GP Σιγκαπούρης: Ο Χάμιλτον στην pole (upd)!

GP Σιγκαπούρης: Ο Χάμιλτον στην pole (upd)!

Ο Βρετανός πρωταθλητής κατάφερε την ύστατη στιγμή να πάρει την pole στο λιμάνι.

GP Σιγκαπούρης: Ο Χάμιλτον στην pole (upd)!
Με υψηλή υγρασία, ζέστη, σποραδική βροχή και κατάμεστες κερκίδες υποδέχτηκε σήμερα το μεγάλο λιμάνι της Ανατολής ομάδες πιλότους και μηχανικούς.

Στις ελεύθερες δοκιμές που διεξήχθησαν στη δύση του ηλίου
με τους προβολείς ν' ανάβουν ο Φερνάντο Αλόνσο με τη Ferrari, νικητής στη Μαρίνα Μπέι δις (2008, 2010) ήταν ο ταχύτερος. Με διαφορά μισού δεκάτου ακολούθησε ο Ρικιάρντο ενώ οι Mercedes ήταν στις θέσεις 3 και 6. Ανάμεσά τους οι Βερν και Φέτελ. Αρκετοί πιλότοι διαμαρτύρονταν για έλλειψη πρόσφυσης καθώς η βροχή νωρίτερα είχε ξεπλύνει την αγωνιστική γραμμή. Ήταν ξεκάθαρο πως η διαφορά ανάμεσα στις δυο γόμες της Pirelli, τη μαλακή και την πολύ μαλακή ξεπερνούσε τα 2 sec.

H αντίστροφη μέτρηση του 18λεπτου βρήκε όλους τους οδηγούς
Κλείσιμο
να μάχονται για μια θέση στη 16αδα. Οι κορυφαίοι συνδυασμοί επιχείρησαν αρχικά με τη μαλακή γόμα. Ο Ρόσμπεργκ είχε νέα υλικά τριβής στα φρένα, ενημερώθηκε γι' αυτό από τα πιτ χωρίς όμως ν' αποφύγει τα προβλήματα. Ο Γερμανός πατούσε φρένο αλλά η W05 δε σταματούσε βρέθηκε εκτός πίστας και χρησιμοποίησε όπισθεν για να επανέρθει. Πρόβλημα στα φρένα αντιμετώπισε και ο Γκροζάν.
Ταχύτερες με τη μαλακή γόμα ήταν οι Ferrari όταν όμως μπήκε η πολύ μαλακή τα πράγματα άλλαξαν. Το κυκλοφοριακό επηρέασε τις προσπάθειες πολλών πιλότων ο Φέτελ ήταν ανάμεσα σ' αυτούς. Ο Χούλκενμπεργκ εντυπωσίασε σημειώνοντας προς ώρας τον ταχύτερο χρόνο με την πολύ μαλακή γόμα πριν ο Ράικονεν με την F14T σπάσει το φράγμα του 1:47. Ο Φινλανδός παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων ακολουθούμενος από την άλλη Ferrari με τον Αλόνσο. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι Σούτιλ (Sauber), Μαλντονάντο (Lotus), και οι τέσσερις οδηγοί των μικρών ομάδων Marussia και Caterham.

H αντίστροφη μέτρηση του 15λεπτου στο Q2 για τη μάχη της δεκάδας, βρήκε πλέον όλους τους οδηγούς με την πολύ μαλακή γόμα να προσπαθούν για χρόνους κάτω από το 1:47.  
Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να πέφτει όσο προχωρούσε η νύχτα τα χαρακτηριστικά της διαδρομής άρχισαν ν' αλλάζουν. Ο Ράικονεν στην επόμενη προσπάθεια από το 1:46.6 κατέβασε άλλα 3 δέκατα συνεχίζοντας να εντυπωσιάζει. Ακολουθώντας στον ίδιο ρυθμό ο Αλόνσο ήταν ταχύτερος κατά 31 χιλιοστά του δευτερολέπτου ενώ οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ δεν μπόρεσαν να κάνουν τη διαφορά. Ο Ρόσμπεργκ ήταν 2 δέκατα πιο αργός και μόνο ο Χάμιλτον κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τις Ferrari παρότι δεν απέφυγε τα λάθη στο γρήγορο γύρο του. Οι Ferrari συνέχισαν να εντυπωσιάζουν με το ρυθμό τους ακόμη και όταν οι Red Bull επιχείρησαν το δικό τους γρήγορο γύρο. Ο Μπάτον την τελευταία στιγμή προσπάθησε να μπει στη 10αδα αλλά δεν τα κατάφερε για 17 χιλιοστά. Ο Ρόσμπεργκ μ' έναν επιβλητικό γύρο έσπασε το φράγμα του 1:46 και πήρε την 1η θέση στο φινάλε της περιόδου. Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι Γκουτιέρεζ (Sauber), Βερν (Toro Rosso), Μπάτον (McLaren) Γκροζάν (Lotus), Χούλκενμπεργκ και Πέρεζ (Force India).



Το ξεκίνημα του Q3 βρήκε το Μάσα να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο με 1:46. Ο Βραζιλιάνος έβαλε αμέσως το τελευταίο φρέσκο σετ πολύ μαλακής γόμας που είχε τη στιγμή που οι υπόλοιποι πιλότοι το κράτησαν για την τελευταία τους προσπάθεια. Ο Ράικονεν αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος που δεν του επέτρεψε να κάνει δεύτερη προσπάθεια στην 1η ήταν στην 4η θέση. Μια ακόμη άτυχη στιγμή για το Φινλανδό που έδειχνε σε φόρμα. Η 2η προσπάθεια του Ρικιάρντο τον έφερε οριακά στην 1η θέση δίπλα στο Μάσα αλλά ήταν σαφές πως δε θα έμενε για πολύ εκεί. Ο Μάσα βελτίωσε αλλά ήταν πιο αργός αλλά ήρθαν οι Mercedes να κάνουν το 1 - 2 με τον Χάμιλτον να κινείται πιο γρήγορα από το Ρόσμπεργκ για 7 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Ρικιάρντο τελικά έστω και για λίγο ήταν ταχύτερος του Φέτελ ενώ ο Αλόνσο περιορίστηκε στην 5η θέση με διαφορά μόλις 5 χιλιοστά από το πρωταθλητή. Ο Μάσα έμεινε τελικά 6ος απογοητεύοντας όσους στη Williams πίστευαν πως ήταν ικανός για κάτι παραπάνω.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Χάμιλτον στάθηκε αρκετά στη μείωση της διαφοράς από τους αντιπάλους του: "Οι άλλοι έχουν κάνει ένα μεγάλο βήμα, είναι έκπληξη η μείωση της διαφοράς. Μ' εντυπωσίασε ο ρυθμός της Ferrari αλλά και της Williams και της Red Bull. Για τον αγώνα αυτό είναι σπουδαίο ήταν συναρπαστική μάχη για την πρώτη θέση μετά από καιρό. Δεν κατάφερα στις δοκιμές να συμπληρώσω ένα καθαρό γύρο. Ο τελευταίος ήταν ο καλύτερος παραταύτα είχα μπλοκάρισμα στην κορυφή της πρώτης στροφής. Φτάνοντας στην στροφή 5 είχα δυο δέκατα υστέρηση, πίστευα πως δεν μπορούσα να τα καλύψω όμως στις προηγούμενες προσπάθειες είχα χάσει έδαφος σε δυο στροφές οπότε το κατάφερα".

Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ είχε θέμα με τα φρένα, ξανά: " Αλλάξαμε φρένα πριν τις δοκιμές και έχοντας συνηθίσει τα προηγούμενα ήταν μια πρόκληση. Μου πήρε ώρα να συνηθίζω ενώ άλλαζε και η ισορροπία κρατήματος στο οδόστρωμα. Άλλαξα ρυθμίσεις πήρε ώρα. Τελικά η διαφορά ήταν επτά χιλιοστά, τίποτα, θα μπορούσα να τα είχα καταφέρει. Ο Λιούις έκανε καλή δουλειά και πήρε την pole να είμαστε δίκαιοι. Η 2η θέση είναι εντάξει η 1η βέβαια είναι καλύτερη αλλά έχουμε μεγάλο αγώνα μπροστά μας".



Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον και Ρικιάρντο χαιρετούν τους θεατές μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο που εκκινεί αύριο από την 3η θέση φιλοδοξεί να κερδίσει ακόμη μια φορά τις Mercedes: "Φτάνοντας εδώ ήλπιζα ότι θα απέχουμε χρονικά από τις Mercedes 2 με 3 δέκατα. Τελικά η διαφορά είναι μικρότερη και αυτό είναι καλό. Αν εκκινήσω καλά πιθανόν να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι έξυπνο με τη στρατηγική. Αν τους πλησιάσω θα προσπαθήσω αλλά δεν είναι εύκολο σε δημόσιους δρόμους. Η Σιγκαπούρη είναι σχετικά κοντά στην Αυστραλία υπάρχουν κάποιοι συμπατριώτες μου στις κερκίδες ελπίζω να τους ικανοποιήσω μ' ένα βάθρο αύριο".

O έτερος οδηγός της Red Bull και νικητής τα τελευταία 3 χρόνια
στο συγκεκριμένο αγώνα, Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν ακόμη μια φορά πιο αργός από το Ρικιάρντο: «Δεν είμαι ικανοποιημένος από τον τελευταίο γύρο μου, πίεζα υπερβολικά και έκανα λάθη. Όμως αυτό δεν αλλάζει τώρα. Πιστεύω πως μπορούσα να πάρω ακόμα και την pole position. Ελπίζω να έχω καλό αγώνα αύριο, με απροβλημάτιστα pit stop, καλή στρατηγική κι όπου μας βγάλει! Έχουμε ταχύτητα αλλά το ίδιο και κάποιοι άλλοι αντίπαλοί μας. Είναι μεγάλος σε διάρκεια αγώνας και το ρόλο τους θα παίξουν και τα ελαστικά».



Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ μονομαχούν για τον παγκόσμιο τίτλο
, ο Ρόσμπεργκ που εκκινεί 2ος προηγείται με 22 βαθμούς διαφορά. Πίσω από τις Mercedes βρίσκονται οι Red Bull και πιο πίσω ο Αλόνσο με το Μάσα.

Ο μεγάλος αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha αύριο στις 14:10 μετά το μεσημέρι.

Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1m45.681s

-

2

Nico Rosberg

Mercedes

1m45.688s

0.007s

3

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m45.854s

0.173s

4

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

1m45.902s

0.221s

5

Fernando Alonso

Ferrari

1m45.907s

0.226s

6

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m46.000s

0.319s

7

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m46.170s

0.489s

8

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m46.187s

0.506s

9

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

1m46.250s

0.569s

10

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

1m47.362s

1.681s

11

Jenson Button

McLaren/Mercedes

1m46.943s

1.262s

12

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

1m46.989s

1.308s

13

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m47.308s

1.627s

14

Esteban Gutierrez

Sauber/Ferrari

1m47.333s

1.652s

15

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m47.575s

1.894s

16

Romain Grosjean

Lotus/Renault

1m47.812s

2.131s

17

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

1m48.324s

2.643s

18

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

1m49.063s

3.382s

19

Jules Bianchi

Marussia/Ferrari

1m49.440s

3.759s

20

Kamui Kobayashi

Caterham/Renault

1m50.405s

4.724s

21

Max Chilton

Marussia/Ferrari

1m50.473s

4.792s

22

Marcus Ericsson

Caterham/Renault

1m52.287s

6.606s






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

Δείτε Επίσης