42 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: οι παραβάτες του ΚΟΚ να μετέχουν σε προγράμματα εξυπηρέτησης τραυματιών από τροχαία

42 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: οι παραβάτες του ΚΟΚ να μετέχουν σε προγράμματα εξυπηρέτησης τραυματιών από τροχαία

Όπως επισημαίνουν σε ερώτησή τους απαιτούνται μέτρα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών απέναντι στο πρόβλημα, ούτως ώστε να μεταβληθούν οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην παραβατική και στην αμελή-επικίνδυνη οδήγηση

Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας και των θανατηφόρων δυστυχημάτων φέρνουν στην Βουλή 42 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνοντας την ανάγκη ανάληψης «περαιτέρω δράσεων εκ μέρους της πολιτείας», βελτίωσης των οδικών αξόνων και αύξησης της αστυνόμευσης.

Σε μια περίοδο που το υπουργείο Μεταφορών μειώσεις εως και 50% των προστίμων που επιβάλλονται για παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι κυβερνητική βουλευτές εξηγούν πως «Η παραβίαση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, τα χρονίζοντα προβλήματα του οδικού δικτύου αλλά και η απουσία επαρκούς κοινωνικής εγρήγορσης και συνειδητοποίησης του προβλήματος της επικίνδυνης-επιθετικής οδηγικής συμπεριφοράς, αποτελούν τις βασικές αιτίες πρόκλησης τόσο μεγάλου αριθμού σοβαρών τροχαίων στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να βρίσκεται σταθερά μεταξύ των χειρότερων θέσεων σε επίπεδο Ε.Ε., όσον αφορά στους νεκρούς στην άσφαλτο ανά εκατομμύριο κατοίκων. Μάλιστα, για κάποιες ηλικιακές κατηγορίες (15 -29 ετών) τα τροχαία, αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου πανελλαδικώς».

Σε άλλο σημείο δε τονίζουν ότι «Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος ελαχιστοποίησης των σοβαρότατων τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους, είναι αναγκαίο να αναληφθούν περαιτέρω δράσεις εκ μέρους της Πολιτείας. Απαιτούνται μέτρα που να αφορούν την οδική υποδομή και το οδικό περιβάλλον (οδόστρωμα, σήμανση, σηματοδότηση, φωτισμός, παρόδια αντικείμενα κ.λπ.), μέτρα ελέγχου (επιτήρηση οδών και οχημάτων, αστυνόμευση, πρόληψη, συντήρηση, κ.λπ.)».

Επιπροσθέτως,  τονίζουν ότι απαιτούνται μέτρα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών απέναντι στο πρόβλημα, ούτως ώστε να μεταβληθούν οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην παραβατική και στην αμελή-επικίνδυνη οδήγηση. Μεταξύ άλλων προτείνουν εισαγωγή του μαθήματος οδικής ασφάλειας στο σχολικό πρόγραμμα, επιβράβευση των συνετών οδηγών που δεν υποπίπτουν σε παραβάσεις, π.χ. με μείωση των τελών κυκλοφορίας, υποχρέωση  παρακολούθησης σεμιναρίων των σοβαρών παραβατών των διατάξεων του οδικού κώδικα, ποινές σε παραβάτες που να αντιστοιχούν σε κοινωνικές υπηρεσίες π.χ. σε νοσοκομεία που εφημερεύουν και δέχονται θύματα τροχαίων ή σε προγράμματα εξυπηρέτησης ανθρώπων που έχουν υποστεί σωματικές βλάβες από τροχαία,  κ.λπ..

Αναλυτικά η ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της κυρίας Αννέτας Καββαδία έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:

–        Υποδομών και Μεταφορών

–        Εσωτερικών

–        Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

 

ΘΕΜΑ: Μέτρα για την οδική ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους

Το πρόσφατο τραγικό περιστατικό στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που είχε, έφερε για ακόμη μια φορά στη δημοσιότητα το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους. Δυστυχώς, όμως, το εν λόγω θανατηφόρο τροχαίο συμβάν, αποτελεί έναν ακόμα κρίκο μιας πολύ μεγάλης αλυσίδας εγκληματικών τροχαίων που συμβαίνουν κάθε χρόνο στις εθνικές και επαρχιακές οδούς της χώρας και που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο και το σοβαρό τραυματισμό μεγάλου αριθμού συμπολιτών μας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής  Αστυνομίας, τα τροχαία συμβάντα στη χώρα μας ήταν 12.872 το έτος 2015 - ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με τα 13.206 τροχαία συμβάντα το 2014 - όμως ο αριθμός των βαρύτατα τραυματισμένων στα ατυχήματα αυτά παραμένει ο ίδιος και τις δύο χρονιές (1068 βαριά τραυματίες κάθε χρονιά), ενώ πολύ μικρή είναι η μείωση του αριθμού των θυμάτων των θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων (από 798 το 2014 σε 789 το 2015). Παρά το γεγονός ότι τα νούμερα αυτά είναι μειωμένα κατά 60% έως 75% περίπου, σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2000 (789 θανόντες το έτος 2015 έναντι 2013 θανόντων το έτος 2000 και 1068 βαριά τραυματίες το έτος 2015 έναντι 4.213 το έτος 2000), ο φόρος αίματος που πληρώνεται στους ελληνικούς δρόμους εξακολουθεί να παραμένει εξαιρετικά υψηλός. Η παραβίαση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, τα χρονίζοντα προβλήματα του οδικού δικτύου αλλά και η απουσία επαρκούς κοινωνικής εγρήγορσης και συνειδητοποίησης του προβλήματος της επικίνδυνης-επιθετικής οδηγικής συμπεριφοράς, αποτελούν τις βασικές αιτίες πρόκλησης τόσο μεγάλου αριθμού σοβαρών τροχαίων στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να βρίσκεται σταθερά μεταξύ των χειρότερων θέσεων σε επίπεδο Ε.Ε., όσον αφορά στους νεκρούς στην άσφαλτο ανά εκατομμύριο κατοίκων. Μάλιστα, για κάποιες ηλικιακές κατηγορίες (15 -29 ετών) τα τροχαία, αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου πανελλαδικώς !

Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος ελαχιστοποίησης των σοβαρότατων τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους, είναι αναγκαίο να αναληφθούν περαιτέρω δράσεις εκ μέρους της Πολιτείας. Απαιτούνται μέτρα που να αφορούν την οδική υποδομή και το οδικό περιβάλλον (οδόστρωμα, σήμανση, σηματοδότηση, φωτισμός, παρόδια αντικείμενα κ.λπ.), μέτρα ελέγχου (επιτήρηση οδών και οχημάτων, αστυνόμευση, πρόληψη, συντήρηση, κ.λπ.) αλλά και μέτρα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών απέναντι στο πρόβλημα, ούτως ώστε να μεταβληθούν οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην παραβατική και στην αμελή-επικίνδυνη οδήγηση (εισαγωγή του μαθήματος οδικής ασφάλειας στο σχολικό πρόγραμμα, επιβράβευση των συνετών οδηγών που δεν υποπίπτουν σε παραβάσεις, π.χ. με μείωση των τελών κυκλοφορίας, υποχρέωση  παρακολούθησης σεμιναρίων των σοβαρών παραβατών των διατάξεων του οδικού κώδικα, ποινές σε παραβάτες που να αντιστοιχούν σε κοινωνικές υπηρεσίες π.χ. σε νοσοκομεία που εφημερεύουν και δέχονται θύματα τροχαίων ή σε προγράμματα εξυπηρέτησης ανθρώπων που έχουν υποστεί σωματικές βλάβες από τροχαία,  κ.λπ.).

Επειδή η δυνατότητα ασφαλούς μετακίνησης, αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του πολίτη,

 

Επειδή οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και οι σωματικές βλάβες εξαιτίας των τροχαίων εξακολουθούν να αποτελούν σοβαρότατο πρόβλημα για την ελληνική κοινωνία, παρά την αριθμητική βελτίωση της κατάστασης την τελευταία δεκαπενταετία,

 

Επειδή τα περιθώρια δράσης της Πολιτείας στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι μεγάλα και είναι δυνατόν να υπάρξουν διάφορες σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες,

 

Επειδή τα πολύ σοβαρά τροχαία δεν είναι δυνατόν να εξαλειφθούν εντελώς, όμως είναι δυνατόν να περιοριστούν στο ελάχιστο,

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

 

1.      Προτίθενται να προβούν στην αύξηση των μέτρων ελέγχου και συντήρησης του οδικού δικτύου της χώρας ώστε να περιοριστούν οι κίνδυνοι των τροχαίων;

 

2.      Προτίθενται να λάβουν μέτρα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών απέναντι στο πρόβλημα, όπως αυτά που περιγράφηκαν παραπάνω, ούτως ώστε να μεταβληθούν οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην παραβατική και στην αμελή-επικίνδυνη οδήγηση;

 

3.      Προτίθενται να εισάγουν την υποχρεωτική διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής στο πλαίσιο του μαθήματος της Αγωγής Υγείας;

 

4.      Προτίθενται, εν γένει, να προβούν σε κατάρτιση βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων και σε ενιαίο επιτελικό συντονισμό όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών, ούτως ώστε να υπάρξουν περαιτέρω αποτελέσματα στην προσπάθεια για την ελαχιστοποίηση των τροχαίων στη χώρα μας;

 

5.      Προτίθενται να συγκροτήσουν Ενιαίο Επιτελικό Κέντρο σε ανώτατο δυνατό κυβερνητικό και υπηρεσιακό επίπεδο, με στόχο το διαρκή έλεγχο εφαρμογής και βελτίωσης των πενταετών Σχεδίων για την Οδική Ασφάλεια ;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Καββαδία Αννέτα

 

Αναγνωστοπούλου Σία

 

Βράντζα Παναγιώτα

 

Γεννιά Γεωργία

 

Γεωργοπούλου – Σαλτάρη Έφη

 

Γιαννακίδης Στάθης

 

Δρίτσας Θεόδωρος

 

Δριτσέλη  Παναγιώτα

 

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

 

Θεωνάς Γιάννης

 

Θηβαίος Νίκος

 

Ιγγλέζη Κατερίνα

 

Καΐσας Γιώργος

 

Καραγιαννίδης Χρήστος

 

Καρασαρλίδου Φρόσω

 

Καστόρης Αστέριος

 

Κατσαβριά Σιωροπούλου Χρυσούλα

 

Καφαντάρη Χαρά

 

Κοζομπόλη – Αμανατίδη Παναγιώτα

 

Κουράκης Αναστάσιος

 

Κυρίτσης Γιώργος

 

Μανιός Νίκος

 

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

 

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

 

Μπαλαούρας Γεράσιμος

 

Μπαλλής Συμεών

 

Μπαλτάς Αριστείδης

 

Ντζιμάνης Γιώργος

 

Παπαδόπουλος Χριστόφορος

 

Παρασκευόπουλος Νικόλαος

 

Παυλίδης Κωνσταντίνος

 

Ρίζος Δημήτρης

 

Ριζούλης Ανδρέας

 

Σεβαστάκης Δημήτρης

 

Σκούφα Ελισσάβετ – Μπέττυ

 

Σπαρτινός Κωνσταντίνος

 

Σταματάκη Ελένη

 

Συρίγος Αντώνης

 

Τριανταφύλλου Μαρία

 

Φίλης Νίκος

 

Χριστοδουλοπούλου Τασία

 

Ψυχογιός Γιώργος

 

 



   

ΣΧΟΛΙΑ (2)

ΚΩΣΤΑΣ

Φυσικά το μέτρο που προτείνεται ασφαλώς θα πρέπει να ισχύει και για εσάς . Αλλά και πάλι μην νομίζετε πως θα μειωθούν αποτελεσματικά τα ατυχήματα. Όσο θα κυκλοφορούν απελπισμένοι οδηγοί μέσα σε σαραβαλάκια , οδηγοί που είναι με το ένα πόδι στη φυλακή λόγω των χρεών που τους δημιουργήσατε ....και για ένα σωρό άλλους λόγους που δεν αντιμετοπίζονται τόσο απλοϊκά θα υπάρχουν τροχαία ...Όπως και εγκληματικότητα όσο θα υπάρχει φτώχεια, αμάθεια , ανισοκατανομή του πλούτου...Και να θυμάστε...τα ωραία λογάκια είναι για τα παραμυθάκια...

ip

Περί άλλων τυρβάζουν, συγκροτούν μία ομάδα, ερωτούν και προτείνουν με ελαφρότητα, απλά για να ακούγονται τα ονόματά τους. Απόλυτη ομοιότητα με την καραμανλική Ν.Δ. όταν κυβερνούσε ο κ. Καραμανλής.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

katsifas_ar

«Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι η ΕΛΑΣ χρησιμοποίησε την ίδια ακριβώς μέθοδο με αυτή που χρησιμοποιούσε η Sigurimi κατά των Ελλήνων την εποχή της δικτατορίας, για να σκοτώσει τον χαρακτήρα του παιδιού μας» γράφουν στην επιστολή τους και ζητούν παρέμβαση Τσίπρα για τη διαλεύκανση της δολοφονίας

skai2

Σημειώθηκαν σημαντικές υλικές ζημιές, καθώς από την ισχύ τη βόμβας, έσπασαν τζαμαρίες γραφείων εργαζομένων, από τον πρώτο έως τον πέμπτο όροφο του κτηρίου, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί

skai-mesa01

Η αστυνομία πρόλαβε να αποκλείσει την περιοχή - Δεν υπάρχουν τραυματισμοί - Ο δράστης κάλεσε από εμφανή αριθμό - Υλικές ζημιές στο κτήριο του ΣΚΑΪ - «Η έκρηξη στον ΣΚΑΪ τραυματίζει τη δημοκρατία», δήλωσε  η υπουργός Προστασίας του Πολίτη Όλγα Γεροβασίλη