Στοιχεία σοκ από αλάθητες δοκιμές εκπομπών αποδεικνύουν πώς τα ντίζελ αυτοκίνητα παραμένουν «βρώμικα»!

diesel_arthrooo

Νέες δοκιμές που είναι αδύνατον να εξαπατήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν ότι σχεδόν όλα τα ντιζελοκίνητα μοντέλα που βγήκαν στην αγορά της Ευρώπης μετά το σκάνδαλο dieselgate εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά ρυπογόνα

Νέες εξελιγμένες δοκιμές εκπομπών, που είναι αδύνατον να εξαπατήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, δείχνουν ότι σχεδόν όλα τα ντιζελοκίνητα μοντέλα που βγήκαν στην αγορά της Ευρώπης μετά το σκάνδαλο «dieselgate» εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά ρυπογόνα.

Μία από αυτές τις «απαραβίαστες» δοκιμές χρησιμοποιεί μια δέσμη φωτός για να αναλύσει την τολύπη καυσαερίου ενός διερχόμενου αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα αναγνωρίζει αυτόματα την πινακίδα κυκλοφορίας για να συνδέσει τη μέτρηση με ένα συγκεκριμένο μοντέλο.

Περισσότερες από 370.000 παρόμοιες μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και άλλες χώρες, συνδυάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα νέο σύστημα αξιολόγησης με τίτλο The Real Urban Emissions Initiative (True) και δημοσιεύτηκαν στο κοινό την Τετάρτη.

Η Volkswagen βρέθηκε στο επίκεντρο ενός τεράστιου σκανδάλου «παραποίησης» των μετρήσεων εκπομπών των αυτοκινήτων της μέσω παράνομου λογισμικού τον Σεπτέμβριο του 2015.

Ωστόσο, χωρίς τυπικά να παραβιάζουν τον νόμο, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρήγαγαν ντιζελοκίνητα οχήματα που είχαν πολύ περισσότερες εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, από ό, τι σε επίσημες εργαστηριακές δοκιμές. Αυτό το επιτύγχαναν βελτιστοποιώντας τα οχήματα, ώστε να περνούν τις τυποποιημένες δοκιμές. Τώρα όμως η δοκιμή δέσμης μπορεί να διεξαχθεί και σε διερχόμενα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χειραγωγηθεί.

Η ανάλυση True δείχνει ότι οι εκπομπές των νέων ντιζελοκίνητων μοντέλων που κυκλοφόρησαν το 2016 βρίσκονταν κατά μέσο όρο πέντε φορές πάνω από το επίσημο όριο της ΕΕ των 0,08 mg οξειδίων του αζώτου (NOx) ανά χιλιόμετρο.

Τα μοντέλα του 2017 ήταν ελαφρώς πιο «καθαρά», αλλά οι εκπομπές τους παράμεναν τέσσερις φορές πάνω από το όριο!

Η ρύπανση από NOx έχει ξεπεράσει τα επιτρεπτά επίπεδα που ορίζει ο νόμος σε πολλά κράτη της ΕΕ. Εκτιμάται ότι προκαλεί 23.500 πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τα μέτρα της κυβέρνησης για τη μείωση της ρύπανσης έχουν κριθεί επανειλημμένα ανεπαρκή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μια ξεχωριστή έρευνα που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη επισημαίνεται ότι τα ντιζελοκίνητα αμάξια και τα φορτηγά, που συνιστούν κάτω από το 50% του συνόλου των οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, ευθύνονται για το 88% των επιβαρύνσεων στην υγεία από ελαφρά οχήματα. Σε άλλες χώρες, όπως την Ελλάδα, δεν έχει προσδιοριστεί το ακριβές ποσοστό των προβλημάτων στην υγεία των πολιτών που μπορούν να αποδοθούν σε αυτά τα οχήματα, αλλά υπολογίζεται ότι είναι αντίστοιχα υψηλό.

Οι δοκιμές δέσμης εξακολουθούν να πραγματοποιούνται σε πολλές χώρες και στο μέλλον θα μπορούν να υποδεικνύουν ποια μοντέλα είναι εξαιρετικά ρυπογόνα. «Αυτή η τηλεπισκόπηση αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο ελέγχου, ώστε να διαπιστώνουμε ποια μοντέλα αυτοκινήτων έχουν ύποπτη συμπεριφορά» εξηγεί ο Peter Mock, συντονιστής των δραστηριοτήτων Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών στην Ευρώπη, το οποίο δημιούργησε το σύστημα αξιολόγησης True Rating σε συνεργασία με το Ίδρυμα FIA και άλλες ομάδες.

Τα μοντέλα που ταυτοποιούνται ως εξαιρετικά ρυπογόνα θα μπορούν στη συνέχεια να εξετάζονται περαιτέρω, με την τοποθέτηση σε αυτά ενός φορητού συστήματος μέτρησης εκπομπών (Pems). Αυτό το σύστημα διαθέτει πολύ περισσότερη ακρίβεια, αλλά το κόστος του είναι δυσθεώρητο.

Τα ντίζελ οχήματα που, σύμφωνα με τα δεδομένα True, βρέθηκαν να εκπέμπουν πολύ περισσότερα NOx από το επίσημο ευρωπαϊκό όριο, όταν βρίσκονται στο δρόμο, περιλαμβάνουν μοντέλα Fiat Chrysler με δίλιτρο κινητήρα (18 φορές πάνω από το όριο) και μοντέλα Renault Nissan των 1,6 λίτρων (14 φορές πάνω από το όριο). Το παράδοξο είναι ότι όλα αυτά τα οχήματα είχαν περάσει τις επίσημες δοκιμές.

«Αν ήμουν καταναλωτής και έβλεπα αυτά τα στοιχεία, θα αποφάσιζα ότι δεν πρέπει να αγοράσω ντίζελ αυτοκίνητο» επισήμανε σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Mock, σημειώνοντας ότι οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι πολύ καθαρότερες. «Ακόμα και τα ντιζελοκίνητα που συμμορφώνονται με το Euro 6 (το πιο πρόσφατο πρότυπο) δεν έχουν καλή απόδοση προς το παρόν, γι' αυτό και πιστεύω ότι πρέπει να απαγορευτούν τελείως από τα κέντρα των πόλεων», προσθέτει ο Mock.

ΣΧΟΛΙΑ (63)

Oι νόμοι υπάρχουν για πλάκα?

Από τη στιγμή που ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές που ορίζει η κάθε νομοθεσία ανά εποχή (Euro6...) δεν είναι ρυπογόνος για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο !! υποτίθεται ότι οι νόρμες αυτές βγαίνουν από μελέτες από ειδικούς και όχι από επιστήμονες καφενείου. Βάσει λοιπόν αυτών, ένα αυτοκίνητο Βενζίνης Euro5 είναι περισσότερο ρυπογόνο από ένα Diesel euro6. Το τελευταίο είναι το ίδιο ρυπογόνο όσο και ένα βενζίνης euro6. Αν τώρα κάποιες εταιρείες παραποιούν τους ρύπους, εκεί δεν φταίει το καύσιμο, αλλά η εταιρεία που δεν θέλει να ρίξει χρήματα για την περαιτέρω εξέλιξη του κινητήρα. Ότι κινείται ρυπαίνει...ακόμα και με γαϊδουράκια να πηγαίναμε , και εκείνα θα άφηναν το κάτι τις...στο δρόμο...ρύπανση θα ήταν και αυτό. Ας ενταθούν λοιπόν οι έλεγχοι προς όλους, κατασκευταστικές εταιρείες, ιδιώτες, βιομηχανίες και αυτοί που κάνουν παρανομίες ας κληθούν να πληρώσουν. Όλα τα υπόλοιπα είναι σπέκουλα...

George

Μάλλον δεν έχεις υπόψιν σου ότι τους κανονισμούς και τους νόμους τους φτιάχνουν στη συγκεκριμένη περίπτωση τα πανίσχυρα lobby του πετρελαίου και των αυτοκινήτων. Κι ακόμη χειρότερα, δεν τους τηρούν τελικά παρότι τους έχουν κάνει βολικούς για τα προϊόντα τους. Μέχρι και συσκευές εξαπάτησης των μετρήσεων έβαλαν. Μήπως έχεις ακουστά το dieselgate? Αν ψάξεις μέσα στο site του οργανισμού που αναφέρεται στο άρθρο θα δεις ότι ποτέ δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές και εξέπεμπαν πολλαπλάσιους ρύπους από των "επίσημων" μετρήσεων. Κι ακόμη χειρότερα αν ήταν ασυντήρητα ή τους είχε αφαιρεθεί το DPF, κάτι που δεν υπάρχει σε καμία μέτρηση. Τα γαϊδουράκια δεν ρυπαίνουν γιατί τα απόβλητα ανακυκλώνονται. Άσε που δεν προκαλούν ασθένειες του πνεύμονα (από άσθμα μέχρι καρκίνο), καρδιακά, εγκεφαλικά, άνοια κι ένα σωρό ακόμη ασθένειες.

Mmmmmm

Σε πετίπτωση μαζικής καταστροφής.....που δεν υπάρχουν τουαλέτες...από τα "κακά" το πρώτο που επέρχεται είναι η γαστρεντερίτιδα....με τα υπόλοιπα ακολουθούν. Επειδή το "κλέψιμο" υποδηλώνει κακή νοοτροπία είναι σίγουρο ότι εκείνοι που έκαναν το diesel gate πιθανότατα να το έχουν κάνει και σε άλλους τομείς (πχ βενζίνης, ρύπους βιομηχανίας...) άσχετα που δεν το ψάχνουν κάποιοι. Γιατί για να βρεθεί κάτι, πρέπει να το ψάξεις. Τώρα αν θέλουμε να εθελοτυφλούμε και να νομίζουμε ότι ΜΟΝΟ τα ΙΧ diesel ρυπαίνουν...πάω πάσο. Γιατί από την νοοτροπία αυτή , μόνο οι ιδιώτες θα χάσουν. Οι επαγγελματίες και τα Δημόσια οχήματα (ΔΧ) θα συνεχίσουν να κινούνται ελεύθερα.....που αυτά είναι που ρυπαίνουν...

Ένας γιατρός

Τα ντίζελ ειναι υπεύθυνα για τον καρκίνο του πνεύμονα σε μη καπνιστές.Υπονομευουν την δημοσια υγεία. Δυστυχώς για όλους μας πρέπει να βγουν από τα αστικά κέντρα ...ΕΧΘΕΣ!!!

MΠΑΤΑΡΙΕΣ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.ΠΕΙΤΕ ΤΑ....ΑΛΛΑ ΕΚΕΙ ΜΟΥΓΚΑΑΑΑ

4

Ενώ τόσες δεκαετίες τα diesel δεν ήταν βρώμικα ε;... Τώρα έγιναν; Τώρα που οι βιομηχανίες μύρισαν μεζέ με τα ηλεκτρικά τα αυτόνομα και τα λοιπά χαρούμενα, τώρα ξαφνικά το diesel μας βρώμισε.

George

Πάντα ήταν βρώμικα και όλοι το γνώριζαν. Απλώς παλιότερα δεν υπήρχαν στις πόλεις όπως σήμερα και ήταν πολύ λιγότερα γενικώς. Οι βιομηχανίες και ειδικά οι ευρωπαϊκές, δεν θέλουν να εγκαταλείψουν το diesel. Είδες πολλές βιομηχανίες να έχουν έτοιμα ηλεκτρικά? Κι όσες έχουν από ένα μοντελάκι, το παράγουν και το πουλάνε με το σταγονόμετρο γιατί τις βάζει μέσα, παρά την υψηλότερη τιμή του, για την οποία όμως ευθύνεται η μικρή παραγωγή, η έλλειψη έρευνας, η έλλειψη ανταγωνισμού και η έλλειψη πολιτικής κοστολόγησης συνεπειών που θα έκανε πολύ ακριβότερο το diesel. Δηλαδή, έχουν πέσει στη δική τους παγίδα που έστηναν για να αποτρέψουν τον κόσμο, που τα έκανε ακριβά και απλησίαστα. Εξαναγκάζονται να ακολουθήσουν την τάση και δεν χαίρονται καθόλου γι αυτό καθώς μέχρι τώρα είχαν μάθει να δημιουργούν την τάση και ο κόσμος να ακολουθεί γιατί δεν είχε άλλες επιλογές. Άλλος ένας λόγος που παράγουν κάποια κομμάτια, είναι γιατί σε κάποιες σοβαρές χώρες δεν μπορούν να πουλήσουν τα θερμικά τους αν δεν πουλάνε ένα ποσοστό ηλεκτρικών. Χάνουν κάποια λεφτά αλλά κερδίζουν πολλά περισσότερα από τις πωλήσεις των υπολοίπων. Τα αυτόνομα δεν έχουν καμία σχέση. Θα μπορούσαν να είναι και diesel, απλώς στα ηλεκτρικά είναι λίγο πιο εύκολο γιατί δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων.

George

Μελέτη στην Αγγλία έδειξε ότι το κόστος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο σύστημα υγείας είναι 6 δισ. λίρες το χρόνο με το περισσότερο από αυτό να αναλογεί στα diesel. Το μέσο αυτοκίνητο στο Λονδίνο ευθύνεται για 7.714 λίρες ζημιά στο σύστημα υγείας. "The valuation of health effects associated with diesel vehicles are at least five times greater than those associated with petrol vehicles, and around 20 times greater than battery electric vehicles." Καταλαβαίνουμε τώρα πόσο μεγάλες είναι οι αρνητικές συνέπειες τις οποίες καλούνται να επιδοτήσουν όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες, ακόμη κι αν δεν έχουν ούτε μοτοποδήλατο, ώστε να μπορούν να καίνε κάποιοι "φθηνό" diesel του οποίου δεν πληρώνουν το πραγματικό κόστος οι ίδιοι αλλά τα κορόιδα.

Tesla

Εσείς οι πολιτισμένοι και καλά Ευρωπαίοι Άγγλοι κλπ, τι κάνετε τόσα χρόνια για να αναπτύξετε την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης??? Θα μου πεις καλή η κονόμα απ τα πετρέλαια και όλα τα παράγωγα του!!! Και εμείς σαν καταναλωτές τι κάναμε τόσα χρόνια απ το υποστηρίξουμε πιο πράσινες εταιρίες όπως Toyota (υβριδικά) και Τέσλα (αμιγώς ηλεκτροκίνητα). Αλλά ξέχασα.....είναι μαγκιά να μοστράρεις με τη μπέμπα ή τη μερσέντα και ας καταπίνεις τόννους καυσαερίων!!! Για άλλη μια φορά.....ανθρώπινη βλακεία=ανίκητη!!!

Tesloγιωργάκηηηη...

......τσου , ρε Λάκη!

Driver

Αραγε γιατί τόσο καιρό, μέσα σε όλη αυτή την "καταιγίδα" άρθρων κατά των diesel, στα πλαίσια της......αντικειμενικής ( λέμε τώρα...) ενημέρωσής μας, δεν έχετε βάλει ούτε ένα άρθρο γιά τις εκπομπές από κατεστραμμένους καταλύτες βενζινοκίνητων και τις συνέπειές τους στην υγεία μας?.....Είπαμε Βαλκανομπανανία αλλά κρατήστε και λίγο τα προσχήματα περί δεοντολογίας.....Σημ .Να δημοσιευτεί, ΔΕΝ περιέχει ύβρεις.....

George

Γιατί κατ' αντιστοιχία θα έπρεπε να γράψουν και για τα κατεστραμμένα DPF των diesel ή και των αφαιρεμένων από τους ιδιοκτήτες γιατί ανακάλυψαν ότι το κόστος αντικατάστασης είναι δυσβάστακτο με συνέπεια να σπέρνουν τον καρκίνο πολλαπλάσια.

ΕΞΩ ΤΑ ΝΤΙΖΕΛ!

το wartburg με τον δίχρονο κινητήρα του , εκπέμπει κολώνια μυρτώ και άσπρο καπνό , 500χιλ χλμ κ συνεχίζει!!

Απορία

Θα κάνει κάποιο δικηγορικό γραφείο μηνύσεις σε όσους θέλουν να έχουν (παλιά) diesel και να βλάπτουν ηθελημένα την υγεία μας;

ΝΙκος

Ναι.... ξεκινώντας από τα Ταξί, Φορτηγά, Λεωφορεία, αγροτικά/επαγγελματικά…..

Η τράτα του καπτα-Νίκου...

Τα ντίζελ είναι ότι πιο σιχαμένο έχει βγει ποτέ, τόσο από πλευράς χημικών ρύπων όσο και από πλευράς ήχου! Αν ήθελα ψαροκάικο θα αγόραζα το αυθεντικό, όχι αυτό με τις 4 ρόδες!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

trump-juncker

Σε μια συνάντηση που είχαν στα τέλη Ιουλίου στο Λευκό Οίκο, ο πρόεδρος των ΗΠΑ και ο επικεφαλής της Κομισιόν αποκλιμάκωσαν την κρίση που επικρατούσε επί μήνες με προειδοποιήσεις και απειλές μεταξύ των δύο πλευρών του Ατλαντικού

mexico

Το τρέιλερ είχαν εγκαταλείψει άγνωστοι σε περιοχή έξω από την Γκουαδαλαχάρα - Οι άνθρωποι εγκαταλείφθηκαν και πέθαναν πιθανόν από ασφυξία - Η αστυνομία ειδοποιήθηκε από τους κατοίκους της περιοχής, λόγω της μυρωδιάς