Τουρισμός: Πώς θα κερδηθεί το δύσκολο στοίχημα της εμπιστοσύνης με τον κόσμο

koinonikos_tourismos

«H  επανεκκίνηση του τουρισμού απαιτεί πιστοποίηση», τονίζει στο protothema.gr o Τάκης Θεοφανόπουλος, εκπρόσωπος της εταιρείας ελέγχων  Ευrocert

Η πιστοποίηση, μέσω της αξιολόγησης των βασικών υποδομών του τουρισμού ( ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια και διαμερίσματα, campings, boutique hotels ) και της συνακόλουθης κατάταξής τους σε αστέρια και κλειδιά, κατά περίπτωση, έχει συμβάλει ουσιαστικά τα τελευταία χρόνια στην αναβάθμιση της ποιότητας αφ’ ενός των παρεχόμενων υπηρεσιών και αφ’ ετέρου της εικόνας των τουριστικών επιχειρήσεων. Η πανδημία του COVID-19, ωστόσο, άλλαξε δραματικά το τοπίο της ελληνικής τουριστικής αγοράς για το φετινό καλοκαίρι, αναφέρει στο protothema.gr ο Τάκης Θεοφανόπουλος εκπρόσωπος της εταιρείας ελέγχων Ευrocert.

«Απαιτούνται, σύμφωνα με τον ίδιο, μεγάλες προσαρμογές στη λειτουργία των καταλυμάτων, ώστε να κερδίσουν, την εμπιστοσύνη των επισκεπτών ότι έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα. Και αυτό πρέπει να υλοποιηθεί σε έναν μεγάλο κλάδο, όπως είναι ο τουρισμός, ο οποίος πέραν της καθολικής σχεδόν γεωγραφικής διασποράς, στην χώρα μας, εισφέρει κατά 26% στην απασχόληση και 21% στο ΑΕΠ. Σύμμαχος  στην προσπάθεια, η επιτυχής διαχείριση από την χώρα μας της  πρώτης φάσης της πανδημίας και η διεθνής αναγνώριση του γεγονότος αυτού», προσθέτει. 

Το προηγούμενο διάστημα, αναφέρει ο κ. Θεοφανόπουλος, υπήρξε συντονισμένη προσπάθεια της πολιτείας και των επιχειρήσεων του κλάδου του Τουρισμού για την εκπόνηση έγκυρων και αναλυτικών Πρωτοκόλλων λειτουργίας των καταλυμάτων, τα οποία βασίζονται στην επιστημονική γνώση και εμπειρία των Διεθνών και Εθνικών Οργανισμών Υγείας και είναι εναρμονισμένα με τις προαναφερθείσες Γενικές Οδηγίες της ΕΕ.

Τα έγκυρα και αποδεκτά αυτά Πρωτόκολλα, των οποίων η ανακοίνωση επίκειται άμεσα, θα πρέπει να εφαρμοστούν απολύτως από τις εν λόγω επιχειρήσεις.  

Στη δύσκολη προσπάθεια επανεκκίνησης του Τουρισμού, το κομβικό σημείο της επιτυχίας, επισημαίνει ο κ. Θεοφανόπουλος, είναι να κερδηθεί και να εμπεδωθεί στους επισκέπτες αίσθημα εμπιστοσύνης, ότι έχουν ληφθεί και εφαρμόζονται τα αναγκαία μέτρα για την ελαχιστοποίηση των ρίσκων έναντι του COVID-19. 

Είναι όμως σημαντικό, υποστηρίζει, η προσπάθεια για να υπάρξει η εμπιστοσύνη των επισκεπτών προς τις επιχειρήσεις και να δημιουργηθεί αίσθημα ασφάλειας κατά την παραμονή, να βασίζεται στην Πιστοποίηση της ορθής και συνεχούς εφαρμογής των Πρωτοκόλλων στα καταλύματα.

H πιστοποίηση είναι η διαδικασία μέσω της οποίας, ένας τρίτος και ανεξάρτητος, από την επιχείρηση και τον επισκέπτη φορέας, αξιολογεί και εν τέλει πιστοποιεί την εφαρμογή των μέτρων αυτών, εξηγεί ο κ. Θεοφανόπουλος. 

Με τον τρόπο αυτό, συνεχίζει, επικοινωνούν προς τους επισκέπτες τους, μέσω των πιστοποιητικών, ότι έχουν λάβει και τηρούν τα εγκεκριμένα επίσημα μέτρα. Και αυτό όχι μόνον κατά δήλωσή τους, αλλά με την «σφραγίδα» ενός ανεξάρτητου φορέα.

Είναι σημαντικό να επισημάνουμε, τονίζει ο κ. Θεοφανόπουλος, ότι οι έλεγχοι δεν είναι άπαξ αλλά διενεργούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα και μάλιστα σε ανύποπτο χρόνο για να επιβεβαιώνεται ότι εξακολουθούν να τηρούνται τα μέτρα που προβλέπονται από τα πρωτόκολλα.

«Από την πλευρά τους οι επισκέπτες θα μπορούν να αναζητούν στα πιστοποιητικά αυτά, επιπλέον εχέγγυα αξιοπιστίας για την ασφαλή διαμονή τους στο συγκεκριμένο κατάλυμα, καθ΄ όσον πέραν της επιχείρησης υπάρχει ένα «τρίτο» αξιόπιστο μάτι, το οποίο επιτηρεί την εφαρμογή των μέτρων. Επομένως επιχειρήσεις και επισκέπτες πρέπει να βασίζονται ΜΟΝΟΝ, στην ύπαρξη Πιστοποιητικών ορθής εφαρμογής των επίσημων Πρωτοκόλλων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID 19. Πέραν τούτων ουδέν. Στο πλαίσιο αυτό, επιχειρήσεις και επισκέπτες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε προσφορές και επικοινωνιακές πρακτικές  κάποιων, οι οποίοι στον απόηχο της δυσμενούς συγκυρίας και της αγωνίας του κλάδου, σπεύδουν να  προσφέρουν λύσεις πιστοποίησης, κατά δήλωση έγκυρες, καλώντας τις επιχειρήσεις να πιστοποιηθούν, με το δέλεαρ του ισχυρισμού, ότι αυτές οι λύσεις διασφαλίζουν , θωρακίζουν ή  είναι ασπίδα προστασίας έναντι του COVID-19», προσθέτει.

«Επειδή όλοι γνωρίζουν, ότι η διασφάλιση και η θωράκιση έναντι του COVID-19, δεν έχουν καταστεί ακόμα εφικτές από την επιστήμη, αλλά υπάρχουν μόνον μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσής του, η χρησιμοποίηση παρόμοιων εκφράσεων ή λογοτύπων είναι παραπλανητική για τους επισκέπτες και επικίνδυνη για τις επιχειρήσεις. Στην πιστοποίηση ότι δηλώνεται πρέπει να ισχύει. Και αυτό γιατί στην ατυχή περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, οπότε η κατά δήλωση διασφάλιση έναντι του COVID-19 θα έχει αποδειχθεί ανεπαρκής και η θωράκιση διάτρητη, ο κίνδυνος της δυσφήμισης και των πιθανών αγωγών με δυσβάσταχτες οικονομικές απαιτήσεις, θα είναι ορατός. Σε μια τέτοια περίπτωση, η δυσφήμιση μπορεί να μην αφορά μόνον την επιχείρηση, αλλά ίσως και τον προορισμό , επομένως την χώρα συνολικά», καταλήγει ο κ. Θεοφανόπουλος.

Ειδήσεις σήμερα:

Ταμείο ανάκαμψης ύψους 500 δισ. ευρώ προτείνουν Γερμανία και Γαλλία

Κρεσέντο τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο: Πάνω από 50 παραβιάσεις και μπαράζ υπερπτήσεων

Καιρός: Σκόνη και μικρή υποχώρηση της ζέστης την Τρίτη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ

Κάτοχος καταλύματος

Για τι κόστος. μιλάμε ; Τρικλοποδιές και μεγάλωμα ζημιάς. Αν ζητήσουν πιστοποίηση από μικρά καταλύματα είναι το οριστικό τέλος των μικρών οικογενειακών επιχηρησεων.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης