Η καθημερινότητα και τα προσωπικά δεδομένα μας
Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος

Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος

Η καθημερινότητα και τα προσωπικά δεδομένα μας

Πριν από λίγες ημέρες, επισκεφθήκαμε οικογενειακώς ένα χιονοδρομικό κέντρο της χώρας μας. Το παιχνίδι στο χιόνι με τα παιδιά είναι πάντα απολαυστικό, ωστόσο το άρθρο αυτό δεν αφορά στη φυσιολατρία

Πολλοί από εμάς δεν διαθέτουμε δικό μας εξοπλισμό, οπότε απευθυνθήκαμε σε κατάστημα ενοικίασης. Εκεί, κατά τη διαδικασία ενοικίασης, οι υπεύθυνοι της επιχείρησης ζητούσαν και παρακρατούσαν την αστυνομική ταυτότητα για την αποτροπή κλοπής του εξοπλισμού.

Είναι προφανές ότι πιθανώς να έχουν σημειωθεί κλοπές. Το θέμα ωστόσο που πρέπει να αναδείξουμε είναι η χρήση της ταυτότητάς και των στοιχείων μας.

Δράττομαι, λοιπόν, της ευκαιρίας για να τονίσω ότι πρέπει όλοι μας να γνωρίζουμε ότι η αστυνομική μας ταυτότητα:

- Επιδεικνύεται για λόγους ταυτοποίησης

- Δεν φωτοτυπείται χωρίς να υπάρχει ρητή πρόβλεψη από νόμο (αλλά για το θέμα αυτό θα έχουμε σύντομα να πούμε πολλά στο πλαίσιο νέων δράσεων).

- Και ομοίως δεν παρακρατείται.

Και τούτο διότι η φωτοτύπηση και η παρακράτηση της ταυτότητας θέτουν σε κίνδυνο τα προσωπικά μας δεδομένα. Τόσο απλά.

Ένα σημαντικό θέμα που πρέπει επίσης να αναδείξουμε αφορά στη δικαιολογία που έδωσαν οι υπεύθυνοι της επιχείρησης: Ότι τα δελτία ταυτότητας δόθηκαν από τους κατόχους με τη συναίνεση τους.

Και για το θέμα αυτό, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η συναίνεση έχει όρια και δεν μπορεί να αφορά σε οτιδήποτε. Καθώς το «οτιδήποτε» μπορεί να είναι παράνομο ή και καταχρηστικό.

Κλείσιμο
Ειδάλλως, θα μπορούσε να ζητηθεί οποιοδήποτε αντάλλαγμα στον πλαίσιο μιας απλής εμπορικής συναλλαγής, όπως η ενοικίαση του εξοπλισμού.

Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι ανάλογες συμπεριφορές θέτουν σε κίνδυνο υψηλής αξίας έννομα αγαθά του πολίτη, όπως είναι τα προσωπικά του δεδομένα. Και αυτό πρωτίστως δεν είναι ορθό και απαγορεύεται από τη νομοθεσία.

Δυο ακόμα σημεία:

- Υπάρχουν τρόποι να προστατευτεί μια επιχείρηση από ενδεχόμενη κλοπή εξοπλισμού, όπως εφαρμόζεται ήδη στα ξενοδοχεία για πιθανές χρεώσεις που δεν εξοφλούνται. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.

- Για το θέμα ενημέρωσαμε και τις αρμόδιες αρχές, προκειμένου να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα. Δεν είμαστε οι μόνοι που διαμαρτυρήθηκαν, όπως ενημερωθήκαμε. Ελπίζουμε όμως τώρα να αντιμετωπιστεί το ζήτημα.

Καθηγητής Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος – Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης