Γερμανοί μηχανικοί κατασκεύασαν φρεγάτα ακατάλληλη για... την θάλασσα

Γερμανοί μηχανικοί κατασκεύασαν φρεγάτα ακατάλληλη για... την θάλασσα

Μείωση του αμυντικού προϋπολογισμού, αδυναμία προσέλκυσης μηχανικών από τις εταιρίες του κλάδου και κακός σχεδιασμός, πλήττουν την αμυντική τεχνολογία της Γερμανίας 

Το 2005 το Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας ονειρεύτηκε την κατασκευή μιας φρεγάτας που θα άλλαζε όλα όσα γνωρίζουμε για τα πολεμικά πλοία. Μια φρεγάτα που θα μπορούσε να μεταφέρει αξιωματικούς και οπλίτες σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου, θα ταξίδευε μέχρι και δύο χρόνια χωρίς να χρειαστεί να επιστρέψει σε ναύσταθμο και θα χρειαζόταν το μισό πλήρωμα από τις συμβατικές φρεγάτες. 

Η πρώτη δοκιμή της «υπέρ- φρεγάτας» F125 κλάσης Baden-Württemberg άρχισε τις πρώτες δοκιμές στην θάλασσα το 2016 και μόλις την περασμένη εβδομάδα οι εμπειρογνώμονες του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού εντόπισαν ένα σοβαρό πρόβλημα. Η φρεγάτα δεν είναι λειτουργική.

Συνεχείς αστοχίες πλήττουν την εικόνα της Γερμανίας 

Συνεχείς αποτυχίες στην Γερμανία έχουν ήδη πλήξει την αξιοπιστία της χώρας στον τομέα των κατασκευών και της τεχνολογίας, με πολιτικούς και στρατιωτικούς αναλυτές να μιλούν για κακό σχεδιασμό και έλλειψη στρατηγικής.

Το αεροδρόμιο «Βίλλυ Μπραντ» του Βερολίνου αναμένεται να λειτουργήσει κάποια στιγμή το 2020, δηλαδή 10 περίπου χρόνια μετά την ημερομηνία που είχε καθοριστεί αρχικώς, ενώ το κόστος ξεπέρασε κάθε υπολογισμό, αφήνοντας την πρωτεύουσα της Γερμανίας χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο μεγάλης χωρητικότητας.

Η υπόγεια επέκταση του σιδηροδρομικού σταθμού στην Στουτγάρδη αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021, έντεκα χρόνια μετά τον υπολογισμό με το κόστος να ανεβαίνει κατά 2 δισ, ενώ η Φιλαρμονική στο Αμβούργο ολοκληρώθηκε το 2016, έξι χρόνια και 500 εκ. μετά τον αρχικό σχεδιασμό. 

Ωστόσο αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού όπου οι εμπειρογνώμονες αρνήθηκαν να παραλάβουν μια φρεγάτα και την έστειλαν πίσω στην κατασκευάστρια εταιρία. Τα βασικότερα προβλήματα, που έθεσαν ουσιαστικά σε αχρηστία το «υπερόπλο» είναι το ευαίσθητο και κακοσχεδιασμένο λογισμό, το υπερβολικό βάρος του πλοίου και η ατυχής  σχεδίαση του οπλοστασίου του.  Μιλώντας στην αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, o ειδικός στον τομέα της άμυνας στο Γερμανικό Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων στο Βερολίνο Κρίστιαν Μέλινγκ χαρακτήρισε τις γερμανικές στρατιωτικές προμήθειες ως «μια κόλαση». 



Με τις φρεγάτες F-125 η Γερμανία θα αποκτούσε τέσσερα από τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα πολεμικά πλοία στην μεταπολεμική της ιστορία, απαραίτητα σε μια χώρα που στηρίζει το μεγαλύτερο μέρος της οικονομικής της ανάπτυξης στις εξαγωγές.  Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, εκπρόσωπος της εταιρία «ThyssenKrupp Marine Systems» που κατασκεύασε την φρεγάτα , δήλωσε ότι η εταιρία σκοπεύει να διορθώσει τις ατέλειες και να παραδώσει το πλοίο εντός του 2018, δικαιολογώντας τις «αστοχίες» με την τεχνολογία αιχμής που διαθέτει η φρεγάτα  F-125 και η οποία δεν έχει δοκιμαστεί ποτέ στο παρελθόν. 



Σύμφωνα με την Wall Street Journal, εκπρόσωπος του γραφείου στρατιωτικών προμηθειών  στην Γερμανία δεν απέκλεισε την επιβολή χρηματικών κυρώσεων στην εταιρία για τα κατασκευαστικά λάθη και την καθυστέρηση στην παράδοση της φρεγάτας.  Ακόμα και αν το πλοίο επιδιορθωθεί, οι βασικές του ελλείψεις το καθιστούν ανίκανο να εκτελέσει περιπολίες στην Βαλτική θάλασσα, ή ακόμα και να προστατεύσει εμπορικά πλοία από πιθανούς πειρατές. 

Οι περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό το βασικότερο πρόβλημα της Γερμανίας 

Εμπειρογνώμονες που επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα αναφέρουν ως βασικό λόγο για το φιάσκο της φρεγάτας τις περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό της Γερμανίας, καθώς μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, η χώρα είχε αφεθεί στην προστασία των Ηνωμένων Πολιτειών. «Υπάρχει μια ολόκληρη γενιά Γερμανών μηχανικών που δεν έχουν εργαστεί ποτέ τους σε ένα μεγάλο αμυντικό έργο. Δεν είναι ότι έχασαν την ικανότητά τους. Είναι ότι ποτέ δεν απέκτησαν τέτοια ικανότητα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γερμανός εμπειρογνώμονας  Κρίστιαν Μέλινγκ. Σύμφωνα με τον ίδιο οι πτυχιούχοι  μηχανικοί τα τελευταία χρόνια δεν ενδιαφέρονται να εργαστούν σε κατασκευαστές οπλικών συστημάτων και επιλέγουν καλύτερους εργοδότες, όπως η  Siemens και η BMW οι οποίοι προσφέρουν καλύτερες αμοιβές και προοπτικές σταδιοδρομίας.

ΣΧΟΛΙΑ (129)

@jiannis

Εσυ που διαθετεις μυαλο λοιπον δεν διαθετεις γνωσεις ιστοριας. Ο Χιτλερ και οι Ναζι λοιπον ειχαν απολυτη εμπιστοσυνη στις δυναμεις τους και πιστευαν οτι μπορουσαν να τα βαλουν με ολους και με ολα. Το σχεδιο ηταν αφου εισβαλουν και κατατροπωσουν τους Σοβιετικους ακολουθως να ασχοληθουν με το μικρο προβλημα της Βρετανιας το οποιο πιστευαν οτι θα ξεπερνουσαν αργα η γρηγορα. Τελικος στοχος ηταν η παγκοσμια κυριαρχια με την μεταφορα του πολεμου στις ΗΠΑ και τελικη νικη και επικρατηση και εκει. Αυτα ειναι καταγεγραμμενα, και τα αναφερει και ο υπουργος πολεμου Albert Speer σε βιβλιο του. Το οτι ηταν μια χωρα εναντιον του πλανητη (που στην πραγματικοτητα δεν ηταν εντελως μονοι τους, αλλα ας το παραβλεψουμε αυτο...) ηταν καθαρα δικη τους επιλογη και επιδιωξη, κατανοητο?

theokal

Πείτε όσα θέλετε για να μειώσετε τη γερμανική τεχνολογία και αξιοπιστία. Αλλά είναι γεγονός ότι η τεχνολογία αιχμής περνά πάντα παιδικές ασθένειες (βλέπε φρεγάτα και υποβρύχια που γέρνουν). Η υψηλή τεχνολογία συνήθως είναι πανάκριβη, πολύπλοκη, υπερσυμπυκνωμένη, ελάχιστοι την γνωρίζουν επαρκώς για να την υποστηρίξουν σε συντήρηση και επιπλέον απαιτεί υψηλή κατάρτιση για να επισκευαστεί με αποτέλεσμα πανεύκολα να συγκεντρώνει τα βέλη των επικριτών της (βλέπε πολύπλοκα Πάντζερ Β' Π.Π. εναντίον απλότητας σοβιετικών αρμάτων). Επειδή παλιότερα δούλευα σε ανταλλακτικά αυτοκινήτων το τσεχοσλοβάκικο ή το ρώσικο τότε εξάρτημα ζύγιζε τρία κιλά και δεν χωρούσε και στα δυό μου χέρια μαζί, το ιταλικό χωρούσε άνετα στο ένα και ζύγιζε μισό κιλό ενώ το γερμανικό ήταν ακριβώς ίδιο σε μέγεθος με το ιταλικό αλλά ζύγιζε δύο κιλά. Ενώ λοιπόν το ιταλικό ήταν φτηνό, σύντομα έσπαγε λόγω κόπωσης του υλικού. Το ρώσικο δεν έσπαγε ποτέ αλλά επιβάρυνε σε βάρος και όγκο όλο το σύστημα. Το γερμανικό είχε το σωστό μέγεθος χωρίς να σπάει. Δεν είναι τυχαίο που μεταπολεμικά γερμανικά αυτοκίνητα ακόμα κυκλοφορούν (όπως και μοτοσυκλέτες ή ποδήλατα) ενώ ιταλικά και γαλλικά χάθηκαν στις χωματερές. Σήμερα η τεχνολογία των αυτοκινήτων δεν είναι κάτι το εξωτικό και έχει διαχυθεί παντού γι αυτό είναι λάθος να συγκρίνουμε ποιότητα αυτοκινήτων μεταξύ Γάλλων, Ιταλών και Γερμανών αφού καλά ποιοτικά αυτοκίνητα φτιάχνουν σχεδόν όλοι. Στα διαγνωστικά ιατρικά μηχανήματα που είναι μηχανήματα πολύ υψηλής τεχνολογίας η μεγάλη μας φίλη είναι δεκαετίες leader όπως ήταν και παλιότερα στα μηχανήματα τηλεπικοινωνιών (τέλεξ, τηλέφωνα, τηλεφωνικά κέντρα). Το αν για να προωθήσουν τις πωλήσεις τους "λαδώνουν" όπου μπορούν είναι άλλο θέμα και δεν μειώνει καθόλου την αξία τους ως μηχανήματα. Πολλές φορές οι γερμανοί αντιμετωπίζουν την έχθρα των άλλων λαών λόγω του υψηλού κόστους που έχουν τα προιόντα τους. Είναι γεγονός όμως ότι η τιμή τους περιλαμβάνει και το κόστος της έρευνας το οποίο ο αντιγραφέας Έλληνας, Κινέζος ή Ιταλός, δεν το πληρώνει. Ας μην απομονώνουμε λοιπόν κάποιες "κακοτεχνίες" ή "αστοχίες" ή ακριβή τιμή προιόντων τους για να ακυρώνουμε την υψηλή τεχνολογία των προιόντων τους.

wolf

Η Γερμανικη πολεμικη βιομηχανια ειναι το μεγαλο θυμα μετα απο το τελος του ΒΒΠ. Για πολλα χρονια ειχαν απαγορευσει στους Γερμανους να ασχολουνται με εξοπληστικα προγραμματα. Ετσι η Γερμανια φαινεται να υστερει σε πολεμικα πλοια και αεροπλανα . Για να κερδιθει ο χαμενος χρονος χρειαζεται πολυς κοπος και πολυ χρημα . Γενικα η Γερμανια επρεπε να αναφερει στους Αμερικανους καθε τοσο τι εξοπλισμους και τι ερευνες κανει ! Τα προγραμματα της ηταν σε αυστηρη επιτηριση !

Η Ελληνογερμανιδα έχει πάθει παρακρουση

Έχει πάρει σβάρνα τα σχόλια και με άλλο ψευδώνυμο λέει συνέχεια τα ίδια και τα ιδια μη της θίξει κάνεις τους λουκανικοφιλους λαθρολαγνους που θέλουν και οικονομική δικτατορία στην Ευρώπη. Εδώ δεν μπορούν ακόμα να σχηματίσουν κυβέρνηση αχαχαχαχα! Γουγλαρε μαρη να μάθεις τα χαλιά σας. Για να σε βγάλω από τον κόπο, απλά γράψε Γερμανία σκάνδαλα διαφθορά μπας και σου έρθει καμία συμφόρηση και ξεμπλοκάρουν οι νευροσυναψεις σου. Εδώ γιατί δεν γράφεις ανοιχτά και κρύβεσαι πίσω από αλλά ψευδώνυμα;

nik the greek

Εγω ρε μαγκες,λεω να αραξουμε ολοι οι ελληνες,να κανουμε διακοπες,12 μηνες το χρονο,φραπογαλα στο χερι ,και να κρινουμε τους παντες,γι αυτο ειμαστε, για τιποτα αλλο,Ξερετε γιατι παει μπροστα η γερμανια?γιατι ο ανταγωνσμος μεταξυ τους για το καλυτερο,φερνει το καλυτερο,ξυπνατε ζωα,εμεις βγαζουμε ο ενας το ματι του αλλου!!

ΕΛΛΗΝ

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΜΠΟΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ!

νηρέας

Δεν έχετε μυαλό από το ΒΠΠ η Αμερική είναι δύναμη Η Γερμανία έχει περιορισμούς . Αν ήτα έτσι τι Θέλαμε το ΝΑΤΟ. Που είναι η Ευρωπαικός στρατός ?

Έλλη

Ήταν για την Ελλάδα...

Χρηστος

Υπάρχει Γερμανική εταιρεία που να πουλά χωρίς να λαδωσεί? Αν τα προϊόντα που παράγει είναι αααα δεν χρειάζεται να λαδωσει άκουσε κανείς για λαδώματα από Ιαπονεζους.

H Γερμανία είναι χώρα υπό κατοχή

με ημερομηνία λήξης. Θα μείνει στην ιστορία ως ένα κακόγουστο αστείο, επειδή της το επέτρεψαν οι ξένοι μετά τον Β'ΠΠ. Το Brexit δεν είναι τυχαίο, ετοιμάζονται να της τον φορέσουν άγρια. Εδώ θα είμαστε.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Mack

Οι γυναίκες που παρασύρονταν στην αποκλειστικά γυναικεία αίρεση αναγκάζονταν να έχουν σεξουαλικές επαφές με τον γκουρού Κιθ Ράνιερ. Ο τελευταίος συνελήφθη στα τέλη Μαρτίου στο Μεξικού και εκδόθηκε στις ΗΠΑ

1
omer_celik

"Είναι σαφές ότι οι πρωθυπουργοί της Αυστρίας και της Ολλανδίας δεν βασίστηκαν στις δημοκρατικές αρχές όταν λάμβαναν αυτές τις αποφάσεις", έγραψε σε ανάρτησή του στο Twitter ο Τσελίκ

Duma

Νωρίτερα, η Μόσχα διαμήνυσε ότι "αναμένει ότι οι επιθεωρητές του ΟΑΧΟ θα διεξάγουν την πιο αμερόληπτη δυνατή έρευνα" για το τι συνέβη στην Ντούμα στις αρχές του μήνα και ότι θα συντάξουν μια "αντικειμενική έκθεση"

Malaysia

Ο επικεφαλής της αστυνομίας της Κουάλα Λουμπούρ Μαζλάν Λαζίμ δήλωσε ότι δύο δράστες που επέβαιναν σε μοτοσικλέτα πυροβόλησαν 10 φορές εναντίον του 35χρονου θύματος, το οποίο κατέληξε επί τόπου