GP Αυστρίας: Στο Red Bull Ring!

GP Αυστρίας: Στο Red Bull Ring!

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ έχει κερδίσει τις δυο προηγούμενες χρονιές στην Αυστρία και στους πέντε από τους οχτώ αγώνες φέτος.

GP Αυστρίας: Στο Red Bull Ring!
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο με τον 9ο αγώνα το Αυστριακό GP. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στο Red Bull Ring μια πίστα μοναδικής αισθητικής, με 9 στροφές που παραπέμπει σε άλλες εποχές της F1.


Το Αυστριακό GP βρίσκονταν στο πρόγραμμα της Formula1
μέχρι το 2003 τότε η εγκατάσταση ονομάζονταν Α1 Ring. Από τότε πέρασαν 12 χρόνια, η πίστα ανακαινίστηκε και το 2014 επέστρεψε στο πρόγραμμα ως Red Bull Ring. Ο τελευταίος νικητής, αγώνα F1, επί Αυστριακού εδάφους στην πρότερη εκδοχή του αγώνα είναι ο άτυχος Μίκαελ Σουμάχερ που είχε κερδίσει τότε με τη Ferrari. Το 2014 και το 2015 κέρδισε επίσης ένας Γερμανός ο λόγος για το Νίκο Ρόσμπεργκ που πήρε τη νίκη με Mercedes.  Πολυνίκης στην Αυστρία είναι ο Προστ με 3 νίκες (1983, 1985, 1986) ενώ από τους εν ενεργεία πιλότους δεν έχει κερδίσει κάποιος εκτός του Ρόσμπεργκ.

Το πρώην Α1 νυν Red Bull Ring έχει φιλοξενήσει από το 1997 μέχρι και το 2003, επτά από τα 26 Αυστριακά GP. Παλαιότερα ως Όστερινγκ είχε φιλοξενήσει άλλα 18. H πίστα αγοράστηκε και ανακαινίστηκε από τη Red Bull το 2011 και ξαναβρήκε τη θέση της στο καλεντάρι. Μάλιστα ο βαθύπλουτος Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντήτριχ Μάτεζιτς, έχει αναλάβει και το κόστος διοργάνωσης του αγώνα στην πατρίδα του. Πέρα από άλλους αγώνες αυτοκινήτων στο Σπήλμπεργκ διεξήχθη νωρίτερα φέτος και ο διάσημος αγώνας Red Bull Air Race με ακροβατικά αεροσκάφη στον εναέριο χώρο της εγκατάστασης.

Κλείσιμο



Η διαδρομή των 4.3km βρίσκεται σ’ ένα οροπέδιο των Αυστριακών Άλπεων στην περιοχή της Στυρίας.
Έχει τέσσερις ευθείες, οι δυο εξ αυτών μεγάλες και 9 στροφές όλες αργές ή πολύ αργές. Η πρόσφυση και τα εγκάρσια φορτία προκαλούν μέσες προς υψηλές καταπονήσεις στα ελαστικά ειδικά στις στροφές πέντε και έξι.  Όλα τα δυνατά σημεία φρεναρίσματος είναι σε ανηφόρα, αυτό δυσκολεύει τα προσπεράσματα γιατί οι αποστάσεις πέδησης είναι μειωμένες. Οι μηχανικοί αναμένεται να σετάρουν τα μονοθέσια με μέγιστη κλίση στις αεροτομές για καλύτερο κράτημα στις στροφές θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας στην ευθεία.



Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της:
μαλακή, πολύ μαλακή και πάρα πολύ μαλακή. Η πίστα του Σπήλμπεργκ μοιάζει περισσότερο ίσως από άλλες, με ειδική διαδρομή ράλι: Μεγάλες υψομετρικές εναλλαγές και μια συνεχή αλληλουχία γρήγορων και απαιτητικών στροφών.  Ο καιρός στην περιοχή είναι πάντοτε απρόβλεπτος. Μολονότι η πίστα επέστρεψε στο ημερολόγιο της F1 το 2014 έχει μακρά ιστορία ως Osterreichring με ρίζες πίσω στο 1969. Αυτό δίνει στη διαδρομή ένα χαρακτήρα «παλιάς σχολής» που είναι αισθητός ακόμη και σήμερα. Τα πρώτα δυο μέρη της πίστας είναι γρήγορα ενώ το τελευταίο είναι αργό και πιο τεχνικό. Η πίστα δοκιμάζει μια ευρεία γκάμα δυνατοτήτων των ελαστικών όσον αφορά στα πλευρικά αλλά και στα διαμήκη φορτία. H φθορά, η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά και η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, γι’ αυτό και επιλέγηκαν τα πιο μαλακά ελαστικά. Η επιφάνεια του οδοστρώματος γενικώς παρέχει χαμηλή πρόσφυση, έχει χαμηλή τραχύτητα και σε κάποια σημεία υπάρχουν ανομοιομορφίες. Ένας γύρος στο Σπήλμπεργκ διαρκεί χρονικά, λιγότερο απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη πίστα του πρωταθλήματος.




Οι Ferrari και Renault έχουν κάνει την πιο επιθετική επιλογή με 9 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Οι δυο πρωτοπόροι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος (Ρόσμπεργκ 141β., Χάμιλτον 117β.) έχουν κάνει διαφορετική επιλογή σετ ελαστικών.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

Κίτρινη, μαλακή: Δεν είναι σύνηθες να είναι η πιο σκληρή εκ των τριών γομών. Όντας προεπιλογή της Pirelli οι οδηγοί πήραν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον σετ απ’ αυτή τη γόμα

Κόκκινη, πολύ μαλακή: Επίσης προεπιλογή της Pirelli οπότε οι οδηγοί πήραν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον σετ. Αναμένεται να παίζει σημαντικό ρόλο στον αγώνα.

Μωβ, πάρα πολύ μαλακή:  Η πιο δημοφιλής επιλογή με διαφορά, κάποιοι πήραν μέχρι και εννιά σετ (σ.σ: από 13 συνολικά) απ’ αυτή τη γόμα.
 



Πέρυσι η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών αποδείχτηκε κλειδί για τη νίκη
μολονότι επηρέασε η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα. Ο νιικητής Νίκο Ρόσμπεργκ εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και μετά έβαλε τη μαλακή στον 38ο από 71 γύρους. Η υψηλότερη θέση τερματισμού με εναλλακτική στρατηγική: Ο Μαλντονάντο εκκινούσε 10ος (βρέθηκε εκεί γιατί επιβλήθηκαν ποινές σε οδηγούς που είχαν καταταγεί πιο μπροστά) και τερμάτισε 7ος . Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και συμπλήρωσε πολλούς γύρους μ’ αυτή.



Η πίστα έχει ίδια φορά με αυτή των δεικτών ρολογιού
και υπάρχουν δυο συγκεκριμένες διαδοχικές στροφές (η 5 και 6) που φορτίζουν ιδιαίτερα την δεξιά πλευρά ελαστικών του μονοθεσίου.  Έχει στρωθεί νέα άσφαλτος φέτος σε όλη τη διαδρομή αλλά το επίπεδο τραχύτητας δε διαφέρει από το προηγούμενο. Όμως το νέο οδόστρωμα πιθανώς να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Αυστρία καθώς φέτος είναι η πρώτη χρονιά που χρησιμοποιείται στο πρωτάθλημα.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli. Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Η Αυστρία είναι μια από τις πιο ατμοσφαιρικές και χαρακτηριστικές διαδρομές του πρωταθλήματος. Απαιτεί πολλά από τα ελαστικά σαν πίστα, τόσο από την μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση όσο και από την απόδοση. Γι’ αυτό το λόγο η πιο δημοφιλής επιλογή είναι η πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό πιθανόν να οδηγήσει σε δυο αλλαγές ελαστικών στον αγώνα, παρότι πέρυσι είχαμε μόνο μια. Παραταύτα ο συγκεκριμένος αγώνας είναι πάντοτε απρόβλεπτος: Πέρυσι εμφανίστηκε αυτοκίνητο ασφαλείας στην αρχή του αγώνα ενώ φέτος έχουν ίδιες πιθανότητες εμφάνισης ο ήλιος και η βροχή. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα θα ταιριάξει καλά με το Red Bull Ring. Eίμαστε σχεδόν σίγουροι ότι θα έχουμε επίτευξη των ταχύτερων γύρων που έχουν γίνει ποτέ στη συγκεκριμένη πίστα με την τωρινή της διαμόρφωση».

 



GP Αυστρίας

Πίστα: Red Bull Ring

Μήκος: 4326 m

Γύροι: 71

Απόσταση: 307.020km

Ρεκόρ γύρου: 1:08.337 (Μ.Σουμάχερ, 2003)

Στροφές: 9 (6 δεξιές, 3 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 59% του γύρου (χρονικά)

Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα)





Πανοραμική άποψη του Red Bull Ring σε οροπέδιο των Αυστριακών Άλπεων.


Ο αγώνας εκκινεί στις 15:00 ώρα Ελλάδος την Κυριακή και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, ΟΤΕ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης