Με την υπογραφή του Ντένη Ζαχαρόπουλου

zaxaropoulos

Ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, Καλλιτεχνικός σύμβουλος και επιμελητής της Πινακοθήκης, Μουσείων και Συλλογών του ΟΠΑΝΔΑ είναι ο επιμελητής της έκθεσης Πέρα από τη σκιά σου: Τέσσερις τρόποι να περιγράψεις έναν άνθρωπο με έργα 4 σημαντικών ελλήνων δημιουργών - Απόστολος Γεωργίου, Στήβ Γιανάκος, Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, Γιώργος Λάππας- που ξεκινά την Παρασκευή στο Κέντρο Τεχνών στο Πάρκο Ελευθερίας.

Ο ιστορικός και κριτικός της τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις στον χώρο των εικαστικών. Καλλιτεχνικός σύμβουλος και επιμελητής της Πινακοθήκης, Μουσείων και Συλλογών του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) σήμερα, έχει διατελέσει επί σειρά ετών καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, έχοντας ένα πλούσιο συγγραφικό έργο.

Ο Ντένης Ζαχαρόπουλος επιμελείται μια έκθεση με τίτλο Πέρα από τη σκιά σου: Τέσσερις τρόποι να περιγράψεις έναν άνθρωπο που αποτελείται από έργα 4 σημαντικών ελλήνων δημιουργών - Απόστολος Γεωργίου, Στήβ Γιανάκος, Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, Γιώργος Λάππας- μέσα από τα οποία ο καθένας αποδίδει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο την ανθρώπινη μορφή. σημειώνει μεταξύ άλλων για τους καλλιτέχνες:

Ο Ζαχαρόπουλος σε ένα σημείωμα του για την έκθεση γράφει: «Αυτό που ξεχωρίζει στην επιλογή των τεσσάρων αυτών καλλιτεχνών, είναι η ιδιαίτερη γραφή που μέσα από την πιο σαφή γνώση και πρακτική της αφαίρεσης και του μοντερνισμού στο έργο τους, βρίσκει να στέκεται μπροστά της η ανθρώπινη φιγούρα στο κέντρο του έργου, χωρίς να διεκδικεί καμία επιστροφή στην ανθρωποκεντρική παράδοση. Η μορφή αυτή μένει εκκρεμής κι αφήνει το θεατή σε αμηχανία ανάμεσα στο αφελές, το αστείο, το σατιρικό και το παιγνιώδες του κάθε έργου ενώ αντικαθρεφτίζει συγχρόνως, το κριτικό, το κοινωνικό, το βιωματικό και το τραγικό στοιχείο, που χαρακτηρίζουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις των τεσσάρων. Η στάση του καθενός τους είναι εξ ίσου πολιτική και αποστασιοποιημένη, όσο και γεμάτη αμφιβολίες κι ερωτήματα. Η εικαστική τους γραφή παραμένει βαθιά προσωπική και αυθόρμητη, ενώ μετρά παράλληλα με ακρίβεια το πανανθρώπινο δομικό στοιχείο της σύγχρονης εικαστικής γλώσσας.

Οι τέσσερις καλλιτέχνες, ζουν κι εργάζονται ως μοναχικοί καβαλάρηδες. Γνωρίζουν κι εκτιμούν ο ένας το έργο του άλλου, χωρίς όμως να έχουν ιδιαίτερη επαφή μεταξύ τους. Δεν πρόκειται ούτε για σχολή ούτε για καλλιτεχνική τάση. Ο καθένας τους έρχεται στο χώρο της τέχνης με τον ίδιο τρόπο που η ανθρώπινη μορφή ξεπηδά στο έργο του έξω από ένα πίνακα της αφηρημένης πρωτοπορίας, αναπόφευκτα και απροσδόκητα. Και οι τέσσερις έτυχαν ιδιαίτερης διεθνούς αναγνώρισης και τα έργα τους τιμούν μεγάλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Παρόλα αυτά, ο καθένας κράτησε με τον τρόπο του την απόσταση από το γούστο της εποχής κι ασχολήθηκε με τον άνθρωπο, ως εύθραυστο ον που ξεπερνά τα όρια της σκιάς του. Η στάση του καθένα τους μπρος στο κοινωνικό αλισβερίσι και τα παιχνίδια εξουσίας που κατατρύχουν την υπόσταση του ανθρώπου, είναι σκληρά κριτική, εκφράζοντας συγχρόνως μια μεγάλη δόση τρυφερότητας και χιούμορ. Και τους τέσσερις αφορά ιδιαίτερα το γεγονός πως στην τέχνη η αφέλεια ξεπηδά μέσα από τη γνώση κι όχι μέσα από την άγνοια».


paint1



Στην πλατφόρμα του biblionet.gr βρήκα ένα αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα του Ντένη Ζαχαρόπουλου: «Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 11 Ιουνίου 1952. Τελείωσε το Λεόντειο Λύκειο το 1970 και παράλληλα σπούδασε μουσική και ιστορία της μουσικής στο Ωδείο Αθηνών.

Σπούδασε σύγχρονη φιλολογία και αισθητική στο Πανεπιστήμιο της Αιξ-αν-Προβάνς, κοινωνιολογία της τέχνης και σημαντική των αναπαραστατικών συστημάτων στην Ανωτάτη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών στο Παρίσι. Ανώτατο δίπλωμα κοινωνικών επιστημών με τον J. Cassou, το 1976. Μεταπτυχιακό στην ιστορία και θεωρία της τέχνης με τους L. Marin, H. Damish και G. Genette, το 1980.

Παρακολούθησε συστηματικά το διδακτορικό σεμινάριο φιλοσοφίας και αισθητικής του L. Marin από το 1980 έως το 1985. Από το 1986 μέχρι το 1991 δίδαξε στην Ανωτάτη Σχολή Εικαστικών Τεχνών της Γενεύης· από το 1986 μέχρι το 1993 στη Μεταπτυχιακή Σχολή του Εθνικού Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης, "Le Magazin", της Γκρενόμπλ· από το 1992 μέχρι το 1996 εκλέχτηκε ομότιμος καθηγητής της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Βιέννης και διευθυντής του Ινστιτούτου Σύγχρονης Τέχνης.

Δίδαξε ως καθηγητής στο Μεταπτυχιακό της Rijksacademie van Beeldende Kunsten, στο Άμστερνταμ, και ως έκτακτος καθηγητής στη Hochschulle fur Kunst und Gestaltung της Βέρνης. Από το 2002 διδάσκει ιστορία της τέχνης και μουσειολογία στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου του Αιγαίου, στη Μυτιλήνη.

Έχει διατελέσει: διευθυντής του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης και Πολιτισμού και Πάρκου Γλυπτικής, Domaine de Kerguehennec στη Βρετάνη, Γαλλία από το 1992-1999.
Συν-διευθυντής της Documenta IX του Κάσσελ, 1992. Κομισάριος του Γαλλικού Περιπτέρου στη 48η Μπιενάλε της Βενετίας, 1999.

Σύμβουλος της Επιτροπής Αναγνώρισης Ανωτάτων Διπλωμάτων Καλών Τεχνών του Ομοσπονδιακού Συνεδρίου Δημόσιας Εκπαίδευσης της Ελβετίας.

Επιμελητής και οργανωτής πολυάριθμων εκθέσεων σε Μουσεία και Κέντρα Τέχνης στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελβετία, την Ιταλία, την Ελλάδα, την Αυστρία, το Βέλγιο, την Ισπανία, την Ολλανδία, το Μαυροβούνιο και τις Η.Π.Α.

Εκλέχτηκε Γενικός Επιθεωρητής Καλών Τεχνών του Υπουργείου Πολιτισμού της Γαλλίας το 1999, θέση από την οποία παραιτήθηκε το 2000. Έχει διατελέσει σύμβουλος και σύνεδρο μέλος της Εθνικής Συλλογής Σύγχρονης Τέχνης της Γαλλίας, από το 1993 μέχρι το 2000, των περιφερειακών συλλογών της Καμπανίας και Αρδεννών, από το 1997 μέχρι το 2000, του Βορρά και Καλαί, από το 1984 μέχρι το 1990.

Διατέλεσε σύνεδρο μέλος της επιτροπής διεθνούς πολιτιστικής πολιτικής του Υπουργείου Εξωτερικών της Γαλλίας από το 1993 μέχρι το 1999. Από το 1987 μέχρι το 1989 συμμετείχε ως μέλος της Επιτροπής Εκθέσεων του Υπουργείου Πολιτισμού της Ισπανίας. Συντονιστής Προγράμματος του Ελληνικού Μήνα στο Λονδίνο, 1975-1976, Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης.

Βοηθός του Τ. Σπητέρη από το 1973 μέχρι το 1979, για τη συγγραφή του τρίτομου "Τρεις αιώνες νεοελληνικής τέχνης (1660-1967)".

Κριτικός τέχνης, συνεργάστηκε με πολλά περιοδικά. Δημοσίευσε βιβλία, καταλόγους, δοκίμια και μελέτες πάνω στη σύγχρονη τέχνη, τη ζωγραφική, τη γλυπτική, την άρτε πόβερα, την τοιχογραφία, το χώρο, την αναπαράσταση, την αρχιτεκτονική, το τοπίο, τον ήχο, την ιστορία της τέχνης, τη μεθοδολογία, την ιστορία των θεσμών, την κριτική της τέχνης, και σημαντικό αριθμό μονογραφιών πάνω σε σύγχρονους και ιστορικούς καλλιτέχνες.

Έχει δώσει διαλέξεις και συμμετάσχει, διευθύνει και οργανώσει συνέδρια σε πολυάριθμα μουσεία, ιδρύματα και πανεπιστήμια στην Ευρώπη και την Αμερική».
Η έκθεση Πέρα από τη σκιά σου: Τέσσερις τρόποι να περιγράψεις έναν άνθρωπο θα φιλοξενηθεί στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων ( Πάρκο Ελευθερίας), από τις 17 Μαΐου έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2019.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

synthesi01

Το Κράτος ως Λερναία Ύδρα, όπως «λέει» και ο τίτλος του νέου βιβλίου του καθηγητή Γιώργου Δερτιλή – ένα δοκίμιο που περιγράφει επτά μορφές με τις οποίες μπορούμε σήμερα πλέον να σκεφτούμε το κράτος.

1
tombazis01

Ένα ιστορικός ελαιώνας στην παραθαλάσσια περιοχή Γαλατά Τροιζηνίας στην Βορειοανατολική Πελοπόνησσο απέναντι απο το όμορφο νησί του Πόρου φτιαγμένος από τον ναύαρχο της Επανάστασης  Εμμανουήλ Τομπάζη μας δίνει σήμερα ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

lev01

Η κα Βάσω Βούζα-Κυρατζή συνάντησε στη πόλη των Γρεβενών τον σχεδιαστή Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο και καρπός αυτής της συνάντησης η δημιουργική δουλειά που συνοδεύει μια παραγωγική προσπάθεια με επίκεντρο μια φάρμα λεβάντας.

1
barber0

Ποιόν εν τέλει εμπιστεύεται ένας κουρέας για να αφεθεί να δεχθεί τις υπηρεσίες ενός συναδέλφου του; Ένα ενδιαφέρον θέμα…με καλοκαιρινή διάθεση.

1
60147391_2214446438624038_8701900897598308352_n

Το εστιατόριο των αδελφών Κομπογιαννίτη στη περιοχή του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καλαμάτας είναι ένας συνδυασμός γεύσεων που έρχεται από την τοπική παράδοση με την απαραίτητη τσαχπινιά της σύγχρονης δημιουργίας.

tsas

Ο Άγγελος Φωκιανός είναι ένας νέος Αθηναίος, επιχειρηματίας της γενιάς των 20plus αλλά και ένας επιχειρηματίας της «μιας ιδέας» -αρκεί εκείνη να βρει ανταπόκριση και να «δέσει» το ακροατήριο και πάνω σε αυτό να «χτίσει» την επιτυχία της.

jghmvew

Το Park your Cinema επιστρέφει στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ, με αφιέρωμα σε κλασικές κωμωδίες και αγαπημένες παιδικές ταινίες