Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Στόχος να το ανεβάσουμε ακόμα ψηλότερα» λέει ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Νίκος Διαμαντής

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Στόχος να το ανεβάσουμε ακόμα ψηλότερα» λέει ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Νίκος Διαμαντής

Τι δηλώνει στο protothema.gr σχετικά με το πρόγραμμα για το 2023 - 2024 που έχει ήδη ανακοινωθεί

dimotiko_theatro_peiraia
Χαρούμενος, πιο ώριμος και πανέτοιμος να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά να συνεχίσει να ανθίζει και να φθάσει ακόμη ψηλότερα δηλώνει στο protothema.gr o Νίκος Διαμαντής ο οποίος επιστρέφει στην καλλιτεχνική διεύθυνση του ιστορικού θεάτρου, τέσσερα χρόνια μετά την αποχώρησή του από την ίδια θέση.

Η είδηση της αλλαγής σκυτάλης στη διεύθυνση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά έγινε γνωστή αργά το βράδυ της Δευτέρας μέσα από μια ανάρτηση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, του μέχρι προσφάτως προκατόχου του, Λευτέρη Γιοβανίδη με την οποία ανακοίνωνε το κλείσιμο αυτού του πολύ σημαντικού για τον ίδιο, τριετούς κύκλου, απευθύνοντας τις θερμές ευχαριστίες του σε όλους όσοι συνεργάστηκαν μαζί του κατά την διάρκεια της θητείας του.

Πλέον, το τιμόνι του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά αναλαμβάνει, ξανά, ο Νίκος Διαμαντής, ο άνθρωπος που από το 2015 έως το 2020 ανέλαβε να το επαναφέρει δυναμικά στην ενεργό καλλιτεχνική δράση, μετά από μια δεκαετία σχεδόν που παρέμενε κλειστό, καθιστώντας το πόλο έλξης μεγάλων παραγωγών αλλά και θεατών από όλη τη χώρα.

«Αισθάνομαι μεγάλη χαρά που επιστρέφω στο τιμόνι του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά αλλά και υποχρέωση σε όλους όσοι με στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια» εξομολογήθηκε ο ίδιος, στην πρώτη δήλωσή του, μετά την δημοσιοποίηση του ονόματός του για να εκφράσει αμέσως μετά τις θερμές ευχαριστίες του στον Δήμο Πειραιά και ιδιαιτέρως στον Δήμαρχο Γιάννη Μώραλη, αλλά και στην Περιφέρεια Αττικής και τον Γιώργο Πατούλη που στηρίζουν το θέατρο.

Όταν τον ρωτάμε ποιοι είναι οι στόχοι του σε αυτή τη δεύτερη θητεία του ο ίδιος απαντά: «Υπάρχει ένας κοινός στόχος να σηκωθεί το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ακόμη ψηλότερα, να γίνει ένα σημείο αναφοράς ακόμη μεγαλύτερο. Δεν είναι υπέρ των μεγάλων υποσχέσεων. Καλό είναι να είμαστε ταπεινοί, να κρατάμε χαμηλό προφίλ και κυρίως να μιλάμε με τις πράξεις και τα έργα μας.»

Όσον αφορά στο πόσο θα επηρεάσει η αλλαγή προσώπου στην καλλιτεχνική διεύθυνση τον προγραμματισμό του θεάτρου για το 2023 και το 2024, ο οποίος σχεδιάστηκε και ανακοινώθηκε, πριν από έναν περίπου μήνα, από τον προκάτοχό του, και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σκηνοθέτες παγκόσμιας εμβέλειας, όπως ο Ρόμπερτ Γουίλσον και ο Πέτερ Στάιν, ο ίδιος είναι απολύτως σαφής: «Είναι αυτονόητο πως θα ακολουθηθεί ο προγραμματισμός που ανακοινώθηκε. Ένα θέατρο έχει συνέχεια ανεξάρτητα από τις όποιες αλλαγές προσώπων. Πιθανόν να προστεθούν κάποια πράγματα στο πρόγραμμα αλλά θα ισχύσει κανονικά ο βασικός κορμός του. Θα ήταν γελοίο εκ μέρους μου να έκανα κάτι διαφορετικό. Θέλω να διαβεβαιώσω όλους όσοι εμπλέκονται σε μελλοντικές παραγωγές, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, προσωπικό, ότι δεν έχουν κανένα απολύτως λόγο να ανησυχούν. »

Ο Νίκος Διαμαντής μάλιστα δεν διστάζει να κάνει και την αυτοκριτική του σχετικά με παρελθοντικές επιλογές του οι οποίες τον οδήγησαν σε ρήξη με τη διοίκηση του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Πειραιά (ΟΠΑΝ) και στη συνακόλουθη παραίτησή του από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, το 2020. «Στη ζωή είναι καλό να αλλάξουμε, να εξελισσόμαστε, να ωριμάζουμε, να ξαναβλέπουμε από άλλη σκοπιά κάποια πράγματα. Αυτό έχει συμβεί και σε μένα» δηλώνει με νόημα ο ίδιος.

Ποιος είναι ο Νίκος Διαμαντής

Γέννημα θρέμμα Πειραιώτης, ο Νίκος Διαμαντής είναι σκηνοθέτης – ηθοποιός με μακρά και σημαντική διαδρομή στον χώρο του θεάτρου και πλούσιο έργο - απαριθμεί περί τα 100 θεατρικά - το οποίο «έχτισε», κατά κύριο λόγο, μέσα στους κόλπους του «Θεάτρου Σημείο» που ο ίδιος ίδρυσε, το 1985.

Ανέβασε για πρώτη φορά στο ελληνικό θέατρο έργα σύγχρονων συγγραφέων, σκηνοθέτησε παραστάσεις με διάσημες υπογραφές, όπως αυτές των Στρίντμπεργκ, Μπέκετ, Πίντερ, Κέιν, Χάινερ Μίλερ, Ντιράς, Κλοντέλ κ.α.. ενώ ασχολήθηκε επίσης με το Αρχαίο Δράμα αλλά και την όπερα.

Κλείσιμο
Παραστάσεις του έχουν φιλοξενηθεί σε μεγάλα Φεστιβάλ τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού, στο Εθνικό Θέατρο, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στην Εθνική Λυρική Σκηνή και αλλού, έχει διδάξει σκηνοθεσία και υποκριτική σε ελληνικά πανεπιστήμια και δραματικές σχολές ενώ έχει συμμετάσχει και σε καλλιτεχνικές επιτροπές του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης