LIVE

Κορωνοϊός

EgyptAir: Βρίσκουν συνέχεια ανθρώπινα μέλη, καθίσματα και βαλίτσες

EgyptAir: Βρίσκουν συνέχεια ανθρώπινα μέλη, καθίσματα και βαλίτσες

Συνεχίζονται οι έρευνες των αιγυπτιακών στρατιωτικών δυνάμεων - Δορυφόρος εντόπισε πετρελαιοκηλίδα - Ειδική επιτροπή για τα αίτια της τραγωδίας

Νέα μακάβρια ευρήματα από το μοιραίο αεροσκάφος της EgyptAir
εντόπισαν οι αιγυπτιακές δυνάμεις του στρατού και του ναυτικού ανοιχτά της Αλεξάνδρειας, μετά τη συντριβή του Airbus που εκτελούσε την πτήση Παρίσι-Κάιρο, εχθές Πέμπτη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της αιγυπτιακής εταιρίας ο αιγυπτιακός στρατός και το πολεμικό ναυτικό εντόπισαν περισσότερα «αντικείμενα επιβατών, ανθρώπινα μέλη, αποσκευές και καθίσματα του αεροσκάφους».

Νωρίτερα, οι αιγυπτιακές στρατιωτικές δυνάμεις είχαν εντοπίσει συντρίμμια του  Airbus A320 στη θάλασσα βόρεια της Αλεξάνδρειας, καθώς και προσωπικά αντικείμενα των επιβατών.

Την ίδια ώρα, το αιγυπτιακό ναυτικό «χτενίζει» την περιοχή προκειμένου να βρεθεί το «μαύρο» κουτί του αεροσκάφους, καθώς εκτιμάται ότι αυτό θα δώσει τις απαντήσεις στα αίτια της τραγωδίας. 

Ο αντιπρόεδρος της εταιρίας, Αχμέντ Αντέλ, δήλωσε πως δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία που να κατευθύνουν τους ειδικούς προς ένα «σενάριο», επισημαίνοντας πως είναι ακόμα πολύ νωρίς για να καταλήξουν σε συμπεράσματα.

«Μόλις συγκεντρώσεις τα συντρίμμια τότε μπορεί να αρχίζεις να καταλαβαίνεις τι συνέβη και μπορεί να καταφέρεις να αποκλείσεις κάποια ενδεχόμενα», δήλωσε ο Αντέλ.

Προειδοποίησε, μάλιστα, πως σε πολλές περιπτώσεις αεροπορικών δυστυχημάτων τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα, αναφέροντας την εξαφάνιση του μαλαισιανού αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση MH360.






Δορυφόρος εντόπισε πετρελαιοκηλίδα

Παράλληλα, πετρελαιοκηλίδα εντοπίστηκε από δορυφόρο κοντά στο σημείο όπου εκτιμάται ότι συνετρίβη το αεροσκάφος της EgyptAir με 66 επιβαίνοντες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας (ESA), ο δορυφόρος Sentinel-1A στις 19.00 ώρα Ελλάδας εχθές, Πέμπτη, κατέγραψε πετρελαιοκηλίδα διαμέτρου περίπου 2 χιλιομέτρων, σε απόσταση 40 χιλιομέτρων νοτιοανατολικά από το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους.

Την ίδια ώρα, δεύτερη εικόνα που ελήφθη σήμερα, Παρασκευή, καταγράφει την μετατόπιση της πετρελαιοκηλίδας σε απόσταση 5 χιλιομέτρων.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, αν το αεροσκάφος εξερράγη στον αέρα, τα καύσιμα του αεροσκάφους θα είχαν διασκορπιστεί σε μεγάλη έκταση, αν, όμως, το αεροπλάνο συνετρίβη με την επαφή του στη θάλασσα τότε η πετρελαιοκηλίδα θα ήταν σε πιο περιορισμένη έκταση.

Ειδική επιτροπή για τα αίτια της τραγωδίας

Ενώ συνεχίζονται οι έρευνες, στην Αίγυπτο οι αρμόδιες αρχές σύστησαν ειδική επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν στην τραγωδία.

Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Σερίφ Φατί, με τον κυβερνήτη Αιμάν αλ-Μοκαντέμ που είναι επικεφαλής της επιτροπής αεροπορικών ατυχημάτων στην Αίγυπτο, πρόκειται να ηγηθούν της επιτροπής.

Επισημαίνεται, πως ο αλ-Μοκαντέμ ήταν επικεφαλής της ομάδας ερευνών για τη συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους τον Οκτώβριο του 2015 έπειτα από τρομοκρατική επίθεση του Ισλαμικού Κράτους.

Την ίδια ώρα, εκπρόσωποι της Airbus και αξιωματούχοι από τη Γαλλία, έφτασαν στην Αίγυπτο για να συμμετάσχουν στην επιτροπή, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Πολιτικής Αεροπορίας.

Το αιγυπτιακό ναυτικό αναζητά το «μαύρο κουτί» του μοιραίου Airbus

Παράλληλα, το αιγυπτιακό πολεμικό ναυτικό έχει ξεκινήσει τις έρευνες για τον εντοπισμό των «μαύρων κουτιών» του μοιραίου Airbus, που αναμένεται να δώσει απαντήσεις.

Πλοία «χτενίζουν» την περιοχή σε απόσταση περίπου 290 χλμ από τις ακτές της Αλεξάνδρειας, όπου υπολογίζεται ότι έχει συντριβεί το αεροσκάφος.

Αν ανασυρθούν τα «μαύρα κουτιά» ανέπαφα θα μπορούσαν να προσφέρουν στους αναλυτές πολύτιμες πληροφορίες για τις τελευταίες στιγμές πριν το Airbus εξαφανιστεί από τα ραντάρ.

Βέβαια, οι αιγυπτιακές αρχές έχουν στη διάθεσή τους 30 ημέρες, καθώς τόση είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας των κουτιών.

Τρομοκρατική επίθεση ή μηχανική βλάβη;

Ενώ οι έρευνες συνεχίζονται πολλά είναι τα «σενάρια» πίσω από την εξαφάνιση και συντριβή του αεροπλάνου της αιγυπτιακής εταιρίας.

Την ώρα που οι περισσότεροι αναλυτές κάνουν λόγο για τρομοκρατική επίθεση, ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου, Σερίφ Σατί, μοιάζει με τη σειρά του να αποκλείει τη μηχανική βλάβη.

Ερωτηθείς σχετικά, ο υπουργός απάντησε: «Αυτό είναι ανοησία. Δεν πρόκειται για μηχανή αυτοκινήτου με βλάβη. Όταν σημειώνεται μία δυσλειτουργία, υπάρχει πρόγραμμα συντήρησης που την επιδιορθώνει. Κανείς δεν μπορεί να πετάξει με ένα αεροσκάφος με δυσλειτουργία».

Παρότι ο Σατί αποκλείει τη βλάβη, εστιάζοντας στην πιθανότητα οι 66 επιβαίνοντες να βρήκαν τραγικό θάνατο από τρομοκρατική επίθεση, Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ασφαλείας μιλώντας στο Associated Press, δήλωσαν πως κανένας από τους επιβάτες δεν βρίσκεται σε λίστα υπόπτων για τρομοκρατία.




















Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (13)

Άγγελος

Όλοι οι ειδικοί στα αεροπορικά δυστυχήματα μαζευτήκανε στα σχόλια του Θέματος... εντάξει παιδιά σας πιστέψαμε. Αυτός ο λαός έχει άποψη για τα πάντα, τα γνωρίζει όλα, δε κάνει ποτέ λάθος και πάντα φταίνει οι κακοί ξένοι που μας ζηλεύουνε.

Nick

Γιατι ξερεις την ιδιοτητα του καθενος ; Αν δηλαδη επεσες σε καποιο μηχανολογο η πιλοτο σε αυτο το αρθρο ;-) Παντογνωστες πιστευεις οι Ελληνες ε...

Hellin

Έχω μια απορία σχετικά με αυτά τα μαύρα κουτιά των αεροπλάνων και γιατί σε συντριβή στην θάλασσα είναι δύσκολο να εντοπιστούν. Επειδή έχω εμπειρία από τα μαύρα κουτιά των πλοίων που είναι κάτι ανάλογο, είναι εφοδιασμένα με hydrostatic release που σημαίνει ότι μόλις έλθει σε επαφή με νερό ενεργοποιείται, απελευθερωνεται, βγαίνει στην επιφάνεια και αρχίζει να εκπέμπει ισχυρό σήμα εντοπισμού.

Because...

Διότι οι δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά τη συντριβή ενός αεροπλάνου είναι ασύλληπτες και δεν έχουν καμία σχέση με ένα πλοίο που βυθίζεται. Για αυτό το λόγο τα μαύρα κουτιά είναι τόσο ανθεκτικά και τόσο σφραγισμένα. Οποιοσδήποτε μηχανισμός (σαν αυτόν που αναφέρεις) -ακόμα και αν υπήρχε- θα έπρεπε να είναι έξω από το κουτί και όπως κατανοείς δεν υπάρχει περίπτωση να μην καταστρεφόταν ολοσχερώς τη στιγμή της συντριβής. Ελπίζω να σε βοήθησα...

Μαύρο Πρόβατο

Ωραία, τώρα δώσε μας κ ένα κολλύριο για τα μάτια.

Πριν φτασεις σε εκδοχες

Σκεψου το εξης: 1. Η μαχη στο πιλοτηριο ειναι σχεδον αδυνατη γιατι ειναι ερμητικα κλειδωμενο. Μονο αν ο ενας απο τους πιλοτους ειχε δολο. 2. Η βομβα αν και πιθανη εκδοχη δεν εξηγει γιατι η πετρελαιοκηλιδα ειναι τοσο συγκεντρωμενη σε ενα σημειο. Βεβαια θα μπορουσε να ειναι βομβα μικρη που προκαλεσε αποσυμπιεση. Αλλα αυτο δεν εξηγει την περιδηνηση του σκαφους. Συνηθως σε μικρης εκτασης αποσυμπιεση οι πιλοτοι καταφερνουν να το προσγειωσουν και να εκπεμψουν ΣΟΣ 3. Απο το ιστορικο των ατυχηματων του Α320 βλεπουμε οτι τα περισσοτερα ατυχηματα εχουν γινει στην προσγειωση η απογειωση, ενα εγινε στο ποταμο Hudson υστερα απο παπιες που 'εφαγε' η μηχανη (επιτυχης προσγειωση), αλλα 2 ατυχηματα απο απωλεια στηριξης (stall) η μια σε επιδειξη και η αλλη σε flight test. Το μονο θανατηφορο ατυχημα σε υψος γι αυτο το αεροπλανο ειναι λογω καταστροφικης απωλειας του πηδαλιου (rudder). Εγω λοιπον θα εστιαζα ειτε σε απωλεια στηριξης του αεροπλανου και αυτο ενισχυεται και απο τις περιδινησεις στις οποιες ηρθε το αεροπλανο (στροφη 90 μοιρων και επειτα 360). Τωρα το τι προκαλεσε την περιδιηνηση αυτο θα το δειξουν τα κουτια. Ηταν απο καποια καταστοφικη βλαβη σε καποιο control surface (στον κινητηρα το αποκλειω σχεδον ολοτελως γιατι μπορει να κανει glide ενω ειχαμε αποτομη πτωση); Το πως προκληθηκε η βλαβη σε καποιο control surface αυτο θα μπορουσε να ηταν 1. Εξωτερικος παραγοντας δλδ. συγκρουση η πυραυλος 2. Αστοχια υλικου και component failure

Nick

Απωλεια στηριξης σε cruising altitude? Απο ποιον παραγοντα ? Ουτε στα καλα καθουμενα βλαβη σε control surface ειναι λογικο σε Α320. Λοιπον, υπηρξε δολος απο πληρωμα στο θαλαμο διακυβερνησης η απειλη εξωτερικου παραγοντα - δηλαδη τρομοκρατια.

dredd

Συγχαρητήρια πραγματικά. Το είχες υποθέσει πριν βγει αυτό από το ACARS "Εντοπίστηκε καπνός σε μια από τις τουαλέτες και ένα λεπτό αργότερα υπήρξε φωτιά στο avionics compartment, εκεί όπου βρίσκονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα. Μετά από δύο λεπτά έπεσαν οι λειτουργίες του αεροπλάνου,". Και πάλι congrats.

Κωστας

δυο εκδοχες 1) μαχη στο πηλωτηριο για το πηδαλιο του αεροπλανου 2) μικρη βομβα στο αεροπλανο που ανοιξε τρυπα στην ατρακτο του αεροπλανου

σε καταλαβαίνω ...

πηλωτήριο: εννοείς την μάχη για πάρκινγκ στην ανοιχτή πηλωτή της πολυκατοικίας; μιλάμε για ΤΗΝ ΜΑΧΗ!

###

μάθε ορθογραφία..........

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης