Die Zeit: O Πειραιάς το λιμάνι με την ταχύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως

4401828__1_

«Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης του, δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν το Αμβούργο εκτοπιστεί από την τρίτη θέση στην Ευρώπη», γράφει η γερμανική εφημερίδα «Die Zeit»

O Πειραιάς, το λιμάνι με την ταχύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως, θα είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μέχρι το 2019. Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, θα εκτοπίσει το Αμβούργο από την τρίτη θέση στην Ευρώπη.

«Η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί μετά την είσοδο των Κινέζων στον Πειραιά. Το 2017, υπήρχαν μόλις 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, ενώ μέχρι το επόμενο έτος, προσδοκάται να φτάσουν τα πέντε εκατομμύρια, καθιστώντας έτσι τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο, μόνο φέτος η διοίκηση επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35%. Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν το Αμβούργο εκτοπιστεί από την τρίτη θέση στην Ευρώπη», γράφει η εφημερίδα «Die Zeit».

Η γερμανική εφημερίδα στην ανταπόκρισή της από τον Πειραιά με τίτλο «Ο νέος δρόμος του μεταξιού: Η άγκυρα της Κίνας στην Ευρώπη» αναφέρει μεταξύ άλλων : «Φαίνεται σαν ειρωνεία της ιστορίας. Έχουν περάσει σχεδόν 2.500 χρόνια από τότε που τα ελληνικά κωπηλατικά πλοία κατέστρεψαν έναν πολύ ανώτερο Περσικό στόλο σε αυτό το στενό. Μετά τη νίκη στη Σαλαμίνα, η κλασική αρχαιότητα, η φιλοσοφία και η δημοκρατία άνθισαν. Τέθηκαν οι βάσεις του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Αλλά τώρα η Ασία επιστρέφει και θέλει να κατακτήσει ξανά την Ευρώπη. Αυτή τη φορά όμως ειρηνικά.

Η Cosco χτίζει στον Πειραιά εντελώς ανενόχλητη την κεντρική γέφυρα της Κίνας προς την Ευρώπη, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία βορειότερα της ηπείρου. Ο νέος εμπορικός δρόμος ο οποίος όμως δημιουργείται θα μπορούσε να προκαλέσει ριζικές αλλαγές συνολικά στη διακίνηση αγαθών προς την Κεντρική Ευρώπη.

Η πλωτή εξέδρα είναι μία από τις πολλές σημαντικές επενδύσεις για τις οποίες η κινεζική κρατική εταιρεία έχει δεσμευτεί να κάνει ώστε να της επιτραπεί να επεκταθεί στον Πειραιά. Πριν από ενάμιση χρόνο, η Cosco αγόρασε το 51% του δημόσιου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ) έναντι ποσού 280,5 εκατ. ευρώ. Σε αντιστάθμισμα, μπορεί τώρα να εκμεταλλευτεί πολλούς τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων και επιβατών μέχρι το 2052. Αυτό ήταν μέρος του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων που ζήτησε η Ευρωπαϊκή Ενωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο πλαίσιο της ρύθμισης για την κρίση χρέους της Ελλάδας. Η Cosco είχε προηγουμένως αναλάβει ένα τομέα του λιμένα των εμπορευματοκιβωτίων. Η μεγάλη κινεζική εταιρεία μπορεί να λάβει περαιτέρω μετοχές της Λιμένος Πειραιώς από το ελληνικό κράτος εφόσον ο όμιλος τηρήσει το επενδυτικό σχέδιο - και αυτό το σχέδιο βρίσκεται σε εξέλιξη.

Τα 55 εκατομμύρια ευρώ της νέας πλωτής εξέδρας αποτελούν ένα σχετικά μικρό κομμάτι του παζλ του επενδυτικού σχεδίου. Συνολικά, οι Κινέζοι πρέπει να επενδύσουν 350 εκατομμύρια ευρώ έως το 2026 στις λιμενικές εγκαταστάσεις και άλλα 200 εκατομμύρια ευρώ σε συνδεδεμένα έργα, όπως είναι για παράδειγμα η μετατροπή παλαιών κτιρίων αποθήκευσης σε πολυτελή ξενοδοχεία. Μπορεί κανείς να δει ήδη τα αποτελέσματα των επενδύσεων.

Πολλά από τα πλοία, τα οποία ανήκουν κυρίως σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, έρχονται εδώ για την τακτική ετήσια συντήρηση. "Αυτές οι παραγγελίες χάθηκαν στα χρόνια της κρίσης. Ακόμη και οι Έλληνες πλοιοκτήτες έστελναν τα πλοία τους για συντήρηση στο εξωτερικό", λέει ο εκπρόσωπος του Ο.Λ.Π., Νεκτάριος Δεμενόπουλος. Πριν από την κρίση, περισσότερα από 10.000 άτομα εργαζόντουσαν στα συνεργεία, αλλά σήμερα είναι λιγότεροι από το ένα τρίτο. "Υπήρχε έλλειψη σύγχρονων υποδομών", αλλά τώρα γίνονται από την Κίνα.

Είναι σαν το γιν και το γιανγκ, ένα δούναι και λαβείν μεταξύ Ελλάδας και Κίνας: η χώρα ανταλλάσσει επενδύσεις, θέσεις εργασίας και υποδομή με ακίνητα σε μια εξαιρετικά στρατηγική θέση. Ο Πειραιάς είναι ο πρώτος φυσικός λιμένας βαθέων υδάτων τον οποίο προσεγγίζουν πλοία εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία, την Ευρώπη μετά από τη διέλευση τους από το κανάλι του Σουέζ στην Αίγυπτο. Η Κίνα θέλει να τον καταστήσει τον Πειραιά το τελικό σημείο του Νέου θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού, τον οποίο αυτή τη στιγμή δημιουργεί με μεγάλο κόπο και ποσά ύψους δισεκατομμυρίων. Επισήμως, η ηγεσία του Πεκίνου ανακοίνωσε το σχέδιό της σε διεθνή σύνοδο πέρυσι. Ο πρωθυπουργός της Ελλάδος, Αλέξης Τσίπρας ήταν ένας από τους επίσημους προσκεκλημένους.

Η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί μετά την είσοδο των Κινέζων στον Πειραιά. Το 2017, υπήρχαν μόλις 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, ενώ μέχρι το επόμενο έτος, προσδοκάται να φτάσουν τα πέντε εκατομμύρια, καθιστώντας έτσι τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο, μόνο φέτος η διοίκηση επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35% Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν το Αμβούργο εκτοπιστεί από την τρίτη θέση στην Ευρώπη.

"Από εδώ θα βρίσκεται κανείς στη κέντρο της Ευρώπης μέσα σε δύο ημέρες", λέει ο διευθυντής του ΟΛΠ Θανάσης Κoϊνης. "Θα έχουμε ένα πλεονέκτημα χρόνου σχεδόν μιας εβδομάδας και θα ανταγωνιστούμε έτσι με τα βόρεια λιμάνια του Αμβούργου ή του Ρότερνταμ".

Μόλις η σιδηροδρομική γραμμή είναι έτοιμη, τα φορτηγά με εμπορεύματα που προορίζονται για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη δεν θα χρειάζονται να κάνουν τον κύκλο μέσω τα στενών του Γιβραλτάρ, την Ισπανίας και τη Γαλλίας για να ξεφορτώσουν στο Αμβούργο ή το Ρότερνταμ. Αντ 'αυτού, η διαδρομή των εμπορευματοκιβωτίων θα οδηγεί με το τρένο από τον Πειραιά και την Αθήνα μέσω Σκoπίων, στο Βελιγράδι και τελικά απευθείας στη Βουδαπέστη. Η Αυστρία, για παράδειγμα, εισάγει αγαθά κυρίως μέσω των βόρειων λιμένων, αλλά θα μπορούσε να επωφεληθεί από τη νέα διαδρομή στο μέλλον.

Το Ινστιτούτο Κινεζικών Μελετών Mercator θεωρεί ότι «θα αναλάβει το έργο η Κίνα. Η προθεσμία του διαγωνισμού είναι πολύ σύντομη. Είναι απίθανο οι άλλες χώρες να μπορέσουν να υποβάλουν ανάλογη προσφορά βραχυπρόθεσμα."

"Φυσικά είναι σαφές, ότι δεν θέλαμε την ιδιωτικοποίηση αυτού του λιμανιού", λέει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Χρίστος Λαμπρίδης. Η πώληση της λειτουργικής παραχώρησης είχε επιβληθεί στην αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ από τους διεθνείς πιστωτές κατά την κρίση. Γι αυτό και το υπουργείο του επιμένει ακόμη περισσότερο να τηρήσουν οι Κινέζοι το γενικό σχέδιο / masterplan που έπρεπε να υποβάλουν για τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού.

«Η αποβάθρα 80.000 τόνων είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος αυτού του προγράμματος», λέει ο κ. Λαμπρίδης, ο οποίος γεννήθηκε στον Πειραιά, μεγάλωσε εδώ, σπούδασε και έκανε διδακτορικό στην οικονομία και διαχείριση λιμένων. "Αυτό ζητήσαμε εμείς, αλλά και τα συνδικάτα, διότι η έλλειψη υποδομών ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ και χρόνια". Ακόμη πιο σημαντική είναι όμως η σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία ήδη λειτουργεί, αλλά θα πρέπει ακριβώς να εκσυγχρονιστεί ώστε μέσω αυτής «να υπάρξει στο μέλλον μεγαλύτερη ροή εμπορευμάτων. Ο Πειραιάς έχει εξαιρετικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Η παγκόσμια ροή αγαθών έχει αλλάξει. Στο παρελθόν, το διατλαντικό εμπόριο ήταν καθοριστικό, ενώ σήμερα πολλά αγαθά από την Ασία έρχονται στην Ευρώπη μέσω του Σουέζ. Και εμείς είμαστε το πρώτο λιμάνι εκφόρτωσης, με αποτέλεσμα το φορτίο μπορεί να φτάνει αρκετές ημέρες νωρίτερα στην Κεντρική Ευρώπη», όπως λέει ο κ. Λαμπρίδης

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας δεν βλέπει «καμία πολιτική επιρροή" από την Κίνα. «Αν οι άλλοι θεωρούν ότι δεν πρέπει να υπάρξουν επενδύσεις στην Ελλάδα από την Κίνα, αυτήν ακριβώς την στιγμή, σε αυτούς τους οικονομικά τόσο δύσκολη καιρούς, τότε θα πρέπει να εξηγήσουν από πού αλλού θα πρέπει να έρθουν τα χρήματα. Σε τελευταία ανάλυση έγινε ένας ανοικτός διαγωνισμός για τον Πειραιά. Θα μπορούσαν να έχουν λάβει μέρος και ευρωπαϊκές εταιρείες».

ΣΧΟΛΙΑ (13)

ΜΙΚ

Αυτά να τα βλέπουν οι συνδικαλιστές λιμενεργάτες. Από τη στιγμή που τους κάνανε πέρα οι Κινέζοι, πήρε πάνω του ο Πειραιάς (τ' ακους Δρίτσα;). Το ίδιο θα ισχύσει και στη ΔΕΗ και όπου αλλού οι συνδικαλήσταρχοι κάνουν σήμερα κουμάντο και αντιστέκονται στην κάθε προσπάθεια αναπτυξης.

Φχψ

Ο ανόητος Γιώργος να τα βλέπει!

Μπεε

Που να μπουνε και τα ρομποτικα και να αυτοματοποιηθει το λιμανι!!! Δεν θα παιζει ουτε μιση απεργια :D και κλαμααα οι αριστεροι. Δεν πειραζει θα τους λεμε τουλαχιστον μπορεσε και υιοθετησε παιδι το αυτο(και δεν μιλαω για Stephen King)

Οι νεκροί της Μαρφίν

χαιρετίζουν τους αριστερούς που κάνουν αυτά που δεν άφηναν να κάνουν οι δεξιοί. Αυτές οι επενδύσεις είναι το καλύτερο αμυντικό έργο έναντι στον Ερντογάν. Οι επενδύσεις προστατεύουν την χώρα καλύτερα από τα όπλα.

Ο Αυτος

Γιαυτο οι "σύμμαχοι" φεύγοντας βομβαρδίσανε τον Πειραιά και αργότερα διαλύσανε το σιδηροδρομικό δίκτυο της Γιουκοσλαβίας

theokal

Μια σημαντική επένδυση που θα μπορούσαμε εδώ και χρόνια πολλά να την είχαμε κάνει μόνοι μας να κονομάμε εμείς και όχι τώρα οι Κινέζοι. Παρ όλα αυτά ακόμα και όταν μεθοδεύτηκε η πώληση στους Κινέζους, πάλι είχαμε αντιδράσεις από τα γνωστά κέντρα. Αν τους ακούγαμε ακόμα θα πληρώναμε συνδικαλιστές, σωματεία και παράλληλα θα απαξιωνόταν και άλλο το λιμάνι. Τα γνωστά κέντρα και οι πολιτικές διοικήσεις τόσα χρόνια, χρεωκόπησαν Ολυμπιακές, ΟΣΕ, λεωφορεία, λιμάνια και τώρα έρχονται οι ξένοι και τα πέρνουν έναντι λίγων ευρώ. Και πάλι καλά να λες αφού είμαστε τόσο αυτοκαταστροφικοί. Για χάρη τόσων λίγων υποθηκεύσαμε περιουσίες και μέλλον τόσων πολλών.

Τι λεει ο ανθρωπος

Τι ειναι τα λιμανια φραπες η τσιπουρο

Πειραιώτης μαουνιέρης.

Οταν το έκανε ο Καραμανλής,ο τσίπρας τον καταχέριαζε και ο δριτσας χάλαγε τον κόσμο για να τη σταματήσει.Τώρα κάνουν το κορόιδο,μη σου πω ότι καμαρώνουν κι όλας.

διπλωματης

Που ειναι ο παπανδρεου με το πασοκ που το 2010 θα πεταγαν τους κινεζους στη θαλασσα..και ολες αυτες οι σαχλαμαρες που δυστηχως δεν ειναι γιατι οι τυποι μας κατεστρρψαν με το κρατος και τη νοοτροπια που ποτισαν τη χωρα....το παδοκ του 81 ο συριζα του 2015....

steve

Το ΠΑΜΕ ακουει? Να κινητοποιηθη αμεσα και να σταματηση αμεσως την ανάπτυξη. ΑΙΣΧΟΣ.Ακου εκει πρωτο στην αναπτυξη!!!!!! ΝΤΡΟΠΗ.

Όξω

οι συνδικάλες, μπράβο Κόσκο! Το καλύτερο πράγμα που έγινε στον Πειραιά.

ε

ΠΟΙΟ ΦΕΛΛΟΣ!Π.......Σ

Μπετοβλακας

Χτιζουμε ένα καλύτερο αυριο για τα παιδιά των ΑφροΑσιατων που μας προτιμανε

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

main_kammenos_press

Έρευνα για το ενδεχόμενο κακοδιαχείρισης των κονδυλίων της ΕΕ για τη σίτιση των προσφύγων στην Ελλάδα διεξάγει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF), σύμφωνα με εκπρόσωπο της Υπηρεσίας, τον οποίο επικαλείται το «Politico»

13