LIVE

Κορωνοϊός

Ψάχνουν πώς έγινε το ατύχημα με το «Καλλιστώ»: Σοκάρουν οι εικόνες με το πλοίο κομμένο στα δύο

5176687

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί - Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού ρυμουλκήθηκε  στη Σαλαμίνα - Ο πλοηγός που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία, όταν αποπλέουν από Πειραιά, είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν το σημείο της πρόσκρουσης

Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το ναυτικό ατύχημα με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» το οποίο «κόπηκε στα δύο» από το φορτηγό-πλοίο της Maersk το πρωί της Τρίτης ερευνούν οι αρχές καθώς ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 12:30 η επιχείρηση ρυμούλκησής του στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας.

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί της Τρίτης όταν το εγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk «πέρασε απο πάνω» του!  Το «Καλλιστώ» έβγαινε από το ναύσταθμο, όταν το φορτηγό πλοίο έπεσε στην πρύμνη του με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων. 

Δειτε βίντεο με τη ρυμούλκηση του «Καλλιστώ» στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας




ρυμούλκηση του καλλιστω


Όπως φαίνεται στις αποκλειστικές φωτογραφίες του protothema.gr, έχει κοπεί ένα μεγάλο τμήμα της πρύμνης του ναρκοθηρευτικού του Πολεμικού Ναυτικού.

Δείτε τις αποκλειστικές φωτογραφίες:

IMG-4692
IMG-4693
IMG-4694


IMG-4691


Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, ο πλοηγός που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία όταν αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν το σημείο της πρόσκρουσης.

Όπως λένε οι ίδιες πηγές το πλοίο που μεταφέρει εμπορευματοκιβώτια είχε πάρει την ρότα του προς το separation traffic scheme, τη ζώνη κυκλοφορίας των πλοίων όταν καταπλέουν και αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο πλοηγός φέρεται να δήλωσε ότι αποβιβάστηκε απο το πλοίο της Maersk μόλις βγήκε  απο τα όρια της πλοηγήσεως και ότι το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού πήγαινε κι αυτο προς την είσοδο του separation zone.

«Ο πλοηγός συνήθως ανεβαίνει στο πλοίο σαν σύμβουλος του καπετάνιου διότι γνωρίζει τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τα βυθίσματα, τις προβλήτες και τους ανέμους στο εκάστοτε λιμάνι. Ο πλοηγός επιβιβάζεται κατά την αναχώρηση του πλοίου απο την προβλήτα που είναι δεμένο και στη συγκεκριμένη περίπτωση από την προβλήτα του Ικονίου. Ειναι παρών κατά τη διάρκεια των ελιγμών απόπλου, κατά τον διάπλου της Ψυτάλλειας και μολις περάσει το λιμάνι του Πειραιά αποβιβάζεται και μετά από μερικά ναυτικά μίλια ξεκινά το separation traffic scheme» εξηγούν στο protothema.gr πλοίαρχου του Εμπορικού Ναυτικού.

Κύκλοι της ναυσιπλοΐας εξηγούσαν επίσης ότι αν κάποιο πλοίο πλησιάσει πολύ την πλώρη ενός πλοίου του μεγέθους του Maersk Launceston δεν υπάρχει οπτική επαφή μαζί του.

Σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες η σύγκρουση έγινε σε χώρο ευθύνης του Λιμενικού. Πιο συγκεκριμένα στη δικαιοδοσία του VTS (Vessels Traffic Services) που ρυθμίζει, όπως ο πύργος ελέγχου στα αεροδρόμια, την κυκλοφορία των πλοίων κατά τον απόπλου και τον κατάπλου στο λιμάνι του Πειραιά.

Δείτε φωτογραφίες από τη ρυμούλκυση του «Καλλιστώ»:

rimoulkisi-kallisto1
rimoulkisi-kallisto2
rimoulkisi-kallisto3


Νωρίτερα περισυνελέγησαν από τη θάλασσα δύο μέλη του πληρώματος που τραυματίστηκαν ελαφρά και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Συνολικά το Καλλιστώ είχε 27 άτομα πλήρωμα

Η ανακοίνωση του ΠΝ: «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού».

Αρχικώς στην περιοχή είχαν σπεύσει πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία απομακρύνθηκαν από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό που έχουν αναλάβει την επιχείρηση.



Σύμφωνα με πληροφορίες το πλοίο που σάρωσε το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού είναι το Maersk Launceston σημαίας Πορτογαλίας το οποίο βάσει της ιστοσελίδας marrinetraffic.com είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7:11 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία.

Δείτε το πλοιο της Maersk και την διαδρομή του μέχρι τη σύγκρουση:

MAERSK_LAUNCESTON
maersk-xartis

Η «ταυτότητα» του «Καλλιστώ»

Το «Καλλιστώ» αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.

Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40.

kallisto-a
kallisto-b
kallisto-c


Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.

Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).

Ειδήσεις σήμερα:

Από τι πέθανε ο 38χρονος γιος του Σουλτάνου του Μπρουνέι;

Κολωνάκι: «Λουκέτο» σε μπαρ που έκρυβε πελάτες στον ακάλυπτο και παραβίαζε το ωράριο

Δυναστεία Γκετί: Η απαγωγή του αιώνα, το κομμένο αυτί και ο παππούς που δεν πλήρωνε λύτρα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (40)

ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ

ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΡΕΝΟ .ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΗ ΖΗΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΟΣΟΙ ΗΤΑΝ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΞΗΛΩΘΟΥΝ .ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΗΤΑΝ ΟΧΙ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

Θέλουν και αύξηση θητείας οι χουντοδεξιοί

Καταργήστε το στρατό να μην ξεφτιλιζόμαστε.

Σουλτάνος vs Γκαντέμαγας

1-0

Θεμιστοκλής από κάτω

γιατί αργούν τα σχόλια ;

Ο Αλλάχ βοηθάει τον Σουλτάνο

Μαζί με τη βλακεία των ελληνικών πληρωμάτων.

Μέτρο

Να απαγορευθούν άμεσα τα εμπορικά πλοία σε απόσταση 12 μίλια από όπου βρίσκονται τα πολεμικά μας. Boat social distancing for more safety!

Έγραψες!

.

Ξεφτέρια

Αν δεν μπορούν να αποφύγουν ολόκληρη μαούνα με τα ραντάρ, σκέψου τι θα πάθουν από μια τορπίλη. Ούτε για κλητήρες δεν κάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι που θέλει να προσλάβει ο Κούλης στο στράτευμα.

o kommenos apo dhmosio

υπαρχουν τραυματιες και κοροϊδευεις ζωον . σε κοψανε απο το δημοσιο και τωρα σκουζεις

τι διαβαζουμε

Χαχαχα.. δηλαδη δεν καταλαβες οτι αυτοι "που θέλει να προσλάβει" δεν εχουν προσληφθει ακομα και... τους κρινεις!

Ολλα ψεματα

Σε μια νύχτα μου ‘χεις κάνει άσπρα τα μαλλιά ψέματα οι τουρ και το Μπαμπάρ δεις αν

Λοιπόν

Τουρκικός δάκτυλος! Μιλημένος ο κυβερνήτης του πορτογαλέζικου φορτηγού. Δεν είναι τυχαίο που πήγαινε Τουρκία. Αυτό ήταν εκδίκηση για το Kemal Reis, να μου το θυμάστε!

Ψαγμένος

Χμμμ...και εγώ το ίδιο σκέφτηκα...

Ψάχνουν να βρουν πως έγινε

Θέλει ειδική επιτροπή εμπειρογνωμονων, αρκετά χρόνια καταθέσεων, εξεταστική επιτροπή, πολλά χρήματα φορολογουμένων και μετά στο αρχείο.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης