LIVE

Κορωνοϊός

Άλλοι τέσσερις νεκροί…

Τάκης Πουρναράκης

Στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης χτες τα ξημερώματα ένα αυτοκίνητο προσέκρουσε σε μάντρα. Τέσσερις νεκροί, ένας σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο. Αυτή τη φορά δεν υπάρχει βίντεο, ούτε Porsche οπότε το θέμα δεν θα πάρει τόση δημοσιότητα.

Έχει ακριβώς την ίδια σοβαρότητα όμως.  Το ρεπορτάζ αναφέρει: «Στο τιμόνι βρίσκονταν ένας νεαρός 17 ετών. Η ώρα ήταν 03:40. Κανείς τους δεν φορούσε ζώνη. Ο δρόμος όπου σημειώθηκε το πολύνεκρο τροχαίο είναι πλατύς, δεν έχει πεζοδρόμια ούτε και διαγράμμιση που να χωρίζει τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Επίσης ο συγκεκριμένος δρόμος δεν έχει φωτισμό». Η Τροχαία ερευνά τα αίτια του δυστυχήματος. Στη Βουλή κρατήθηκε σιγή ενός λεπτού και προαναγγέλθηκε δράση στα σχολεία από τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας.

Γνώρισα πρόσφατα σε Ημερίδα Οδικής Ασφάλειας που διοργάνωσε το ΙΟΑΣ στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών, τον πρόεδρο της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια, κ. Γιώργο Ουρσουζίδη. Αποκόμισα θετική εντύπωση τόσο από το ενδιαφέρον του όσο και από τα λεγόμενά του. Ξέρει το θέμα, ασχολείται και θέλει να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα. Στην ερώτηση «τι μπορούμε να κάνουμε;» κατέθεσα την άποψή μου, που αποκρυσταλλώθηκε μετά από πολυετή ενασχόληση με το θέμα της Οδικής Ασφάλειας. Την δημοσιοποιώ…

Πρέπει αφού αποσαφηνίζονται πλήρως τα αίτια μιας τραγωδίας να επικοινωνείται, το συμπέρασμα με βίντεο διάρκειας μέχρι 3 λεπτών το οποίο θα προβάλλεται παντού στο πλαίσιο «Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης». Να γίνεται κοινός τόπος σε όλους τι έφταιξε. Π.χ. για το τόσο προβεβλημένο δυστύχημα με την Porsche πόσοι έμαθαν τελικά τα πραγματικά αίτια; Προφανώς έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα. Οι πραγματογνώμονες είπαν πως έσκασε το πίσω δεξί ελαστικό. Ότι τα ελαστικά δεν είχαν υπερθερμανθεί, δεν έφεραν σημάδια θερμικής καταπόνησης.

Ο εκλιπών πάτησε φρένο, όταν ένιωσε το κλατάρισμα, αυτό σε συνδυασμό με την υπερβολική ταχύτητα οδήγησε σε εκτροπή. Συμπέρασμα: Δεν τρέχουμε υπερβολικά και δεν πατάμε απότομα φρένο εάν αντιληφθούμε απώλεια πίεσης και κλατάρισμα ελαστικού. 

Ο νεαρός οδηγός που έριξε το αυτοκίνητό του στο λιμάνι της Πάτρας και έχασαν τη ζωή τους 3 συνομήλικοι του καταδικάστηκε σε 4 χρόνια φυλάκιση πριν λίγες μέρες. Μεταφέρω από το ρεπορτάζ: «Ο 24χρονος οδηγός του οχήματος ήταν κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και για επικίνδυνη σωματική βλάβη. Ο οδηγός υποστήριξε στους δικαστές ότι μπέρδεψε την κίτρινη λωρίδα που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου και την θεώρησε ως διαχωριστική λωρίδα του ρεύματος κυκλοφορίας του, την ακολούθησε και έπεσε στο νερό». Έχω πάει στο συγκεκριμένο σημείο και έχω δει το χώρο.
Πράγματι απαιτείται καλύτερη σήμανση. Επίσης σημαντικό όμως είναι να οπτικοποιηθεί το τι συνέβη και να προβληθεί σε όλους τους νέους. Θα μπορούσε να είναι μέρος της ποινής του 24χρονου, σαν κοινωνική εργασία να εξηγήσει τι έγινε. Αν δε θέλει on camera ας τον αντικαταστήσει ένας ηθοποιός. 

Πιστεύω ακράδαντα αξιολογώντας τη δυναμική που έχουν σήμερα τα social media στους νέους, οι οποίοι προτιμούν να δουν, από το α διαβάσουν πως ένα τέτοιο οπτικό υλικό θα είχε καταλυτικά θετική επίδραση.  

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (4)

Κωστας Ραβανης

Γεια σας Κε Πουρναρακη Ηθελα να μαθω παρακαλω ποτε και που ανακοινωνονται οι νικητες του διαγωνισμου της bridgestone Μεχρι τωρα δεν εχω καμια ανακοινωση και ανησυχω περιμενω συντομα απαντηση Φιλικα Κωστας

Σκεπτομενος ποδηλατης

Το ατυχες περιστατικο που αναφερει ο συναδελφος ποδηλατης ειναι το κλασσικο παραδειγμα της "διχαλας" οπως τη λεω εγω, οπου τα αυτοκινητα και οι μοτοσυκλετες στριβουν μεν δεξια, αλλα χωρις να χρειαστει να μειωσουν ταχυτητα, γιατι η στροφη ειναι πολυ ανοιχτη και οχι 90 μοιρες, με αποτελεσμα κυριως οι ποδηλατες που συνεχιζουν ευθεια να κινδυνευουν αμεσα.Σας αναφερω τρια τετοια χαρακτηριστικα παραδειγματα στο κεντρο της Αθηνας και μαλιστα στην ιδια λεωφορο, τη Βασιλισσης Σοφιας, δυο στο καθοδικο ρευμα και ενα στο ανοδικο.Το επικινδυνο σημειο στο ανοδικο ρευμα ειναι μπροστα στον Πυργο των Αθηνων, οπου οποιος ποδηλατης θελει να συνεχισει ευθεια τη Βασιλισσης Σοφιας προς Κηφισιας, κινδυνευει να παρασυρθει απο τα αυτοκινητα που μπαινουν με μεγαλη ταχυτητα προς τη Μεσογειων, ιδιαιτερα οταν δεν εχει αυξημενη κινηση.Αντιστοιχα επικινδυνα σημεια στο καθοδικο ρευμα ειναι μπροστα στο Χιλτον, για τους ποδηλατες που θελουν να συνεχισουν ευθεια προς Καλλιμαρμαρο, ενω οι υπολοιποι οδηγοι στριβουν με μεγαλη ταχυτητα προς Συνταγμα, και στη διασταυρωση της Βασιλεως Κωνσταντινου(συνεχεια της Βασιλισσης Σοφιας) με την Ολγας, για τα αυτοκινητα που θελουν να συνεχισουν δεξια προς Ζαππειο, ενω ο ποδηλατης θελει να συνεχισει ευθεια προς Καλλιροης.Συνιστω ιδιαιτερη προσοχη τουλαχιστον στα συγκεκριμενα σημεια για ολους και κυριως για τους ποδηλατες.

γερμαναρας

ποιος σου ειπε ρε τσολια να παρεις ποδηλατο στο ελλαδισταν? υπαρχουν οι υποδομες? το ξερεις οτι παρεμποδιζεις την κυλοφορια? αιντε τσολια

τρολ

Παραλιγο και ενας ακομη απο τη γνωστη απαισια συνηθεια οδηγων να κανουν σφηνα για να βγουν απο κεντρικο δρομο σε διασταυρωση. Ημουν με ποδηλατο στη δεξια λωριδα της παραλιακης. Στη διασταυρωση με Βουλιαγμενης κσι ενω ειχα σηκωσει το αριστετο χερι για να δειξω οτι συνεχιζω στην πορεια μου ηρθε αυτοκινητο απο τη μεσαια λωριδα και με σφηνα επιχειρησε να παει δεξια προς Βουλιαγμενης παρασυροντας με. Προσγειωθηκα 10μ μακρια στη μεσαια λωριδα. Ευτυχως μοτοσυκλετιστες με μετακινησαν στο πεζοδρομιο λιγο πριν περασει απο πανω μου αλλο οχημα. Ευτχως γλιτωσα τα χειροτερα (μονο λιγα καταγματα) λογω κρανους και ολοσωμης στολης. Ο οδηγος που δεν ειχε καταλαβει τι εγινε με ειδε στους καθρεφτες του και ειχε την ευθιξια να με παει στο κοντινοτερο νοσοκομειο. Οδηγοι προσεχετε τι κινειται γυρω σας. Και οταν θελετε να φυγετε απο κεντρικο δρομο σε διασταυρωσεις πηγαινετε ΠΙΣΩ απο αυτον που προπορευεται στη δεξια λωριδα! ΜΗ κανετε σφηνα!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία