Με στοχευμένες κινήσεις η κυβέρνηση επιχειρεί να λύσει τον «γρίφο» του
κυκλοφοριακού στην Αττική, δίνοντας έμφαση σε δύο κομβικές παρεμβάσεις:
τη ριζική αναμόρφωση του κόμβου της Μεταμόρφωσης στην Αττική Οδό και τον «
τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά» που προκηρύσσεται τον Οκτώβριο. Παράλληλα, ανοίγει ξανά τον φάκελο των Πρότυπων Προτάσεων για νέους αυτοκινητόδρομους, ενώ ξεδιπλώνει το χρονοδιάγραμμα μεγάλων έργων σε όλη τη χώρα, από την Εγνατία έως τον Ε65 και το Flyover της Θεσσαλονίκης.
Η παρέμβαση στη Μεταμόρφωση
Η
Αττική Οδός μπαίνει στο μικροσκόπιο του υπουργείου Υποδομών με στόχο κινήσεις αποσυμφόρησης του οδικού δικτύου. Ο Ανισόπεδος Κόμβος της
Μεταμόρφωσης, που σήμερα μετατρέπεται σε «λαιμό μπουκαλιού» για τους οδηγούς, ανασχεδιάζεται ριζικά. Θα κατασκευαστούν δύο ξεχωριστές έξοδοι σε απόσταση 150 μέτρων για την κατεύθυνση προς Λαμία: μία για τα οχήματα που έρχονται από Ελευσίνα και μία για εκείνα που έρχονται από το Αεροδρόμιο. Με τον τρόπο αυτό τα αυτοκίνητα θα κατευθύνονται σε διαφορετικές εξόδους και όχι στην ίδια όπως γινόταν σήμερα προκαλώντας συνθήκες ασφυξίας τις ώρες αιχμής.
Στόχος της παρέμβασης είναι ο υπερδιπλασιασμός της κυκλοφοριακής ικανότητας, που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε τουλάχιστον 50% μείωση των καθυστερήσεων.
Όπως είπε χαρακτηριστικά χθες σε συνέντευξη τύπου ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών,
Νίκος Ταχιάος, «Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Μικρές παρεμβάσεις όπως αυτή είναι βέβαιο πως θα βελτιώσουν την κατάσταση σημειακά, στην έξοδο της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Από εκεί και πέρα, οι όποιες παρεμβάσεις επέλθουν περαιτέρω αποτελούν αντικείμενο μίας μελέτης που απαιτεί χρόνο για να ωριμάσει».
Σημαντικό στοιχείο για πορεία της παρέμβασης είναι ότι το έργο δεν απαιτεί απαλλοτριώσεις, θα χρηματοδοτηθεί από το
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και οι μελέτες ξεκινούν άμεσα.
Ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά
Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ.
Χρίστος Δήμας σε δημοσιογραφική ενημέρωση τον Οκτώβριο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον «τριπλό κόμβο
Σκαραμαγκά», ένα έργο-κλειδί για τη Δυτική Αττική, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ. Το έργο, μήκους 7,4 χιλιομέτρων, θα ολοκληρώσει τον οδικό άξονα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (ΔΠΛΑ), συνδέοντάς τον με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου.
Διαβάστε περισσότερα στo
newmoney.gr