Περικλής Παναγόπουλος: Δύο χρόνια από τον θάνατο του εφοπλιστή που κατέκτησε τη θάλασσα
Περικλής Παναγόπουλος: Δύο χρόνια από τον θάνατο του εφοπλιστή που κατέκτησε τη θάλασσα
Η συγκινητική ανάρτηση της συζύγου του Κατερίνας - Η «τρανή» επιχειρηματική του δράση στις θάλασσες, η απαγωγή και η γνωριμία με την Κατερίνα
Ήταν 5 Φεβρουαρίου του 2019 όταν έφυγε από τη ζωή ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, σε ηλικία 83 ετών, βυθίζοντας στο πένθος συγγενείς, φίλους και συνεργάτες. Σήμερα η σύζυγός του Κατερίνα Παναγοπούλου, προχώρησε σε μια συγκινητική ανάρτηση στο facebook για την επέτειο των δυο ετών από το θάνατο του θρυλικού εφοπλιστή. «29 χρόνια ευτυχισμένης, κοινής ζωης. Δύο χρόνια μακριά...(5/2/2019-5/2/2021), αλλά, πάντα στην καρδιά και στη ψυχή μου φωτίζεις το δρόμο μου» έγραψε χαρακτηριστικά συνοδεύοντας τις λέξεις με μια κοινή φωτογραφία.
Η επιχειρηματική του δραστηριότητα
Ο Περικλής Παναγόπουλος θεωρείται από όλους ο «πατριάρχης» της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας. Η ζωή του θυμίζει σενάριο κινηματογραφικής ταινίας. Άνθρωπος απλός, πολύ σοβαρός, δίκαιος και με ανεπτυγμένη την αίσθηση του χιούμορ, άνοιξε τον θαλάσσιο δρόμο της Ελλάδας προς την Ευρώπη.
Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 1935. Πατέρας του είναι ο Μεσσήνιος Σταύρος Παναγόπολος, ο οποίος στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε μεταναστεύσει στην Αμερική ενώ η μητέρα του, προέρχεται από την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο Παναγόπουλος έμεινε ορφανός σε πολύ μικρή ηλικία, αφού ο πατέρας του Σταύρος είχε αντιστασιακή δράση στην περίοδο της Κατοχής και πέθανε από βασανιστήρια από τους Γερμανούς και κατά άλλους στην περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου.
Παρόλα αυτά η γνωριμία και η συγγένεια της μητέρας του με τον αείμνηστο εφοπλιστή και εθνικό ευεργέτη Ευγένιο Ευγενίδη (οποίος καταγόταν και αυτός από την Κωνσταντινούπολη), ο οποίος ίδρυσε την παγκοσμίως γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία Home Lines Inc. έμελε να στιγματίσει την επαγγελματική του καριέρα. Σπούδασε στην Ελβετία, φοίτησε στην Ecole Superiense de Commerce, από όπου πήρε το πτυχίο του. Αμέσως μετά εργάσθηκε στην εταιρεία του Ευγένιου Ευγενίδη. Οταν πέθανε ο Ευγένιος Ευγενίδης το 1954, ο Παναγόπουλος εργαζόταν ως εκπαιδευόμενος σε θυγατρική εταιρεία του συγκροτήματος στο Λονδίνο.
Τον επόμενο χρόνο μετατέθηκε στα γραφεία της εταιρείας στη Γένοβα. Εκεί εργάσθηκε σε όλα τα τμήματα της εταιρείας και απόκτησε εμπειρία και ειδίκευση για τον τρόπο διαχείρισης ναυτιλιακής εταιρείας. Στη Γένοβα ασχολήθηκε με το σχεδιασμό του κρουαζιερόπλοιου Oceanic, το οποίο κατασκευάσθηκε τη διετία 1964-65. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα εργάσθηκε στα γραφεία της Home Lines στη Γαλλική πρωτεύουσα, το Παρίσι. Το 1962 ορίσθηκε passenger manager της εταιρείας στο γραφείο του Λονδίνου.Το 1965 επέστρεψε στον Πειραιά και ανέλαβε director και general manager της Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπου Κιοσέογλου. Στη θέση αυτή παρέμεινε για έξι χρόνια.
Το 1971, αποχώρησε από την Sun Line και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, τη Royal Cruise Line. Η Royal Cruise Line ανεκηρύχθη επανειλημμένα η καλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Η εταιρεία του ναυπήγησε δύο κρουαζιερόπλοια με υψηλές προδιαγραφές. To Golden Odyssey και το Crown Odyssey. Επίσης η εταιρεία διέθετε και τρίτο κρουαζιερόπλοιο, το Royal Odyssey.
To 1989 πούλησε την εταιρεία του, που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο καλύτερο σημείο της ιστορίας της και τα πλοία της είχαν μεγάλη πληρότητα. Οι αγοραστές της Royal Cruise Line ήταν Νορβηγοί. Η εταιρεία Kloster, λέγεται ότι κατέβαλε στον Περικλή Παναγόπουλο το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αυτή χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως «η πώληση του αιώνα».
Το 1992 συμμετέχοντας μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα και αμέσως ανέλαβε πρόεδρος του Ελληνικού Νηογνώμονα. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, πουλώντας στους συνεργάτες του το πακέτο των μετοχών του στον Ελληνικό Νηογνώμονα.
Την ίδια περίοδο αγοράζει το 30% των μετοχών της μεγαλύτερης οικογενειακής ακτοπλοϊκής εταιρείας της χώρας, της Strintzis Lines. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, από την εταιρεία. Το 1993 αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών των «Κυλινδρόμυλων Αττικής», που μετονομάσθηκε σε Επιχειρήσεις Αττικής. Η εταιρεία Vernicos Yachts επέστρεψε το 1994 στον ιδρυτή της Γιώργο Βερνίκο και οι Επιχειρήσεις Αττικής διέθεταν μόνο τα καταστήματα Άκρον- Ίλιον- Κρυστάλ, τα οποία πώλησε και αυτά το ίδιο έτος.
Τότε, ο Περικλής Παναγόπουλος παράγγειλε για λογαριασμό των Επιχειρήσεων Αττικής, δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία με σκοπό να τα δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας - Ιταλίας. Τα ονόμασε Superfast Ι και Superfast II. Τα δύο αυτά πλοία κάλυπταν την απόσταση Πάτρα - Αγκόνα, μέσα σε 20 ώρες, δημιουργώντας νέες συνθήκες στην Αδριατική, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ποιοτική αναβάθμιση της γραμμής της Ιταλίας. Το πρώτο πλοίο, το Superfast Ι ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι από την Πάτρα στις 15 Απριλίου και το δεύτερο Superfast II στις 16 Ιουνίου του 1995. Αμέσως με τα δύο πλοία, κατέκτησε το 20% των μεταφορών από και προς την Ιταλία.
Η πρώτη μεγάλη επιχειρηματική κίνηση έγινε το έτος 1989, όταν η Ελλάδα πέρναγε κρίσιμες στιγμές δεδομένου ότι όλοι οι πολίτες και οι πολιτικοί ασχολούνταν με τις συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις και τις κατηγορίες εναντίον του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, από σύσσωμη την αντιπολίτευση. Ωστόσο, ο Π. Παναγόπουλος διαβλέποντας τις εξελίξεις στο χώρο της παγκόσμιας κρουαζιέρας, κατόρθωσε και πώλησε την εταιρεία Royal Cruise Line, που διέθετε τότε τρία πλοία, στους Νορβηγούς της Closter στο αστρονομικό ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η επιχειρηματική του δραστηριότητα
Ο Περικλής Παναγόπουλος θεωρείται από όλους ο «πατριάρχης» της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας. Η ζωή του θυμίζει σενάριο κινηματογραφικής ταινίας. Άνθρωπος απλός, πολύ σοβαρός, δίκαιος και με ανεπτυγμένη την αίσθηση του χιούμορ, άνοιξε τον θαλάσσιο δρόμο της Ελλάδας προς την Ευρώπη.
Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 1935. Πατέρας του είναι ο Μεσσήνιος Σταύρος Παναγόπολος, ο οποίος στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε μεταναστεύσει στην Αμερική ενώ η μητέρα του, προέρχεται από την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο Παναγόπουλος έμεινε ορφανός σε πολύ μικρή ηλικία, αφού ο πατέρας του Σταύρος είχε αντιστασιακή δράση στην περίοδο της Κατοχής και πέθανε από βασανιστήρια από τους Γερμανούς και κατά άλλους στην περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου.
Παρόλα αυτά η γνωριμία και η συγγένεια της μητέρας του με τον αείμνηστο εφοπλιστή και εθνικό ευεργέτη Ευγένιο Ευγενίδη (οποίος καταγόταν και αυτός από την Κωνσταντινούπολη), ο οποίος ίδρυσε την παγκοσμίως γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία Home Lines Inc. έμελε να στιγματίσει την επαγγελματική του καριέρα. Σπούδασε στην Ελβετία, φοίτησε στην Ecole Superiense de Commerce, από όπου πήρε το πτυχίο του. Αμέσως μετά εργάσθηκε στην εταιρεία του Ευγένιου Ευγενίδη. Οταν πέθανε ο Ευγένιος Ευγενίδης το 1954, ο Παναγόπουλος εργαζόταν ως εκπαιδευόμενος σε θυγατρική εταιρεία του συγκροτήματος στο Λονδίνο.
Τον επόμενο χρόνο μετατέθηκε στα γραφεία της εταιρείας στη Γένοβα. Εκεί εργάσθηκε σε όλα τα τμήματα της εταιρείας και απόκτησε εμπειρία και ειδίκευση για τον τρόπο διαχείρισης ναυτιλιακής εταιρείας. Στη Γένοβα ασχολήθηκε με το σχεδιασμό του κρουαζιερόπλοιου Oceanic, το οποίο κατασκευάσθηκε τη διετία 1964-65. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα εργάσθηκε στα γραφεία της Home Lines στη Γαλλική πρωτεύουσα, το Παρίσι. Το 1962 ορίσθηκε passenger manager της εταιρείας στο γραφείο του Λονδίνου.Το 1965 επέστρεψε στον Πειραιά και ανέλαβε director και general manager της Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπου Κιοσέογλου. Στη θέση αυτή παρέμεινε για έξι χρόνια.
Το 1971, αποχώρησε από την Sun Line και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, τη Royal Cruise Line. Η Royal Cruise Line ανεκηρύχθη επανειλημμένα η καλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Η εταιρεία του ναυπήγησε δύο κρουαζιερόπλοια με υψηλές προδιαγραφές. To Golden Odyssey και το Crown Odyssey. Επίσης η εταιρεία διέθετε και τρίτο κρουαζιερόπλοιο, το Royal Odyssey.
To 1989 πούλησε την εταιρεία του, που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο καλύτερο σημείο της ιστορίας της και τα πλοία της είχαν μεγάλη πληρότητα. Οι αγοραστές της Royal Cruise Line ήταν Νορβηγοί. Η εταιρεία Kloster, λέγεται ότι κατέβαλε στον Περικλή Παναγόπουλο το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αυτή χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως «η πώληση του αιώνα».
Το 1992 συμμετέχοντας μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα και αμέσως ανέλαβε πρόεδρος του Ελληνικού Νηογνώμονα. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, πουλώντας στους συνεργάτες του το πακέτο των μετοχών του στον Ελληνικό Νηογνώμονα.
Την ίδια περίοδο αγοράζει το 30% των μετοχών της μεγαλύτερης οικογενειακής ακτοπλοϊκής εταιρείας της χώρας, της Strintzis Lines. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, από την εταιρεία. Το 1993 αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών των «Κυλινδρόμυλων Αττικής», που μετονομάσθηκε σε Επιχειρήσεις Αττικής. Η εταιρεία Vernicos Yachts επέστρεψε το 1994 στον ιδρυτή της Γιώργο Βερνίκο και οι Επιχειρήσεις Αττικής διέθεταν μόνο τα καταστήματα Άκρον- Ίλιον- Κρυστάλ, τα οποία πώλησε και αυτά το ίδιο έτος.
Τότε, ο Περικλής Παναγόπουλος παράγγειλε για λογαριασμό των Επιχειρήσεων Αττικής, δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία με σκοπό να τα δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας - Ιταλίας. Τα ονόμασε Superfast Ι και Superfast II. Τα δύο αυτά πλοία κάλυπταν την απόσταση Πάτρα - Αγκόνα, μέσα σε 20 ώρες, δημιουργώντας νέες συνθήκες στην Αδριατική, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ποιοτική αναβάθμιση της γραμμής της Ιταλίας. Το πρώτο πλοίο, το Superfast Ι ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι από την Πάτρα στις 15 Απριλίου και το δεύτερο Superfast II στις 16 Ιουνίου του 1995. Αμέσως με τα δύο πλοία, κατέκτησε το 20% των μεταφορών από και προς την Ιταλία.
Η πρώτη μεγάλη επιχειρηματική κίνηση έγινε το έτος 1989, όταν η Ελλάδα πέρναγε κρίσιμες στιγμές δεδομένου ότι όλοι οι πολίτες και οι πολιτικοί ασχολούνταν με τις συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις και τις κατηγορίες εναντίον του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, από σύσσωμη την αντιπολίτευση. Ωστόσο, ο Π. Παναγόπουλος διαβλέποντας τις εξελίξεις στο χώρο της παγκόσμιας κρουαζιέρας, κατόρθωσε και πώλησε την εταιρεία Royal Cruise Line, που διέθετε τότε τρία πλοία, στους Νορβηγούς της Closter στο αστρονομικό ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τον Αύγουστο του 1999 εξασφάλισε το 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα απέκτησε το 48,8%. Αποκτώντας την απόλυτη κυριαρχία από την οικογένεια Στρίντζη σταδιακά άλλαξε το όνομα της εταιρείας, η οποία μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries. Σε λίγο καιρό παρέλαβε και πέντε νεότευκτα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, το Blue Star Ι, το Blue Star II, το Blue Star Paros, το Blue Star Naxos και το Blue Star Ithaki.
Ξάφνιασε τους ανταγωνιστές του όταν απέκτησε μεγάλα μερίδια στην Hellenic Seaways, αρχικά και στις Μινωϊκές Γραμμές σε επόμενη φάση. Ωστόσο, πώλησε τα πακέτα των μετοχών του σε αυτές τις εταιρείες στον κυριότερο ανταγωνιστή του τον κ. Πάνο Λασκαρίδη. Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 2007 πώλησε έναντι του ποσού – ρεκόρ για την ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας στην MIG, την Attica Group και συνολικά εισέπραξε το εκπληκτικό ποσό των 286,1 εκατομμυρίων ευρώ.
Η απαγωγή
«Οι εναγώνιες μνήμες της απαγωγής της ομηρίας αλλά και της απελευθέρωσής μου είναι τέτοιες που δεν θα φύγουν ποτέ από τη συνείδησή μου. Και ας μη θεωρηθεί πως ο χρόνος γιατρεύει τα πάντα. Υπάρχουν γεγονότα που δεν σβήνονται με τίποτα», λέει ο Περικλής Παναγόπουλος για την απαγωγή και την ομηρία του που κράτησε από τις 12 Ιανουαρίου του 2009 έως τις 20 του ίδιου μήνα.
Θυμάται: «Είχε νυχτώσει, βράδυ Δευτέρας 19 Ιανουαρίου, όταν επέστρεψαν οι δύο από τους τρεις αυτουργούς. Ο αρχηγεύων της παρέας μου είπε: "Κύριε Παναγόπουλε, η γυναίκα σας παλικάρι. Ολα πήγαν καλά. Αν και της είπαμε ότι θα σας απελευθερώσουμε μέσα σε 24 ώρες, θα το κάνουμε μέσα στη νύχτα απόψε". Κάποια στιγμή, μέσα στη νύχτα, μου φόρεσαν κουκούλα και με κατέβασαν υποβασταζόμενο τα σκαλοπάτια που είχα ανέβει πριν από επτάμισι ημέρες. Με οδήγησαν σε ένα άλλο πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου, όπου ομολογώ, έχοντας ήδη την προηγούμενη εμπειρία, μπήκα και διπλώθηκα σε εμβρυώδη κατάσταση, αρκετά πιο άνετα από την πρώτη φορά. Προτού κλείσουν το πορτμπαγκάζ ο ένας μου λέει: "Κύριε Παναγόπουλε, υπάρχει το ενδεχόμενο να πέσουμε σε κάποιο μπλόκο της Αστυνομίας, οπότε θα πέσει πιστολίδι. Να το ’χετε υπόψη σας". Σε μια στιγμή το αυτοκίνητο σταμάτησε κι ένιωσα ότι οι επιβάτες βγήκαν. Τότε ο ένας από αυτός, μάλλον ο νεότερος, μου είπε: "Κύριε Παναγόπουλε, εδώ θα σας αφήσουμε. Θα σας βγάλουμε την κουκούλα, αλλά δεν θα γυρίσετε το κεφάλι ούτε δεξιά, ούτε αριστερά, ούτε πίσω. Θα μετρήσετε μέχρι το 50 και μετά είστε ελεύθερος"».
Και ο Περικλής Παναγόπουλος συνεχίζει την αφήγηση: «Πρέπει να αναφέρω επίσης πως, όταν μου έβγαλε ο φρουρός την κουκούλα, μου παρέδωσε δύο πράγματα: ένα ήταν το φυλαχτό μου, που είναι και το μόνο ενθύμιο από τον πατέρα μου το οποίο μου το πήραν στην απαγωγή, τους ζήτησα να μου το επιστρέψουν και πράγματι το έκαναν. Το δεύτερο ήταν το πιστόλι άνευ γεμιστήρος που είχαν αφαιρέσει από τον Γιώργο Σαρδέλη (σ.σ.: τον οδηγό του) μέσα σε μία σακούλα νάιλον, διαφανή. Το πιστόλι του Γιώργου ήταν λιγάκι πρόβλημα, διότι η καινούρια φόρμα που μου έδωσαν να φορέσω προτού με βάλουν στο πορτμπαγκάζ είχε στενές τσέπες στο μπουφάν όπου δεν χώραγε το πιστόλι. Γι’ αυτό επιχείρησα να το βάλω στην τσέπη του παντελονιού. Βάζοντάς το, όμως, στην τσέπη του παντελονιού το βάρος του ήταν τέτοιο που το λάστιχο στη μέση μου δεν ήταν ικανό να συγκρατήσει το παντελόνι. Τι να κάνω, πήρα το πιστόλι υπό μάλης και άρχισα να κατεβαίνω το πετρώδες μονοπάτι από το οποίο υποθέτω πως διέφυγε και το όχημα των απαγωγέων».
Πώς γνώρισε την Κατερίνα Παναγοπουλου
Η Κατερίνα Ναυπλιώτη μπαίνει στη ζωή του Περικλή Παναγόπουλου και εκείνος στη δική της το Φεβρουάριο του 1990. Δεκαεπτά χρόνια χωρίζουν ηλικιακά την Κατερίνα από τον Περικλή. Πρωτοσυναντήθηκαν σε μια κοινωνική εκδήλωση σε φιλικό σπίτι. Πολύ σύντομα το μεθεπόμενο βράδυ συναντήθηκαν ξανά σε παρόμοια φιλική ομήγυρη σε ενα κλασικό σπίτι στο κέντρο της Αθήνας. Η κουβέντα που άνοιξαν τότε πήγε πολύ μακρυά. Κράτησε ώρες ατελείωτες, μέρες και νύχτες, μήνες και χρόνια.
Μετά τον Σεπτέμβριο του 1997 μετά τις καλοκαιρινές διακοπές και μετά από επτάμιση περιπου χρόνια συμβίωσης παντρεύτηκαν στο γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στο Καβούρι σε μια σεμνή τελετή. Προέρχονταν και οι δύο από ένα διαζύγιο. Η Κατερίνα ένοιωσε ασφάλεια και φροντίδα από την πρώτη ημέρα της σχέσης τους. Δεν διστάσει δε να δηλώσει πως όταν τον γνώρισε, ήταν «ένας πανέμορφος και περιζήτητος άντρας».
Φιλομαθής από την φύση της αξιοποιούσε τα πολλά ταξίδια τους, αποκομίζοντας γνώση και εμπειρίες, διαβάζοντας βιβλία, ξέφυλλίζοντας ακόμα και των αεροπορικών εταιρείων ώστε είχε πάντα πολλά φρέσκα θεματα να συζητά με τον Περικλή. Διέθετε δε μια χαρούμενη και αυθόρμητη ενεργεια που την είχε και εκείνος απόλυτη ανάγκη.
Ειδήσεις σήμερα:
Ανελέητη η επέλαση του κορωνοϊού στη Γερμανία: Ξεπέρασαν τους 60.000 οι νεκροί
Lockdown: Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 18:00 τα Σαββατοκύριακα - «Κόκκινες» Θεσσαλονίκη – Αχαΐα
Κόστα Ρίκα: Κατασχέθηκαν 2 τόνοι κοκαΐνης προτού αναχωρήσουν για το Βέλγιο
Ξάφνιασε τους ανταγωνιστές του όταν απέκτησε μεγάλα μερίδια στην Hellenic Seaways, αρχικά και στις Μινωϊκές Γραμμές σε επόμενη φάση. Ωστόσο, πώλησε τα πακέτα των μετοχών του σε αυτές τις εταιρείες στον κυριότερο ανταγωνιστή του τον κ. Πάνο Λασκαρίδη. Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 2007 πώλησε έναντι του ποσού – ρεκόρ για την ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας στην MIG, την Attica Group και συνολικά εισέπραξε το εκπληκτικό ποσό των 286,1 εκατομμυρίων ευρώ.
Η απαγωγή
«Οι εναγώνιες μνήμες της απαγωγής της ομηρίας αλλά και της απελευθέρωσής μου είναι τέτοιες που δεν θα φύγουν ποτέ από τη συνείδησή μου. Και ας μη θεωρηθεί πως ο χρόνος γιατρεύει τα πάντα. Υπάρχουν γεγονότα που δεν σβήνονται με τίποτα», λέει ο Περικλής Παναγόπουλος για την απαγωγή και την ομηρία του που κράτησε από τις 12 Ιανουαρίου του 2009 έως τις 20 του ίδιου μήνα.
Θυμάται: «Είχε νυχτώσει, βράδυ Δευτέρας 19 Ιανουαρίου, όταν επέστρεψαν οι δύο από τους τρεις αυτουργούς. Ο αρχηγεύων της παρέας μου είπε: "Κύριε Παναγόπουλε, η γυναίκα σας παλικάρι. Ολα πήγαν καλά. Αν και της είπαμε ότι θα σας απελευθερώσουμε μέσα σε 24 ώρες, θα το κάνουμε μέσα στη νύχτα απόψε". Κάποια στιγμή, μέσα στη νύχτα, μου φόρεσαν κουκούλα και με κατέβασαν υποβασταζόμενο τα σκαλοπάτια που είχα ανέβει πριν από επτάμισι ημέρες. Με οδήγησαν σε ένα άλλο πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου, όπου ομολογώ, έχοντας ήδη την προηγούμενη εμπειρία, μπήκα και διπλώθηκα σε εμβρυώδη κατάσταση, αρκετά πιο άνετα από την πρώτη φορά. Προτού κλείσουν το πορτμπαγκάζ ο ένας μου λέει: "Κύριε Παναγόπουλε, υπάρχει το ενδεχόμενο να πέσουμε σε κάποιο μπλόκο της Αστυνομίας, οπότε θα πέσει πιστολίδι. Να το ’χετε υπόψη σας". Σε μια στιγμή το αυτοκίνητο σταμάτησε κι ένιωσα ότι οι επιβάτες βγήκαν. Τότε ο ένας από αυτός, μάλλον ο νεότερος, μου είπε: "Κύριε Παναγόπουλε, εδώ θα σας αφήσουμε. Θα σας βγάλουμε την κουκούλα, αλλά δεν θα γυρίσετε το κεφάλι ούτε δεξιά, ούτε αριστερά, ούτε πίσω. Θα μετρήσετε μέχρι το 50 και μετά είστε ελεύθερος"».
Και ο Περικλής Παναγόπουλος συνεχίζει την αφήγηση: «Πρέπει να αναφέρω επίσης πως, όταν μου έβγαλε ο φρουρός την κουκούλα, μου παρέδωσε δύο πράγματα: ένα ήταν το φυλαχτό μου, που είναι και το μόνο ενθύμιο από τον πατέρα μου το οποίο μου το πήραν στην απαγωγή, τους ζήτησα να μου το επιστρέψουν και πράγματι το έκαναν. Το δεύτερο ήταν το πιστόλι άνευ γεμιστήρος που είχαν αφαιρέσει από τον Γιώργο Σαρδέλη (σ.σ.: τον οδηγό του) μέσα σε μία σακούλα νάιλον, διαφανή. Το πιστόλι του Γιώργου ήταν λιγάκι πρόβλημα, διότι η καινούρια φόρμα που μου έδωσαν να φορέσω προτού με βάλουν στο πορτμπαγκάζ είχε στενές τσέπες στο μπουφάν όπου δεν χώραγε το πιστόλι. Γι’ αυτό επιχείρησα να το βάλω στην τσέπη του παντελονιού. Βάζοντάς το, όμως, στην τσέπη του παντελονιού το βάρος του ήταν τέτοιο που το λάστιχο στη μέση μου δεν ήταν ικανό να συγκρατήσει το παντελόνι. Τι να κάνω, πήρα το πιστόλι υπό μάλης και άρχισα να κατεβαίνω το πετρώδες μονοπάτι από το οποίο υποθέτω πως διέφυγε και το όχημα των απαγωγέων».
Πώς γνώρισε την Κατερίνα Παναγοπουλου
Η Κατερίνα Ναυπλιώτη μπαίνει στη ζωή του Περικλή Παναγόπουλου και εκείνος στη δική της το Φεβρουάριο του 1990. Δεκαεπτά χρόνια χωρίζουν ηλικιακά την Κατερίνα από τον Περικλή. Πρωτοσυναντήθηκαν σε μια κοινωνική εκδήλωση σε φιλικό σπίτι. Πολύ σύντομα το μεθεπόμενο βράδυ συναντήθηκαν ξανά σε παρόμοια φιλική ομήγυρη σε ενα κλασικό σπίτι στο κέντρο της Αθήνας. Η κουβέντα που άνοιξαν τότε πήγε πολύ μακρυά. Κράτησε ώρες ατελείωτες, μέρες και νύχτες, μήνες και χρόνια.
Μετά τον Σεπτέμβριο του 1997 μετά τις καλοκαιρινές διακοπές και μετά από επτάμιση περιπου χρόνια συμβίωσης παντρεύτηκαν στο γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στο Καβούρι σε μια σεμνή τελετή. Προέρχονταν και οι δύο από ένα διαζύγιο. Η Κατερίνα ένοιωσε ασφάλεια και φροντίδα από την πρώτη ημέρα της σχέσης τους. Δεν διστάσει δε να δηλώσει πως όταν τον γνώρισε, ήταν «ένας πανέμορφος και περιζήτητος άντρας».
Φιλομαθής από την φύση της αξιοποιούσε τα πολλά ταξίδια τους, αποκομίζοντας γνώση και εμπειρίες, διαβάζοντας βιβλία, ξέφυλλίζοντας ακόμα και των αεροπορικών εταιρείων ώστε είχε πάντα πολλά φρέσκα θεματα να συζητά με τον Περικλή. Διέθετε δε μια χαρούμενη και αυθόρμητη ενεργεια που την είχε και εκείνος απόλυτη ανάγκη.
Ειδήσεις σήμερα:
Ανελέητη η επέλαση του κορωνοϊού στη Γερμανία: Ξεπέρασαν τους 60.000 οι νεκροί
Lockdown: Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 18:00 τα Σαββατοκύριακα - «Κόκκινες» Θεσσαλονίκη – Αχαΐα
Κόστα Ρίκα: Κατασχέθηκαν 2 τόνοι κοκαΐνης προτού αναχωρήσουν για το Βέλγιο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα