Επόμενη στάση: Θέατρο!

theatro-express

Μια μονόπρακτη κωμωδία του 1888 η «Αρκούδα» του Άντον Τσέχωφ, –η οποία ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 1902– φέτος θα ταξιδέψει με το «Θέατρο Express» στις γειτονιές της Αθήνας

Αφετηρία θα είναι το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, στο Γκάζι, στις 5 και 6 Ιουλίου.

Έτσι θα ξεκινήσει το "τοπικό του ταξίδι" το θεατρικό λεωφορείο με τίτλο «Θέατρο Express» το οποίο είναι μια σύμπραξη του Εθνικού Θεάτρου με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών.

Οι καινοτόμες δράσεις του Ε.Θ. συνεχίζονται τις ημέρες του καλοκαιριού με σκοπό –όπως διαβάζουμε σε ένα ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών: να συναντήσει τους θεατές του από γειτονιά σε γειτονιά, να τους ταξιδέψει στη μαγεία του θεάτρου και να τους κινητοποιήσει.

Το κοινό, που θα έχει την τύχη να βρεθεί στη γειτονιά του το «Θέατρο Express», θα παρακολουθήσει την «Αρκούδα» του Άντον Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη.

Μονόπρακτη κωμωδία του 1888, η οποία ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τον Μάρτιο του 1902 από την «Νέα Σκηνή», του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, «Η Αρκούδα» πραγματεύεται το τρίπτυχο πένθος/ χρέος/ έρως με τον πιο παιγνιώδη κι ευαίσθητο τρόπο.

Όπως διαβάζουμε για την σχέση του έργου με την νέα εκδοχή: «Ο συγγραφέας σκιαγραφεί με μεγάλη τρυφερότητα τους χαρακτήρες του σύντομου αυτού έργου έτσι ώστε, όποιος τους δει, να μπορεί να ταυτιστεί μαζί τους.

Στη δική μας εκδοχή, της Αρκούδας επιδιώκουμε να αναδείξουμε το κωμικό και ειρωνικό στοιχείο του κειμένου και να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τους περιορισμούς της θεατρικής μας σκηνής, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα λεωφορείο».

«Η Αρκούδα» είναι ο οποιοσδήποτε τρέχει ασθμαίνοντας να προλάβει την καθημερινότητα, να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του, να πληρώσει τους φόρους του, να κάνει το καθήκον του, να πληρώσει τα χρέη του.

Ο καθένας από εμάς που πνίγεται μέσα στα ζητήματα της καθημερινής ζωής και που, κάποια στιγμή, μέσα στο χάος, στο στρες και στον θόρυβο, αποκτά επαφή με τον εαυτό του και τις επιθυμίες του και δραπετεύει από την ωμή πραγματικότητα. Κατά τη διάρκεια αυτής της μικρής δραπέτευσης που γίνεται εκούσια ή ακούσια, ο δραπέτης μπορεί να χαρεί, να ονειρευτεί, να ερωτευτεί κεραυνοβόλα κι έτσι να αντλήσει χαρά και δύναμη για να ριχτεί ξανά στη μάχη της πεζής πραγματικότητας».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

dirfis

2 πανεπιστήμια και 1 ερευνητικό κέντρο (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), έχοντας στο πλευρό τους μια από τις πρωτοπόρες ελληνικές εταιρείες, την εταιρία Μανιτάρια Δίρφυς ανέλαβαν να αναπτύξουν και να παράγουν ένα πολυδύναμο λειτουργικό τρόφιμο από μανιτάρια

timon-o-athinaios

«Ο Σαίξπηρ δεν κάνει τίποτα μικρό, αναμετριέται πάντα με κάτι πολύ μεγάλο….» σημειώνει ο Στάθης Λιβαθινός, που καταπιάνεται με ένα από τα πιο αινιγματικά και γοητευτικά έργα του μεγάλου δραματουργού, το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»

pligomeno-peristeri

Από τη χαοτική μεγαλούπολη της Αθήνας, στη φωτογραφία ενός πληγωμένου περιστεριού και από εκεί σε πορτραίτα ανθρώπων της πόλης, εστιάζει η πρώτη έκθεση φωτογραφίας του ποιητή Κώστα Ζαφειρόπουλου, στο 4ο επίπεδο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

nyxtes-premieras

Από τον Καζαντζάκη στον Αντώνη, τον πατέρα ενός μέσου ελληνικού σπιτιού και από την ορεινή Ηλεία στη Σαντορίνη το ελληνικό ντοκιμαντέρ δηλώνει την αξιοπρόσεκτη παρουσία στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας»

istoria-mousikis

Xειρόγραφα έγγραφα, παρτιτούρες, ηχογραφήσεις, προγράμματα, φωτογραφίες, αλληλογραφία, και σπάνια αρχειακά τεκμήρια εκτίθενται στο κοινό από τη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη"