το «φυτίλι» για "έκρηξη" της ομογένειας που απαιτεί εκλογή ενός προσώπου σοβαρού, δυναμικού, έμπειρου, με όραμα και σχέδιο να ενώσει τους ομογενείς γύρω από την Εκκλησία, όπως λένε χαρακτηριστικά ομογενείς.

«Η τοποτηρητία είναι κακό παιχνίδι συγκάλυψης ευθυνών και σκανδάλων και θεωρούν ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει στα άκρα τα πράγματα καθώς θα ενισχυθούν οι φωνές που θα ζητήσουν αποκοπή από το Οικουμενικό Πατριαρχείο ενώ θα επιδεινώσει την εικόνα της Εκκλησίας στην ομογένεια αλλά και την δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Αρχιεπισκοπή Αμερικής» λένε οι ίδιες πηγές.

ΣΧΟΛΙΑ (28)

!!!

"Το Φανάρι αποφασίζει..."!!! Σε ποιόν αιώνα είμαστε, αλήθεια; Από πού κι ως πού "αποφασίζει" το όποιο "Φανάρι", για το τι θα κάνει ένα Κράτος;

ώστε να μην περάσει από την Βουλή η μελετωμένη αναθεώρηση

κάνουμε έκκληση στην σεπτή Ιεραρχία μας να αγωνιστεί με ενότητα δυναμικά και ανυποχώρητα_______________ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΑΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η Εκκλησία θα πάψει να είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου

και θα χάσει όλα τα προνόμια που απορρέουν από αυτή τη νομική σχέση, διότι θα μεταβληθεί σε ιδιωτικό σωματείο. Όμως κατά παρόμοιο τρόπο, βάσει της δικαιϊκής αρχής της ισότητος και της ισονομίας του άρθρου 4 του Συντάγματος θα πρέπει να παύσουν να είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, (δημόσιες Υπηρεσίες), οι Ισραηλινές Κοινότητες και οι Μουφτείες της Θράκης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εθνική μας ασφάλεια, αφού θα παύσει το κράτος να ορίζει τους μουφτήδες.

Οι σημερινοί απόγονοι των ορκισμένων εχθρών της Ορθοδοξίας

κάνουν ό, τι μπορούν να θέσουν στο απόλυτο περιθώριο την Εκκλησία μας. Η Ορθοδοξία μας, όπως πολύ εύστοχα επισημαίνει ο π. Γ. Μεταλληνός, «είναι πάντοτε στο στόχαστρο των Φραγκικών Δυνάμεων, επειδή είναι το μόνο διαφοροποιητικό στοιχείο του Έθνους μας από τη Δύση».

Η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να προσδώσει στην κυρίαρχη πίστη της συντριπτικής πλειοψηφίας

του ελληνικού λαού κάποια προτεραιότητα και κάποια επιπρόσθετα δικαιώματα, διότι αυτό απαιτεί η δημοκρατία, _______________χωρίς να τίθενται στο περιθώριο οι θρησκευτικές μειονότητες, οι οποίες πρέπει να προστατεύονται από το κράτος και προστατεύονται ηδη και συνταγματικα

Άρα το κράτος έχει την υποχρέωση, (και είναι προς το συμφέρον του ελληνικού λαού)

να θεωρεί την Ορθόδοξη Εκκλησία ως «επικρατούσα θρησκεία».

η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι συνδεδεμένη με την πορεία του Ελληνικού Έθνους εδώ και είκοσι αιώνες,

η οποία, σε καιρούς δύσκολους, στάθηκε ο πολύτιμος αρωγός του. Στα νεώτερα χρόνια διέθεσε το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας της για την επιβίωση και την πρόοδο του ελληνικού λαού. Διέθεσε εθελούσια, χωρίς εξαναγκασμούς το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας της για κοινωφελείς σκοπούς. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα νοσοκομεία και άλλα ιδρύματα της χώρας μας είναι κτισμένα σε οικόπεδα, που παραχώρησε η Εκκλησία. Ακόμα και στις δύσκολες σημερινές συνθήκες η Εκκλησία στάθηκε τροφός και συμπαραστάτης του λαού μας, σε αντίθεση με την παντελή απουσία των άλλων θρησκευτικών μειονοτήτων στη χώρα μας.

Συμπερασματικά: Η ισχύουσα διατύπωση του άρθρου 3 του Συντάγματος δεν χρειάζεται καμία αναθεώρηση

διότι, οι θρησκευτικές ελευθερίες των ετεροδόξων και αλλοθρήσκων προστατεύονται απόλυτα στο άρθρο 13 του Συντάγματος και κανένα δικαίωμά τους δεν θίγεται ούτε περιορίζεται. Το περιεχόμενο της έννοιας της «επικρατούσας θρησκείας» ανταποκρίνεται στη θρησκεία που πρεσβεύει η συντριπτική πλειονότητα του 90% και πλέον των Ελλήνων πολιτών. Το στοιχείο αυτό δεν είναι περιγραφικό, επειδή συνδέεται άμεσα με την κοινωνική βάση της εφαρμογής των συνταγματικών διατάξεων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, που είναι η λαϊκή κυριαρχία. Τόσο ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όσο και η αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, αποτελούν θεμελιώδεις διατάξεις όχι μόνον του ισχύοντος Συντάγματος της χώρας μας, αλλά και όλων των ευρωπαϊκών Συνταγμάτων. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει καμία αναγκαιότητα για συνταγματική διάταξη περί θρησκευτικής ουδετερότητος, αφού η ελληνική Πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει, σεβόμενη την λαϊκή κυριαρχία, την Ορθόδοξη Εκκλησία ως επίσημη-επικρατούσα θρησκεία των Ελλήνων όχι μόνο για ιστορικούς λόγους, αλλά και για πρακτικούς, διατηρώντας και προστατεύοντας την παρουσία της σε όλες τις εκφάνσεις του πολιτικού και κοινωνικού βίου της χώρας.

«Αυτό που λέμε ‘χωρισμός Εκκλησίας-Πολιτείας’, είναι λυμένο το θέμα με το νόμο 590/1977.

Είναι διακριτοί οι ρόλοι, συνταγματικά κατοχυρωμένοι. Γιατί ο νόμος αυτός είναι απόρροια του Συντάγματος του 1975. Ξέρουμε λοιπόν πού συναντώμεθα, πού δίνουμε τα χέρια η Πολιτεία και ο Εκκλησιαστικός Χώρος -και δεν εννοώ τους Ιεράρχες μόνο, αλλά όλο τον Κλήρο- για να υπηρετήσουμε τον ίδιο Λαό. Έχουμε λοιπόν δυνατότητες να έχουμε διακριτούς ρόλους» π. Γ. Μεταλληνός

η επιχειρούμενη συνταγματική αναθεώρηση θα δώσει τη δυνατότητα στο νομοθέτη

να προχωρήσει στην κατάργηση του Αγιασμού στη Βουλή, στους ΟΤΑ, στα Σχολεία, στα Δικαστήρια. Επίσης στην κατάργηση του θρησκευτικού όρκου, των θρησκευτικών εορτών, της αργίας της Κυριακής κ.λ.π.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kadoi

Αυτή τη στιγμή, καταγράφονται περίπου 1.000 ελλείψεις σε κάδους απορριμμάτων στον κεντρικό δήμο, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται σε περιοχές του Β’ δημοτικού διαμερίσματος, όπως για παράδειγμα η Ξηροκρήνη