Ο εικαστικός “χώρος της ελευθερίας”

quarter-libres

Η Ιβοριανή περφόρμερ Nadia Beugré παρουσιάζει το “Quartiers Libres”, μια εικαστική δημιουργία που εστιάζει στην υπερκατανάλωση πλαστικών συσκευασιών στις χώρες της αφρικανικής ηπείρου

Η Νάντια Μπεγκρέ κατάγεται από την Ακτή Ελεφαντοστού και είναι χορογράφος και εικαστική δημιουργός.

Η ιστορία της ξεκινά από ένα θέατρο παραδοσιακών χορών της Ακτής Ελεφαντοστού. Το 1997 συμμετείχε στην ίδρυση της ομάδας χορού Tché Tché, μαζί με την πολυβραβευμένη Béatrice Kombé κι έπειτα αναζήτησε χορογραφικά εργαλεία φοιτώντας στην École des Sables του Germaine Acogny στη Σενεγάλη, ένα κέντρο εκπαίδευσης σε παραδοσιακές και σύγχρονες τεχνικές χορού.

Κατόπιν το 2009 βρέθηκε στη Γαλλία. Στο πλαίσιο ενός προγράμματος άρχισε να επεξεργάζεται το σόλο της “Quartiers Libres”, το οποίο έκανε την πρεμιέρα του το 2012 στο Παρίσι.

Με την περφόρμανς “Quartiers Libres” συμμετέχει -στις 29 και 30 Οκτωβρίου- στο Body Politics. Ενα φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και σκοπό έχει να παρουσιάσει καλλιτέχνες από διαφορετικές γωνιές του πλανήτη οι οποίοι θα αναδείξουν με το έργο τους το σώμα τους, ως το σημείο όπου συναντιούνται η πολιτική διεκδίκηση και η αλληλεγγύη.

Η Νάντια Μπεγκρέ τραγουδά και χορεύει ανάμεσα από πολλά άδεια πλαστικά μπουκάλια επί σκηνής.

Όπως διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα στην ιστοσελίδα της Στέγης: «Στόχος της περφόρμανς “Quartiers Libres” είναι η δημιουργία ενός χώρου ελευθερίας προκειμένου να ακουστεί μέσα σε αυτόν η κραυγή μιας Αφρικανής που νιώθει να την πνίγει το δίκιο.

Καθώς η Αφρική πνίγεται από βουνά πλαστικών αποβλήτων, και γενικότερα από τα απόβλητα του Δυτικού κόσμου, ο τελευταίος βυθίζεται ολοένα και περισσότερο σε μια καθηλωτική απάθεια.

Αυτή την απάθεια προσπαθεί να ανατρέψει η συγκλονιστική Νάντια Μπεγκρέ, βάζοντας τον εαυτό της ανάμεσα στους θεατές, με το σώμα της να προσπαθεί να εκφράσει όλα αυτά τα ανείπωτα και σύνθετα συναισθήματα.

Αναζητώντας την ελευθερία του λόγου της, παγιδεύεται διαρκώς, τη μια στο ατέλειωτο καλώδιο του μικροφώνου της, την άλλη σε ένα βουνό από πλαστικά μπουκάλια, μα πιο πολύ στον ίδιο της τον εαυτό: φιμωμένη και ζωσμένη με έναν όγκο μπουκαλιών, επιχειρεί να προσεγγίσει την ανθρωπότητα γύρω της».

Μόνιμος συνεργάτης της Νάντια Μπεγκρέ είναι ο δραματουργός Boris Hennion, ο οποίος εργάζεται στην εκπαίδευση δημιουργώντας συμμετοχικά χορογραφικά εργαλεία. Στο “Quartiers Libres”, ο Μπορίς Ενιόν έχει επιμεληθεί και το ηχητικό τοπίο.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

euthimiou

Την Δευτέρα 21 Ιανουαρίου και τις άλλες δύο επόμενες – Δευτέρα 28 Ιανουαρίου και Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019- η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών Μαρία Ευθυμίου θα βρίσκεται στο «υπόγειο του Κουν» για το πιο συναρπαστικό «μάθημα» Ιστορίας με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821

1
ta-lyrika

Τα Λυρικά (ποίηση Τάσου Λειβαδίτη – μουσική Μίκη Θεοδωράκη) παρουσιάζονται για πρώτη φορά για συμφωνική ορχήστρα και 3 φωνές σε διασκευή και ενορχήστρωση του Γιάννη Μπελώνη, στενού συνεργάτη του Μίκη Θεοδωράκη και πιανίστα της ορχήστρας του για περισσότερο από μια δεκαετία

booksecrets

Ολοι όσοι διαθέτουν προφίλ στο www.booksecrets.com μπορούν να συνεισφέρουν το δικό τους μυστικό, την κριτική τους, φωτογραφίες, ή οτιδήποτε άλλο θέλουν σχετικά με τα αγαπημένα τους βιβλία, και να το μοιράζονται με την κοινότητα της booksecrets και τους 6000 χρήστες της mobile εφαρμογής και του web

areti-zoula

Η βιολονίστα Αρετή Ζούλα –διακεκριμένη μουσικός από τη Θεσσαλονίκη– παρουσιάζεται με το Κουαρτέτο Εγχόρδων Juilliard -στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής τους περιοδείας- στο Μέγαρο Μουσικής της γενέτειρας πόλης της

mousitsa

Η 34χρονη Μυρτώ Ξύδη από τη Ναύπακτο δημιούργησε ένα online κατάστημα τοποθετώντας την αγάπη της για τη μόδα, το στυλ και το χειροποίητο κόσμημα

tomatos

Ένα ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου ταξιδεύει στο Βερολίνο για να αφηγηθεί μια ιστορία ενός χωριού της Καρδίτσας όπου οι ντομάτες «μεγαλώνουν» με τη συνοδεία κλασσικής μουσικής

pros-eleusis

Το Pros-Eleusis -ένα σύγχρονο οικομουσείο/εφαρμογή με στόχο τον εμπλουτισμό της τουριστικής/πολιτιστικής εμπειρίας στην Ελευσίνα ή αν προτιμάτε, ένα «μουσείο» χωρίς τοίχους που ενώνει την Ελευσίνα με τους ανθρώπους της- μας θυμίζει ένα γεγονός που συνέβη στη πόλη της Δήμητρας πριν από 100 χρόνια