Εξηγήσεις από τη ΔΕΗ για το σκάνδαλο των ΕΛΤΑ ζητά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας

rae

Παρέμβαση της ΡΑΕ που ζητά ενημέρωση για την ταλαιπωρία χιλιάδων καταναλωτών που πληρώνουν λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ μέσω ΕΛΤΑ – Η Αρχή έχει δεχθεί παράπονα από καταναλωτές που έχασαν το δικαίωμα έκπτωσης

Παρέμβαση για την ταλαιπωρία που υφίστανται χιλιάδες καταναλωτές, που πλήρωναν μέσω ΕΛΤΑ τους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ πραγματοποίησε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).

Με επιστολή της προς τη ΔΕΗ και τους ανεξάρτητους προμηθευτές, η ΡΑΕ επισημαίνει ότι έχει δεχθεί παράπονα από καταναλωτές που έχασαν το δικαίωμα έκπτωσης στους λογαριασμούς, αν και τους εξόφλησαν εμπρόθεσμα. Κι αυτό, επειδή τα ΕΛΤΑ φέρεται ότι εδώ και περισσότερο από ενάμισι μήνα παρακρατούν τα ποσά που εισέπραξαν για τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και τα αποδίδουν με μεγάλη καθυστέρηση, με αποτέλεσμα νοικοκυριά και επιχειρήσεις να εμφανίζονται ως ληξιπρόθεσμοι οφειλέτες, χάνοντας την έκπτωση συνέπειας.

Η ΡΑΕ χαρακτηρίζει «εξαιρετικά σοβαρό» το ζήτημα και ζητά ενημέρωση από τη ΔΕΗ αλλά και τους ανεξάρτητους προμηθευτές. Ειδικότερα, εντός 10 ημερών, η ΔΕΗ καλείται να απαντήσει μεταξύ άλλων για το πόσους καταναλωτές αφορά το πρόβλημα, για το εάν εξαιτίας της παρακράτησης των ποσών έχουν χάσει καταναλωτές την έκπτωση και πώς διασφαλίζεται η έγκαιρη απόδοση των πληρωμών από τρίτους που εισπράττουν για λογαριασμό της ΔΕΗ.

Αναλυτικά, η επιστολή της ΡΑΕ αναφέρει:


«Αξιότιμοι κύριοι,

Η ΡΑΕ έχει γίνει το τελευταίο διάστημα αποδέκτης παραπόνων καταναλωτών, οι οποίοι παρότι εξόφλησαν εμπρόθεσμα, ως όφειλαν, τους λογαριασμούς για την κατανάλωση ενέργειας μέσω εταιρειών/φορέων που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ), διαμαρτύρονται για την απώλεια του δικαιώματος εκπτώσεων συνέπειας, η οποία οφείλεται στην καθυστέρηση απόδοσης των εισπραχθέντων από τις εταιρείες αυτές ποσών στους Προμηθευτές.

Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις η καθυστέρηση αυτή δύναται να επιφέρει ακόμη και τη διακοπή παροχής ενέργειας από τους προμηθευτές, με την αιτιολογία ύπαρξης ανεξόφλητων οφειλών. Δεδομένου ότι το εν λόγω ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό, έχει δε αποτελέσει αντικείμενο δημοσιευμάτων, καλείσθε να ενημερώσετε την Αρχή για τα ακόλουθα:

(α) Εάν έχουν λάβει χώρα καθυστερήσεις στην απόδοση των ποσών που καταβάλλονται εμπρόθεσμα από τους καταναλωτές, από εταιρείες που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ ή και άλλες). Στο πλαίσιο αυτό να αναφερθεί ι) ο αριθμός των διαπιστωμένων σχετικών περιστατικών, ιι) ο μέσος όρος υπερημερίας, πέραν των προβλεπομένων στη σχετική σύμβαση και ιιι) το ύψος των ποσών σωρευτικά αντιστοίχως.

(β) Εάν η ως άνω καθυστέρηση οδήγησε σε απώλεια εκπτώσεων συνέπειας ή/και σε διακοπή παροχής ενέργειας και σε πόσες περιπτώσεις.

(γ) Πώς πραγματοποιείται η παρακολούθηση της εμπρόθεσμης καταβολής αλλά και απόδοσης των ποσών λογαριασμών ενέργειας πελατών σας από τρίτους φορείς που εισπράττουν για λογαριασμό σας οφειλές καταναλωτών, βάσει και των συμβάσεων που τυχόν έχουν συναφθεί με αυτές, προκειμένου να διασφαλίζεται το δικαίωμα των καταναλωτών για την παροχή ειδικών προνομίων, όπως είναι οι εκπτώσεις συνέπειας αλλά και η αποφυγή διακοπής ρεύματος για λόγους που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των καταναλωτών.

Παρακαλούμε για την παροχή των ανωτέρω εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας».

ΣΧΟΛΙΑ (1)

Αλήτες εδω και χρόνια

Χιλιάδες Ελληνες έχουν χάσει λεφτά απο Προποτζήδικα ή άλλα μαγαζιά που τους έφαγαν τα λεφτά. ΟΜΩΣ κανένας απο τη ΔΕΗ ή απο το κράτος δεν ασχολήθηκε. Μάλιστα ήταν τόσο "περίεργη" η σιωπή σεκάθε περίπτωση υπεξαίρεσης που σε κάνει να σκέφτεσαι ότι κάποιοι μέσα στη ΔΕΗ είχαν τους λόγους τους για μια τέτοια τρύπα στο σύστημα. Η ΔΕΗ (αλλά και οι άλλοι οργανισμοί) όταν υποδεικνύουν ως σημείο είσπραξης κάποιο κατάστημα θα πρέπει να έχουν την απόλυτη ευθύνη για το αν αυτό το σημείο "παρακρατήσει" παρανόμως τις εισπράξεις. Το πως θα ήταν εξασφαλισμένη η ΔΕΗ είναι δικό της θέμα. πχ. Μεγάλη εγγυητική τραπέζης κλπ Δεν μπορεί ο απλός καταναλωτής να πληρώνει τις λάθος επιλογές της όποιας ΔΕΗ. Σε κάθε περίπτωση ΟΜΩΣ που η ΔΕΗ δεν θέλει να εγγυηθεί για τα σημεία είσπραξης ας έγραφε σε κάθε σημείο που αναφέρει το που πληρώνει ο καταναλωτής ότι ΥΠΑΡΧΕΙ ΡΙΣΚΟ που είναι στην ευχέρεια του καταναλωτή να το αναλάβει ή όχι.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mati_istoria_arthro

«Μέσα στη θάλασσα ένιωσα ότι θα πεθάνω» λέει ο Δημήτρης Φιλιππής - «Το μόνο που ήθελα, ήταν να ξέρω ότι είναι καλά η γυναίκα μου και το παιδί μου» ανέφερε, ενώ αυτό που παλεύει να συνειδητοποιήσει είναι πώς χάθηκαν τόσες ζωές άδικα, τονίζοντας ότι το κράτος απουσίαζε