Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Η αντίκα του Κρίτωνα Δηλαβέρη στα χέρια Γερμανού
Η αντίκα του Κρίτωνα Δηλαβέρη στα χέρια Γερμανού
Όπου και να γυρίζουμε, όποια είδηση και αν ακούσουμε πάντα μπροστά μας βρίσκουμε έναν Γερμανό. Έτσι έγινε και στη δημοπρασία του Δήμου Πειραιά που έβγαλε στο σφυρί το αυτοκίνητο-αντίκα του μεγάλου ευεργέτη
Όπου και να γυρίζουμε, όποια είδηση και αν ακούσουμε πάντα μπροστά μας βρίσκουμε έναν Γερμανό. Έτσι έγινε και στη δημοπρασία του Δήμου Πειραιά που έβγαλε στο σφυρί το αυτοκίνητο-αντίκα του μεγάλου ευεργέτη Κρίτωνα Δηλαβέρη.
Ο Γερμανός συλλέκτης Ράιαν Χίλντεμπραντ αγόρασε για 405.000 ευρώ τη Mercedes 300 SL Roadster, μοντέλο του 1960, χρήματα που προσέφερε στη δημοπρασία που έγινε στο Βεάκειο.
Ο 45χρονος Γερμανός πλειοδότησε έναντι ενός Αμερικανού ο οποίος προσέφερε 400.000 ευρώ για το αυτοκίνητο, το οποίο βρισκόταν σε αποθήκη του Δήμου από το 1972.
Ο δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος, που έκανε και τον πλειστηριασμό, τόνισε πως τα χρήματα θα διατεθούν για την ανάπλαση του Κτήματος Δηλαβέρη.
Ερωτήματα προκαλούνται για τις προηγούμενες διοικήσεις του Δήμου Πειραιά που έχουν αφήσει χρόνια τώρα το Κτήμα Δηλαβέρη να μετατραπεί σε απέραντη χωματερή.
Σύμφωνα με τους κατοίκους της περιοχής το κτήμα στη Νίκαια έχει μετατραπεί σε πραγματικό σκουπιδότοπο, ενώ το κτίσμα που βρίσκεται μέσα στο χώρο, που είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο πλινθοποιίας που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και αποτελεί το μοναδικό Βιομηχανικό Μνημείο της περιοχής, είναι έτοιμο να καταρρεύσει. Ο χώρος βρίσκεται ακριβώς πίσω από το Γενικό Νοσοκομείο Νίκαιας-Πειραιά «Αγ. Παντελεήμων».
Ο Γερμανός συλλέκτης Ράιαν Χίλντεμπραντ αγόρασε για 405.000 ευρώ τη Mercedes 300 SL Roadster, μοντέλο του 1960, χρήματα που προσέφερε στη δημοπρασία που έγινε στο Βεάκειο.
Ο 45χρονος Γερμανός πλειοδότησε έναντι ενός Αμερικανού ο οποίος προσέφερε 400.000 ευρώ για το αυτοκίνητο, το οποίο βρισκόταν σε αποθήκη του Δήμου από το 1972.
Ο δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος, που έκανε και τον πλειστηριασμό, τόνισε πως τα χρήματα θα διατεθούν για την ανάπλαση του Κτήματος Δηλαβέρη.
Ερωτήματα προκαλούνται για τις προηγούμενες διοικήσεις του Δήμου Πειραιά που έχουν αφήσει χρόνια τώρα το Κτήμα Δηλαβέρη να μετατραπεί σε απέραντη χωματερή.
Σύμφωνα με τους κατοίκους της περιοχής το κτήμα στη Νίκαια έχει μετατραπεί σε πραγματικό σκουπιδότοπο, ενώ το κτίσμα που βρίσκεται μέσα στο χώρο, που είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο πλινθοποιίας που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και αποτελεί το μοναδικό Βιομηχανικό Μνημείο της περιοχής, είναι έτοιμο να καταρρεύσει. Ο χώρος βρίσκεται ακριβώς πίσω από το Γενικό Νοσοκομείο Νίκαιας-Πειραιά «Αγ. Παντελεήμων».
Το πιο παράλογο, είναι πως το εργοστάσιο, που έχει κηρυχθεί διατηρητέο από το 2002 και από το υπουργείο Πολιτισμού και από το υπουργείο Περιβάλλοντος, έχει υποστεί ανεπανόρθωτες ζημιές από ερπυστριοφόρο του Δήμου, που με σχετική του απόφαση προχώρησε στην κατεδάφιση όλων των κτιρίων που υπάρχουν γύρω από το διατηρητέο, κρίνοντάς τα ως επικίνδυνα.
Το κτήμα είναι μια τεράστια έκταση περίπου δέκα στρεμμάτων που βρίσκεται στο κέντρο του Πειραιά.
Κρίτων Δηλαβέρης
Ο τελευταίος δωρητής και ευεργέτης του Πειραιά Κρίτων Δηλαβέρης (1894-26/2/1972), γεννήθηκε στον Πειραιά. Βιομήχανος-πολιτευτής, εξελέγη βουλευτής Πειραιά τα χρόνια 1935, 1936, 1946. Πρόεδρος του Συνδέσμου Γηγενών Πειραιωτών, δώρισε όλη την περιουσία του στον Δήμο Πειραιά.
Το οικογενειακό σπίτι των Δηλαβέρη ήταν το κτίριο που στεγάζεται σήμερα ο Δικηγορικός σύλλογος Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου (Βασ. Κωνσταντίνου 47).
Ο Κρίτων Δηλαβέρης ήταν γιος του βιομήχανου Ευστάθιου Κρίτωνος Δηλαβέρη.
Ο Ευστάθιος Δηλαβέρης γεννήθηκε στον Καραβά Κυθήρων το 1855. Νεαρός, 20 ετών, ήρθε στον Πειραιά και έγινε κοσμηματογράφος (ζωγραφική οροφής) και εργολάβος οικοδομών. Το 1888 επιδόθηκε στην ίδρυση του πρώτου στην Ελλάδα εργοστασίου κατασκευής μωσαϊκών πλακών στη διασταύρωση των οδών Χαϊδαρίου και Κάστορος. Μετά από δέκα χρόνια επεκτάθηκε στην κεραμοποιεία με νέα εργοστάσια. Το εργοστάσιο «Ευρωπαϊκών Κεράμων και Μωσαϊκών Πλακών» στην οδό Θηβών, στη Νίκαια -Παλιά Κοκκινιά λειτούργησε για πρώτη φορά το 1902. Πρόκειται για ένα κτιριακό συγκρότημα το οποίο με απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και του Υπουργείου Πολιτισμού το 2002 κηρύχτηκε διατηρητέο. Την εποχή εκείνη η οικονομική του δύναμη αυξήθηκε εκπληκτικά.
Με πλάκες Δηλαβέρη έχουν στρωθεί πολλά δημόσια κτίρια όπως το Νοσοκομείο Ευαγγελισμός, το Στρατιωτικό Νοσοκομείο, η Ιερατική Σχολή, η πρώην Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, το Νοσοκομείο Παίδων, Το κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας στον Πειραιά, το Τζάννειο Νοσοκομείο, η Βασάνειος Ναυτική Σχολή, το Ακταίον στο Φάληρο, το Μουσείο των Δελφών και άλλα.
Μετά το θάνατο του Ευσταθίου Δηλαβέρη, τα ηνία των επιχειρήσεων ανέλαβε ο γιος του Κρίτων. Δραστήριος και δυναμικός άνθρωπος σαν τον πατέρα του.
Εξελέγη βουλευτής Πειραιώς και Νήσων την περίοδο 1946-1950, και συμμετείχε ενεργά σε πολλά σωματεία της εποχής. Υπήρξε πρόεδρος του Ναυτικού Αθλητικού Συνδέσμου στον Πειραιά από το 1948 μέχρι το 1963 και μαζί με τη σύζυγό του Αθηνά, αδελφή της ηθοποιού Κατίνας Παξινού, βοήθησε στην ανάπτυξή του ύστερα από τις καταστροφές που υπέστη επί Γερμανική Κατοχής.
Όταν πρόεδρος του Ναυτικού Αθλητικού Συλλόγου ήταν ο Κουβερτάρης, το 1948, ο Κρίτων και η Αθηνά Δηλαβέρη, άρχισαν με μεράκι την αναστήλωση του Ομίλου. Εχτισαν με δικά τους έξοδα τον όροφο που βρίσκεται μέχρι σήμερα το εντευκτήριο του Ομίλου.
Ο Κρίτων Δηλαβέρης έγινε και παρέμεινε Πρόεδρος του ΝΑΣ επί 15 συνεχή χρόνια.
Διετέλεσε πρόεδρος του Συνδέσμου Γηγενών Πειραιωτών ως το θάνατό του, και υπήρξε πρόεδρος του Ροταριανού Ομίλου Πειραιά τα έτη 1952-1954.
Ο Κρίτων Δηλαβέρης πέθανε το 1972, δύο χρόνια μετά το θάνατο της συζύγου του Αθηνάς χωρίς απογόνους. Ετάφη στον οικογενειακό τάφο στο κοιμητήριο της Ανάστασης.
Το 1986 το οικογενειακό αρχείο του Κρίτωνος Δηλαβέρη περιήλθε στο Ιστορικό αρχείο του Δήμου.
Το κτήμα είναι μια τεράστια έκταση περίπου δέκα στρεμμάτων που βρίσκεται στο κέντρο του Πειραιά.
Κρίτων Δηλαβέρης
Ο τελευταίος δωρητής και ευεργέτης του Πειραιά Κρίτων Δηλαβέρης (1894-26/2/1972), γεννήθηκε στον Πειραιά. Βιομήχανος-πολιτευτής, εξελέγη βουλευτής Πειραιά τα χρόνια 1935, 1936, 1946. Πρόεδρος του Συνδέσμου Γηγενών Πειραιωτών, δώρισε όλη την περιουσία του στον Δήμο Πειραιά.
Το οικογενειακό σπίτι των Δηλαβέρη ήταν το κτίριο που στεγάζεται σήμερα ο Δικηγορικός σύλλογος Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου (Βασ. Κωνσταντίνου 47).
Ο Κρίτων Δηλαβέρης ήταν γιος του βιομήχανου Ευστάθιου Κρίτωνος Δηλαβέρη.
Ο Ευστάθιος Δηλαβέρης γεννήθηκε στον Καραβά Κυθήρων το 1855. Νεαρός, 20 ετών, ήρθε στον Πειραιά και έγινε κοσμηματογράφος (ζωγραφική οροφής) και εργολάβος οικοδομών. Το 1888 επιδόθηκε στην ίδρυση του πρώτου στην Ελλάδα εργοστασίου κατασκευής μωσαϊκών πλακών στη διασταύρωση των οδών Χαϊδαρίου και Κάστορος. Μετά από δέκα χρόνια επεκτάθηκε στην κεραμοποιεία με νέα εργοστάσια. Το εργοστάσιο «Ευρωπαϊκών Κεράμων και Μωσαϊκών Πλακών» στην οδό Θηβών, στη Νίκαια -Παλιά Κοκκινιά λειτούργησε για πρώτη φορά το 1902. Πρόκειται για ένα κτιριακό συγκρότημα το οποίο με απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και του Υπουργείου Πολιτισμού το 2002 κηρύχτηκε διατηρητέο. Την εποχή εκείνη η οικονομική του δύναμη αυξήθηκε εκπληκτικά.
Με πλάκες Δηλαβέρη έχουν στρωθεί πολλά δημόσια κτίρια όπως το Νοσοκομείο Ευαγγελισμός, το Στρατιωτικό Νοσοκομείο, η Ιερατική Σχολή, η πρώην Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, το Νοσοκομείο Παίδων, Το κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας στον Πειραιά, το Τζάννειο Νοσοκομείο, η Βασάνειος Ναυτική Σχολή, το Ακταίον στο Φάληρο, το Μουσείο των Δελφών και άλλα.
Μετά το θάνατο του Ευσταθίου Δηλαβέρη, τα ηνία των επιχειρήσεων ανέλαβε ο γιος του Κρίτων. Δραστήριος και δυναμικός άνθρωπος σαν τον πατέρα του.
Εξελέγη βουλευτής Πειραιώς και Νήσων την περίοδο 1946-1950, και συμμετείχε ενεργά σε πολλά σωματεία της εποχής. Υπήρξε πρόεδρος του Ναυτικού Αθλητικού Συνδέσμου στον Πειραιά από το 1948 μέχρι το 1963 και μαζί με τη σύζυγό του Αθηνά, αδελφή της ηθοποιού Κατίνας Παξινού, βοήθησε στην ανάπτυξή του ύστερα από τις καταστροφές που υπέστη επί Γερμανική Κατοχής.
Όταν πρόεδρος του Ναυτικού Αθλητικού Συλλόγου ήταν ο Κουβερτάρης, το 1948, ο Κρίτων και η Αθηνά Δηλαβέρη, άρχισαν με μεράκι την αναστήλωση του Ομίλου. Εχτισαν με δικά τους έξοδα τον όροφο που βρίσκεται μέχρι σήμερα το εντευκτήριο του Ομίλου.
Ο Κρίτων Δηλαβέρης έγινε και παρέμεινε Πρόεδρος του ΝΑΣ επί 15 συνεχή χρόνια.
Διετέλεσε πρόεδρος του Συνδέσμου Γηγενών Πειραιωτών ως το θάνατό του, και υπήρξε πρόεδρος του Ροταριανού Ομίλου Πειραιά τα έτη 1952-1954.
Ο Κρίτων Δηλαβέρης πέθανε το 1972, δύο χρόνια μετά το θάνατο της συζύγου του Αθηνάς χωρίς απογόνους. Ετάφη στον οικογενειακό τάφο στο κοιμητήριο της Ανάστασης.
Το 1986 το οικογενειακό αρχείο του Κρίτωνος Δηλαβέρη περιήλθε στο Ιστορικό αρχείο του Δήμου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα