LIVE

Κορωνοϊός

Ατύχημα στο «Καλλιστώ»: Πώς το container ship έκοψε στη μέση το ναρκαλιευτικό

narko123

Με μεγάλη ταχύτητα 16 κόμβων κινούνταν το container ship «Maersk Launceston» ώρα 07:29, ελάχιστα λεπτά πριν διαλύσει το πριμναίο τμήμα του πολεμικού πλοίου - Για μόλις λίγα μέτρα, δεν θρηνήσαμε θύματα - Δύο ελαφρά τραυματίες - Ολική η καταστροφή του «Καλλιστώ»

Το πρωτοφανές ναυτικό ατύχημα μεταξύ του ναρκαλιευτικού «Καλλιστώ» και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Maersk Launceston» που σημειώθηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης νότια της Ψυττάλειας έχει προκαλέσει μεγάλο προβληματισμό στο Πολεμικό Ναυτικό και στην ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Η πρόσκρουση του γιγαντιαίου container ship στο ναρκοθηρευτικό του στόλου ευτυχώς δεν είχε ανθρώπινα θύματα. Το «Maersk Launceston» πέρασε κυριολεκτικά πάνω από το «Καλλιστώ» κόβοντας σχεδόν στη μέση το ναρκαλιευτικό. Μετά την σύγκρουση ολόκληρο το πριμναίο τμήμα του πολεμικού πλοίου αποκολλήθηκε. Ευτυχώς, μόλις για λίγα μέτρα δεν θρηνήσαμε θύματα από το πλήρωμα του ναρκαλιευτικού που είχε αποπλεύσει λίγο πριν τις 7 το πρωί της Τρίτης για προγραμματισμένη δραστηριότητα. Δύο από τα μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν ελαφρά, ο ένας με εκδορές στο κεφάλι και ο άλλος με κάταγμα στο χέρι.

Λόγω των ελαφρών υλικών από τα οποία ήταν κατασκευασμένο το σκάφος, πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα, το ναρκαλιευτικό δεν βυθίστηκε και ρυμουλκήθηκε πίσω στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Ομως η καταστροφή στο «Καλλιστώ» θεωρείται ολική και είναι σχεδόν απίθανο να επιχειρηθεί αποκατάσταση των ζημιών του από τα τεχνικά συνεργεία του Πολεμικού Ναυτικού.

Λίγο πριν την σύγκρουση, το γιγαντιαίο container ship «Maersk Launceston» κινούνταν με ταχύτητα 16 κόμβων. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» ήταν μόλις 15 κόμβοι...

Η μεγάλη ταχύτητα του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων. Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά ώρα 06:50. Κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα.

Ώρα 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ».

Η σύγκρουση σημειώθηκε λίγο πριν το λεγόμενο separation. Τα δύο πλοία κινούνταν σχεδόν παράλληλα, προφανώς όμως ο καταφθάνων πλοίαρχος του container ship είχε χαράξει πορεία θεωρώντας ότι το γιγαντιαίο πλοίο είναι ορατό σε όλους και άρα αν κάποιος έπρεπε να διορθώσει πορεία αυτός ήταν ο κυβερνήτης του ναρκαλιευτικού. Οι πληροφορίες ότι από τη γέφυρα του «Καλλιστώ» επιχειρήθηκε επικοινωνία με τον Πολωνό καπετάνιο του «Maersk Launceston» δεν επιβεβαιώνονται επισήμως. Η έρευνα θα γίνει από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά. Από την γωνία πρόσκρουσης, σχεδόν 90 μοιρών, φαίνεται σαν την τελευταία στιγμή το «Καλλιστώ» να προσπάθησε να κροσάρει παίρνοντας πορεία ανατολική. Ακόμη και με την «μεγίστη» ταχύτητα όμως, το ναρκαλιευτικό κινούνταν με 14 maximum 15 κόμβους ενώ το μήκους 266 μέτρων container ship είχε ταχύτητα 16 κόμβων. Εκ του αποτελέσματος, οι χειρισμοί που έγιναν για να αποφευχθεί το ατύχημα ήταν ανεπιτυχείς. Υπήρξε κακή συνεννόηση ανάμεσα στα δύο πλοία; Υπήρξε έλλειψη συγκέντρωσης σε μια περιοχή μεγάλης και συνεχούς κίνησης πλοίων που μπαίνουν και βγαίνουν από το λιμάνι του Πειραιά; Ακολουθήθηκαν διαδικασίες ρουτίνας χωρίς να γίνει στάθμιση των ειδικών συνθηκών;

Επί του παρόντος δεν είναι εύκολο να επιχειρηθεί η ακριβής ανασύνθεση των τελευταίων λεπτών πριν την σύγκρουση του ελληνικού πολεμικού πλοίου με το container ship. Και το «Καλλιστώ» αλλά και το «Maersk Launceston» κινούνταν με πορεία νότια πλέοντας προς το separation. Στη θάλασσα συνήθως προτεραιότητα έχει αυτός που βρίσκεται μπροστά, δηλαδή το ναρκαλιευτικό. Από τις φωτογραφίες που αποτυπώνουν την σφοδρή σύγκρουση των δύο πλοίων και τις τεράστιες ζημιές στο «Καλλιστώ» το πριμναίο τμήμα του οποίου έχει πλήρως καταστραφεί φαίνεται πως το ναρκοθηρευτικό βρισκόταν μπροστά από το container ship.

Ποιοι ήταν οι χειρισμοί που έγιναν από τα πληρώματα του «Καλλιστώ» και του «Maersk Launceston» πριν από την πρόσκρουσή τους μένει να διακριβωθεί. Εκ του αποτελέσματος, οι αποφάσεις που ελήφθησαν δεν ήταν οι ενδεδειγμένες. Προφανώς, η πολύ μεγάλη ταχύτητα με την οποία κινούνταν το container ship συνετέλεσε στο ατύχημα. Πρόκειται όμως για μια σύγκρουση στην ανοιχτή θάλασσα. Και λίγο προτού διαπεράσει το σκάφος του «Καλλιστώ» -ώρα 07:29- ο Πολωνός καπετάνιος του γιγαντιαίου «Maersk Launceston» έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβους, ταχύτητα που ελάττωσε στους 8,8 κόμβους ώρα 07:34, χωρίς επί του παρόντος να είναι ξεκάθαρο αν το container ship έκοψε μετά την πρόσκρουση ή λίγα δευτερόλεπτα πριν έκανε ολοταχώς ανάποδα.

Ειδήσεις σήμερα: 

Κρητικός ύψωσε στο Καστελόριζο τη μεγαλύτερη ελληνική σημαία - Δείτε βίντεο

«Η πρώτη γενιά εμβολίων για τον κορωνοϊό μπορεί να είναι ανεπαρκής» λέει Βρετανίδα ειδικός

Μέρκελ: Θέλει να κλείσουν όλα τα μπαρ και τα εστιατόρια για να μπει «φρένο» στον κορωνοϊό
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (5)

ΚΜ

σύμφωνα με τους κανόνες ναυσιπλοΐας και έχοντας 2 μηχανοκίνητα σκάφη αυτός που βλέπει το κοκκινο φανάρι (αριστερό) του άλλου έχει υποχρέωση να τον φυλάξει... κοινώς να χειρισει ανάλογα και να τον πέρασει απ την πρυμνη του εφ οσον διασταυρωνονται... αν πάρουμε ως γεγονός ότι ο καπετάνιος του πολεμικού γύρισε πορεία ανατολικά αρα ήταν δεξιά του εμπορικου έπρεπε το εμπορικό να τον φυλάξει και να περάσει πίσω του..... Ολα αυτα όμορφα μέχρι να μπούμε και στην ουσία... κυβερνώντος ένα καραβάκι 975 τόνων με μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων.... ΔΕΝ κάνεις το μάγκα απέναντι σε ένα μεγαθήριο 110000 τόνων (εμφορτο) 266 μέτρων μήκους που είναι και γρηγορότερο εκτός κι αν είσαι βέβαιος ότι θα τον έχεις καθαρίσει τουλάχιστον με 4-5 μήκη ΤΟΥ.... Ενα κοντεινεραδικο για να στρίψει η να κόψει ταχύτητα θέλει άπλα και χρόνο....Αποψη μου υποεκτιμηση της κατάστασης από τον καπετάνιο του πολεμικού...απολυτη ευθύνη του συμβάντος... και όταν έχεις ζωές πληρώματος για τις οποίες είσαι μόνος υπεύθυνος οφείλεις να είσαι πιο προσεκτικός.... η ναυτοσυνη κύριοι δεν μετριέται από το πόσο μάγκας είσαι αλλά από το πόσο καλά μπορείς να ζυγίσεις τα δεδομένα και να πράξεις ανάλογα... Sorry cpt της Καλλιστώ.... αλλα είσαι για ξήλωμα...

Είπον....

Προφανώς το ΝΘΗ έτρεχε να του την μπει. Καλά, με τέτοια διαφορά ΕΚΤΟΠΙΣΜΑΤΟΣ το ΝΘΗ περίμενε να κά-νει πιρουέτες το τεράστιο μεγαθήριο; Μόνο για να κόψει ταχύτητα ή να στρίψει θέλει πολύ μεγαλύτερο χρό-νο. Το να τρέξει το μικρό πλοίο για μπει μπροστά από το μεγαθήριο, μάλλον για τζάμπα μαγκιά μου ακούγε-ται. Ακόμα και να μιλούσε το ΝΘΗ με το εμπορικό, όπου το ΝΘΗ δεν έχει την εμπειρία να ξέρει πόσο αργό σε μανούβρες είναι, οπότε μάλλον το ΝΘΗ το «διέταξε» αλλά προτού αρχίσει τα γκάζια, δεν βεβαιώθηκε ότι η «διαταγή» ελήφθη και κατενοήθη !!!!! Και τελικά στα 500 μέτρα πριν την σύγκρουση γιατί δεν έστριψε το ΝΘΗ όλο δεξιά προς αποφυγή του μεγαθηρίου;;;;; Δεν συγκρίνεται η ευελιξία ενός ΠΠ και ενός μεγαθηρίου του εμπορικού. Για να μιλάει το ΝΘΗ στο μεγαθήριο στο VHF και να του λέει να κόψει, είναι προφανές ότι θα πρέπει να το κάνεις μερικά μίλια μακριά, για να περιμένεις εμφανή αντίδραση. Κοινός νους !!!!!

ALEXANDROS

Ειμαι οδηγος ταχυπλοου εδω και 6 χρονια. για να συγκρουστεις σκαφοσ με σκαφοσ η ακομα πολεμικο με κοντεινειραδικο μιλαμε για πιθανοτητεσ 1 στο δισεκατομυριο. φανταστειτε ποσο γκουφι ηταν και οι δυο καπετανιοι....

Αλλαγή παραμυθιού

Μέχρι χθες γράφατε και αναφέρατε στις κανάλια πως ο καπετάνιος του πολεμικού έλεγε στο εμπορικό αλαχτε πορεία θα συγκρουστούμε, τώρα που καταλάβατε ότι αυτό από μόνο του δείχνει ποιος είναι ο ένοχος (ο δικός μας, του πολεμικού το αλλάξατε ( πΟ επιβεβαιώνει αυτό που όλοι υποψιάζονται, πατε να το φορτώσετε στον Πολωνό πλοίαρχο. Η ταχύτητα δεν είναι η αιτία κύριοι, η αλλαγή πορείας είναι η αφορμή, και το μόνο πλοίο που άλλαξε πορεία ήταν το πολεμικό.

ς

το προβλημα δεν ειναι τυπικα ποιος φταιει,το προβλημα ειναι ο καπετανιος του πολεμικου,αφου το ειδε το εμπορικο γιατι δεν εκανε τις δεουσες ενεργειες να το αποφυγει,

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης