Ανακαλύφθηκε η «Μάγκι», μια γιγάντια δομή από αέριο υδρογόνο στον γαλαξία μας

Εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.900 ετών φωτός και πλάτος 130 ετών φωτός και πιθανώς πρόκειται για πρόδρομο των «νεφών» που γεννούν άστρα

maggie
Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν μια από τις πιο μακριές δομές στον γαλαξία μας, η οποία εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.900 ετών φωτός και πλάτος 130 ετών φωτός, αποτελούμενη σχεδόν αποκλειστικά από αέριο ατομικό υδρογόνο. Η δομή ονομάστηκε «Μάγκι» και πιθανώς πρόκειται για πρόδρομο των «νεφών» που γεννούν άστρα.

Η «Μάγκι» βρίσκεται στην άλλη πλευρά του γαλαξία μας σε σχέση με τη Γη, σε απόσταση περίπου 55.000 ετών φωτός. Τα μεγαλύτερα γνωστά νέφη μοριακού αερίου μέχρι σήμερα δεν ξεπερνούσαν τα 800 έτη φωτός.

Το ατομικό αέριο υδρογόνο στη «Μάγκι» φαίνεται να συγκλίνει κατά τόπους και να σχηματίζει μοριακό υδρογόνο. Όταν αυτό συμπιέζεται σε μεγάλα μοριακά νέφη, αποτελεί το υλικό από το οποίο τελικά σχηματίζονται τα άστρα.

The “Maggie” filament: Physical properties of a giant atomic cloud

Το υδρογόνο είναι το πιο διαδεδομένο στοιχείο στο σύμπαν και το βασικό συστατικό των άστρων. Υπάρχει στο σύμπαν σε διάφορες μορφές. Οι αστρονόμοι το βρίσκουν στη μορφή ατόμων και μορίων (δύο άτομα μαζί). Η μετάβαση από το ατομικό στο μοριακό υδρογόνο αποτελεί μια διαδικασία που δεν έχει ακόμη κατανοηθεί καλά. Μόνο το μοριακό αέριο συμπυκνώνεται σε συμπαγή νέφη.

Όμως η ανίχνευση ατομικών νεφών αέριου υδρογόνου είναι πολύ δύσκολη, γι' αυτό είναι επίσης δύσκολη η μελέτη των πρώιμων φάσεων σχηματισμού των άστρων. Έτσι, η νέα ανακάλυψη αυτής της μακριάς σαν «λεωφόρο» νηματοειδούς δομής αέριου ατομικού υδρογόνου θεωρείται σημαντική.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής επιστήμονες του γερμανικού Ινστιτούτου Αστρονομίας Μαξ Πλανκ στη Χαϊδελβέργη, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής «Astronomy & Astrophysics».

Αγνοούμενη φοιτήτρια στη Γιούτα βρέθηκε στο υπόγειο του απαγωγέα της γυμνή και «καλυμμένη με κάρβουνα»