Υφυπουργός Παιδείας: Από το 2020 και μετά οι αλλαγές στο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων

paneladikes

«Πρέπει να προηγηθούν πολλά άλλα πράγματα και κατ αρχήν να δούμε το πρόγραμμα σπουδών μέσα στα Λύκεια» διευκρινίζει η Μερόπη Τζούφη

«Προβληματιζόμαστε για το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων, όπως προβληματίζεται και όλη η ελληνική κοινωνία» δήλωσε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας, Μερόπη Τζούφη, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων "Πρακτορείο 104,9 FM".

«Λέμε ότι δεν πρέπει η επιτυχία των παιδιών να εξαρτάται από μία και μόνη εξέταση. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει μια πιο παραγωγική διαδικασία μέσα στο Λύκειο, η οποία όμως θα πρέπει να εξασφαλίζει το αδιάβλητο της βαθμολογίας» ανέφερε και έκανε λόγο για εξετάσεις μέσα στα Λύκεια που θα διαμορφώνουν ένα μέρος του βαθμού, αλλά και τελική εξέταση σε σχολές αυξημένης ζήτησης, όπως είναι οι ιατρικές σχολές, οι νομικές σχολές ή οι σχολές του πολυτεχνείου.

«Συζητάμε από το 2020 και μετά και πρέπει να προηγηθούν πολλά άλλα πράγματα. Κατ αρχήν πρέπει να δούμε το πρόγραμμα σπουδών μέσα στα Λύκεια» διευκρίνισε η υφυπουργός Παιδείας.

Για τις πανελλαδικές εξετάσεις, η κ. Τζούφη επισήμανε ότι διεξήχθησαν ομαλά και δεν υπήρξαν κάποια προβλήματα και τόνισε ότι φέτος είναι μεγαλύτερος ο αριθμός των εισακτέων. «Είναι περίπου 2300 θέσεις εκ των οποίων περίπου οι 1700 είναι στα πανεπιστήμια και οι υπόλοιπες στα ΤΕΙ» πρόσθεσε.

Για την είσοδο απευθείας από τα τεχνικά λύκεια σε ΑΕΙ, είπε ότι από τα τεχνικά λύκεια έχει δοθεί από πέρυσι η δυνατότητά τους να περνούν φοιτητές στα πανεπιστήμια σε παραπάνω ποσοστό, από αυτό που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια, και γνωστοποίησε ότι υπάρχουν σκέψεις να υπάρχει η δυνατότητα σε μια επόμενη φάση, για παράδειγμα στα διετή προγράμματα που καλούνται να ξεκινήσουν τα πανεπιστήμια και τα οποία θα οδηγούν σε επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 5.

Ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα, έκανε λόγο για απευθείας εισαγωγή των παιδιών από τα τεχνικά επαγγελματικά λύκεια στην ανώτατη εκπαίδευση που θα δίνει και τη διασύνδεση αμέσως με την τοπική οικονομία της περιοχής. «Αλλά αυτά πρέπει να φτιαχτούν και να σχεδιαστούν από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τις οικονομικές δυνατότητες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή» συμπλήρωσε.

Μεταξύ άλλων, η υφυπουργός Παιδείας επισήμανε ότι την τελευταία διετία έχει αυξηθεί ο προϋπολογισμός της παιδείας, έχουν δοθεί πάνω από 1000 θέσεις μελών ΔΕΠ στα ΑΕΙ, ελήφθη η απόφαση ώστε για κάθε έναν που θα φεύγει από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα να μπορεί να έρχεται κάποιος να παίρνει τη θέση του, ενώ φέτος δόθηκαν επιπρόσθετα 40 εκατ. ευρώ στα ΑΕΙ, για κρίσιμες λειτουργικές τους ανάγκες και έχει διπλασιαστεί ο προϋπολογισμός που έχει δοθεί στην κατεύθυνση της έρευνας. «Ο χώρος της Παιδείας έχει ανάγκη μόνιμων προσλήψεων και ευελπιστούμε ότι μετά τον Οκτώβριο θα έχουμε αυτή τη δυνατότητα» σημείωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις, υπογράμμισε ότι «μετά από πολύ δύσκολα χρόνια και με θυσίες του ελληνικού λαού ολοκληρώνεται η έξοδος της χώρας από τα μνημόνια», εκτίμησε ότι η στάση του προέδρου των ΑΝΕΛ δεν προσθέτει κάτι στη συντεταγμένη πορεία της κυβέρνησης και σχολίασε ότι δεν θεωρεί ότι το ονοματολογικό και οι διαφωνίες με τους ΑΝΕΛ μπορεί να οδηγήσουν σε πρόωρες εκλογές. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «υπάρχουν ευρύτερες δυνάμεις στον χώρο της κεντροαριστεράς και βουλευτές που το έχουν δηλώσει δημοσίως ότι θα προχωρήσουν στην ψήφιση αυτής της συμφωνίας».

Σε ό,τι αφορά τις κινήσεις της κυβέρνησης για την επόμενη μέρα σημείωσε: «Συζητούμε για την επαναφορά του κατώτατου μισθού, των συλλογικών συμβάσεων, στο μεγάλο θέμα των συντάξεων το οποίο συζητείται, λέμε ότι αυτή τη στιγμή επιστρέφουμε τα αναδρομικά που ήταν από το 2012 από τις επικουρικές συντάξεις».

Στο ερώτημα αν η κυβέρνηση προχωρήσει στη μείωση των συντάξεων απάντησε: Από τη στιγμή που ο ασφαλιστικός φορέας είναι πλεονασματικός, σύμφωνα με μελέτες που έχουν κατατεθεί, μπορεί να φτάνει και το ένα δισ., είναι προφανές ότι δεν υπάρχει λόγος σε ένα μέτρο που είχε νομοθετηθεί υπό τον εκβιασμό του ΔΝΤ να υλοποιηθεί και οπωσδήποτε θα βρεθούν αντίμετρα. Υπάρχουν διάφορες σκέψεις και απόψεις, συζητείται το θέμα της 13ης σύνταξης, αλλά και άλλα πράγματα όπως στις χαμηλές συντάξεις χηρείας».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (7)

Απαραδεκτος

Ένας υπουργός παιδείας που εξαγγέλλει το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, εδώ και 2 (!) χρόνια, ξεκινώντας τότε με το πειστικό επιχείρημα ότι οι νέοι δεν προλαβαίνουν να... ερωτευτούν! Από τότε και ανά τρίμηνο βγαίνει κ ματα ανακοινώνει το νέο σύστημα που θα εφαρμοστεί από το 2020,δηλαδη θα ισχύει για τα παιδιά που φέτος θα πάνε α' κ β' λυκείου και Ακόμα δεν έχουν ετοιμάσει το πρόγραμμα σπουδών των τάξεων αυτών!!! Το ειρωνικό βέβαια είναι ότι για να μην έχουν άγχος τα παιδιά, αλλά κ για να καταργήσει την παραπαιδεια, ΘΑ θεσπίσει όχι ΜΙΑ φορά εξετάσεις (τον Ιούνιο όπως τωρα) αλλά ΔΎΟ φορές (κ τον Ιανουάριο) ενώ επίσης θα μετράει ΚΑΙ ο βαθμός των υπολοίπων μαθημάτων!! Άρα ο 17αρης θα έχει πλέον χρόνο για έρωτες, μετά από τις 2 φορές εξετάσεων κ το συνεχές διάβασμα ΌΛΩΝ των μαθημάτων! Πείτε μου : ΕΊΝΑΙ ΜΟΥΡΛΟΣ Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ;;;;

τι μου θυμησες τωρα (2)

τράβα άλλες σαράντα μέρες στη σχκηνξανα για μετεκπαίδευση γυμναστική και ανατολικες πολεμικές τέχνες.Για σαράντα μέρες έτρωγα ξύλο.Απο τον καρατεγκα ,από τον μάστερ ντζουντο ,από τον δάσκαλο του μποξ όπως το βεγκο που του γυριζε ο άλλος την πατουσα σαν βίδα στην ταινία φαλακρος πράκτορας θου βου,ένα πράμα.Ασε τηνποδαριλα καο ην υδρωτικα Μανώλης στα πλαστικά στρώματα νταλα καλοκαιρι μέσα στο κλειστο γυμναστριο.Δεν θα έμπαινα με τις πανελλήνιες αλλά με αυτό το σύστημα που παει να κάνει τώρα ίσως έμπαινα καπου.Με τις πανελλήνιες ίσως εμπαινα γιατι ανήκω σε ειδική κατηγορία και οι ειδικές κατηφοριες έχουν άλλη μικρότερη βάση εισαγωγής αλλά και στις ειδικές κατηγορίες η βάση δεν είναι χαμηλά υπάρχει και εκεί μεγάλος ανταγωνισμός και είναι πολύ λίγες οι θέσεις ένα δέκα τοις εκατό νομίζω.Αλλα οι πανελλήνιες είναι πιο αξιοκρατικές.Με τια πανελλήνιες που δεν επιρεαζεται η εισαγωγή από τους βαθμούς απολυτηρίου κλπ δεν υπάρχουν κλίκες συναδέλφων ούτε κομματικές κλίκες που ευνοούν τα δικά μας τα παιδιά.Τον σορα τον πιάσανε γιατι αυτος πουλούσε περισσότερο σανό από αυτούς.Καο στρπσι μπορούν α πουλάνε άφθονο σανό και να χαρίσουν χάνδρες και καθρεφτακια τους αυτοχθωνες ιθαγενείς οι λογής λογής λαηκιστες μαυρογιαουροι στους απολοηκους χωρικούς θα σας κάνουμε γιοφύρια,μα δεν έχουμε ποτάμια,θα σας κάνουμε και ποταμια,θα σας κάνουμε σχολεία και εισαγωγή στα πανεπιστημια χωρίς εξετάσεις ,μα δε έχουμε παιδιά,θα σας κάνουμε και παιδιά...Όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές έχουμε να δούμε πολλά γραφικά και ανάλογες μαυρογιαλουρικες εξαγγελίες,από το 1990 επί Τζανετάκη αν δεν απαντώνται αρχίσανε αυτού του είδους οι μεγαλοστομίες πχ θα μέσα σε σαράντα μέρες θα καταργήσουμε τα ναρκωτικά,η κάθαρση που μετά έγινε τώρα είναι ώρα να κοιτάξουμε τα δικά μας τα παιδιά,η επανυδρυση του κράτους,τα ζαπεια 1,2,3,4,5,6,7,8,9.....,το προγραμμα Θεσσαλονίκης,κ.λπ,κ.λπ,κ.λπ,διόλου παράξενα σκηνικά για την νοοτροπία του νεοεληνος πολιτικού.Το θεμα δεν ειναι εκεί οτι συνεχίζουν να το κάνουν αυτό τάζοντας ανέφικτα πράγματα.Το 2020 πιος θα κυβερνάει και να αυτο εκτρωμα;Κανεις δε θα το δεχτεί ούτε καθηγητές ούτε μαθητές ούτε γονεις ούτε πανεπιστημιακοί.Το πρόβλημα ειναι ότι οι μαυρογιαλουρικες υποσχέσεις εχουν απήχηση και εισπράττουν εκλογικά από τα ανέφικτα πράγματα που τάζουν.Αυτο που είπε ο Μακιαβέλι.Οτι εξαπατητες θα υπάρχουν όσο θα υπάρχουν προθυμοι να εξαπατηθουν.... ..

πολλά υγρά

αυτή είναι η λύση. Και σκιά..

τι μου θυμησες τώρα (1)

κάποτε που μετρουσαν οι βαθμοί του απολυτηρίου του Λυκείου για την εισαγωγή είδα με τους πρώτους βαθμούς που πήραμε ότι εγώ που έκανα καταδύσεις,ποδόσφαιρο,βοηθούσα τις γονεις στα κτήματα τα χωράφια και την κτηνοτροφία είχα μικρότερο βαθμό από άλλες συμμαθήτριες με περιφέρεια δύο στρέμματα επειδή οι γονείς τους ήταν συνάδελφοι των βαθμολογητων,όταν ερχόταν η ώρα της γυμναστικής που ήταν η τελευταία ώρα του μαθήματος έπαιρνα τη σχολική μου τσάντα και έφευγα από το σχολείο και μέχρι το τελος της χρονιάς δεν ξαναπατησα στη γυμναστική.Ο καθηγητής παραξηγηθηκε και όπου με έβλεπε με εκτάσεις ότι προσπαθώ να τον εκθέσω αλλά ήταν ήδη εκτεθειμένος γαιτκ η λυκειαρχης κατι καταλαβε τους άκουσα μια μέρα να μαλώνουν μεταξύ τις μέσα στα γραφεία ,διέρρεαν συζητήσεις να με στείλουν σε άλλο σχολείο,φώναξαν και ιν πατέρα μου από την οικοδομή να τους κάνουν παρατηρήσεις όχι μόνο για αυτό αλλά και γιατι πλακωνα στις κλοτσιες όσους μου έκαναν μπουλιγκ κατι πονηρά παιδιά επιστημονων κάτι σκτοκουμουνια με εμένα δεν τους περνούσε πήγαιναν το μεσημέρι σπίτι τους σερνοντας τα από τους όμους με τη βοήθεια άλλων συμμαθητών και πριν το λύκειο στο γυμνάσιο είχα πλακώσει κάνα δυο που μου έκαναν μπουλιγκ κανονικά στο ξύλο και μεγαλύτερα παιδιά και μου έφερναν μετά παρέες μεγαλύτερους εξοσχοκους να με κάνουν ντα,συζητούσαν να με αλλάξουν σχολείο στο λύκειο γιατι οι επιστήμονες γονείς των παιδιών που μου εκενεν μπουλιγκ έκανα παράπονα και μάλιστα μου την έστησαν και ακάνα δυο φορές στην πόρτα του σχολείου και με έβριζαν,αλλά από μακριά δεν τολμουσαν να με πλησιάσουν μην τους πλακωσω κι αυτους δεν μου άλλαξαν όμως σχολείο και νόμιζα οτι το θέμα είχε λήξει.Ομως με εκδιηθηκαν για τις απουσιες στη γυμναστικη με τον εξής τρόπο.Οταν δήλωσα συμμετοχή σε διαγωνισμό εισαγωγής σε ένστολο σώμα και πέτυχα και έδωσα ως δικαιολογητικό το απολυτήριο λυκείου δίπλα από τον μέτριο βαθμό της γυμναστικής είχαν γράψει τόσες αδικαιολόγητες απουσίες.Το πλαφον των αδικαιολόγητων απουσιών δεν το είχα ξπεράσει ,φόρτο αν το ξεπερνούσαν θα έχανα τη χρονιά και απολυτήριο το είχα πάρει κανονικά και όχι με μικρό βαθμό.Οταν μπήκα λοιπόν στο ένστολο σώμα και έβγαλα την πρώτη σχολή ένα χρόνο εσωκλειστη σχολη και έκαναν ακόμη δοκιμή υπηρεσία άρχισαν να μου κολάνε και να μου λένε οι διάφοροι γαλοναδες αξιολογητές διοικητες και να μου λένε.(( Χμμμ βλέπω εδώ στο απολυτήριο λυκείου χαμηλό βαθμό στη γυμναστικη και πολλές απουσίες,ώστε έτσι αποφεύγεις τη γυμναστικη και κανείς σκαμπες θα σε γυμνασουμε εμείς εδώ καλά τώρα τράβα

ΑΑ

Ο τύπος είναι τρικυμία εν κρανίω... όλο μεγαλόσχημες δηλώσεις, θα τα αλλάξουμε όλα, θα το ενα θα το άλλο, μπλα μπλα μπλα. Καμια σκέψη σοβαρή, κανένας σχεδιασμός. Για αυτούς η παιδεία είναι μια σουπα όπου ρίχνουνε ότι ζαρζαβατικό τους κατέβει και λενε ότι έκαναν καινοτομία. Ελεος ρε τυποι.

Efstathios Efstathios

Από πότε? Ρε Φτωχομπινέ!!! θα είσαι ακόμη εδώ!!!

ego

Σε θεματα Παιδειας ολο συζητανε,ολο προβληματιζονται.ολο συσκεπτονται,ολο θα δουνε,θα συνεργαστουνε,θα συλλεξουνε αποψεις,θα προγραμματισουν,.. κι απο πραξεις τιποτα. Στα τεχνικα Λυκεια δεν εχουν παει ποτε να δουνε τα χαλια . Αν καταργησουν τις εισαγωγικες για να μην πηγαινουν τα παιδια Φροντιστηρια,σιγουρα θα πανε Φροντιστηρια ως φοιτητες αφου δεν θα εχουν γνωσεις απο το σχολειο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

4623402

Ο μόνος δρόμος που έχουμε μπροστά μας είναι η αύξηση των επενδύσεων ώστε η ανάκαμψη της οικονομίας να δημιουργήσει εκατοντάδες χιλιάδες νέες δουλειές επεσήμανε ο πρόεδρος της ΝΔ και κατηγόρησε τον πρωθυπουργό για άκρατη παροχολογία 

11
tsipras_papaspyrou

Η κυρία Μαρία Παπασπύρου παρέδωσε στον πρωθυπουργό την ετήσια έκθεση της Γενικής Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης και την ετήσια έκθεση του Συντονιστικού Οργάνου Ελέγχου και Επιθεωρήσεων

8
xrisostomos

Την εισήγησή του στην Ιεραρχία, που δεν του επετράπη να εκφωνήσει, έδωσε στη δημοσιότητα ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος - «Δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών εξέθεσαν τον Αρχιεπίσκοπο», τονίζει

4
fofh-genimata-1021x576

Η επικεφαλής του ΚΙΝΑΛ μετά την απόφαση της Ιεράς Συνόδου καλεί την κυβέρνηση «να σταματήσει τις αυταρχικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές και να ξεκινήσει ένα νηφάλιο διάλογο με την Εκκλησία»