Η διπλωματία του 1914

diplomatia-1914

«Η δολοφονία του Σεράγεβο», ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, τα Βαλκάνια και η ζωή του δεκαεννιάχρονου Γκαβρίλο Πρίντσιπ, στο Θέατρο Τ

Μια ιστορία που χαρακτηρίζει την διπλωματία του 1914, ένα περιστατικό δολοφονίας που έγινε η σπίθα που πυροδότησε τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ένας δεκαεννιάχρονος επαναστάτης είναι το ιστορικό υπόβαθρο της παράστασης «Σεράγεβο 1914 – Μου είναι μικρός αυτός ο τάφος» που παρουσιάζεται στο Θέατρο Τ, σε μια διανομή πέντε ηθοποιών σε σκηνοθεσία του Θάνου Νίκα.
diplomatia-1914-2

Μετά από την παρουσίαση του έργου στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (στις 10-13 Μαΐου στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών), η ομάδα θεάτρου Ars moriendi theatre group μεταφέρει στη σκηνή του Θεάτρου Τ, από τις 30 Νοεμβρίου έως τις 11 Δεκεμβρίου, το έργο της Μπιλιάνα Σερμπλιάνοβιτς σε μετάφραση της Ισμήνης Ραντούλοβιτς.

Στην σχετική εκδήλωση της παράστασης στο Facebook βρήκα και παραθέτω εδώ τα ιστορικά στοιχεία: «Στις 28 Ιουνίου 1914 στο Σεράγεβο, που βρίσκεται υπό Αυστριακή κατοχή, ο δεκαεννιάχρονος Γκαβρίλο Πρίντσιπ δολοφονεί τον διάδοχο του Αυστρο-Ουγγρικού θρόνου Φραγκίσκο Φερδινάνδο και τη σύζυγό του Σοφία. Η πράξη του, γνωστή ως «η δολοφονία του Σεράγεβο», έγινε η σπίθα που πυροδότησε τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τον πιο αιματηρό πόλεμο στην ιστορία του εικοστού αιώνα. Λόγω του νεαρού της ηλικίας του, ο Γκαβρίλο Πρίντσιπ καταδικάστηκε σε είκοσι χρόνια καταναγκαστικής εργασίας και πέθανε από φυματίωση τον Απρίλιο του 1918.
diplomatia-1914-1

Μέσα από το έργο της Μπιλιάνα Σερμπλιάνοβιτς μεταφερόμαστε στο Σεράγεβο το 1914, τις φυλακές της Θεσσαλονίκης το 1917 και το φρούριο Τερεζίν στη σημερινή Τσεχία το 1918, παρακολουθώντας τον Γκαβρίλο Πρίντσιπ, τον άνθρωπο πίσω από τους αντιφατικούς χαρακτηρισμούς που του αποδόθηκαν (δολοφόνος, θύτης, θύμα, τρομοκράτης, ήρωας), τον άνθρωπο πίσω και πέρα από την πράξη της δολοφονίας, που απώτερο στόχο είχε την απελευθέρωση από την Αυστρία και τη δημιουργία γιουγκοσλαβικής δημοκρατίας.

Γκαβρίλο Πρίντσιπ. Ένα μπερδεμένο παιδί, θύμα του τόπου και του χρόνου. Ένα αλλοπαρμένο αγόρι που υποστήριζε με πάθος πως «εμείς πρέπει ή να πεθάνουμε στη ζωή ή να ζήσουμε στον θάνατο». Ευαίσθητος, συνεσταλμένος και ασθενικός, ο Γκαβράκο ήθελε να γίνει ήρωας, να μείνει στην ιστορία. Το «Σεράγεβο 1914 – Μου είναι μικρός αυτός ο τάφος» είναι η ιστορία του».

ΣΧΟΛΙΑ

Ηρωας του τσιπρα...

....του συριζα, των αριστερων και αθεων εθνομηδενιστων

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

aristos

Ο πρώτος χρόνος του έτους βρίσκει τον «Αρίστο» του Γιώργου Παπαγεωργίου -έπειτα από μια σειρά επιτυχημένων παραστάσεων και τίτλους βραβείων- στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις

thelockers

Η Γκουενταλίνα Καραγιάννη -μια νέα και δραστήρια επιχειρηματίας, είναι η δημιουργός μιας υπηρεσίας για την ασφάλεια προσωπικών αντικειμένων, στο κέντρο της Αθήνας

papaspyrou

Η δημοσιογράφος Σταυρούλα Παπασπύρου φτιάχνει με πρώτη ύλη τα ντοκουμέντα των συνεντεύξεων της ένα δοκίμιο για την σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία και τους συγγραφείς που η ίδια εδώ πάνω από 30 χρόνια συνάντησε, γνώρισε, συνομίλησε και έγραψε στο βιβλίο της «Χωρίς Μικρόφωνο»

12-prigipises

Ο σχεδιαστής Δημήτρης Ντάσιος και η εικαστικός Ιωάννα Παρασκευά ενώνουν τη μόδα και την τέχνη παρουσιάζοντας 12 γλυπτές γυναικείες φιγούρες στον εκθεσιακό χώρο της Εvripides Art Gallery

xristougenna-me-jazz

Σε δύο Jazzy Christmas συναντήσεις Παραμονή & Ανήμερα των Χριστουγέννων στο Gazarte παρουσιάζονται η Αλέκα Κανελλίδου με το κουιντέτο του Δημήτρη Καλαντζή

doxiadis

«Ονόμασα την αφήγησή μου μυθιστορία γιατί γράφοντας κατάλαβα ότι η ανάπλαση των περασμένων δεν στηρίζεται μόνο στη μνήμη, μα και στη φαντασία, μια φαντασία ενεργή, που μπορεί να ανασκαλεύει τα συναισθήματα χωρίς όμως να ψεύδεται για τα γεγονότα». Ο Απόστολος Δοξιάδης εξιστορεί τη ζωή του από τα πρώτα παιδικά χρόνια μέχρι την ενηλικίωση. Στο επίκεντρο της αφήγησης βάζει την πολιτική, την παρατήρηση, το βίωμα και αργότερα την πράξη