Δούρειος Ίππος τα τέλη κυκλοφορίας;

Τάκης Πουρναράκης

Η δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη πως στη κυβέρνηση σχεδιάζουν να επιβάλλουν φόρο στα καύσιμα ώστε να μειώσουν δραστικά τα τέλη κυκλοφορίας εγείρει πολλά ερωτηματικά.

Πρώτον πόσο θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας; Θα πληρώνουμε π.χ. όλοι από 50 ευρώ;
Προφανώς δεν περιμένουν να μάθουν από μας στο Υπουργείο Οικονομικών ότι ο φόρος στα καύσιμα επιβαρύνει όλα τα είδη πρώτης ανάγκης, μειώνει την ανταγωνιστικότητα των εξαγωγικών εταιρειών και πλήττει ακόμη και όσους δεν έχουν αυτοκίνητο. Προφανώς δεν περιμένουν να μάθουν από μας ότι αύξηση στους φόρους συνεπάγεται αύξηση του λαθρεμπορίου. Σήμερα το κράτος εισπράττει περίπου 1 ευρώ για κάθε λίτρο βενζίνης που πωλείται 1.5 ευρώ. Βρισκόμαστε δε σε μια συγκυρία όπου διεθνώς οι τιμές του πετρελαίου καταγράφουν ιστορικά χαμηλά.

Νομοτελειακά όμως κάποια στιγμή οι τιμές διεθνώς θα πάρουν την ανιούσα σκεφτείτε να φτάσει στη χώρα μας 2 ευρώ το λίτρο της βενζίνης! Εφόσον πάει λ.χ. στο 1.1 ευρώ ο φόρος αντίστοιχα θα αυξηθεί το κόστος μεταφορών/μετακινήσεων και όλα όσα εξαρτώνται απ’ αυτό. Το επιχείρημα ότι όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα θα πληρώνει αντίστοιχα πολλά ευσταθεί αλλά αφορά σε μικρό μόνο μέρος της συνολικής εικόνας. 
Αυτός που τα φέρνει βόλτα πολύ δύσκολα και έχει ένα παλιό κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο το οποίο καταναλώνει υπέρμετρα θα επιβαρυνθεί δυσανάλογα. Αυτός που δεν έχει αυτοκίνητο θα πληρώσει αυξημένα τα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ και στη λαϊκή. Οι αγρότες θα έχουν μεγάλο πρόβλημα.

Ο ταξιτζής θα αναγκαστεί να κάνει αυξήσεις στο κόμιστρο. Μη μου πείτε ότι οι μεταφορείς θα σκεφτούν πως δεν θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας οπότε θα απορροφήσουν το έξτρα κόστος καυσίμου. Υπάρχει ένα θετικό ότι μέρος των χρημάτων θα πληρωθεί από όλους όσοι επισκέπτονται τη χώρα μας για τουρισμό. 

Το μεγάλο θέμα που εγείρεται όμως κατά την άποψή μας είναι πότε (!) θα επιβληθεί αυτός ο νέος φόρος στα καύσιμα; Δεδομένου ότι τα άδικα και υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας του 2016 πληρώνονται ήδη από τους Έλληνες πολίτες που έχουν ακόμη περίπου 20 μέρες για να τα εξοφλήσουν η όποια αλλαγή θα πρέπει να αφορά στο 2017. Άρα η όποια επιβάρυνση στα καύσιμα θα πρέπει να ξεκινήσει από 1/1/2017. Νωρίτερα θα είναι απλά ένας νέος φόρος, σα να εισπράττονται διπλά τα τέλη κυκλοφορίας του 2016. 

Μακάρι να έχουμε άδικο και να βλέπουμε δράκους αλλά πολύ φοβόμαστε πως μόνος στόχος είναι ν’ αυξηθεί άμεσα η φορολογία στα καύσιμα από 1/1/2016 ώστε να πάρουν παραπάνω χρήματα με δούρειο ίππο τα τέλη κυκλοφορίας του 2017. 

ΣΧΟΛΙΑ (9)

Μ.

Ολα ξεκινανε απο τον στοχο ,ενα δισ και κατι απο τον φορο κατοχης ΙΧ .παλιοτερα επαιρναν και εναμιση αλλα μετα τις εξυπναδες τις κυβερνησης Σαμαρα με τον φορο πολυτελους διαβιωσης κατεθεσε πινακιδες το 80% απο τα διλιτρα και πεσαμε στο ενα δισ .Τωρα ολο το βαρος το εχουν φορτωθει τα ανω τον δυο λιτρων ΙΧ .Τα καινουργια πληρωνουν ψιχουλα και τα κατω απο δυο λιτρα τα μισα απο τα διλιτρα .Αποτελεσμα εκτος απο το να καταθετουν ολοι τους πινακιδες ειναι να μην ξαναγοραζει κανενας διλιτρο .Ετσι ολα τα καινουργια ΙΧ που μπαινουν στην κυκλοφορια πληρωνουν λιγα ή καθολου και το ενα δισ στοχος γινεται χρονο με το χρονο απιαστο ονειρο για το ΥΠΟΙΚ . Σε λιγο ετσι οπως παμε ολοι θα αγοραζουν μικρα ,το ΥΠΟΙΚ θα αυξανει τα τελη σε ολους και θα καταληξουμε σαν χωρα σε δεκα χρονια ολοι να οδηγαμε χιλιαρια και να πληρωνουμε 400 ευρω το χρονο τελη . Το επιασες κυριε Πουρναρακη ? ο Τρυφωνας το επιασε . Ποια ειναι λοιπον η λυση ? Η μειωνεις το στοχο και πρεπει ο προυπολογισμος να βρει μισο δισ απο αλλου ή πληρωνει ο καθενας αναλογα με την φοροδοτικη του ικανοτητα (γιατι τωρα δεν συμβαινει αυτο ) Για να μην εχουμε δηλαδη το φαινομενο πολυτελες γερμανικο σενταν αξιας πενηντα χιλιαδων ευρω να πληρωνει τελη 100 ευρω και κορεατικο suv οκταετιας ενα χιλιαρικο το χρονο θα πρεπει να πληρωνουμε με βαση την εμπορικη αξια (αρα και ποσο πλουσιος ειναι ο κατοχος ) Αυτο ομως στην μπανανια ειναι ακτορθωτο γιατι δεν μπορουμε να βρουμε εμπορικες αξιες για οτι κυκλοφορει . Αρα λεει ο Τρυφων ,φορολογησε το ποσο κυκλοφορουν και καινε και επιβαρυνουν υποδομες ,δηλαδη το καυσιμο .

Βάλε φόρο...

Ψάχνουν λεφτά από παντού. Άμα πληρώσουν το Δεκέμβριο στο Δημόσιο μετά δεν υπάρχει μια από Γενάρη. Η κατάσταση είναι τραγική, θα φανεί πολύ σύντομα. Έχει να πέσει έναντι του χρόνου στους Δημοσίους Υπαλλήλους.

Κώστας

Μόλις παρέλαβα το νέο Auris Hybrid. Μπορούν να βάλουν ότι φόρο θέλουν στα καύσιμα!

N.A

θα καις 6 λιτρα στα 100 χλμ ,βενζινη ,οχι αερα .

Χρήστος

Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα.!!!!!!!

Μιχάλης

Αυτό το να γίνουν οι φόροι δικαιότεροι που τόσο συχνά λέει ο μουσάτος με το ψεύτικο χαμόγελο είναι συνειδητό του ψέμμα.Σκοπό έχει την αύξηση των τελών κυκλοφορίας και τίποτε άλλο.Με ανησυχούν ιδιαίτερα οι κίνδυνοι που θα διατρέχουν οι οδηγοί από την μέλλουσα κατάσταση των δρόμων όταν θα πέσει και λίγο χιόνι τον χειμώνα και δεν θα έχουν λεφτά να κλείσουν τις λακούβες μια και τα τέλη μας θα χρειαστούν...αλλού.

Κακοσυντηρημένο

Δηλαδή όπως έχει ένα παλιό κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο (άσχετα αν πρέπει να κυκλοφορεί ή όχι) δεν ΡΥΠΑΙΝΕΙ;;; Μήπως ρυπαίνει και περισσότερο; μήπως είναι και κινητός ΧΑΡΟΣ; Σαν γενικό σκεπτικό είναι σωστό, ένα μικρό ετήσιο ποσό πχ 50 για μικρά - 100 για μεγάλα (σε μήκος, όχι σε κυβισμό φυσικά) και μετακύλιση στο κόστος χρήσης. Η μόλυνση δεν κάνει διακρίσεις, αν είναι για δουλειή για διασκέδαση οι μετακινήσεις. Προφανώς όποιος κυκλοφορεί ή όποιος καταναλώνει άσκοπα ή οδηγεί αντιοικονικά, πληρώνει και παραπάνω. Τι δεν καταλαβαίνεις; Η συριζαϊκή εφαρμογή είναι άλλο θέμα.

Τάσος

Βλέπουν ότι έχει αυξηθεί η κίνηση στους δρόμους, έχει πέσει και η διεθνής τιμή και νιώθουν πως υπάρχει περιθώριο ν' αυξήσουν το φόρο. Σου λέει είχαμε 1.7 ευρώ το λίτρο και άντεχε η αγορά. Οπότε ας το ξαναπάμε. Τα τέλη κυκλοφορίας είναι όπως το λες η αφορμή. Θ' αυξήσουν τώρα τα καύσιμα και στο τέλος του 2016 η επόμενη κυβέρνηση θα βρει απλά μια δικαιολογία για ν' αφήσει και τα τέλη κυκλοφορίας στα ίδια ποσά.

Ματίνα

Πες τα χρυσόστομε...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία