GP Άμπου Ντάμπι: Αγώνας για δοκιμές!

GP Άμπου Ντάμπι: Αγώνας για δοκιμές!

Σ΄ ένα απαράμιλλο σκηνικό πάνω στο τεχνητό νησί Yas Island και την υπερσύγχρονη πίστα Yas Marina Circuit η F1 θα ρίξει αυλαία μ' έναν αγώνα χωρίς βαθμολογικό ενδιαφέρον.

GP Άμπου Ντάμπι: Αγώνας για δοκιμές!
Σε αρκετούς τομείς στη ζωή ένας χρόνος κάνει μεγάλη διαφορά, στη F1 συνήθως αυτό είναι ακόμη πιο έντονο. Πέρυσι στον τελικό του Άμπου Ντάμπι όπου ο Χάμιλτον στέφθηκε πρωταθλητής, ο Φέτελ φορούσε ακόμη τη φανέλα της Red Bull, o Αλόνσο τη φανέλα της Ferrari, η Honda ετοιμάζονταν να επιστρέψει με μεγάλες προσδοκίες στη F1, η Lotus έφευγε από τη Renault για να πάει στη Mercedes ελπίζοντας σε καλύτερα αποτελέσματα, η Marussia και Caterham χρεοκοπούσαν.

Αυτό το Σαββατοκύριακο στη Yas Marina Circuit διεξάγεται ο τελευταίος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος
. Ο Φέτελ οδηγεί για τη Ferrari, o Αλόνσο για τη McLaren – Honda που τα πήγε πιο χάλια απ’ ότι θα μπορούσε να φανταστεί κανείς φέτος, η Lotus πουλήθηκε στη Renault, η Hass προετοιμάζεται για την είσοδό της στη F1 και η Pirelli θα κάνει δοκιμές σε μια νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα με μωβ σιρίτι με στόχο να διευρύνει τη γκάμα της το 2016.
Το μόνο που δεν άλλαξε σε σχέση με πέρυσι είναι οι πρωταγωνιστές. Πέρυσι μονομαχούσαν για τον τίτλο οι Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ. Ο πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον διατήρησε και φέτος τον τίτλο του, μαζί με το Ρόσμπεργκ έχουν κερδίσει στους 15 από τους 18 αγώνες αγώνες φέτος. Αν μας ζητούσε κάποιος να μαντέψουμε το φετινό βάθρο στη Yas Marina θα λέγαμε Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον, Φέτελ αυτή την εικόνα την έχουμε 10 φορές φέτος σε 18 αγώνες.


Κλείσιμο


Την Κυριακή όταν θα δύει ο ήλιος στον Περσικό κόλπο και θα ανάβουν τα φώτα του Yas Hotel όλα θα είναι έτοιμα για την εκκίνηση του τελευταίου αγώνα της φετινής χρονιάς. Ενός αγώνα που οι ομάδες θα δώσουν χωρίς να έχουν κάποιο συγκεκριμένο στόχο. Πρόκειται για αγώνα μοναδικού χαρακτήρα που ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Διεξάγεται για 7η χρονιά, τις πρώτες δυο κέρδισε ο Φέτελ, αλλά το 2011 ένα κλατάρισμα ελαστικού τον έβγαλε εκτός μάχης και η νίκη πήγε στο Χάμιλτον. Το 2012 ήταν η σειρά του Ράικονεν να πάρει για λογαριασμό της Lotus την 1η του νίκη άμα την επιστροφή του στη F1. Το 2013 κέρδισε ξανά ο Φέτελ σ' ένα σερί 9 νικών ήταν η 7η συνεχόμενη νίκη του και η 3η σε 5 αγώνες στη Yas Marina. Πέρυσι κέρδισε ο Χάμιλτον και στέφθηκε για 2η φορά πρωταθλητής. Ο Ρόσμπεργκ που διεκδικούσε τον τίτλο δεν μπόρεσε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.



Η προηγούμενη φορά που κρίθηκε ο τίτλος στη Yas Marina Circuit ήταν το 2010. Τότε ο Φέτελ εκμεταλλεύτηκε την ολιγωρία των Αλόνσο – Γουέμπερ ώστε να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία. Το 2010 στο φινάλε του πρωταθλήματος, ο Αλόνσο με τη Ferrari έχασε την ευκαιρία να πάρει τον 3ο του τίτλο κολλημένος πίσω από τη Renault του Πετρόφ. Σήμερα ο 27χρονος Γερμανός ήδη τέσσερις φορές πρωταθλητής πολύ δύσκολα θα είναι σε θέση να διεκδικήσει τη νίκη με τη Ferrari. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Λιούις Χάμιλτον  χρησιμοποίησε στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε στον αγώνα των 55 γύρων με την πολύ μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στον 10ο και στον 31ο γύρο και 24 γύρους αργότερα πήρε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Στο πρώτο κομμάτι της πίστας
υπάρχει μια αλληλουχία αλλαγών πορείας που ανεβάζει τη θερμοκρασία της γόμας. Αμέσως μετά τα ελαστικά έχουν την ευκαιρία να αποβάλλουν θερμότητα στη μεγάλη ευθεία ενόσω τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι για 15 δευτερόλεπτα. Σ’ αυτό το σημείο παράγεται κατά την κίνησή τους αεροδυναμικό φορτίο ίσο με 800kg. Στην πίστα της Yas Marina απαιτούνται μέσες ρυθμίσεις στα πτερύγια των αεροτομών καθότι κυριαρχούν οι μεγάλες ευθείες ενώ δεν υπάρχουν πολλές αλλαγές κατεύθυνσης υπό υψηλή ταχύτητα. Έτσι ποντάροντας στην καλύτερη έξοδο από τις αργές στροφές οι μηχανικοί υιοθετούν πιο μαλακό set – up στο πίσω μέρος για να βελτιστοποιήσουν τη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση. Αυτό μπορεί όμως να οδηγήσει σε εκτεταμένη φθορά των πίσω ελαστικών. Αν το σετάρισμα στο πίσω μέρος είναι πολύ σκληρό δημιουργείται το αντίθετο πρόβλημα, πολύ σπινάρισμα που επίσης επηρεάζει αρνητικά το προσδόκιμο ζωής των ελαστικών.



Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών,
Πωλ Χέμπερι σημείωσε μεταξύ άλλων: «Όταν το σκέφτομαι μου φαίνεται απίστευτο πως ολοκληρώθηκε ήδη η σεζόν του 2015, έχω την αίσθηση πως έχει περάσει πολύ λιγότερο από ένας χρόνος από την προηγούμενη φορά που ήμασταν εδώ στο Άμπου Ντάμπι για τον τελευταίο αγώνα του 2014. Καθώς αμφότερα τα πρωταθλήματα έχουν κριθεί οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να πιέσουν οριακά και η επιλογή ελαστικών που κάναμε για το Άμπου Ντάμπι με τις δυο πιο μαλακές γόμες τη μαλακή και την πολύ μαλακή τους θέτει μια ενδιαφέρουσα πρόκληση: Μολονότι η επιφάνεια οδοστρώματος είναι λεία τα ελαστικά πιέζονται σκληρά λόγω της χάραξης της πίστας. Έτσι η διαχείριση των ελαστικών ειδικά στη φάση της επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών όπου είναι εύκολο να σπινάρεις τους πίσω τροχούς παίζει σπουδαίο ρόλο στην υλοποίηση της στρατηγικής. Ο συνδυασμός γομών που επιλέξαμε είναι ίδιος με πέρυσι και πιθανόν περιμένουμε έναν αγώνα με δυο αλλαγές  ελαστικών. Ρόλο θα παίξει η διακύμανση της θερμοκρασίας οδοστρώματος μετά τη δύση του ήλιου και αυτό ξεκάθαρα μπορεί να επηρεάσει τα ελαστικά και τη στρατηγική. Δυο μέρες μετά την καρό σημαία στο πρωτάθλημα του 2015 θα ξεκινήσουμε τις δοκιμές εξέλιξης για το πρωτάθλημα του 2016. Υπάρχει ένα τεστ αποκλειστικά για ελαστικά την Τρίτη 1/12 από τις 09:00 έως τις 21:00. Εκεί θα συμμετέχουν όλες οι ομάδες μ’ ένα μονοθέσιο και θα δοκιμάσουν τους νέους σκελετούς για το 2016 και την νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) που θα φέρει μωβ χρωματισμό στους αγώνες της νέας χρονιάς».




Στο σύνολό τους ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί λατρεύουν το συγκεκριμένο αγώνα
που διαθέτει μακράν τις καλύτερες εγκαταστάσεις στη F1. Μένοντας στο ατμοσφαιρικό Yas Hotel μέσα στην πίστα οι αγωνιζόμενοι δε χάνουν καθόλου χρόνο σε μετακινήσεις. Είναι ο μοναδικός αγώνας στο καλεντάρι μαζί με του Μπαχρέιν που εκκινεί υπό το φως του ήλιου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού, όπως άλλωστε και τα σιρκουί Marina Bay (Σιγκαπούρη), Austin (ΗΠΑ) και Interlagos (Βραζιλία)

GP Άμπου Ντάμπι

 

Μήκος διαδρομής: 5554m

Ρεκόρ γύρου: 1:40.279 Φέτελ, Red Bull, 2009

Μέση ταχύτητα γύρου: 190 km/h

Τέρμα γκάζι: 73% του γύρου

Αλλαγές σχέσεων: 68 στο γύρο.

Γύροι: 55

Απόσταση: 305.355km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας

Αριθμός στροφών: 21 (12 αριστερές, 9 δεξιές)




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης