LIVE

Κορωνοϊός

Ατύχημα στο «Καλλιστώ»: Ο εισαγγελέας διέταξε τη σύλληψη του πλοιάρχου του container ship

kallisto2_2

Συνεχίζεται η προανάκριση για τη σύγκρουση των δύο πλοίων - Μέχρι και... αλκοτέστ έγινε στους υπεύθυνους των πλοίων - Ποιο είναι το πρώτο ανεπίσημο συμπέρασμα - Με μεγάλη ταχύτητα 16 κόμβων κινούνταν το container ship - Δύο ελαφρά τραυματίες - Ολική η καταστροφή του «Καλλιστώ»

Τη σύλληψη του πλοιάρχου του Maersk Launceston για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια διέταξε ο εισαγγελέας μετά το πρωτοφανές ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης με αποτέλεσμα να κοπεί στα δύο το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ».

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται από χθες η προανάκριση που διενεργεί το Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου για τη σύγκρουση του container ship «Maersk Launceston» με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ».

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Λιμενικό έκανε αλκοτέστ στους υπευθύνους και των δύο πλοίων για να αποκλείσει το ενδεχόμενο η σύγκρουση να οφείλεται σε ατύχημα. Τα αλκοτέστ βγήκαν αρνητικά.

Οι πληροφoρίες από το ρεπορτάζ του protothema.gr συγκλίνουν ότι οφείλεται σε συνυπαιτιότητα. «Έγιναν λάθος εκτιμήσεις από κοινού» είναι το πρώτο ανεπίσημο συμπέρασμα.

Όπως είναι λογικό η μία πλευρά ρίχνει την ευθύνη στην άλλη. Το protothema.gr έχει τις απόψεις και των δύο ανεπίσημα.

Ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες να κατέθεσε ότι επιχείρησε τρεις φορές να ενημερώσει το εμπορικό πλοίο με το οποίο βρισκόταν σε παράλληλη αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση.

«Ο κυβερνήτης του containership πρέπει να τον είδε τελευταία στιγμή και για αυτό έστριψε δεξιά για να αποφύγει τη σύγκρουση κάτι που τελικά δεν το κατάφερε» επισημαίνουν οι πήγες της πλευρά του ΠΝ και επανέλαβαν ότι το εμπορικό είχε αναπτύξει ταχύτητα 16 κόμβων.

Η άλλη πλευρά έχει τη διαφορετική αντίληψη των γεγονότων: «Το containership μόλις είχε περάσει την Ψυτάλλεια, είχε κατέβει ο πλοηγός και βρισκόταν στο separation zone, στο δίαυλο για να συνεχίσει την ρότα του. Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού διέσχισε κάθετα τη separation zone. Eίχε ραντάρ οπότε σίγουρα θα είδε το πλωτό θηρίο να πλησιάζει. Η πορεία σύγκρουσης είχε ξεκινήσει νωρίτερα. Το κοντεινεράδικο είχε ρότα με ταχύτητα 16 κόμβων. Είχε ξεκινήσει ήδη το ταξίδι του και έπλεε με την κατάλληλη ταχύτητα. Για να σταματήσει χρειάζεται τουλάχιστον δύο με τρία μίλια. Ο πλοίαρχος είναι έμπειρος. Θα φανούν όλα στην πορεία».

Απορίες εκφράζονται για το πως ενήργησε το Λιμενικό με το VTS-Vessels Traffic Services που είναι σαν τον πύργο ελέγχου στα αεροδρόμια και ρυθμίζει την κυκλοφορία για τα πλοία που καταπλέουν και αποπλέουν στο και από το λιμάνι του Πειραιά.

Πληροφορίες θα δώσει το μαύρο κουτί του εμπορικού πλοίου αλλά και τα συστήματα επιτήρησης του Λιμενικού όπου σίγουρα θα έχουν καταγραφεί όλες οι κινήσεις αλλά και οι συνομιλίες μέσω ασυρμάτων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Ιωάννης Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι «είναι ευτυχές ότι δεν θρηνήσαμε θύματα» και τόνισε ότι το περιστατικό έγινε στα ανοιχτά του λιμανιού και με καλό καιρό, αναφέροντας την διεθνή πρακτική της ναυσιπλοΐας, «το μεγάλο πλοίο, πάντοτε προσέχει το μικρό».

Πώς το container ship έκοψε στη μέση το ναρκαλιευτικό

Η πρόσκρουση του γιγαντιαίου container ship στο ναρκοθηρευτικό του στόλου ευτυχώς δεν είχε ανθρώπινα θύματα. Το «Maersk Launceston» πέρασε κυριολεκτικά πάνω από το «Καλλιστώ» κόβοντας σχεδόν στη μέση το ναρκαλιευτικό. Μετά την σύγκρουση ολόκληρο το πριμναίο τμήμα του πολεμικού πλοίου αποκολλήθηκε. Ευτυχώς, μόλις για λίγα μέτρα δεν θρηνήσαμε θύματα από το πλήρωμα του ναρκαλιευτικού που είχε αποπλεύσει λίγο πριν τις 7 το πρωί της Τρίτης για προγραμματισμένη δραστηριότητα. Δύο από τα μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν ελαφρά, ο ένας με εκδορές στο κεφάλι και ο άλλος με κάταγμα στο χέρι.

Λόγω των ελαφρών υλικών από τα οποία ήταν κατασκευασμένο το σκάφος, πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα, το ναρκαλιευτικό δεν βυθίστηκε και ρυμουλκήθηκε πίσω στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Ομως η καταστροφή στο «Καλλιστώ» θεωρείται ολική και είναι σχεδόν απίθανο να επιχειρηθεί αποκατάσταση των ζημιών του από τα τεχνικά συνεργεία του Πολεμικού Ναυτικού.

Λίγο πριν την σύγκρουση, το γιγαντιαίο container ship «Maersk Launceston» κινούνταν με ταχύτητα 16 κόμβων. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» ήταν μόλις 15 κόμβοι...

Η
 μεγάλη ταχύτητα του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων. Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά ώρα 06:50. Κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα.

Ώρα 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ».

Η σύγκρουση σημειώθηκε λίγο πριν το λεγόμενο separation. Τα δύο πλοία κινούνταν σχεδόν παράλληλα, προφανώς όμως ο καταφθάνων πλοίαρχος του container ship είχε χαράξει πορεία θεωρώντας ότι το γιγαντιαίο πλοίο είναι ορατό σε όλους και άρα αν κάποιος έπρεπε να διορθώσει πορεία αυτός ήταν ο κυβερνήτης του ναρκαλιευτικού. Οι πληροφορίες ότι από τη γέφυρα του «Καλλιστώ» επιχειρήθηκε επικοινωνία με τον Πολωνό καπετάνιο του «Maersk Launceston» δεν επιβεβαιώνονται επισήμως. Η έρευνα θα γίνει από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά. Από την γωνία πρόσκρουσης, σχεδόν 90 μοιρών, φαίνεται σαν την τελευταία στιγμή το «Καλλιστώ» να προσπάθησε να κροσάρει παίρνοντας πορεία ανατολική. Ακόμη και με την «μεγίστη» ταχύτητα όμως, το ναρκαλιευτικό κινούνταν με 14 maximum 15 κόμβους ενώ το μήκους 266 μέτρων container ship είχε ταχύτητα 16 κόμβων. Εκ του αποτελέσματος, οι χειρισμοί που έγιναν για να αποφευχθεί το ατύχημα ήταν ανεπιτυχείς. Υπήρξε κακή συνεννόηση ανάμεσα στα δύο πλοία; Υπήρξε έλλειψη συγκέντρωσης σε μια περιοχή μεγάλης και συνεχούς κίνησης πλοίων που μπαίνουν και βγαίνουν από το λιμάνι του Πειραιά; Ακολουθήθηκαν διαδικασίες ρουτίνας χωρίς να γίνει στάθμιση των ειδικών συνθηκών;

Ειδήσεις σήμερα: 

Κρητικός ύψωσε στο Καστελόριζο τη μεγαλύτερη ελληνική σημαία - Δείτε βίντεο

«Η πρώτη γενιά εμβολίων για τον κορωνοϊό μπορεί να είναι ανεπαρκής» λέει Βρετανίδα ειδικός

Μέρκελ: Θέλει να κλείσουν όλα τα μπαρ και τα εστιατόρια για να μπει «φρένο» στον κορωνοϊό
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (86)

Είπον....

Προφανώς το ΝΘΗ έτρεχε να του την μπει. Καλά, με τέτοια διαφορά ΕΚΤΟΠΙΣΜΑΤΟΣ το ΝΘΗ περίμενε να κά-νει πιρουέτες το τεράστιο μεγαθήριο; Μόνο για να κόψει ταχύτητα ή να στρίψει θέλει πολύ μεγαλύτερο χρό-νο. Το να τρέξει το μικρό πλοίο για μπει μπροστά από το μεγαθήριο, μάλλον για τζάμπα μαγκιά μου ακούγε-ται. Ακόμα και να μιλούσε το ΝΘΗ με το εμπορικό, όπου το ΝΘΗ δεν έχει την εμπειρία να ξέρει πόσο αργό σε μανούβρες είναι, οπότε μάλλον το ΝΘΗ το «διέταξε» αλλά προτού αρχίσει τα γκάζια, δεν βεβαιώθηκε ότι η «διαταγή» ελήφθη και κατενοήθη !!!!! Και τελικά στα 500 μέτρα πριν την σύγκρουση γιατί δεν έστριψε το ΝΘΗ όλο δεξιά προς αποφυγή του μεγαθηρίου;;;;; Δεν συγκρίνεται η ευελιξία ενός ΠΠ και ενός μεγαθηρίου του εμπορικού. Για να μιλάει το ΝΘΗ στο μεγαθήριο στο VHF και να του λέει να κόψει, είναι προφανές ότι θα πρέπει να το κάνεις μερικά μίλια μακριά, για να περιμένεις εμφανή αντίδραση. Κοινός νους !!!!!

Γιώργος

Σωστά μιλάσ!

Σταμάτης Ριζάκης

Ναι, μόνο που τα Ν/Θ δεν "τρέχουν". Με μέγιστη ταχύτητα 15μίλια/ω, και συνήθη ταχύτητα πλεύσης περί τα 8-10μίλια/ω και είναι αδύνατον να κάνει γρήγορους ελιγμούς, αλλά και να προσπαθήσει να περάσει εμπρός από το εμπορικό.

Αναυτος

Κατ αρχάς είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει συνυπαιτιοτητα και τα ποσοστά ευθύνης του κάθε πλοίου θα αποφασιστούν από τα ελληνικά δικαστήρια που θα Επιληφθούν του συμβάντος. Επίσης να δεχθώ ότι το Καλλιστώ ήταν το φυλασσόμενο πλοίο και το maersk το φυλάσσον, είτε γιατί ήταν καταφθανόμενο είτε γιατί είχαν διασταυρουμενες πορείες και το Καλλιστώ Κροσαριζε από δεξιά. Ο κυβερνήτης του πολεμικού δεν ήξερε ότι όταν το φυλάσσον δεν προβαίνει στις απαιτούμενες ενέργειες για αποφυγή συγκρούσεως, ότι οφείλει αυτός να χειρίσει ΕΓΚΑΙΡΑ έτσι ώστε τελικά να αποφευχθεί η σύγκρουση? Γιατί συζητάμε για Randar και για μη ακρόαση στο VHF. Η ορατότητα ήταν «καμπάνα» που λέμε ενώ είχε ήδη ξημερώσει ο Θεός τη μέρα, άρα? Ήταν απλά θέμα στοιχειώδους ναυτοσύνης να αποφευχθεί το ατύχημα, στο οποίο ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα.

Γιώργος

Ισχύει! Επίσης ισχύουν συγκεκριμένοι κανόνες για TSS.

Νίκος

Αν γινόταν επί Τσίπρα... για μήνες θα έπαιζε το θέμα.

Μεταξυ μας

Ευθυνη 100 ο πλοιαρχος του Καλλιστώ. Και λάθος να είχε το κοντειναραδικο. Είναι δυνατόν να μην βλέπεις ολόκληρο θηρίο; που πας ρε καραμητρο; εντωμεταξύ τι άκυρο ο Ναυσταθμος να είναι Σαλαμίνα μέσα στον χαμό από πλοια εμπορικά κοσκο κτλ κτλ. Μαζευτε τα και φυγετε από κει ρε σαΐνια του πολεμικου Ναυτικού

ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ

Πολλά σχόλια .Παρακαλώ μην δίνετε συνέχεια .Να δείξουμε σεβασμό στο Πλήρωμα που διασώθηκε .Αυτό τελικά μετράει .Κάποιος λέι για συνυπευθυνότητα Ναι μεν τήρηση του ΔΚΑΣ αλλά φύλαγε τον κ@λο σου με πορεία 'απομακρύνσεως 90΄όταν βλέπεις οτι ο άλλος δεν χειρείζει προς αποφυγήν.Αρα,εάν το πολεμικό εστριβε δεξιά με πορεία 90 μοίρες δεξιώτερα της αρχικής τίποτε δεν θα είχε συμβεί.

Ενδιαφέρον

Είναι ενδιαφέρον ότι τα συντριπτικά περισσότερα σχόλια είναι υπέρ του πλοιάρχου της Maersk και κατά του πλοιάρχου του ναρκοθηρευτικού. Το ίδιο είχε παρατηρηθεί προ έτους περίπου, όταν ο Γάλλος "μεσίτης" (και γόνος) είχε περάσει νύχτα κοντά στο Πόρτο Χέλι σαν μπουλντόζα με το φουσκωτό του πάνω από το βαρκάκι 3 αδελφών ψαράδων, από τους οποίους πνίγηκαν οι δύο. Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε, αν όλοι αυτοί οι σχολιογράφοι έχουν κάποιο επαγγελματικό συμφέρον (π.χ. υπάλληλοι της εταιρείας του "δράστη" ή του δικηγορικού γραφείου που ανέλαβε την υπόθεση) ή αν ανήκουν στην αρκετά μεγάλη κατηγορία ασπόνδυλων συμπατριωτών μας, που όταν τσακώνεται πλούσιος με φτωχο ή με το κράτος παίρνουν πάντα ενστικτωδώς το μέρος του πλουσίου από κεκτημένη ταχύτητα γλειψίματος (όπως πολλοί αριστεριστές με παρόμοια κεκτημένη ταχύτητα παίρνουν πάντα το μέρος των Ξηρών και των Κουφοντιναίων, ό,τι κι' αν γίνει).

Γιώργος

Καμία απολύτως σχέση δεν έχει το ένα συμβάν με το άλλο. Το ταχύπλοο προφανώς φταίει για τις ανθρωποό

τsak

Κανονικά θα πρέπει να περάσει από στρατοδικείο ο καπετάνιος του Καλλιστώ για φόρα της περιουσίας του ελληνικού λαού, λες και ήταν σε επείγουσα αποστολή, οι μαγκιές με κρατικές ιδιοκτησίες ενός καραβανά δεν χρειάζονται, ήταν ποιο εύκολο να κόψει ταχύτητα η να αλλάξει πορεία μια ¨ πορδή¨ παρά ένας γίγαντας. Τώρα το κόστος της ζημιάς ποιος θα το πληρώσει ειναι αλλού παππά ευαγγέλιο. Όπως όλα και αυτό με κάποιο τρόπο θα ξεχαστεί.

Kostas

Ο εισαγγελέας διέταξε τη σύλληψη του πλοιάρχου του container ship. Μαλιστα... Η ΠΝΟ-Τμημα ITF (οπου εκπροσωπει και αλλοδαπους ναυτικους) εχει να μας πει κατι ?

wolf

Τα πολεμικα πλοια ,σαν ευελικτα , εχουν την πρωτοβουλια στις κινησεις ! Τα πολεμικα πλοια πρεπει να απομακρυνονται απο τις πορειες των φορτηγων, ποτε δεν γινεται το αντιθετο. Ο κυβερνητης του πολεμικου επρεπε να αποπμακρυνθει απο το φορτηγο. Ειχε την απαιτηση ενα πλοιο 300 μετρων να κανει ελιγμους μεσα σε ενα χωρο περιορισμενο ! Ειναι για τα πανηγυρια ο ανθρωπος αυτος !

Γιώργος

Σωστός 100%

Σταμάτης Ριζάκης

Ν/Θ είναι το Καλλιστώ! Μόνο ευέλικτο δεν το λες, με μέγιστη ταχύτητα 15μίλια/ω.

ετσι σεβονται την πατριδα

και τα λεφτα του κοσμακη καποιοι κυβερνητες πλοιων του ΠΝ.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης